Karmoliksen DRZ
Valvoja: Moderaattorit
Ei kai, mä laitan linkin tänne jos vaikka illalla saisin tehtyy.Kossu kirjoitti:Oisko paha nakki exportoida autocad dwg:nä ja nakata nettiin tiedosto? Ei tarvis sitten muuttaa muuta kuin tuo pulttijako jammulle passeliksi, ei oikein enää ole hyvässä muistissa tuo cadillä piirtäminen kun ei oo viiteen vuoteen tullu mitään piirrettyä.
Talven aikana olis tarkoitus myös hankkia IMS:n 12 litran muovinen bensatankki ja jollain tapaa parannella tuota valonlähdettä. Tai sitten se Acerbiksen 16-litrainen kun niitä saa nykyään 01 keltaisena.
Ihme juttu että nekin on jenkeistä tilattuina halvempia vaikka vois kuvitella että tavaran kierrättäminen italia-usa-suomi olis kalliimpaa kuin italia-suomi.
Miettinyt olen sellaista vaihtoehtoa että piilottaisi yhden lisäpitkän johonkin keulille, joku pienikokoinen.
Ihme juttu että nekin on jenkeistä tilattuina halvempia vaikka vois kuvitella että tavaran kierrättäminen italia-usa-suomi olis kalliimpaa kuin italia-suomi.
Miettinyt olen sellaista vaihtoehtoa että piilottaisi yhden lisäpitkän johonkin keulille, joku pienikokoinen.
Viimeksi muokannut karmolis, Pe Joulu 15, 2006 11:05 am. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Kuvittelisin että tuohon sun Polisportiin vois laittaa Hellan 90mm DE -kaukovalon parkilla. Sen lähivalonkin voi korvataa Hellan 50mm DE -lähivalolla. Kaukovalon yläpuolelle vois vielä laittaa samasta sarjasta toisen kaukovalon, joko 50- tai 90-millisen riippuen vähän tietty siitäkin miten mahtuu. Noita 90-millisiä saa parkilla ja ilman, kai se riittäis kun toisessa olis parkki. 50-millisissä ei parkkia ole joten jos niitä pelkästään käyttää niin parkkivalo pitää laittaa erikseen. Molempia saa muuten myös xenon-versioina.TomiKoo kirjoitti:Me mennään kyllä saman pyörämallin rakentelussa lähes käsikädessä. Vuoronperään otetaan askel eteenpäin jossain ja toinen seuraa perässä...karmolis kirjoitti:jollain tapaa parannella tuota valonlähdettä.
Miettinyt olen sellaista vaihtoehtoa että piilottaisi yhden lisäpitkän johonkin keulille, joku pienikokoinen.![]()
Itsellä juuri tavoitteena kaiken muun ohella parantaa valaistusta, kunhan saan etuputket takaisin tallille. Helpompi mallata osia paikalleen kun on kiinnityspisteet paikallaan. Orkkis kynttilä ei paljoa valaissut ja tuo uusi tarvikemaski (muistanet sen mustan Polisportin hökötyksen) se vasta paska olikin! Jotain täytyy tehdä.
Mulla on ollut pitkään mielessä hyödyntää edellisen tarvikemaskin lyhyttä valoa joka on todella pieni. Sen kaveriksi sitten laittaa kaksi pitkää, toinen samasta maskista (pieni) sekä jollain pikakiinnityksellä ja helpolla liittimellä toinen (ISO) valo keulalle. Voisi ajella niillä pienillä normiajot ja pimeän tullen heittää repusta lisää näköä keulalle. Voisihan siihen isoon laittaa jopa 100w polttimon, jos käyttö rajoittuu maastoajoon...![]()
Mitään varsinaista maskia en kuitenkaan haluaisi laittaa ollenkaan. Itseä oikeastaan harmittaa, kun ei aikanaan tullut ostettua kalliimpaa Acerbiksen Cyclooppia tuon Polisportin sijaan. Valot ovat samat mutta muotoilu toinen. Siitä kykloopista kun olisi nyt leikannut yläosan veks, niin olisi ollut juuri sopiva kiinnitys normivaloille...
Kytkennäthän kannattaa heittää ainakin uusiksi, varmasti saa muutaman voltin osasen sinne lampun kannalle lisää. Käyttää alkuperäisiä linjoja herätteenä ja releillä, isolla piuhalla suoraan akulta syöttö. Sulakkeet toki väliin...
Jos laittais toisen tavallisena ja toisen xzxzenonina niin kaukovalon vilautukseen vois käyttää sitä pelkkää tavallista.
Mut niin, ei tuu halvaks ei.
Kts. http://www.orum.fi/kannat/orumwww.nsf/i ... _Fin_3.pdf sivut 6 ja 7
Acerbiksen kyklooppi olis kyllä muuten ihan hyvä lähtökohta mutta kun niiden kaukovalojen pitäis olla symmetrisesti sijoitetut. Mua lisäksi inhottaa toi kyseinen valomaski muutenkin niin paljon että en vaan yksinkertaisesti voi sellasta mopooni laittaa.
Tollasia 50mm lisäpitkiä vois silti tunkea kaks kappaletta tohon orggismaskin alakulmissa oleviin koloihin.
Yks mitä olen miettinyt olis ihan perus krossimaski ja sinne alareunaan 3 umpiota. Keskelle lähivalo ja reunoille pitkät.
Mittaas tomi siitä polisportistas sen kaukovalon halkaisija. Taitaa olla soikeahko joten mittaa vaikka pysty- ja vaakasuunnassa molemmat. Jos sitä itsekin tollasen ostais rakentelun pohjaksi.
Tekeekö sillä lyhyellä valolla sitten yhtään mitään kun kerran meinasit sitä käyttää?
Niin juu ja ilmeisesti ei kannata kytkeä lyhyttä palamaan pitkien kanssa yhtäaikaisesti jos pitkiä on 2. Thumpertalkissa on ollut juttua jostain "statorin" käräyttämisestä. 200W max ja sekin korkeilla kierroksilla, 2x60W ei pitäis vielä olla mikään ongelma. 55+60+60 on.
xenon,xenon,xenon.pistin kottaraiseen alkuperäisten h-polttimoiden tilalle xenonit ja vot jo on mopossa valot.ei juuri tartte lisävaloja tai no mikä oikeesti riittää...nythän noita laturin wähäissiä watteja jai veilä ylikin kun noi ei ota kun 35w per polttimo.mulla taitaa olla vielä muutama sarja hyllyssä.
- JSL
- Pyörä: KTM 790 Adventure, 640LC4 E, vm. 2003
Tarinat kertoo, että ballasti vie lisäksi n. 7W. En ole itse mitannut.MIKA KARI kirjoitti:xenon,xenon,xenon.pistin kottaraiseen alkuperäisten h-polttimoiden tilalle xenonit ja vot jo on mopossa valot.ei juuri tartte lisävaloja tai no mikä oikeesti riittää...nythän noita laturin wähäissiä watteja jai veilä ylikin kun noi ei ota kun 35w per polttimo.mulla taitaa olla vielä muutama sarja hyllyssä.
Acerbiksen tankin tilasin. Saa nähdä millanen show asennus on kun vissiin torvi ja flekti pitää siirtää tai irrottaa.
Pitäs vielä löytää joku sopiva tarvikemaski jota silputa paremman valaistuksen toivossa. Saa ehdottaa jos tiedätte jonkin joka olis valoteholtaan mahdollisimman hyvä ja laillinen, ja värikin sais passata. Bajadesignsillä olis sellanen johon toi mun nykyinen umpio passais ja siinä olis tilaa vielä lisävalollekin, mut arvatenkin niitä saa vaan jenkeistä eikä tietenkään keltaisena..
Pitäs vielä löytää joku sopiva tarvikemaski jota silputa paremman valaistuksen toivossa. Saa ehdottaa jos tiedätte jonkin joka olis valoteholtaan mahdollisimman hyvä ja laillinen, ja värikin sais passata. Bajadesignsillä olis sellanen johon toi mun nykyinen umpio passais ja siinä olis tilaa vielä lisävalollekin, mut arvatenkin niitä saa vaan jenkeistä eikä tietenkään keltaisena..
Tollasen tarvikemaskin hommasin (keltaisena tosin) ja istutan siihen 1kpl lisäpitkiä ja sitten ton kotarista peräisin olevan H4-umpion. Jos mahtuu.

Viimeksi muokannut karmolis, Ti Joulu 19, 2006 10:47 am. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Jaaha, tullissa oli joku uudistus. Ne laskee ensin sen tullin tuote+postit hinnasta ja sen jälkeen tuote+postit+tullista alvit. Ennen vanhaan (siis kaks viikkoa sitten) se maksettava osuus määräytyi niin, että tuo laskettu tullimaksun määrä ynnättiin koko komeudesta laskettuun alviin ja se piti maksaa. Nykyään jos tullin arvo jää alle kymppiin niin sitä ei tarvi maksaa.
Tankki tuli maksamaan karvan vajaa 240e tulleineen posteineen alveineen.
Niin ja tuo polisportin maski on kyllä aikas pieni. Mut kyllä mä nyt ainakin yritän tuupata siihen noi kaikki valot kunhan sais taas mopon takaisin tallille.
Tankki tuli maksamaan karvan vajaa 240e tulleineen posteineen alveineen.
Niin ja tuo polisportin maski on kyllä aikas pieni. Mut kyllä mä nyt ainakin yritän tuupata siihen noi kaikki valot kunhan sais taas mopon takaisin tallille.
Vaan näin se tullin täti mulle kertoi (siis tuo 10e rajajuttu on se uudistus). Toi sun juttus päti siinä tapauksessa että tilaa eu:n veroalueelta mut eu:n tullialueen ulkopuolen (vai oliskohan se ollu toisinpäin) niinku esim englannin kanaalisaarilta. Mut jenkeistä esim tilatessa tuo on uusi juttu.Tomi kirjoitti:tuote+postit+tullista alvit.. no näin se on kyllä ollu aina, että ei ole mikään uudistus, kuten ei ole tuo 10 een rajakaa.