Husqvarna 701 enduro

Esittelyt ja vertailut

Valvojat: Jukka, Moderaattorit

Huskyboy
Pyörä: Husqvarna 701 -16, Ex Yamaha Dt 125 R-95

Husqvarna 701 sliparin vaihto.

Viesti Kirjoittaja Huskyboy »

Tervehdys,
Ostin n. kolme viikkoa sitten oman 701 smoto vm 2016. Haluaisin vaihtaa alkuperäisen sliparin. Olen katsellut netistä slipareita ja olen tullut tulokseen, että ostaisin Leonvince lv one.

https://www.leovince.com/int/en/product ... -supermoto

Kysymys kuuluu veljet ! Nyt jos tilaan leonvincen sliparin niin voinko asentaa sen vanhan tilalle suoraan kiinni? Vai pitäisikö karttoihin muutoksia tai jotain muita muutoksia ? Putken vaihdolla olisi tarkoitus saada ääniä paremmaksi, ulkonäkö syyt ja painoa pois. Eli en ole lisää tehoa hakemassa, mutta jos sitä tulee niin ei se myöskään haittaa.

ei ole kokemusta ruisku moottoripyörä. Oikeastaan kokemukset rajoittuu 2-tahti piikki veikeisiin (piikki ajoilta).Joten haluaisin asialle varmistuksen etten tee mitään väärin, ettei oma rakas vaan vahingoitu:D

Kiitokset jo etukäteen vaustauksista!

Terkuin aloitteleva motoristi :)
jhe
Pyörä: 701 E -18

Re: Husqvarna 701 sliparin vaihto.

Viesti Kirjoittaja jhe »

Huskyboy kirjoitti:Tervehdys,
Ostin n. kolme viikkoa sitten oman 701 smoto vm 2016. Haluaisin vaihtaa alkuperäisen sliparin. Olen katsellut netistä slipareita ja olen tullut tulokseen, että ostaisin Leonvince lv one.

https://www.leovince.com/int/en/product ... -supermoto

Kysymys kuuluu veljet ! Nyt jos tilaan leonvincen sliparin niin voinko asentaa sen vanhan tilalle suoraan kiinni? Vai pitäisikö karttoihin muutoksia tai jotain muita muutoksia ? Putken vaihdolla olisi tarkoitus saada ääniä paremmaksi, ulkonäkö syyt ja painoa pois. Eli en ole lisää tehoa hakemassa, mutta jos sitä tulee niin ei se myöskään haittaa.

ei ole kokemusta ruisku moottoripyörä. Oikeastaan kokemukset rajoittuu 2-tahti piikki veikeisiin (piikki ajoilta).Joten haluaisin asialle varmistuksen etten tee mitään väärin, ettei oma rakas vaan vahingoitu:D

Kiitokset jo etukäteen vaustauksista!

Terkuin aloitteleva motoristi :)
Onnea Huskyboy uudesta pyörästä!
Jos muutat pako-osia TAI ilmanoton osia, ei karttaa tarvitse muuttaa. Jos muutat molempia, on yleinen käsitys, että kone käy vakiokartalla silloin turhan laihalla ja tarvitsee uuden kartan. Sellainen on saatavilla Husky-huollossa.
Slipareista voin suositella lämpimästi Wingsiä. Varmaan LeoVincekin on hyvä...
jhe

Re: Husqvarna 701 enduro

Viesti Kirjoittaja jhe »

Korjaus edelliseen. Sulla onkin 2016 malli. Siihen ei taida edelleenkään saada uutta sytkäkarttaa. Power Commanderilla on väki muokannut tältä osin 2016 mallia.
Huskyboy

Kiitoksia vastauksista!
Itse kyselin muutama viikko takaperin sähköpostilla mp-racingiltä niin sain tälläisen vastauksen...

Eli sinulla oli -16 mallin pyörä? Tehdas ei ole tehnyt kuin A2 ja open kartat. Eli ei ole erikseen Acralle tai muille änkkäreille mitään.
Jos sinulla on -17 mallin pyörä niin siihen tehtaalla on power kitti, änkkäri ja putsarin kotelo ja sille oma kartta.

Jhe: olen saanut samoja vastauksia, kun olen kysellyt muilta mp-liikkeiltä. Eli pelkkä sliparin vaihto ei pitäisi aiheuttaa minkäänlaisia toimenpiteitä. :D

P.s laitoin sunnuntaina leonvincen tilaukseen Italiasta!
Solaris
Pyörä: KTM 1090R

Viesti Kirjoittaja Solaris »

Huskyboy kirjoitti:Kiitoksia vastauksista!
Itse kyselin muutama viikko takaperin sähköpostilla mp-racingiltä niin sain tälläisen vastauksen...

Eli sinulla oli -16 mallin pyörä? Tehdas ei ole tehnyt kuin A2 ja open kartat. Eli ei ole erikseen Acralle tai muille änkkäreille mitään.
Jos sinulla on -17 mallin pyörä niin siihen tehtaalla on power kitti, änkkäri ja putsarin kotelo ja sille oma kartta.

Jhe: olen saanut samoja vastauksia, kun olen kysellyt muilta mp-liikkeiltä. Eli pelkkä sliparin vaihto ei pitäisi aiheuttaa minkäänlaisia toimenpiteitä. :D

Eikös tässä riitä sliparin vaihdossa se kylmänä käyntiin ja 5min käynti tyhjänä että säätää ruiskun (ohjekirjasta kannattaa tsekata aika)

Lähetetty minun SM-G870F laitteesta Tapatalkilla
jhe

Viesti Kirjoittaja jhe »

Solaris kirjoitti:

Eikös tässä riitä sliparin vaihdossa se kylmänä käyntiin ja 5min käynti tyhjänä että säätää ruiskun (ohjekirjasta kannattaa tsekata aika)

Niinpä. Oliko se aika 10 vai 15 min, en muista. Enkä kyllä ole varma, onko sitä manuaalissa mainittu.
Mutta jos vartin antaa käydä, niin ainakin riittää. Vartin pyörittivät mulla Husky-huollossa kun 2017 malliin ujutettiin power kit - kartta. :)
Huskyboy

jhe kirjoitti:
Solaris kirjoitti:

Niinpä. Oliko se aika 10 vai 15 min, en muista. Enkä kyllä ole varma, onko sitä manuaalissa mainittu.
Mutta jos vartin antaa käydä, niin ainakin riittää. Vartin pyörittivät mulla Husky-huollossa kun 2017 malliin ujutettiin power kit - kartta. :)

Kiitoksia kaikille vastauksista ! Olen lukenut jostain samanasian eli 15 min tyhjäkäynnillä niin ruisku sääty.

Nyt olisi uusi kysymys teille mopoveljet! Ostin pyörän noin 2kk sitten liikkestä ja olen pyörän toinen omistaja. Pyörässä oli kiinni mustapenkki. Onko värillinen penkki ns alkuperäinen penkki? Jos olen ymmärtänyt oikein niin alkuperäiset värilliset penkit olivat heikkolaatuisia ja tilalle lähettiin musta penkki siksi aikaan, kun husqvarna saa lähetettyä uudet värilliset penkit. Olenko oikeassa? Minä olen itse pikaisesti selvitellyt niin minunkin pyörään olisi joskus lähetty uusi värillinen penkki, mutta sen kait hävinnyt mailmalle :cry:
jhe

Viesti Kirjoittaja jhe »

Nyt olisi uusi kysymys teille mopoveljet! Ostin pyörän noin 2kk sitten liikkestä ja olen pyörän toinen omistaja. Pyörässä oli kiinni mustapenkki. Onko värillinen penkki ns alkuperäinen penkki? Jos olen ymmärtänyt oikein niin alkuperäiset värilliset penkit olivat heikkolaatuisia ja tilalle lähettiin musta penkki siksi aikaan, kun husqvarna saa lähetettyä uudet värilliset penkit. Olenko oikeassa? Minä olen itse pikaisesti selvitellyt niin minunkin pyörään olisi joskus lähetty uusi värillinen penkki, mutta sen kait hävinnyt mailmalle :cry:[/quote]

Kyllä se noin on. Mustat penkit oli tilapäisratkaisu, kunnes tricolor-penkkejä saivat valmistettua lisää. Sen takia ne oli "jälkitoimituksessa". Eli kaksi penkkiä jäi sitten niille, joilla aluksi oli vain musta. Myyjät eivät välttämättä ole hoitaneet asiaa kovin aktiivisesti eikä tricolorit ole tulleet automaattisesti vaan niitä on pitänyt kysellä perään. Kaikki eivät ole kyselleet vaan tyytyneet mustaan vaihtoehtoon.
vinski
Pyörä: XLV 750R- 84, DR650R -91, Husse 701E -17

Viesti Kirjoittaja vinski »

Itse olen kans kysellyt tuota toista penkkiä myyjältä jo kolme kertaa eikä ole näkynyt. Viimeksi messuilla ja heidän piti lähettää se heti maanantaina. Siitä on nyt 2kk aikaa.
PAH
Pyörä: 890 R

Viesti Kirjoittaja PAH »

Kysyin tricolor-satulaa Outukummun Leppäseltä samalla kun varasin ajan ensihuoltoon.
Mika lupasi selvittävänsä asiaa ja soittaa hetkisen kuluttua. Soittikin ja sanoi että penkki odottaa minua huollossa.
HiekkaHeikki
JiiÄL
Pyörä: T7

Viesti Kirjoittaja JiiÄL »

Morjesta. Lähi päivinä saapuu pihaan vuoden 2016, 701 supermoto. Enduro palstalla ollaan, mutta täällä ehkä ainoat kunnon keskustelut kyseisestä laitteesta. Tosiaan sitä kyselemään lähdin että mitä nuo aijemmin puhutut asetukset meinaa? Siellä oli puhetta jostain soft,standard yms. Onko 16 mallissa kyseisiä ja mistä niitä vaihdellaan? Onkos 16 mallin kaasu sähköinen, vai tuliko vasta 17 mallissa? Mites muuten pyörät muilla pelannu, joko monella yli 10tkm mittarissa?
Four wheels move the body...Two wheels move the soul
JiiÄL
Pyörä: T7

Viesti Kirjoittaja JiiÄL »

Onko kellään tietoa/aavistusta käviskö motokeitaassa 690 kotariin myynnissä oleva pohjapanssari 701 husseen?
Four wheels move the body...Two wheels move the soul
jhe

Viesti Kirjoittaja jhe »

JiiÄL kirjoitti:Onko kellään tietoa/aavistusta käviskö motokeitaassa 690 kotariin myynnissä oleva pohjapanssari 701 husseen?
Ihmettelisin, ellei kävisi. Pyörän vaihdon yhteydessä siirsin 2014 kuusysikympistä pohjapanssarin 701:een. Kiinnityskohdat olivat identtiset. Vanhemmista kuusysikympeistä en ole ihan varma.
petteripunakuono
Pyörä: Hugsvarna 701 Enduro & 12k GinTonic

Viesti Kirjoittaja petteripunakuono »

Mitä jäähdytinnestettä tähän laittaisi?

Vakio on vihreää, eli ilmeisti sitä perinteistä "vanhojen autojen" jäähdytinnestettä. Ohjekirjassa ei ole luokituksia, pelkästään "Bel-Ray Moto Chill Racing Coolant" :roll: . Eri litkuja on ainakin viittä tyyppistä tarjolla että arvo siinä sitten :?: Onko tällä ees mitään väliä.. Ajattelin nyt kuitenkin vaihtaa kun 10tkm huoltoa puuhastelen ja vaihtelen kaiken muunkin
PAH
Pyörä: 890 R

Viesti Kirjoittaja PAH »

Kävin serkun luona fiilistelemässä että minkälaisella Hussella motoristiurani alkoi -70 luvun alussa :P .
Husqvarna 175 cc, vm. -60 , 13 hp, paino ajokunnossa n. 80 kg, 3-vaihdetta.
Lähti muuten kolmannella polkaisulla käyntiin pitkän seisonnan jälkeen.
Liitteet
Zetor 002 (1024x768).jpg
HiekkaHeikki
Vastaa Viestiin