BMW G650X
Valvojat: Jukka, Moderaattorit
-
Timo Kalkkila
- Pyörä: Honda CRF1100L
-
Timo Kalkkila
- Pyörä: Honda CRF1100L
Onpa tätä tiedustelty aikaisemminkin, kts. http://bmw.homeunix.org/foorumi/viewtopic.php?t=61
Tämän kesän vikasaldoon tuli vielä:
- Vesipumpun yksi stefa, jolloin vettä pääsi karkuun öljyn sekaan.
- kytkinkäden puoleinen tuppi kului puhki ja katkoi kahvanläppärin vastusjohdon
- takarungossa oleva kiinnitys takalaukkua varten murtui (Hepco&Beckerin laukku, joten ei verrattavissa alkuperäiseen kiinnitykseen)
Kytkimessä on ollut vähän luiston oireita viime aikoina, mutta en ole ihan varma johtuisiko ne sittenkin vain öljytyypin vaihdoksesta.
Timo
Tämän kesän vikasaldoon tuli vielä:
- Vesipumpun yksi stefa, jolloin vettä pääsi karkuun öljyn sekaan.
- kytkinkäden puoleinen tuppi kului puhki ja katkoi kahvanläppärin vastusjohdon
- takarungossa oleva kiinnitys takalaukkua varten murtui (Hepco&Beckerin laukku, joten ei verrattavissa alkuperäiseen kiinnitykseen)
Kytkimessä on ollut vähän luiston oireita viime aikoina, mutta en ole ihan varma johtuisiko ne sittenkin vain öljytyypin vaihdoksesta.
Timo
-
Tase
- Pyörä: HVA: 901 Expedition, FE 450, BMW K100
Jokos porukka on tilaillut uusia G650X-bemuja? Näyttää olevan Suomen BMW:n sivuilla uutinen niiden osallistumisesta Päijänneajoihin.
http://bmwfinlandpinter01.ergointegration.no/mc/
Oikeasta laidasta BMW Uutiset -> BMW Enduro Team, Get Your Kicks
http://bmwfinlandpinter01.ergointegration.no/mc/
"Päijänneajot ovat yksi merkittävimmistä Enduro-kilpailuista Suomessa. Kilpailu on extreme kokemus kaikille osanottajille ja erityisesti pyörille. BMW Motorrad pystyy nyt tarjoamaan kilpailukykyisen moottoripyörän juuri näihin vaativiin olosuhteisiin. BMW on kehittänyt uuden G 650 malliston, joista yksi, Xchallenge, on juuri vaativiin enduro-olosuhteisiin kehitetty moottoripyörä."Tase kirjoitti:Näyttää olevan Suomen BMW:n sivuilla uutinen niiden osallistumisesta Päijänneajoihin.
Jotenkin tulee tuosta tekstistä mieleen, että kirjoittaja sekoittaa oikean enduroajon ja mukavan letkeän soratiesurauttelun. Rohkenen epäillä, että ei tuo X-bemari ole sen vaativimpiin olosuhteisiin tarkoitettu kuin vaikkapa SXC, joka ei ainakaan tämän päivän mittapuun mukaan ole oikeaan enduroon eikä vaativiin enduro-olosuhteisiin tarkoitettu.
-
Tase
Mainostahan se Päijännekisaan osallistuminen on. Jos G650X sieltä kisasta kunnialla maaliin saakka selviää, on sen myynti "seurusteluendurotouhuihin" huomattavasti helpompaa. Voittoahan kisasta he eivät hae eivätkä varmaan saavuttaisikaan vaikka haluaisivatkin.
Asiaa tarkemmin tuntematta minulla on sellainen tuntuma että G650X on 625 SXC:een verrattava pyörä. Se mitä SXC:ssä on enemmän on tärinä ja kuristukset
. Ajaminen Bemulla lienee varsin sivistynyttä, ainoa puute on pienehkö polttoainesäiliö.
Asiaa tarkemmin tuntematta minulla on sellainen tuntuma että G650X on 625 SXC:een verrattava pyörä. Se mitä SXC:ssä on enemmän on tärinä ja kuristukset
-
MarkkuHoo
- Pyörä: BMW R80GS Finnduro -90
- Viesti:
Minua ei oikeastaan kauheasti haittaa tuollaisessa aika selkeästi metsäpyöräksi suunnitellussa G650X:ssä se, että laukkusarjaa taikka aavikkotankkikokoa ei helposti saa siihen.aapo kirjoitti:Aika huima tuo vaimennin pönttö... niin kuin kaikissa uusissa kattimopoissa. Toiselle puolen voi laittaa laukun ja toiselle ööö... jotain?
Jos tiliä olis näihin hommiin enempi niin voisin harkita kovastikin rakenteulukohteeksi tommoista x bemua. Vähän lisää tankkia ym....
Ei minusta tuo pyörä ole suunnattukaan pitempään reissuun, eikä varmaan olisi edes kovin mukava tai käyttökelpoinen sellaisessa. Penkki oli kova, katteet minimissä, jne, ja tankin 9.5 litralla pitäisi kuitenkin tehtaan arvojen mukaan ajaa aika pitkä pätkä, eli pa-taloudellisuus on uudelleen suunnitellulla efi:llä ainakin luvattu olevan hyvä.
Miksi vääntää pyörästä väkisin sellainen, mihin sitä ei ole tarkoitettu - tai onko sxc:t ja muut vastaavat keskikoon suht riisutut mallit kovinkin yleisesti modattuja reissukäyttöön?
Minä näen että G650X on selkeä metsäpyörä, tuleva F800GS matkaenduro, ja 1200GS matkalehmä
”Huonoilla teillä, hyvässä seurassa.” kuraukot.fi
-
Tase
En tiedä yleisesti, mutta Puolan pojat kiersivät maailmaa Yamaha TT600R-malleilla. Minulla on sellainen tallissa ja se on aika riisuttu, ei edes akkua (vaan kohta on). On oikeastaan mukavampaa lisätä pyörän varusteita kuin yrittää vähentää niitä.MarkkuHoo kirjoitti:Miksi vääntää pyörästä väkisin sellainen, mihin sitä ei ole tarkoitettu - tai onko sxc:t ja muut vastaavat keskikoon suht riisutut mallit kovinkin yleisesti modattuja reissukäyttöön?
viewtopic.php?t=4560
Unelmahan olisi että yhdellä pyörällä voisi tehdä kaikki: sorasurauttelut, suonylitykset, Nordkapin matkat, vaimon kyyditykset jne. Ja jos on hyvä kuski niin yhdeksi pyöräksi riittää joku 2-sylinterinen möhkö.
-
MarkkuHoo
- Pyörä: BMW R80GS Finnduro -90
- Viesti:
No minen sais ikuna vaimoani puhuttua TT-R:n kyytiin Nordkappiin ja takaisin, suon kautta mennen tullen, ja varsinkaan jos olisin itte kuskina =)Tase kirjoitti:Unelmahan olisi että yhdellä pyörällä voisi tehdä kaikki: sorasurauttelut, suonylitykset, Nordkapin matkat, vaimon kyyditykset jne. Ja jos on hyvä kuski niin yhdeksi pyöräksi riittää joku 2-sylinterinen möhkö.
Nostan kyllä hattua noille Puolan kuskeille ja vastaaville pelottomille, muttaniin, kyllä mä ehdottomasti mieluummin reissaisin vaikka tuolla GS Dakarilla kuin 650X:llä, taidot huomioonottaen.
”Huonoilla teillä, hyvässä seurassa.” kuraukot.fi
Kyllähän noita SXC malleja isoilla tankeilla tulee vastaan. Samoin DR-Z 400 ym. Katselin vain että tuossa saattaisi olla sopiva mopo meikäläisen käyttööön. Ei mulla tuossa nykyisessäkään mopossa ole ikinä ollut kovia laukkuja. Mulla on semmoiset pehmeät satula laukut, jotka on sopivia soratie surautteluun (saa työkalut, paikkausroippeet ym.mukaan) ja joilla pärjää viikon reissussa jonkun putkikassin kanssa. Emäntä ei kyytiin tuuMarkkuHoo kirjoitti:Minua ei oikeastaan kauheasti haittaa tuollaisessa aika selkeästi metsäpyöräksi suunnitellussa G650X:ssä se, että laukkusarjaa taikka aavikkotankkikokoa ei helposti saa siihen.aapo kirjoitti:Aika huima tuo vaimennin pönttö... niin kuin kaikissa uusissa kattimopoissa. Toiselle puolen voi laittaa laukun ja toiselle ööö... jotain?
Jos tiliä olis näihin hommiin enempi niin voisin harkita kovastikin rakenteulukohteeksi tommoista x bemua. Vähän lisää tankkia ym....
Ei minusta tuo pyörä ole suunnattukaan pitempään reissuun, eikä varmaan olisi edes kovin mukava tai käyttökelpoinen sellaisessa. Penkki oli kova, katteet minimissä, jne, ja tankin 9.5 litralla pitäisi kuitenkin tehtaan arvojen mukaan ajaa aika pitkä pätkä, eli pa-taloudellisuus on uudelleen suunnitellulla efi:llä ainakin luvattu olevan hyvä.
Miksi vääntää pyörästä väkisin sellainen, mihin sitä ei ole tarkoitettu - tai onko sxc:t ja muut vastaavat keskikoon suht riisutut mallit kovinkin yleisesti modattuja reissukäyttöön?
Minä näen että G650X on selkeä metsäpyörä, tuleva F800GS matkaenduro, ja 1200GS matkalehmä
Musta vaan on mukavaa pästää vaikka lappiin ja ajella sielä paikanpäällä hankaliakin paikkoja, esim suon yli, yhdellä pyörällä. Semmoisia reissuja on tullut tuolla nykyisellä tehtyä. Ja rakentelu on kivaa
Tuo G650X voisi olla oiva seikkailupeli isommalla tankilla esim 18l. Käytännössä mulla tuo kulutus tuplaantuu hiekkateillä noh, melkein.
Hevosia samat 54 kuin mun ikivanhassa DR:ssä (oli uutena
Jos vain metsässä ajelisin niin sitten ostaisin ehkä jonkun EXC:n. Mutta pitää koeajaa tuo G650X, niin sittenhän sen vasta näkee. Samoin pitää vielä kokeilla kunnolla LC4 adventure, GS 650 ja monta muuta!
-aapo
-too Big to fail-