BMW F 650 GS -01 takavalo
Valvoja: Moderaattorit
BMW F 650 GS -01 takavalo
Takavalo ei toimi. Polttimo on ehjä, jarruvalo ja parkki toimii. Ajovaloasennossa ei toimi. Missä vika? Virtalukko, valomuisti vai mikä muu. Muutaman kerran on digikello pysätynyt joksikin aikaa, voiko vika olla jossakin mittaritaulun liittimissä ? Epätietoinen
Re: BMW F 650 GS -01 takavalo
Sama vika oli itellä, se vaan ei saa kunnolla kosketusta se polttimo. Löystyy vissiin kontaktit kuopista ajellessa 
Kiitos vinkistä. Pitää tutkia tilanne 
Vaihda led-valo tilalle. Loppuu murheet. Maksaa joku 30 €.
EX:
R1200GSA
Triumph Tiger 955i
BMW Xchallenge
BWW F650GS Dakar
R1200GSA
Triumph Tiger 955i
BMW Xchallenge
BWW F650GS Dakar
Olen tutkinut ongelmaa. Takavalon johto on ok, polttimon kontakti pinnat on ok. Virtalukon parkkiasenossa polttimolle tulee jännite. Virtalukosta kun kytkee virran päälle, takavalolle ei tule jännitettä, mutta ajovalo toimii niinkuin pitääkin. Onko vika jossain releessä ? Olen kytkenyt releboxin valojen virtaliittimellä hyppyjohdolla jännitteen takavalolle ja se palaa. Haluaisn kuitenkin saada valot toimimaan ilman omia kytkentöjä. Onko kellään piirustuksia BMW F 650 GS 2006 virtapiireistä? Apua kaivataan.
kiitos linkistä. Sähköjärjestelmä vaikuttaa monimutkaiselta. Pitää tutkia kytkentäkaavioita
Kytkentäkaavion perusteella näyttää siltä, että vika on virtalukon pohjassa. Onkohan vaikea purkaa ?
Mittaa nyt kumminkin tuleeko siihen johtoon sähkö.Sieltä se satulan alta löytyy.
Työnnä vaikka nuppineula johtimen läpi tai sen eristeen läpi ja mittaa siitä.Se ei kyllä sitä johtoa vioita
eikä tarvitse katkoa johtoja.Sitten vasta sinne virtalukon suuntaan.Minulta oli joskus lohjennut se lampunkanta niin että se takavalolle tuleva messinkinen vai mitä ainetta lienee,ei saanut kontaktia lampun kantaan.Jarruvalo paloi.Jotenkin minä sen värkkäsin kiinni ja valo toimii.
Työnnä vaikka nuppineula johtimen läpi tai sen eristeen läpi ja mittaa siitä.Se ei kyllä sitä johtoa vioita
eikä tarvitse katkoa johtoja.Sitten vasta sinne virtalukon suuntaan.Minulta oli joskus lohjennut se lampunkanta niin että se takavalolle tuleva messinkinen vai mitä ainetta lienee,ei saanut kontaktia lampun kantaan.Jarruvalo paloi.Jotenkin minä sen värkkäsin kiinni ja valo toimii.
Eiks siinä penkin alla oo pikaliitintä? Kato eka et siihe tulee sähkö.
EX:
R1200GSA
Triumph Tiger 955i
BMW Xchallenge
BWW F650GS Dakar
R1200GSA
Triumph Tiger 955i
BMW Xchallenge
BWW F650GS Dakar
Mittasin jo. Kun virta-avain on P-asennossa, jännite tulee, polttimot palaa edessä ja takana. Kun kytkee virta-avaimen virtapäälle asentoon, jännitettä ei tule. Ymmärsin kytkentäkaaviosta, että parkkivalojen pitäisi syttyä molemmissa virta-avaimen asennoissa. En aikaisemmin älynnyt katsoa, että ei se etuvalonkaan parkkipolttimo pala kun virta-avain on virtapäällä asennossa. Silloinhan syttyy myös ajovalot eteen.
Pitää jatkaa tutkimista.
Pitää jatkaa tutkimista.
Mikä vuosimalli? Alkupään malleissa on virtalukolle menevä johtosarja vedetty liian tiukalle ja johdot saattaa mennä poikki. Mulla oli 4 johdosta 3 poikki/karvan varassa.