Rengaskeskustelua
Valvoja: Moderaattorit
-
Koheltaja
- Viestit: 8075
- Liittynyt: Su Huhti 03, 2011 12:50 pm
- Pyörä: pyörätön
- Paikkakunta: Kehä III länsirajalla
Re: Rengaskeskustelua
Jos on ihan uudet renkaat niin meno tasoittuu muutamien satojen kilsojen jälkeen kun nappuloiden reinat vähän pyöristyy.
Kylätason kurapyöräilijä.
Re: Rengaskeskustelua
Ok. Uudet on ja tosiaan vasta satakunta kilometriä takana. Ainakin nyt alkuun unirossi on mahtava rengas kun ei paremmasta tiiä Joensuussakin pyörii hinta 50€ hujakoilla, ni eipä varmaa jaksa muita kokeillakkaan.
Re: Rengaskeskustelua
Mistä sie ostit. Jönneiltä?Pastori kirjoitti: Joensuussakin pyörii hinta 50€ hujakoilla, ni eipä varmaa jaksa muita kokeillakkaan.
-jarkko-
Kuvat
Kuvat
Re: Rengaskeskustelua
Mistä sie ostit. Jönneiltä?[/quoteJarkko kirjoitti:Pastori kirjoitti: Joensuussakin pyörii hinta 50€ hujakoilla, ni eipä varmaa jaksa muita kokeillakkaan.
Tlasin mprenkaat-storesta, mutta kävin joen kumissa muilla asioilla niin kysäsin hintaa. Tilaustavaraa, mutta 55€ ei kait oo paha hinta.
Re: Rengaskeskustelua
Nyt on eka reipas tonni yhistelmällä takana ja käytös asfaltilla rauhoittui lähes täysin. Liekkö enempi henkistä, mutta nyt uskaltaa jopa "kanttailla" mutkiin. Sorallakin pieni levottomuus hävisi etusesta ja nyt menee etipäin kuin juna. Noista kilometreistä on pakon, eli eilisen kiireen sanelemana tullut vajaa 700km asfaltilla, mutta Unicrossikin on, kiitos kylmien ja kosteiden säiden, lähes uudenveroinen. T63 ei ole enää ihan uudenveroinen, mutta monta tonnia vielä jälellä.
Alkuun ihmettelin noita väitteitä misukan ujelluksesta, mutten enää
Alussa aika hiljainen, mutta nyt hiukan kuluttuaan tosiaan ujeltaa kuin se nälkäinen susilauma.
On kyllä erinomainen yhdistelmä, mutta kunhan nämä kesän pidemmät reissut on heitetty, niin vois ensi syksyn ja kevään kokeilla takana vielä karkeampaa, eli varmaan mitaksen c02:sta
Alkuun ihmettelin noita väitteitä misukan ujelluksesta, mutten enää
On kyllä erinomainen yhdistelmä, mutta kunhan nämä kesän pidemmät reissut on heitetty, niin vois ensi syksyn ja kevään kokeilla takana vielä karkeampaa, eli varmaan mitaksen c02:sta
-
ikibemaristi
- Viestit: 10
- Liittynyt: Su Joulu 26, 2010 10:12 pm
- Pyörä: BMW F 650twin GS
Re: Rengaskeskustelua
Marko Hemmilä kirjoitti:Renkaista näyttää olevan niin paljon jutustelua, joten jos pidettäis kaikki rengaskeskustelu tässä niin ois huomattavasti helpompi seurata asiaa yhdestä paikastal![]()
Kysymys: Mimmoisia mielipiteitä raadilla on Karoon eturenkaista ? Mulla tuolla varastossa odottaisi alle asennusta Dakariin tuollainen gummi. Nyt oon viime kesän ajellut D606 etusella ja siitä oon pitänyt todella paljon (samoin kuin D606 takarenkaasta joka on ollut uskomattoman kestävä !!!)
terve
ajan bmw f 650 twin gs:llä, nyt menee ensi viikolla vaihtoon karoo 3 takana, ajettu juhlalliset 25000km, karoo 3 edessä kesti 15000, tosin pyörä on kevyt ja minäkin painan saunapuhtaana alle 60kg, joten ei siinä renkaille paljoa painoa tule, ja veto ajettaessa aina > 3000 u/min tekee vedon tasaisemmaksi ja rengasta vähemmän rasittavaksi. painetta pidän 2,5 - 3 kiloa.
Re: Rengaskeskustelua
Samoin kävi Michelin enduro IV kohdalla, alkuun aivan hirveä mutta kyllä sillä nyt ajeleekin kun on vähän "pyöristynyt", painetta 1,8 bar edessä DR:ssä. Ei kyllä silti voi varsinaisesti suositella asfaltille mutta sattui tuollanen oleen joutilaana muuten. Takana samalla Kenda 760.Nyt on eka reipas tonni yhistelmällä takana ja käytös asfaltilla rauhoittui lähes täysin. Liekkö enempi henkistä, mutta nyt uskaltaa jopa "kanttailla" mutkiin.
Soralla ja maastossa aivan täydellinen yhdistelmä vrt esim TKC80 tai T63..
DR650 SEW+RM 250+Pappatunturi 1973+ Solifer SM 1980
-
jarno78
- Viestit: 1594
- Liittynyt: Ke Syys 08, 2010 6:21 pm
- Pyörä: kawasaakeli kle ja Suzuki DR 125
- Paikkakunta: Kellokoski
Re: Rengaskeskustelua
Mulla kulunut contin tk80 oudosti joka toinen nappula rivi hävinny puoleen
paineet on 1.5 et taitaa olal liian vähän, assuakin tulee pakosta ajettua
Täytyy varmaan nostaa paineet jotta tuo tasottus
Täytyy varmaan nostaa paineet jotta tuo tasottus
Yksinäinen Susi
- Jokke Espoosta
- Viestit: 701
- Liittynyt: Ke Touko 02, 2012 8:32 am
- Pyörä: Poljettava
- Paikkakunta: Häme
Re: Rengaskeskustelua
Mulla kului entinen eturengas samalla tavalla. Taitaa olla ominaisuus: yksittäiset nappulat painuvat sisään osuessaan maahan ja säästyvät kulumiselta, mutta tuplanappulat eivät "mahdu" painumaan samalla tavalla sisään, joten kuluvat pahemmin.jarno78 kirjoitti:Mulla kulunut contin tk80 oudosti joka toinen nappula rivi hävinny puoleenpaineet on 1.5 et taitaa olal liian vähän, assuakin tulee pakosta ajettua
Täytyy varmaan nostaa paineet jotta tuo tasottus
Itselläni kyllä paineet oli mitä milloinkin, mutta ilmeisesti rengas kuluu noin kutakuinkin paineista riippumatta. Varmaan kovemmat paineet vähän vähentävät ilmiötä...?
"Trying is the first step toward failure!"
-Homer Simpson
Exät: Honda XRV 650 Africa Twin RD03 -89 -> KTM 625 SXC -04
-Homer Simpson
Exät: Honda XRV 650 Africa Twin RD03 -89 -> KTM 625 SXC -04
-
Koheltaja
- Viestit: 8075
- Liittynyt: Su Huhti 03, 2011 12:50 pm
- Pyörä: pyörätön
- Paikkakunta: Kehä III länsirajalla
Re: Rengaskeskustelua
Assulla TKC:n paineet saa olla vähintään 2.0 kiloa, rengas on rungoltaan pehmeä ja runko antaa periksi ja nappulat kuluu miten sattuu. Muistaakseni mulla oli 690 alla TKC:ssä paineet 2.5 molemmissa päissä silloin kun ajeltiin pikiteitä, soralle 1.5 niin sai pitoa eikä hakannut käsille.
Kylätason kurapyöräilijä.
-
jarno78
- Viestit: 1594
- Liittynyt: Ke Syys 08, 2010 6:21 pm
- Pyörä: kawasaakeli kle ja Suzuki DR 125
- Paikkakunta: Kellokoski
Re: Rengaskeskustelua
Hyvä tietää
Käänsin sen toisinpäin jotta pärjäis vielä hetken, seuraavaksi odottaa unicross
Ajot kun on sekalaista ja kun sitten mennään hiekalle niin kivempi tuolla nappulalla mennä tuolla on joku pito ees, takanen saa nyt tulla siellä missä tulee
Käänsin sen toisinpäin jotta pärjäis vielä hetken, seuraavaksi odottaa unicross
Ajot kun on sekalaista ja kun sitten mennään hiekalle niin kivempi tuolla nappulalla mennä tuolla on joku pito ees, takanen saa nyt tulla siellä missä tulee
Yksinäinen Susi
Re: Rengaskeskustelua
Olisko jollain suositella takarengasta 17" koossa, jos etunen on tkc80. Mietin että olisiko kovalla hiekkatiellä parempi ajella jos takana olisi vähän tiheämmällä kuviolla oleva rengas. (saisi paremmin sladilla käänneltyä?) Pyöränä duke 2 ja orkkis aluvanteet, eli melko leveetä nakkia pitää olla. Tuntuu että kun tkc80 on takana kulunut niin pyörä on paljon "helpompi" ajettava kovalla hiekkatiellä. Ainakin paljon hauskempi
Tosin en muuta "huonoa" sanottavaa tkc80 renkaasta takakuminakaan oikein keksi. Ajot assu/hiekkatie/enskapolkua suhteessa 30/40/30. Enska on makkaraenskaa niin kovaa kun kunto kestää...
Re: Rengaskeskustelua
Mitas E-07. Löytyy 17-tuumaisena ainakin 150 ja 140 leveänä.
"Homman nimi on se, että ajellaan päivä ympäri, etsitään hyvä lätäkkö, kaadetaan pyörät siihen, paskotaan kamppeet, otetaan valokuva ja sit voidaan paiskata yläfemmat." -S.K.
Re: Rengaskeskustelua
villho kirjoitti:Mitas E-07. Löytyy 17-tuumaisena ainakin 150 ja 140 leveänä.
Ootko millaisia kilsoja saanut ajettua kyseisellä renkaalla? tkc80 kesti noin 2000km omalla ajotyylillä...
- bisti
- Viestit: 1418
- Liittynyt: Ma Kesä 06, 2011 1:13 pm
- Pyörä: KTM 350 EXC-F 2021
- Paikkakunta: Vihti
Re: Rengaskeskustelua
Keskustelu taitaa painottua aika vahvasti katurenkaisiin, mutta herätelläänpäs vähän FIM -rengaskeskustelua
Minkälaisia kokemuksia eri FIM -hyväksytyistä endurorenkaista on? Lähinnä siis oikeassa enskakäytössä, eli polulla/hiekassa/mudassa/kivikossa. Itsellä nyt Metzeler six days extreme renkaat alla, jotka n.20h enskaa ajettuna alkaa jo menettämään parhaan teränsä (nappulat pyöristyneet ja osa ratkeillut). On ne kyllä rajulle käytöllekin joutuneet teräviä kivenkulmia vasten jne. Tyytyväinen olen ollut, mutta jossakin vaiheessa nekin täytyy uusia, pistääkö uudet samanlaiset vai kokeillako jotain muuta?
Minkälaisia kokemuksia eri FIM -hyväksytyistä endurorenkaista on? Lähinnä siis oikeassa enskakäytössä, eli polulla/hiekassa/mudassa/kivikossa. Itsellä nyt Metzeler six days extreme renkaat alla, jotka n.20h enskaa ajettuna alkaa jo menettämään parhaan teränsä (nappulat pyöristyneet ja osa ratkeillut). On ne kyllä rajulle käytöllekin joutuneet teräviä kivenkulmia vasten jne. Tyytyväinen olen ollut, mutta jossakin vaiheessa nekin täytyy uusia, pistääkö uudet samanlaiset vai kokeillako jotain muuta?
Joskus tuntuu, ettei minulla ole mitään järkevää sanottavaa, mutta sanon siltikin aina jotain...
KTM 350 EXC-F -21
KTM 250 EXC Six Days -17 (ex)
KTM 350 EXC-F Six Days -15 (ex)
KTM 690 Enduro R -13 (ex)
Yamaha XT660Z Ténéré -09 (ex)
Yamaha DT125R -92 (ex)
KTM 350 EXC-F -21
KTM 250 EXC Six Days -17 (ex)
KTM 350 EXC-F Six Days -15 (ex)
KTM 690 Enduro R -13 (ex)
Yamaha XT660Z Ténéré -09 (ex)
Yamaha DT125R -92 (ex)