Yamaha Ténéré 700

Esittelyt ja vertailut

Valvojat: Jukka, Moderaattorit

Koheltaja
Pyörä: pyörätön

Re: Yamaha Ténéré 700

Viesti Kirjoittaja Koheltaja »

Kylätason kurapyöräilijä.
Cuppel
Pyörä: T7 <-990SMT <690E <- 640E

Viesti Kirjoittaja Cuppel »

Tuo pitkä kaasun liike tuntuu kyllä liioittelulle noin nöyrässä moottorissa. Hitto kun en noita kapulan vaihtoja tullut ajatelleeksi ennenkuin pikaliimalla oxfordit laitoin kiinni. Saiskohan alapäähän pienempää tai muuten vaijerirullaa muokattua että sieltä tulisi veto nopeammin. Tuo liikerata saa luultavasti lyhentyä aika paljon ennenkuin alkaa tie käytössä häiritä.
Koheltaja

Sama juttu, Oxit kiinni pikaliimalla ja rullan joutuu rikkomaan jos aikoo vaihtaa. Tuossa videossa 3:35 kohdalla näkee paljonko rullan vaihto vaikuttaa MT07:ssa, rullana Motion Pro joka taisi olla hieman pienempi kun R6 orkkis rulla https://www.youtube.com/watch?v=i-GiuFVJKZo

Vakiona siinä näyttää olevan "varttikaasu", miten musta tuntuu että T7:ssa on pidempi rullan liike? Ehkä tämä selittää sen tuntemuksen että keväällä koeajettu MT07 tuntui moottoriltaan aika erilaiselta.

T7 Rallyn kilpitelinettä jäin miettimään. Rakenne on tukeva ja mitä kaikkea menee rikki jos/kun telineeseen tulee hittiä maastossa tai keuliessa?
ArDee
Pyörä: CRF Rally

Viesti Kirjoittaja ArDee »

Mulla pysynyt kyllä hyvin Oxit paikallaan ilman liimojakin, en kawassakaan liimannut kuin vasemman. Tuo kaasun liike kyllä vois olla lyhykäisempi, sama oli versyksessäkin. Saa venyttaa rannetta epämiellyttävästi. Jotain kyllä pitä keksiä kilpitelineeksi... mut tuo linkissä jotenkin oudon näköinen, en tiedä. Pitäs nähdä kuvia.

Pohjapanssariksi katellut tuota;
https://www.acdracing.com/products/skid ... e-700-2019

Mutta, tuo maali tuskin tuossa pysyy, ja minkä näkönen siitä sitten tulee :?: Saahan sit ilaman maaliakin alumiinisena
kaatumarautoja en meinaa kyl laitella... tai ehkä nuo;

https://www.off-the-road.de/en/700-Tene ... e-700.html
mek
Pyörä: V-Strom 800 DE
Viesti:

Viesti Kirjoittaja mek »

Miksi ette käytä oikeaa kahvakumiliimaa? Pitää varmast, mutta tarvittaessa helppo irroittaa.
janhama
Pyörä: Tenere 700

Viesti Kirjoittaja janhama »

Oxfordien paketissa on pikaliimaa...

Ei se nopeampi kaasu välttämättä kauheasti vaikuta siihen on-offiin. Se nykäsy kun tulee jonkin asteisena pienilläkin kaasun avauksilla normi ajossa joka tapauksessa. Jos haluaa et sitä ei tuu, niin sitten pitää olla ihan helvetin varovainen sen kahvan kanssa. Ja se taas vie maun koko ajelusta.

Melkein sanoisin, että ärsyttävyydestään huolimatta siihen pitää vaan joko tottua tai sitten hakea parannusta ECUn kartoilla.
B12
Pyörä: 690 Enduro R -15

Viesti Kirjoittaja B12 »

mek kirjoitti:Miksi ette käytä oikeaa kahvakumiliimaa? Pitää varmast, mutta tarvittaessa helppo irroittaa.
Itse en ole ikinä laittanut mitään liimaa. Tangon puhdistus bräkleenilla tai vastaavalla. Samaa ainetta suihkuttelee ja kastelee kunnolla tupin sisäpuolen ja tuppi menee heittämällä tankoon päästä työntämällä. Jämähtää nopeasti kun liuotin haihtuu. Mattoveitsellä sitten vaihtaessa kumi halki.
KTM 690 Enduro R -15
BMW R-NineT 2023 Option 719 Aluminium
Hobes
Pyörä: T7

Viesti Kirjoittaja Hobes »

ArDee kirjoitti: ---
Tuo kaasun liike kyllä vois olla lyhykäisempi, sama oli versyksessäkin. Saa venyttaa rannetta epämiellyttävästi.
---
Semmonen kutina on, että olin jostain lukevinani, että R6:n osilla kaasun kiertoa saisi pienennettyä. En tiedä onko ihan fuulaa, mutta jos tuo oikeasti häiritsee, niin kanattanee ottaa selvää.

edit: Piti googlata itse. Näämmä varsin yleinen modi FZ-07/MT-07/XSR-07 pyörissä.
Viimeksi muokannut Hobes, Ma Loka 21, 2019 3:36 pm. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Koheltaja

Laittaa ohjaustangon sisään punahehkuisen rautatangon lämmittämään ohjaustangon 100-150 asteiseksi, yleensä pikaliimat antautuu noissa lämpötiloissa ja liitoksen saa irti. Tällä tavalla tuli irroitettua mönkijästä lämpökahvat kun ohjaustanko meni vaihtoon. Luulisi että toimii myös kaasurullan puolella, selviää myöhemmin.
Koheltaja

Cuppel kirjoitti:Saiskohan alapäähän pienempää tai muuten vaijerirullaa muokattua että sieltä tulisi veto nopeammin.
Läppäkotelo ja vaijerirulla on sama MT07 kuin T7:ssa, pienemmän riesan tie taitaa olla kaasurullan vaihtaminen R6 rullaan. Ilmeisesti tämä 2C0262400000
mikaka

Viesti Kirjoittaja mikaka »

Itse meinasin laittaa Pirellin MT:n alle, kun hyvät kokemukset tästä transalpin alla. Oliko mikä tuo sinun rengas? Nastat samat muistaakseni.[/quote]

Eturengas edellisestä pyörästä Kisarenkaalta Black-x ja takanen Mitas C-02
Se vähän mietityttää että onko liian kapea ku on 120 levee
Tekijä itse oli sitä mieltä että on sopiva, no sitten näkee.
an13
Pyörä: 690

Viesti Kirjoittaja an13 »

C02 on leveämpi kuin 120 luku kyljessä antaisi ymmärtää.
mikaka

Viesti Kirjoittaja mikaka »

Juu näin on ja vielä korkea profiilinen, että luulis toimivan.
Laitoin sisärenkaan sisään ja vähän ilmaa niin näyttäs ihan hyvin leviävän.
skuikka
Pyörä: SE

Viesti Kirjoittaja skuikka »

Odin lukkogrippien mukana tulee kolme eri kokoista vaihtorullaa, näyttää silmämääräisesti aika samalta kuin Koheltajan videossa, eli saattaa hyvinkin sopia jampin rullakoteloon.
Minulla on Superissa ollut toista vuotta moiset, ostin kun en saanut tuppeja pysymään muuten kunnolla paikallaan.
Stormilta löytyy.
ArDee
Pyörä: CRF Rally

Viesti Kirjoittaja ArDee »

Hobes kirjoitti:
ArDee kirjoitti: ---
Tuo kaasun liike kyllä vois olla lyhykäisempi, sama oli versyksessäkin. Saa venyttaa rannetta epämiellyttävästi.
---
Semmonen kutina on, että olin jostain lukevinani, että R6:n osilla kaasun kiertoa saisi pienennettyä. En tiedä onko ihan fuulaa, mutta jos tuo oikeasti häiritsee, niin kanattanee ottaa selvää.

edit: Piti googlata itse. Näämmä varsin yleinen modi FZ-07/MT-07/XSR-07 pyörissä.
No ei se minua niin paljoa häiritse että sille mitään teen.. ehkä parempikin noin ja sopii tuohon koneeseen. Ehkä enempi häirtisi versyksessä.
Vastaa Viestiin