KTM 990 adventure

Esittelyt ja vertailut

Valvojat: Jukka, Moderaattorit

Avatar
ÖÖ.
Viestit: 905
Liittynyt: Ti Heinä 07, 2009 11:43 pm
Pyörä: 990 Adv, ZX-12R
Paikkakunta: Sauvo

Re: KTM 990 adventure

Viesti Kirjoittaja ÖÖ. »

ArDee kirjoitti:Nyt mittailin vähän enempi, tosin metrin verran johtojen päästä mitkä menevät lisäpitkille suoraan akusta... ehkä jännitehäviöitä

Mut lukemat oli tyhjäkäynnillä 14.05V ja kierroksia kun laittoi tippui 13.5V:iin.

Omat pitkät+kahvalämmittimet kun laittoi päälle niin 14.15V.Mut sitten kun laittoi lisäpitkät niin tippui 12 volttiin tyhjäkäynnillä, ja kierroksilla nousi vähän päälle 13V.

Jotain heittoa tulee noihin eri mittauskerroilla. Auttaisko se uusi säädin mitään, tuntuis että noi lisäpitkät ehkä liikaa... voi akku sipata?
Kyllä vähän noilla tiedoilla näyttää kypsyneeltä jännitteensäätimeltä. Jännitteen ei pitäisi pudota kun kierroksen nousee.

AGM akkuja tulee muistaakseni ladata yli 14 V jännitteellä jos haluaa niistä kaiken irti seuraavassa startissa. Kyllä se varmaan hyvissä olosuhteissa vielä lähtee vaikka vain 13 Voltilla latailet mutta epäsuotuisissa napsuu sitten vaan startin rele.
"Kuta huonommat ja mäkisemmät tiet ovat, sitä voimakkaampi täytyy moottoripyörän olla." [Moottoripyörä ja sen hoito, s 9, vuodelta 1924]
Avatar
ArDee
Viestit: 70
Liittynyt: La Loka 17, 2015 6:33 am
Pyörä: CRF Rally
Paikkakunta: Lohja

Re: KTM 990 adventure

Viesti Kirjoittaja ArDee »

Jep kiitos vinkeistä :!: täytyy laittaa säädin tilaukseen... hyvä että tuli ilmi jo tässä vaiheessa kautta eikä joskus kesällä sitten oman kokemuksen kautta. :D
Peltsi
Viestit: 2802
Liittynyt: To Loka 14, 2004 9:13 pm
Pyörä: Tunturi
Paikkakunta: Oulu

Re: KTM 990 adventure

Viesti Kirjoittaja Peltsi »

Aihe näky just olevan pinnalla Advriderin sivulla ja mainosteetiin jotain Honda säädintä joka toimii kai eri tekniikalla ja pitäs olla kestämpi ja vähemmän kuumeneva. Vaatii varmaan johtotöitä?

Se kyllä että tuskin minkään muun merkin säätimet on niin innokkaita kärähtään kun Hondan niin noinkohan tuo mikään parannus on.
Paskapuhetta, mutta uskon.
Avatar
Ludwig
Viestit: 443
Liittynyt: Pe Syys 09, 2011 7:14 pm
Pyörä: KTM 990 adve -08
Paikkakunta: Finnmark

KTM 990 adventure, jännitesäädin

Viesti Kirjoittaja Ludwig »

t.t.tammi kirjoitti:Prätkän laturi on vähän tyhmä, se lataa aina täysillä ja ylimenevä jännite hukataan säätimessä lämmöksi....
jännitesäädin, tutkinta ja etsintä työn alla:

hyvät huomiot aiheesta, omanikaan ei pidä kesän helteistä, jolloin voltit herkästi "kaakkoon" ja akku paistuu. ehkä myös staattorin käämit?

joten tuo Shindengen SH775 sarja-regu kiinnostaa:

http://advrider.com/index.php?threads/m ... de.953879/

mistä, paljonko jne...

saisi olla ehkä enemmän kuin 27A, kenties 37A riittävä?
"Generator 12V 450W at 6000 rpm", siis 450W/12V=37,5A

ja uutta (?) mallia tulee koko ajan, mutta mistä luotettavasti ostaa?

http://www.as-thyristor.com/products/Sh ... eries.html
Kraftfahrzeug Trunkenpolz Mattighofen
Avatar
t.t.tammi
Viestit: 2176
Liittynyt: Ke Kesä 13, 2007 10:22 pm
Pyörä: Pan European 1991
Paikkakunta: paimio
Viesti:

Re: KTM 990 adventure

Viesti Kirjoittaja t.t.tammi »

Kai se oli ihan hyvä vaihtaa bensasuodattimet
https://onedrive.live.com/redir?resid=8 ... hoto%2cjpg

Noin viiskybää taulus.

Kytkimen öljysuuttimestakaan ei nähny läpi enne rassaust...

Koskahan sitä oppeis tekee nää rempat ajois, eikä ajokauden koittaes...
Teemu Paimiosta
"epäonnistumisen vaara on olemassa kun kyvytön ohjaa halutonta tekeen viratonta hommaa...."
Mopo-/ajelukuvia:Onedrive ja vimeo
modo
Viestit: 15
Liittynyt: To Syys 13, 2012 10:45 am
Pyörä: 690
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: KTM 990 adventure, jännitesäädin

Viesti Kirjoittaja modo »

Ludwig kirjoitti: saisi olla ehkä enemmän kuin 27A, kenties 37A riittävä?
"Generator 12V 450W at 6000 rpm", siis 450W/12V=37,5A
SH847 siinä on max 50A, "no cooling" arvosta ei tietoa. Ilmeisesti käytössä uudessa V-stromissa. Taitaa olla kooltaan vähän isompi kuin adven alkuperäinen, joten ei välttämättä mene samaan koloon.
Avatar
Ludwig
Viestit: 443
Liittynyt: Pe Syys 09, 2011 7:14 pm
Pyörä: KTM 990 adve -08
Paikkakunta: Finnmark

Re: KTM 990 adventure, SH847 jännitesäädin

Viesti Kirjoittaja Ludwig »

SH847:

juu, 120*120*36mm, mutta eiköhän sen tuonne saa tungettua.

aiheestahan löytyi (kuukkeliin SH847):
http://www.r3owners.net/threads/bad-vol ... 636/page-3

esim. täältä tilaamaan, 200$ + 60$ posti (+ suomen tullin alvi) :
http://www.roadstercycle.com/#SH847_SER ... AVAILABLE_

niillä sivuilla lisää, + FAQ.

jaa-a, kun on tullut muka "säästettyä" sähköä ledivaloilla, niin onkin "paistettu" rekua kypsäksi... :shock:
Kraftfahrzeug Trunkenpolz Mattighofen
pekkas
Viestit: 508
Liittynyt: Ma Marras 30, 2009 5:27 pm
Pyörä: 1090 R

Re: KTM 990 adventure

Viesti Kirjoittaja pekkas »

Kaverin pyörään suunniteltu jousituksen korotusta eli abs mallista R mallin joustoille.
Onko kenelläkään muistissa osa listaa mitä keulaputkissa menee vaihtoon?
Takanahan menee jousen vaihdolla ja rajoitin holkki poistamalla?
-----------ajo omalla vastuulla-----------------
Avatar
Muddy Waters
Viestit: 598
Liittynyt: La Maalis 14, 2009 3:03 pm
Pyörä: KTM+GSA
Paikkakunta: Rovaniemi

Re: KTM 990 adventure

Viesti Kirjoittaja Muddy Waters »

pekkas kirjoitti:Kaverin pyörään suunniteltu jousituksen korotusta eli abs mallista R mallin joustoille.
Onko kenelläkään muistissa osa listaa mitä keulaputkissa menee vaihtoon?
Takanahan menee jousen vaihdolla ja rajoitin holkki poistamalla?
Tuli omaan adveen tehtyä. Keulan sisäkalut meni kokonaisuudessa vaihtoon.
Ja taaksee joo jousi ja holkki pois.
It is good to have an end to journey toward;
but it is the journey that matters, in the end.
-Ernest Hemingway-
Avatar
ArDee
Viestit: 70
Liittynyt: La Loka 17, 2015 6:33 am
Pyörä: CRF Rally
Paikkakunta: Lohja

Re: KTM 990 adventure

Viesti Kirjoittaja ArDee »

t.t.tammi kirjoitti:Orkkis 119€ posteineen
http://www.motokeidas.com/shop/tuotteet ... EGULATOR-1
Tulipas nopeesti regulatori motokeitaalta, eilen aamulla tilasin ja tänään oli puolenpäivän aikaan postissa. Ja nyt jo vaihdetukin.

14.45V näytti mittari tyhjäkäynnillä, eikä siitä muutuunut kierroksia laitettaessa. Kaikki kun laitto päälle lisäpitkineen niin vähän alle 13v tippu mut nousi tonne yli 14:sta vähän kierroksia laitettaessa.

Samalla laitoin usb-pistorasian keskikonsoliin http://www.startax.net/?mid=10&pid=113& ... ang=fi&id=


Niin eipä kai noi silleen ole kulutustavaraa et joka päivä pitäs vaihdella? Itsellä ollut joku parikymmentä pyörää 20v aikana ja eka johon vaihdoin
Avatar
sulakari
Viestit: 738
Liittynyt: To Touko 25, 2006 9:41 pm
Pyörä: KTM690
Paikkakunta: Vermuntila

Re: KTM 990 adventure

Viesti Kirjoittaja sulakari »

Pitäskö sitä useemmin kattoo tonne akkukoteloon.
Akku on muuten 4vuotta ollu käytössä ja vieläkin pelittää.
Taitaa seuraavakin olla Varta.Liittimet taidan uusia(apiko jatkot ja sukka päälle)
Liitteet
liitimet.jpg
akku.jpg
Avatar
Timo Tasakaasu
Viestit: 914
Liittynyt: To Loka 21, 2004 9:13 am
Pyörä: 1190Adv, 660SMC
Paikkakunta: Somero

Re: KTM 990 adventure

Viesti Kirjoittaja Timo Tasakaasu »

Tase kirjoitti:Onko 990 Adventure ABS jarrunesteiden vaihdossa jotain erikoista verrattuna lukkiutuviin jarruihin?

Voisi kuvitella että on, löytyykö siihen joku ohje jostain vai pitääkö viedä suosiolla valtuutettuun huoltoon?
Vinkki tämän topikin välilehdellä 160.
Ketjuöljyn tärkein tehtävä ei ole takavanteen puhtaanapito
Avatar
t.t.tammi
Viestit: 2176
Liittynyt: Ke Kesä 13, 2007 10:22 pm
Pyörä: Pan European 1991
Paikkakunta: paimio
Viesti:

Re: KTM 990 adventure

Viesti Kirjoittaja t.t.tammi »

Linkki sivulle 160 http://www.matkaendurot.net/phpBB3/view ... start=2385

Toi jännitteensäätimen koodi on jossain vaiheessa päivittyny, toivottavasti uus kestää paremmin.

Tälläsen ostin itelle niin helpottaa kyllä ilmaamista
http://www.biltema.fi/fi/Autoilu---MP/M ... 000031634/
Ilmaruuviin voi joutuu laittaan ilmauksen ajaks kierteisiin teflonteippii.
Teemu Paimiosta
"epäonnistumisen vaara on olemassa kun kyvytön ohjaa halutonta tekeen viratonta hommaa...."
Mopo-/ajelukuvia:Onedrive ja vimeo
Avatar
needforspeed
Viestit: 339
Liittynyt: Ke Syys 30, 2009 11:40 am
Pyörä: KTM 990 Adventure
Paikkakunta: Konnevesi

Re: KTM 990 adventure

Viesti Kirjoittaja needforspeed »

pekkas kirjoitti:Kaverin pyörään suunniteltu jousituksen korotusta eli abs mallista R mallin joustoille.
Onko kenelläkään muistissa osa listaa mitä keulaputkissa menee vaihtoon?
Takanahan menee jousen vaihdolla ja rajoitin holkki poistamalla?
Multa löytys vähän ajettu Adventure S/R mallin vakio 140-265 takajousi ylimääräisenä, kun vaihdoin löysemmän jousen tilalle. Voisin siitä luopua asevelihintaan. Laita yv jos kiinnostaa.
Avatar
Salemanteri
Viestit: 749
Liittynyt: To Heinä 02, 2009 6:50 pm
Pyörä: 990950501250 KiljuvaNärhi & GrazyFrog
Paikkakunta: Pohjoinen-sawo

Re: KTM 990 adventure

Viesti Kirjoittaja Salemanteri »

pekkas kirjoitti:Kaverin pyörään suunniteltu jousituksen korotusta eli abs mallista R mallin joustoille.
Onko kenelläkään muistissa osa listaa mitä keulaputkissa menee vaihtoon?
Takanahan menee jousen vaihdolla ja rajoitin holkki poistamalla?
Takakepistä musta 20mm korkee holkki jousen yläpäästä jättää pois, se ei mahdu enää tulemaan ulos kun keppi on kasassa.
Jos sen jättää niin esijännitystä on liikaa satakiloisellekkin kuraveljelle.
Kuva 990 S orkkis kepistä ja pois jätettävästä holkista, orkkiksessa ei mustaa holkkia ole.
Kirkas prikka kuuluu olla jousen yläpäässä.
Taitaa perusmallissa olla 4mm prikka ja olikohan jopa 2 kpl.
S:n orkkis kepissä 1kpl 2mm, noi prikat pystyy vaihtamaan vaikka kepppi on nipussa, jousi pois ja prikka mahtuu tulemaan läpi, jos tuntuu olevan tarvetta.
Esijännitystä tulee pikkasen kun jousen paikalleen laittaa ja 4mm vakio jousella voi köykäiselle kaverille jo olla liikaa, varsinkin jos taakse on vaihdettu sliparit.
Liitteet
holkki.jpg
990 keppi.jpg
Vastaa Viestiin