Kisaenska vs. katuenska/pikkuenska vs. iso enska (Pohdintaa)

Esittelyt ja vertailut

Valvojat: Jukka, Moderaattorit

kimmokekki
Pyörä: KTM 530 exc-R

Re: Kisaenska vs. katuenska/pikkuenska vs. iso enska (Pohdin

Viesti Kirjoittaja kimmokekki »

tokor kirjoitti:
Jani_rr kirjoitti:Ainii ja ruisku toimii moitteetta, ilman mitään säätöjä! :D Ois kyllä kiva testaa kampetta josta on etujouset vaihdettu.. En kyllä tiedä mitä hyvää se tuo, mut jos jotain oleellista, niin eipähän ois ainakaan iso sijotus. Tää menee ku veturi, ja on myös erittäin helppo käsitellä jos tarvetta. Enskarataa, tulee sen verran vähän ajettua, et jos noi jouset on sinne tarkoitettu, niin tokkopa sit mulle niistä iloa on?
Tule testaamaan niin huomaat eron ihan perusajossakin [WINKING FACE]
taitaa tulla halvemmaks sulle tokor kun ostat ja lähetät vaan janille samanlaiset jouset 8)
aina tavoitettavissa ?
0440800172
kimmokecki@gmail.com
Jani M
Pyörä: 690R -24 250 EXC-F -25 Gilera RC125 -90

Viesti Kirjoittaja Jani M »

mattipoeka kirjoitti:Ite taidan vielä oottaa, että saavat sen uuden Duken koneen tuohon 701:seen..
Viimeksi uusi kone tuli muistaakseni kanssa ensin Dukeen ja sitten vuoden viiveellä 690:iin, joten uskoisin, että ensi vuonna sekä 690 että 701 saavat sen lyhytiskuisemman koneen, jossa on lisäksi toinen tasapainoakseli kannessa. 690:stä on jo kolmas vuosikerta menossa identtisenä värejä myöten, joten eiköhän siihen väkisinkin joku isompi päivitys ole tulossa.
Eihän se olisi harrastus, jos siinä olisi jotain järkeä.
Ex: KTM 250 EXC Racing -04, 250 EXC-F -12, 250 EXC-F -15, 250 EXC-F -17, 250 EXC-F -20
Ex: KTM 690 Enduro R -14, 690 Enduro R -19
Jani_rr
Pyörä: 701

Viesti Kirjoittaja Jani_rr »

Niinko meinaat Kimmo :D Voi olla että se ruoka/Juoma, ja pitkät testiajot vois käy lompakon päälle :DD Mut jos mä joskus pääsisin ajamaan pidempää matkaa, niin voisin poiketa matkalla Kemiin kun sukulaisia menisin moikkaamaan, niin ei tarviis sitä juoma/ruokapuoltakaan järjestellä ;D
--------------------------------------------------------------
KTM 1090 Adventure R 17
kimmokekki
Pyörä: KTM 530 exc-R

Viesti Kirjoittaja kimmokekki »

Kuullosti äkkiseltään [GRINNING FACE WITH SMILING EYES]
aina tavoitettavissa ?
0440800172
kimmokecki@gmail.com
ramirin
Pyörä: Ready To Push

Viesti Kirjoittaja ramirin »

Minä en taida tietää moottoripyöräilystä vielä tarpeeksi kun en osaa moittia 690:issä mitään.. olen tosin kokeillut vasta kahta yksilöä reilun 10tkm verran kumpaakin, ajo on suurinpiirtein samaa aina eli vaihdellen 800km siirtymäpäivistä 8h suojumppaan - parhaimmillaan laitos on sekalaisessa ajossa jossa suon/umpimetsän jälkeen saa hetkisen viilentää ennen seuraavaa koitosta.. viilennystä tosin tarvii kuski, ei pyörä =)

Mites se tuo 701 sitten on parempi? Onko alustassa / korkeudessa eroa?
Kylän kohoralla komiasti, vaikka mettällä vähä kompuroottiski.
oikari1
Pyörä: BMW F650GS

Viesti Kirjoittaja oikari1 »

Tämän asian kanssa on tullut tänä kesänä pähkäiltyä. Lähes 20.000 asfalttikilometrin lomassa (HD) tuli käytyä pari reissua Venäjällä BMW F650GS:llä. Eka reissulla oli mukana puolikymmentä kotaria, 690, ja yksi 450 husse. Toki muu porukka oli hieman :( perehtyneempi enduroon, kuin minä, mutta noin 50 kg kevyemmät pyörät meni niillä teillä ja poluilla ketterämmin. Muutama viikko sitten käytiin kahden miehen porukalla, toisella bemarin 650 Sertao, taas Venäjällä ja vielä huonommilla teillä ja hieman näillä mutaisilla teillä alkoi taas pyörän raskaus ahistaan. Nyt on sitten ajettu porukalla kauden lopetusta paikallisilla, kovapohjaisilla sorateillä ja siellä ei taas ole mitään ongelmaa. 690 kotaria on tullut kokeiltua, mutta ei tunnu minun pyörältä. Taitaa olla näin, että metsäpoluille pitäisi olla eri pyörä ja kovapohjaisille teille, myös pitkillekin asfalttisiirtymille oma pyörä. BMW on ajomukavuuden osalta hyvä, mutta metsässä paino rajoittaa etenemistä. Pitäis olla korkeintaan 150 kiloinen pyörä, jolla vois kohtuudella ajaa myös asfaltilla pitkiä päivämatkoja.
Seppo Honkanen
Pyörä: HVA TE300i, EXC150TPi, 690 Enduro R

Viesti Kirjoittaja Seppo Honkanen »

Vanhemmassa vara parempi.... Oman kokemukseni mukaan RFS koneinen EXC on monikäyttöisin pyörä. Kokemusta löytyy Kotareista välillä 125-950. Välillä sotkeuduin jopa 950 Adventureen; herrasmiesmaasturi, jossa omaan makuun liikaa painoa ja katteita. Tallissa on tällä hetkellä myös SE, mutta oma tämän hetkinen käyttöni vaatii kevyempää mopoa.

Kuvassa on kolmas järjestyksessään omistamani RFS mopo, EXC 400 vm. 2006. Nelisatasella on tässä varustuksessa ajettu jo Uraa tänä kesänä ja muutama viikko sitten eka kolmen päivän Kannaksen kierros. Mainiosti pelittää! Ensimmäinen omistamani RFS oli 520 vuonna 2001, jota käytin metsässä, Päitsillä, safareilla, kokoontumiajoissa ja motona nurkkapyörityksessä. Sama mopo on nykyisin naapurilla ja täydessä iskussa vaikka 15 vuotta vanhempana. Toka oli 250/350-kuutioinen, joka oli pääsääntöisesti metsärassi mutta kävi myös kerran Pystymettässä.

Vuosimallia 2017 EXC450:stäkin olen kokeillut, mutta jo penkin kovuus on omiaan laskemaan reissuintoa ko. mopolla. Toiseksi epäilyttää näiden modernien moottoreiden kestävyys. Eikä siinä ole edes kickstarttia, eikä mopo toimi ilman akkua :mrgreen: Koneessa on kyllä puhtia vaikka muille jakaa.

T. Sepi
Liitteet
image.jpeg
Tohtori_650
Pyörä: Ktm Adventure 950

Viesti Kirjoittaja Tohtori_650 »

Jaa, meillä on sitten sama kalusto... SE on hyvä vähän pitempään reissuun ja 400 lähipyöritykseen. Tosin Superilla pääsee melkolailla samat paikat kuin Exc:llä, vähän vaan hikisemmin.
Mulla on ollu 2006 exc400 vuoden verran ja oon kyllä tyytyväinen hankintaan. Teho/paino täydellä13 litran tankillakin vielä oikein kelpo ( kunhan sais omastakin tehopaino suhteestakin vielä paremman) :) Kuva
Tuomas

Life's a piece of shit,
When you look at it.
-Always Look on the Bright Side of Life (from Monty Python)-
Seppo Honkanen
Pyörä: HVA TE300i, EXC150TPi, 690 Enduro R

Viesti Kirjoittaja Seppo Honkanen »

Jep. Vähän samaa ongelmaa oman teho-paino suhteen kanssa... Oikein kun suolla painii mopon kanssa, niin saa puuskuttaa pitkään. :oops:

Meneehän sillä Superilla, mutta kun sen upottaa kunnolla niin saa olla kolme äijää nostamassa. Kahdeksan Uraata takana Superin kanssa ja täytyy kiittää kavereita nostoavusta. Vaikka nelisatkussa on 22 l tankki ja pari laukkua kiinni, niin miltei aina sen saa itse taas liikkelle. Tämä helpottaa kovasti potentiaalisesti pehmeämmän reitin valintaa ja kaverien nostovaivoja.
ATC
Pyörä: HP2E

Viesti Kirjoittaja ATC »

Ei se kauas nappaa Wanhankaan kalusto, samassa katekoriassa mennään tyytyväisenä. Tällä ja viimekesällä ne pisimmätkin retket hoitui pikkupyörällä ilman ongelmia joten kyllä nekin oikealla varustelulla taipuu moneen.
Weteraani kurapyöräilijä
Jakke N
Pyörä: EXC450

Viesti Kirjoittaja Jakke N »

Kuva

Pisteet hieman vanhemmalle luulle myös täältä. Kyllä tällä jonkinlaiset reissuhommatkin menee, kun ajaa paljon seisaaltaan :wink:

Tai sitten mulla on vaan sellainen peuse :roll:
Liitteet
Reissuvarustus.jpg
Tohtori_650
Pyörä: Ktm Adventure 950

Viesti Kirjoittaja Tohtori_650 »

Hiukan OT, mutta onks sulla Pohjankankaan kartta tossa seinällä ? :D
Tuomas

Life's a piece of shit,
When you look at it.
-Always Look on the Bright Side of Life (from Monty Python)-
Jakke N
Pyörä: EXC450

Viesti Kirjoittaja Jakke N »

Tohtori_650 kirjoitti:Hiukan OT, mutta onks sulla Pohjankankaan kartta tossa seinällä ? :D
Juu. Voi suunnitella talvi-iltaisin rastipaikkoja :mrgreen:
JUHHisi
Pyörä: XR650R vm.-00 & XR400R vm.-97

Viesti Kirjoittaja JUHHisi »

Jakke N kirjoitti:
Tohtori_650 kirjoitti:Hiukan OT, mutta onks sulla Pohjankankaan kartta tossa seinällä ? :D
Juu. Voi suunnitella talvi-iltaisin rastipaikkoja :mrgreen:
Parin yhteisen yön kokemuksella voisin veikata että Jakke renaa joka yö unissaan Pohjankankaan ThöMäkeä. (sen verran pärisee)

Mutta jooh. Kyllähän kaikilla vehkeillä mettään pääsee, toisilla paremmin, toisilla huonommin.
Kuskin asenne aika isossa roolissa että missä mikäkin hyvä. Itsehän olen mennyt sellasella ajatuksella että pyörä on hyvä kun se on kaikessa huono.

Epämukava maantiellä, painava suossa, liian tehokas metsässä, pieni tankki safarille...

Eli tämmönen: (https://www.youtube.com/watch?v=qW3RNxVTfZE)
Kuva
Liitteet
xr650r.jpg
TomppaV
Pyörä: 950 adv S

Viesti Kirjoittaja TomppaV »

Jos hakee pienen budjetin kevyttä reissumopoa, niin voin suositella Suzuki DR650SE mallia 1996---> . Painoa kuivana noin 145 kg, (hieman lähdetiedostoista riippuen). Japanilaista perustekniikkaa pitkällä öljynvaihtovälillä, lyhytiskuinen miedoilla värinöillä varustettu hyvin vääntävä kaasutinmotti. Itse olen tykännyt, mainio siirtymätaipaleilla ja mukiinmenevä ihan metsäautoteilläkin.
Minulla tuossa Acerbiksen 19 l tankki, ja kaikenlaista pikkuviritystä.
Liitteet
20160915_192148.jpg
Taas lähti mopo käsistä
Vastaa Viestiin