300 ja 250 2T
Valvojat: Jukka, Moderaattorit
-
jarno78
- Pyörä: kawasaakeli kle ja Suzuki DR 125
Re: 300 2T
Mitenköhän tuommoinen kestäis reissu ajoa
ja yleensäkkin tämmöstä sekalaista pyörimistä
Yksinäinen Susi
-
Koheltaja
- Pyörä: pyörätön
Kestää siinä missä vastaava nelari, kunhan et aja pitkään tasakaasulla ja vältät pitkiä moottorijarrutuksia ettei kone narahda kiinni. Suurin ero nelariin on bensankulutus joka on noin 1.5-2x nelarin kulutus, riippuen kaasun asennosta ja ajotavasta.
Kylätason kurapyöräilijä.
Safarikäytössä ollut itsellä siten jotta ero ollut luokkaa 0-20% enemmän kuin 450-500cc kaasari nelareissa tuo kulutus. Välillä jopa vähemmän. Mutta se on ollut kevyttä maastoa ja pientä hiekkatietä. Isolla tiellä enemmän eroa mutta ei koskaa minulla 50% eroa.
antti
Piikkisen(2t) kanssa kokemukset kulutuksesta on sellaiset, että kyllä vie aina vähintään 50% enemmän kuin esim pikkunelarit. Muutaman safarireissun olen tuolla myös tehnyt. Kyllä 2t kone safarointiin sopii ihan hyvin, mutta piikkistä en suosittele
Omassani on vielä tosi lyhyen välit(12/50), niin huudattaa saa kyllä ihan liikaa.
Hiekkatiesafarilla kulutuslukemat oli ekassa tankkauksessa mun piikkinen KTM 2t 7,5l ja pikkunelari TM 5l. Lisäksi tuolla TM:llä ajettiin pikkasen enemmän, kun mun piti henkästä yhdellä lenkillä.
Öljynä oon käyttänyt Shellin advance ultraa jonka kanssa ei pakoaukonsäädin sotkeennu, eikä ole tulppaa mennyt ollenkaan. Karstoittuminen on tosi vähäistä. Edullinen öljy noin hyväksi öljyksi.
Hiekkatiesafarilla kulutuslukemat oli ekassa tankkauksessa mun piikkinen KTM 2t 7,5l ja pikkunelari TM 5l. Lisäksi tuolla TM:llä ajettiin pikkasen enemmän, kun mun piti henkästä yhdellä lenkillä.
Öljynä oon käyttänyt Shellin advance ultraa jonka kanssa ei pakoaukonsäädin sotkeennu, eikä ole tulppaa mennyt ollenkaan. Karstoittuminen on tosi vähäistä. Edullinen öljy noin hyväksi öljyksi.
-
Koheltaja
- Pyörä: pyörätön
Olisi pitänyt mainita että mun kokemukset on enemmänkin piikkisestä kaksitahdista ja niissä bensankulutus on aika suhteetonta nelareihin verrattuna. Isommalla 2T:llä on joitain kertoja ajettu ja jos niillä vetää isookovaa hiekkatiellä niin tuntuu soppa maistuvan 
Kylätason kurapyöräilijä.
Eipä ainakaan kolmisatkussa ole 500cc nelarin kans suurta kulutuseroa.. Aikalailla 100 kilsan nurkilla molemmissa menee varalle. Isompi tankki on kyllä suunnitelmissa..
-
jarno78
- Pyörä: kawasaakeli kle ja Suzuki DR 125
Mulla oli jonnin aikaa hondan crm 125 niin reippaassa ajossa 100 km ja tankki kuiva eli 9.5l
Muuten tuo crm oli kyllä harvinaisen peto pyörä nuin katu enskaksi , tykkäsin kovasti
Muuten tuo crm oli kyllä harvinaisen peto pyörä nuin katu enskaksi , tykkäsin kovasti
Yksinäinen Susi
Morjes. Olen miettinyt tämmöstä 300 tai 250/2T valkokilpeä A2 pyöräksi. Lähinnä suht koht edullisen hankinta ja huoltokustannuksien takia verrattuna isoon nelariin. Pyörä tulisi kesäsin kyläajoon smotoilla ja sillointällöin enskat alle ja metsään. Talvella sitten piikeillä jäällä. Näitä on voitu kysyä aiemminkin, mutta kysynpä nyt tässä
.
Käyttö olisi perus harrasteluajoa eli mäntä 150h, öljyt 15h ja koneremppa 300h?? Miten alustan huoltoa ootte tehny ja minkä välein toki sekin riippuu käytöstä, mutta noin lukemia?
Vakuutusmaksut ei käsittääkseni ole kamalan suuret? Sitten kiinnostaisi tietää kun näissä näyttäisi yleensä olevan papereissa vain se 6-8kw tehoa. Sehän papereiden puitteissa riittää A2 korttiin, mutta miten poliisit ovat suhtautuneet tähän? Luulisin että tyhmempikin poliisi älyää ku pyörää ja papereita vertaa, että tehot eivät taida pitää paikkaansa
. Sitten onko kukaan ajanut kolaria tälläisellä pyörällä jossa kilowatit ovat älyttömän pienet, mutta oikea teho aivan toista? Samaan kategoriaanhan kuuluu luultavasti kaikki isot kisanelaritkin. Miten vakuutusyhtiö on toiminut, ovatko alkaneet tutkia pyörää ynm?
Tässä nyt ois muutama kysymys
Toivottavasti löytyy joku/jotkut, joilla aikaa vastata.
Kiitos!
Käyttö olisi perus harrasteluajoa eli mäntä 150h, öljyt 15h ja koneremppa 300h?? Miten alustan huoltoa ootte tehny ja minkä välein toki sekin riippuu käytöstä, mutta noin lukemia?
Vakuutusmaksut ei käsittääkseni ole kamalan suuret? Sitten kiinnostaisi tietää kun näissä näyttäisi yleensä olevan papereissa vain se 6-8kw tehoa. Sehän papereiden puitteissa riittää A2 korttiin, mutta miten poliisit ovat suhtautuneet tähän? Luulisin että tyhmempikin poliisi älyää ku pyörää ja papereita vertaa, että tehot eivät taida pitää paikkaansa
Tässä nyt ois muutama kysymys
Kiitos!
Saakohan nuita vanhemman mallisia startteja huoltamalla kuntoon? Putsaus ja hiilet? Oma ei jaksa kunnolla pyörittää konetta. Näkyy olevan uusissa tehokkaampi startti, mutta maksaa hunajaa..
-
kylaenmies
- Pyörä: Beta RR 400
Veli kyllästy omansa elvyttämiseen, vaihtoi jopa sen tehokkaamman moottorin uudemmasta mallista, mutta ei ilmeisesti vanhalla bendiksillä pelittänyt. En muista missä oli vika, oisko välitys ollut väärä?Fastline kirjoitti:Saakohan nuita vanhemman mallisia startteja huoltamalla kuntoon? Putsaus ja hiilet? Oma ei jaksa kunnolla pyörittää konetta. Näkyy olevan uusissa tehokkaampi startti, mutta maksaa hunajaa..
Sai sitten kerralla toimivan ja kevyemmän ratkaisun kun repi koko startin sähköineen pois ja asensi Usa xc:n kopan(5513010200025) .
-
finnsxc
- Pyörä: KTM 950 superenduro R
Ei pyöritä käymään kylmänä 2014 mallin 300 sixdaysissä kuin satunnaisesti , eli aika heikko on vieläkin !
saa myös olla jatkuvasti olla putsaamassa ,menee paska sisälle ja sit jumiin koko kikkare eli ei maksa vaivaa kauheastpi tohon starttiin panostaa . Jalalla napin peli !
saa myös olla jatkuvasti olla putsaamassa ,menee paska sisälle ja sit jumiin koko kikkare eli ei maksa vaivaa kauheastpi tohon starttiin panostaa . Jalalla napin peli !
eikös tuota starttia käytetä silloin, kun sammuu johonkin mäkeen tai pahaan paikkaan kisassa ja on kiire käynnistää, eikä pysty potkaisemaan. Muuten potkaistaan käyntiin. Nykyajan 2t pelit on niin hyviä käynnistymään, ettei kylmänäkään montaa potkua tarvi.
---x mopolla suohon x---
hyvin huoltamalla, mahdollisesti tekemällä wetmod muokkauksen missä tukitaan kopan pohjassa oleva reikä, tehdään huohotus kopan yläpäähän ja laitetaan öljyt staattoriin->startin rattaisiin JA jos vielä siihen lisää lifepo4 12 kennoisen akun missä riittää jerkkua niin jo toimii ja aina starttaa napista, vanhalakin pienitehoisella startilla. Ainakin minulla toimi aikanaan -11 mopeedissa.
antti
Kyllä omakin hyvin lähtee aina polkasulla käyntiin, vaa väillä tuntuu, kun reissut on yhtä kartan lukua että oispa mukava kun startti toimis.. Itekkin katoin tuon slavensin videon siitä wetmodista, pitää melkeen se kokeilla.
Itelle tuli vaihdettua ensimmäinen kakstahti joss startin hilut vielä laatikossa. Parin testireissun jälkeen en oo vielä nappia kaivannut. Pitänee ruuvata paikalleen jos alkaa ahdistamaan tuo polkeminen. Tyhjäkäynnillä kyllä tumppaa heti jos kytkintä löysää. Jos kaasua on vähänkään mukana niin ei ongelmaa.