Moottoripyöräilyn tyhmien kysymyksien kerho.
Valvojat: Jukka, Moderaattorit
Re: Moottoripyöräilyn tyhmien kysymyksien kerho.
Itse en koskaan ole ymmärtänyt sitä vapaalle rassailua ennen sammutusta. Miksi ihmeessä se vapaalle pitäisi saada? Kone seis ja ykkönen sisässä niin pysäköintijarru on siinä. Tämähän jo aiemmin on todettu. Jos myöhemmin pitää työntämällä siirtää löytyyhän vapaa sitten helpommin.
treriksrøysare
Re: Moottoripyöräilyn tyhmien kysymyksien kerho.
Siirtäessäkin vaihteella on parempi liikuttaa koska kytkimellä voi sitten hidastaa helposti liiat nopeudet pois.
Русский военный корабль, иди на хуй
-
Piese
- Viestit: 711
- Liittynyt: Su Joulu 19, 2010 5:03 pm
- Pyörä: 60Yz/Ag175/FZR1000/FL 60/Street Glide ST
- Paikkakunta: Enontekiö
- Viesti:
Re: Moottoripyöräilyn tyhmien kysymyksien kerho.
Sivujalan katkasijaa hyväksi käyttäen sammuttanu, jos sellanen ollu ja muuten virta-avaimella/stoppinapilla, kottarainen sammuu hätänarun poistolla joko tahallaan tai sitten toisinaan tahattomasti
Ja lautalla ykkönen päällä sekä etujarru pohjassa. Parkkiin laittaessa mikäli vehkeessä on vaan sivujalka niin ykkönen silmään mutta jos keskituelle niin ei niin nöpönuukaa.
Ja lautalla ykkönen päällä sekä etujarru pohjassa. Parkkiin laittaessa mikäli vehkeessä on vaan sivujalka niin ykkönen silmään mutta jos keskituelle niin ei niin nöpönuukaa.
- bisti
- Viestit: 1418
- Liittynyt: Ma Kesä 06, 2011 1:13 pm
- Pyörä: KTM 350 EXC-F 2021
- Paikkakunta: Vihti
Re: Moottoripyöräilyn tyhmien kysymyksien kerho.
Aiheena tällä kertaa takajarrun nesteiden vaihto
Suoritin takajarruun nesteiden vaihdon hieman soveltaen kytkinnesteen vaihto-ohjeita eli seuraavanlaisesti:
1. Jarrunestesäiliön korkki auki
2. Takajarrussa olevaan ilmausnippaan letku kiinni ja letkuun iso ruisku kiinni
3. Letkuun ja ruiskuun uutta jarrunestettä (DOT5.1) riittävästi (~1dl)
4. Nippaa auki ja puskemaan uutta nestettä nipan kautta samalla poistaen toisella säiliöstä ylimääräistä sitä mukaa kun pinta nousee, pusketaan niin kauan kunnes (melkein) kaikki on ruiskusta tungettu järjestelmän läpi.
5. Nippa kiinni ja nesteet oikealle tasolle ja korkki kiinni.
Osaako joku kertoa meneekö tällaisessa operaatiossa jotain väärin (ts. kaikki nesteet ei vaihdu, jää ilmaa tms.)?
Suoritin takajarruun nesteiden vaihdon hieman soveltaen kytkinnesteen vaihto-ohjeita eli seuraavanlaisesti:
1. Jarrunestesäiliön korkki auki
2. Takajarrussa olevaan ilmausnippaan letku kiinni ja letkuun iso ruisku kiinni
3. Letkuun ja ruiskuun uutta jarrunestettä (DOT5.1) riittävästi (~1dl)
4. Nippaa auki ja puskemaan uutta nestettä nipan kautta samalla poistaen toisella säiliöstä ylimääräistä sitä mukaa kun pinta nousee, pusketaan niin kauan kunnes (melkein) kaikki on ruiskusta tungettu järjestelmän läpi.
5. Nippa kiinni ja nesteet oikealle tasolle ja korkki kiinni.
Osaako joku kertoa meneekö tällaisessa operaatiossa jotain väärin (ts. kaikki nesteet ei vaihdu, jää ilmaa tms.)?
Joskus tuntuu, ettei minulla ole mitään järkevää sanottavaa, mutta sanon siltikin aina jotain...
KTM 350 EXC-F -21
KTM 250 EXC Six Days -17 (ex)
KTM 350 EXC-F Six Days -15 (ex)
KTM 690 Enduro R -13 (ex)
Yamaha XT660Z Ténéré -09 (ex)
Yamaha DT125R -92 (ex)
KTM 350 EXC-F -21
KTM 250 EXC Six Days -17 (ex)
KTM 350 EXC-F Six Days -15 (ex)
KTM 690 Enduro R -13 (ex)
Yamaha XT660Z Ténéré -09 (ex)
Yamaha DT125R -92 (ex)
-
Tikkaoja
- Viestit: 772
- Liittynyt: Ma Loka 04, 2004 3:06 pm
- Pyörä: Canyon ja Cube
- Paikkakunta: Rajamäki
Re: Moottoripyöräilyn tyhmien kysymyksien kerho.
Jarrusylinteriin saatta jäädä vanhaa nestettä hieman, riippuen jarruletku liitoksen sijainnista. Ilmausnippa on todennäköisesti sylinterin korkeimmassa kohdassa. Suurin osa nesteestä on kuitenkin vaihtunut eikä järjestelmässä ilmaakaan ole, ellei sitä siellä ole jo valmiiksi ollut tai olet sitä ruiskulla uuden nesteen mukana painanut. Mahdolliset vanhat ilmat poistunevat kyllä tuolla vaihtotyylillä. Jos vanhan nesteen määrän haluaa minimoida, niin kannattaa painaa jarrusylinterin manta ihan pohjaan ennen toimenpiteen aloittamista, eli painaa mahdollisimman paljon vanhaa nestettä säiliöön.
-petteri
-petteri
Re: Moottoripyöräilyn tyhmien kysymyksien kerho.
[quote="bisti"]Aiheena tällä kertaa takajarrun nesteiden vaihto
Suoritin takajarruun nesteiden vaihdon hieman soveltaen kytkinnesteen vaihto-ohjeita eli seuraavanlaisesti:
1. Jarrunestesäiliön korkki auki
2. Takajarrussa olevaan ilmausnippaan letku kiinni ja letkuun iso ruisku kiinni
3. Letkuun ja ruiskuun uutta jarrunestettä (DOT5.1) riittävästi (~1dl)
4. Nippaa auki ja puskemaan uutta nestettä nipan kautta samalla poistaen toisella säiliöstä ylimääräistä sitä mukaa kun pinta nousee, pusketaan niin kauan kunnes (melkein) kaikki on ruiskusta tungettu järjestelmän läpi.
5. Nippa kiinni ja nesteet oikealle tasolle ja korkki kiinni.
Osaako joku kertoa meneekö tällaisessa operaatiossa jotain väärin (ts. kaikki nesteet ei vaihdu, jää ilmaa tms.)?[/quote]
Tää on kyl mahottoman hyvä vehje jarrunesteen vaidossa , hinnallakaan ei ole pilattu
http://www.biltema.fi/fi/Autoilu---MP/M ... 000031634/
Suoritin takajarruun nesteiden vaihdon hieman soveltaen kytkinnesteen vaihto-ohjeita eli seuraavanlaisesti:
1. Jarrunestesäiliön korkki auki
2. Takajarrussa olevaan ilmausnippaan letku kiinni ja letkuun iso ruisku kiinni
3. Letkuun ja ruiskuun uutta jarrunestettä (DOT5.1) riittävästi (~1dl)
4. Nippaa auki ja puskemaan uutta nestettä nipan kautta samalla poistaen toisella säiliöstä ylimääräistä sitä mukaa kun pinta nousee, pusketaan niin kauan kunnes (melkein) kaikki on ruiskusta tungettu järjestelmän läpi.
5. Nippa kiinni ja nesteet oikealle tasolle ja korkki kiinni.
Osaako joku kertoa meneekö tällaisessa operaatiossa jotain väärin (ts. kaikki nesteet ei vaihdu, jää ilmaa tms.)?[/quote]
Tää on kyl mahottoman hyvä vehje jarrunesteen vaidossa , hinnallakaan ei ole pilattu
http://www.biltema.fi/fi/Autoilu---MP/M ... 000031634/
Any bike can be taken off road. The question is:
How much fun did you have doing it
How much fun did you have doing it
Re: Moottoripyöräilyn tyhmien kysymyksien kerho.
Jep, pakko olla samaa mieltä.
Etu- ja takajarrun sekä kytkimen nesteiden vaihdossa ei kauaa kulu ja onnistuu kädettömältä insinööriltäkin.
ja on hyvä myöa autojenkin kanssa samaan puuhaan.
Etu- ja takajarrun sekä kytkimen nesteiden vaihdossa ei kauaa kulu ja onnistuu kädettömältä insinööriltäkin.
ja on hyvä myöa autojenkin kanssa samaan puuhaan.
antti
-
ikibemaristi
- Viestit: 10
- Liittynyt: Su Joulu 26, 2010 10:12 pm
- Pyörä: BMW F 650twin GS
Re: Moottoripyöräilyn tyhmien kysymyksien kerho.
joku kirjoitti että vahamainen voiteluaine olisi se hyvä juttu ketjussa, mutta kun siihen kiinnittyy hiekkaa niin onpa oivallinen hiomatahna. sama ilmiö syntyy kokemuspohjaisesti sitkeällä vaihteistoöljyllä. ajan ketjuilla helposti yli 40000km ja rattailla vähän vähemmän. käytän ohutta moottoriöljyä joka pumpataan suoraan ketjulle stormin myymällä voitelijalla. ketjun pesen öljyllä pari kertaa kuussa, ideana on se että öljy poistuessaan ketjusta vie hiekan mm. mennessään. hyvin on toiminut, on toki muitakin näkemyksiä mutta tämä on yksi niistä.
-
teppogarde
- Viestit: 315
- Liittynyt: To Tammi 03, 2008 11:14 am
- Pyörä: DL 650 V-Strom
- Paikkakunta: Valkeala
Re: Moottoripyöräilyn tyhmien kysymyksien kerho.
En tykkää vahoista, Wurthilta olen hakenu HHS 2000 rasvaa ja sillä suihkinu ketjut. Parhaimmillaan olen sen 30-40000 km ketjulla ajanu. Rattaita pitää kyllä välillä uusia.
Älä sano, ettet osaa jos et ole vähintään paria kertaa kokeillut.
Re: Moottoripyöräilyn tyhmien kysymyksien kerho.
Huomasin pikkugessun penkissä perseen kohdalla pienenpienen ratkeaman. Pystyykö tuota päällisä vielä pelastamaan, esim liimaamalla alapuolelle paikan? Mitäköhän nahkaa tuohon kannattaa laittaa jos vaihtaa joskus koko päällisen? Liukasta se ei sais olla eikä hirmu venyvää. Tuo orkkis on ajon jälkeen aina rutussa perseen alta.
Re: Moottoripyöräilyn tyhmien kysymyksien kerho.
Täältä löytyy (ei kannata liimailla): http://www.ebay.com/sch/i.html?_from=R4 ... &_udhi=100Pastori kirjoitti:Huomasin pikkugessun penkissä perseen kohdalla pienenpienen ratkeaman. Pystyykö tuota päällisä vielä pelastamaan, esim liimaamalla alapuolelle paikan? Mitäköhän nahkaa tuohon kannattaa laittaa jos vaihtaa joskus koko päällisen? Liukasta se ei sais olla eikä hirmu venyvää. Tuo orkkis on ajon jälkeen aina rutussa perseen alta.
"Sataa saatana niin vitusti, koko ajan... menään vaan"
Re: Moottoripyöräilyn tyhmien kysymyksien kerho.
Mopoteline vetokoukkuun.
http://www.24mx.fi/pyoran-teline-vetoko ... mpaign=REM
Onko tämmöinen laillinen ja miten selvitetään ja lasketaan minkä kokoinen (akseliväli ja kilot) mopo minkäkin auton taakse laillisesti sopii?
Olishan tämä nyt huomattavan kätevä peräkärryyn verrattuna, mut mahtaako farmaricitikka ja kolmepuolikas exc-f olla kovinkaan laillinen yhdistelmä tämmöisen kanssa...
http://www.24mx.fi/pyoran-teline-vetoko ... mpaign=REM
Onko tämmöinen laillinen ja miten selvitetään ja lasketaan minkä kokoinen (akseliväli ja kilot) mopo minkäkin auton taakse laillisesti sopii?
Olishan tämä nyt huomattavan kätevä peräkärryyn verrattuna, mut mahtaako farmaricitikka ja kolmepuolikas exc-f olla kovinkaan laillinen yhdistelmä tämmöisen kanssa...
-
Koheltaja
- Viestit: 8075
- Liittynyt: Su Huhti 03, 2011 12:50 pm
- Pyörä: pyörätön
- Paikkakunta: Kehä III länsirajalla
Re: Moottoripyöräilyn tyhmien kysymyksien kerho.
Vetokoukulle on valmistaja määrittänyt aisapainon ja se ei montaakymmentä kiloa ole joten sen puolesta jättäisin ostamatta.
Kylätason kurapyöräilijä.
- Hsippe
- Viestit: 730
- Liittynyt: Ma Syys 22, 2008 3:42 pm
- Pyörä: Sherco SE250, Suzuki DL1000, Hva TE250
- Paikkakunta: Raasepori
Re: Moottoripyöräilyn tyhmien kysymyksien kerho.
Aiheesta oli oikein oma ketjukin:
viewtopic.php?f=10&t=33663&hilit=teline+vetokoukkuun
viewtopic.php?f=10&t=33663&hilit=teline+vetokoukkuun
Re: Moottoripyöräilyn tyhmien kysymyksien kerho.
Olishan se liian hyvää ollutkin ollakseen totta 