Rekkarilaatta jäi matkanvarrelle Hiukkavaaraan

Yleistä keskustelua enduroista

Valvojat: Jukka, Moderaattorit

tapolo

Rekkarilaatta jäi matkanvarrelle Hiukkavaaraan

Viesti Kirjoittaja tapolo »

Hep, "long shot",

jos olet törmännyt orpoon rekkarilaattaan Hiukkavaaran suunnalla, kertoile toki minullekin. Minulta tipahti eilen sellainen matkanvarrelle.

(Úuden varmaan saa katsastuskonttorista?)

--Tarra
040 565 neljä neljä ysi kuus
Juice
Pyörä: Helkama

Viesti Kirjoittaja Juice »

Vanhaa tunnusta et saa. :oops:

Mulla oli tosta jammusta rekisterikilpi kateissa kun sen ostin, sitten sanoin kats.asemalla että pitäisi uusi kilpi tilata kun vanha on kadonnut. Piti mennä poliisiasemalle tekemään "rikosilmoitus" että kilpi on kadonnut, missä ja mihin aikaan. Täältä saadun lappusen kanssa takaisin konttorille mistä antoivat uuden kilven.
teneraattori
Pyörä: ON

Viesti Kirjoittaja teneraattori »

Taitaa käytäntö vaihdella eri puolella Suomea. Tosin siitä on jo vuosi, kun kilpi tippui metsätielle ja uuden kilven hommasin katsastuskonttorilta(14€). Vanha kilpi löytyi sitten myöhemmin kaverin auton takaluukusta.
miki.
Pyörä: KTM 525 exc

Viesti Kirjoittaja miki. »

Mulla putos kilvestä vain numerot, kirjaimet jäi :?

Katsastuskonttorilla piti täyttää A4-lomake, johon sitten selvitystä tästä onnettomuudesta. Täti peri luukulla 8 euroa ja lähetti kirjain-numeroyhdistelmälomakkeen linnankundeille, jotta osaavat prässätä mun mopoon sopivan kilven. Menee kuulemma kuukausi kun saa konttorilta hakea (vangeilla tietenki lomat painaa päälle niin eivät kerkee bisneksen tekoon ja prässin ääreen :lol:)
Kurahousu
Pyörä: BMW G 450X, BMW F900GS, BMW R1100GS

Viesti Kirjoittaja Kurahousu »

Jos koko kilpi katoaa niin pitää mennä poliisiasemalle tekemään ilmoitus, ilmotus mukana sitten katsastukonttorille. Rahan kanssa saa heti kilven mukaan (ei kylläkään samaa kirjain-numero-yhdistelmää).
tapolo

Kiitti vinkeistä :-),

pitää soitella useammalle asemalle sitten, niin selviäisi mahdollisesti yhdellä käynnillä.

Ja sitten laittaa taas useammalla pultilla seuraava kiinni.
Arto

Viesti Kirjoittaja Arto »

Näin se menee.

Ostin viimevuonna oman suskan, ja siinä oli kilpi poikki valmiiksi (puuttui se numero-osa). Kävin (Kaakkurin) katsastusasemalla kysymässä uutta kilpeä. Siellä sanottiin että pitää tuoda vanha jäljellä oleva kilvenpalanen, niin uuden saa 8€. Ja näin sai uuden edullisesti, kun odotti sen 3-4 viikkoa

Mutta....

Jos kilpi on kadonnut tai varastettu (minun rekkari "näpistettiin" nyt syksyllä :evil: ) niin täytyy tehdä poliisille rikosilmoitus (onnistuu netissä helposti ja saa vaikka faksilla kopion suoraan itselle) ja sitten katsastusasemalle kaikkien papereiden kanssa.

Siellä sitten virkailija kysyy että haluatko vielä saman tunnuksen ja odotat n. 1kk vai otatko heti mukaan uuden kilven uusilla tunnuksilla.

Tämä lysti maksaa sitten n.21€.
Mika
Pyörä: Varadero

Viesti Kirjoittaja Mika »

Vielä semmoinen lisäys, että jos haluaa saman kilven, niin laittavat tarvittaessa otteeseen luvan käyttää väliaikaista, itse tehtyä kilpeä.
Tuli ajettua omatekoisella kilvellä kolme viikkoa viime kesänä.

Ja jos koko kilpi on hävinnyt, niin uutta ei saa ilman poliisin paperia "suppeasta esitutkinnasta" kilven katoamisesta.
Juice
Pyörä: Helkama

Viesti Kirjoittaja Juice »

Arto kirjoitti: Siellä sitten virkailija kysyy että haluatko vielä saman tunnuksen ja odotat n. 1kk vai otatko heti mukaan uuden kilven uusilla tunnuksilla.
Perhana, mulle ei edes tarjottu mahdollisuutta samaan tunnukseen! Sanoi vaan että vanha tunnus poistuu kaikilla tavoin että sitä ei voi kukaan enää koskaan saada. Olis tahtonu vanhanliiton kilven eikä mitään eu-sontaa, ja asemilla kun ei ole hyllyssä muita kun eu-mallisia. En mä tolla jammulla nyt suomen rajojen ulkopuolelle taida mennä... :roll:
tapolo

Rekkari saatu ja kiinnitettykin..

Kiitoksia kaikille vinkeistä.

Jotta opimme kollektiivisesti, niin kerronpa miten homman hoidin. Siis jotta opimme siitä, että miten niitä rekkareita saa lisää, kun ne kuitenkin hukkuvat :-).

Soitin ensin ARK:n numeroon, ja sieltä kyselin, ja sain vinkin, että kun on tämmöinen tapaus (eli rekkari siis ajosta tipahtanut pois, ei mitään syyllisiä jne), niin se uusi pitäisi löytyä katsastuskonttorilta 8.5e.

Ja kun katsastuskonttorille menin, niin uuden tilasivatkin täsmälleen samaa numeroa jne, ja soittelivat perään kun vanki oli sen saanut naputeltua. Olisi vissiin halunnut käyttää jotain hankalampaa prosessia, mutta kun olin jo ennalta ottanut selvää, että noin se menee, niin käytettiin sitä sitten.

Hieno homma, mutta eikös 8.5e ole aika kallis KTM:n varaosaksi? :-)

p.s. vielä kun oppisi siitä, että miten sen rekkarin saisi kiinni niin hyvin, ettei tipahtele matkalle.. joku alunen olisi hyvä olla.
AKM
Pyörä: 690 ER

Viesti Kirjoittaja AKM »

p.s. vielä kun oppisi siitä, että miten sen rekkarin saisi kiinni niin hyvin, ettei tipahtele matkalle.. joku alunen olisi hyvä olla.
Paikallinen oranssikauppias ainakin kesällä jakoi korvauksetta rekkarin alus muoveja. Hiukkasen sieltä mainosta pilkistää alaosasta, mutta sehän on aina kuran peitossa.

Siihen aluseen lätkä kiinni sikaflexillä tms ja ei pitäisi ihan pikku tärinöistä irrota.

-AKM-
Pekkavee
Pyörä: BMW R1100GS

Viesti Kirjoittaja Pekkavee »

AKM kirjoitti:

Siihen aluseen lätkä kiinni sikaflexillä tms ja ei pitäisi ihan pikku tärinöistä irrota.

-AKM-
Joo Sikafleksiä peliin, niin ei tärinästä ihan helpolla putoa.

Pekka
:shock: :shock: :shock:
tertsu
Pyörä: GGasGas EC450, KTM 990 S -07

Viesti Kirjoittaja tertsu »

AKM kirjoitti:
Paikallinen oranssikauppias ainakin kesällä jakoi korvauksetta rekkarin alus muoveja. Hiukkasen sieltä mainosta pilkistää alaosasta, mutta sehän on aina kuran peitossa.

-AKM-
Niillä oranssikauppiaan alusmuovoille ei tehnyt mitään, kun olivat liian kovaa materiaalia. Takarenkaasta lentävä kivi hajoittaa sen palasiksi. Mulla taitaa olla jo kolmas menossa :o
Kura lentää...
Wesihiisi
Pyörä: KTM LC4 640

Viesti Kirjoittaja Wesihiisi »

Itse oon luottanut paksuhkoon peltiin, joka antaa vähän mekaanistakin tukea, jos tulee liikaa keulittua.
(Tai meikäläisen taidoilla konttailtua risukossa :oops: ). Nyloc-mutterien käyttö auttaa myös.
Marko.S

Viesti Kirjoittaja Marko.S »

Juice kirjoitti:
Arto kirjoitti: Siellä sitten virkailija kysyy että haluatko vielä saman tunnuksen ja odotat n. 1kk vai otatko heti mukaan uuden kilven uusilla tunnuksilla.
Perhana, mulle ei edes tarjottu mahdollisuutta samaan tunnukseen! Sanoi vaan että vanha tunnus poistuu kaikilla tavoin että sitä ei voi kukaan enää koskaan saada. Olis tahtonu vanhanliiton kilven eikä mitään eu-sontaa, ja asemilla kun ei ole hyllyssä muita kun eu-mallisia. En mä tolla jammulla nyt suomen rajojen ulkopuolelle taida mennä... :roll:
pitäis kyllä saada vanhan mallinen kilpi pyytämällä. tosin sitä joutuu odottaa ton 1kk
Vastaa Viestiin