Jerrykannut
Valvoja: Moderaattorit
Re: Jerrykannut
Että oli nimenomaisesti materiaalista kiinni eikä esim huonosta tuurista tai korkinlukituksen disainista?
- hannuk
- Pyörä: 570 FE, 250 EXC-F
- Viesti:
Pitää varmaan käydä katsomassa motonetin muovijerryä. Tuon saman valmistajan 2 ja 5 litran kannut on itse tullut todettua hyviks, eli tuo voisi olla kelvollinen.
Oma vastuu! Artisti maksaa...
-
Koheltaja
- Pyörä: pyörätön
Oliko syynä jerrykannun materiaali vai korkin aukeaminen kaatuessa?Pete K2 kirjoitti:EN OSTAISI ENÄÄ ALUMIINISTA JERRYÄ!
Mulla on alujerry palvellut vuosia ilman ongelmia, korkki on pysynyt kiinni eikä ole vuotanut vaikka on välillä kyljellään peräkontissa. Jos on joutunut jerryä kuskaamaan kyljellään tai on vaarana kannun kaatuminen, oli se teräs tai alujerry, niin korkki on aina varmistettu rautalangalla.
Toi oli hyvä tieto ettei Bilteman jerry ole toimiva niin ei tule sellaista hommattua. Virtasen kaupasta voisi laittaa muovijerryn tilaukseen niin saa kaverin alujerrylle ja 4x5l bensakannuille. Kesä kun tulee ja mökillä tankkauspaikka on 17 kilsan päässä niin tukikohdassa pitää olla mahdollisimman paljon bensaa varastossa että pärjää muutaman päivän menemättä kylille.
Kylätason kurapyöräilijä.
Venäjän puolelta noita alumiinisia jerryjä saa halvalla. Ostin kerran sieltä tullessani huoltoasemalta kympin jerrykannun, missä oli kierrekorkki. Ajattelin, että siinä on idioottivarma systeemi. Olin vain puoliksi oikeassa, se oli vain idiootti. Tai ainakin sellaisen tekemä. Korkissa oli hyvä kumitiiviste, mutta reiän reunat, eli tiivisteen vastapinta oli niin rosoinen, ettei sitä mikään voinut tiivistää. Eli ihan ryssiksi tehty. Sen sijaan vanhemmat, perinteisen mallin ja korkin omaavat venäläiset jerrykannut ovat hoitaneet hommansa todella pitkään.
Minkäsmaalaisia ne nykyisin Suomen kaupoissa olevat jerrykannut ovat? Siis metalliset, ei muoviset.
Minkäsmaalaisia ne nykyisin Suomen kaupoissa olevat jerrykannut ovat? Siis metalliset, ei muoviset.
Kunkusta sanottua:" Tämän tyyppisiä heppuja, jotka ovat omasta mielestään aina oikeassa on foorumit pullollaan. Pitäisi vaan vaieta tuollaiset häiriköt hiljaisiksi mutta kun ei voi."
Perustuu ihan kuvaan, en oo nähnyt luonnossa.
Tämä
http://www.motonet.fi/fi/tuote/282022/N ... isteri-20l
näyttäis ainakin teoriassa hirveän hyvältä kun on ilmauskorkki. Pitäisi sujua kaataminen nokkaa pitkin vauhdikkaasti. Tarttee varmaan käydä ihan livenä tutustumassa.
Tämä
http://www.motonet.fi/fi/tuote/282022/N ... isteri-20l
näyttäis ainakin teoriassa hirveän hyvältä kun on ilmauskorkki. Pitäisi sujua kaataminen nokkaa pitkin vauhdikkaasti. Tarttee varmaan käydä ihan livenä tutustumassa.
Pätkä kumiletkua vahvistettuna rautalangalla "snorkkeliksi" näytti avittavan tyhjennystä.
Русский военный корабль, иди на хуй
- hannuk
- Viesti:
Hain tuollaisen 20 litraisen neverstop:in kanisterin. Selkeesti fiksumpi mitä ne minun linkittämät vihreät pöntöt. Tuo on suht tukevaa tekoa koko pönttö, eli ei ole sellanen lerppa mitä esim ne mun bilteman kannut. Lisäksi iso plussa siitä että tuossa on sen ilmakorkin sivulla kirkas muovirantu, josta siis saa katsottua helposti miten paljon polttoainetta pöntössä on. Eikä haitannut että noita sai heti ja hintakin oli varsin maltillinen. Onhan noissa muovikannuissa se hyvä puoli että huonotkin ovat olleet sentään tiiviitä, eikä muovisista ihan heti ala irtoamaan mitään ruostetta tms. mujua polttoaineen sekaan.

Noihin saa ainakin periaatteessa varakorkkeja yms, joten luulisi olevan suht pitkäikäisiä.

Noihin saa ainakin periaatteessa varakorkkeja yms, joten luulisi olevan suht pitkäikäisiä.
- hannuk
- Viesti:
Ainakin kuvien perusteella motonetin peltinen jerrykannu on never stopin valmistama. Ja never stopin mukaan noita olisi mennyt myös natolle, joka kai on jonkin moinen referenssi.
Näemmä. Näköjään siinäkin toteavat ettei ole sisältä pinnoitettuja.hannuk kirjoitti:Ainakin kuvien perusteella motonetin peltinen jerrykannu on never stopin valmistama. Ja never stopin mukaan noita olisi mennyt myös natolle, joka kai on jonkin moinen referenssi.
Referenssi siitä että myyty Natolle nyt ei ihan hirveästi "vakuuta", eiköhän mm. jerrykannu oo armeijalla
sellanen bulkkituote jossa määrä per käytetty euro > laatu, tietyissä rajoissa tietenkin
Se kun on näissä jutuissa aina useampi hyvä ratkaisu, riippuu paljolti käytöstä ja käyttäjästä. Tuo ylläoleva on kätevä kotona jos kannua säilyttää suojatussa paikassa, nuo irtonaiset kaatonokat on muuten aina törkysiä ja sen mallisia että ovat hankalia puhdistaa. Reissussa ne on hankalia ja usemmankin kaatonokan olen hukannut matkan varrelle. Minun tarve on se että kun astioista aina tankkaan työvälineet (kelkka, mönkijä, sahat/leikkurit/puhaltajat ja tieten Kubota) ja mukanakin pitää polttoaineen kulkea niin kotosalla kaikki tankkaukset tapahtuu tuon kaatokannun (kuva alla) avulla, se on ihan omaa luokkaansa ja siihen on nätti lorauttaa polttoaine ihan mistä vaan kannusta. Siten säilytysastialle on muuten sama, kunhan se on kohtuullisen kookas mielellään vaikka 30l. ja toisekseen se ei vuoda autoon kun sen/ne käyn täyttämässä. En kelpuuta enää ollenkaan metallisia ja sekä alumiini että teräsjerry on jossakin varastossa olleet varmaan vuosikausia, on ne niin komurat ja hankalat käyttää ja tahtoo vielä naarmuttaa aina kun ne vaan hipaseekin johonkin. Reissunpäällä käytän tuota muovikannua jo (kuva alla) ja kun tankkaan tuosta muovikannusta niin se tyhjenee tuskastuttavan hitaasti, mutta jos se on sen käytössä ainoa miinus niin olkoon, lähden vaikka sitten hieman aikaisemmin.
Mutta tämä oli siis vain minun käytöön sopiva järjestely ja jollekin toiselle sopii sitten joku muu.

Mutta tämä oli siis vain minun käytöön sopiva järjestely ja jollekin toiselle sopii sitten joku muu.

Weteraani kurapyöräilijä
- hannuk
- Viesti:
No bulkkituote kyllä, vaan kun kaikki eivät osaa tehdä vuotamattomia. Oletan että on noita ensin pari testattu ennen kun on todettu että kelpaa natolle. Itse asiassa veikkaan kyllä että se nato on kyllä vähän sellanen tavaran hankkija että jos kelpuuttavat jonkin tuotteen, niin siinä on aika monta muutakin hyvää karsittu pois ennen sitä päätöstä että joku on ok.Inline kirjoitti:Näemmä. Näköjään siinäkin toteavat ettei ole sisältä pinnoitettuja.hannuk kirjoitti:Ainakin kuvien perusteella motonetin peltinen jerrykannu on never stopin valmistama. Ja never stopin mukaan noita olisi mennyt myös natolle, joka kai on jonkin moinen referenssi.
Referenssi siitä että myyty Natolle nyt ei ihan hirveästi "vakuuta", eiköhän mm. jerrykannu oo armeijalla
sellanen bulkkituote jossa määrä per käytetty euro > laatu, tietyissä rajoissa tietenkin
Ihan mielenkiinnosta muuten, tietääkö joku että miten mopojen peltitankit käsitellään sisäpuolelta? Minulla on muutaman perusteella epäilys että ei niihinkään vedetä mitään pinnoitetta sisäpuolelle.
-
Koheltaja
Samaa mieltä siinä tapauksessa että kyse on irrallisista kaatonokista jotka roikkuu kannun kyljessä kuljetuksen aikana, sellaisia kannuja ei meidän tallissa ole eikä tule, ainoa poikkeus on 20L alujerry. Mulla on kaikissa 5L kannuissa kaatonokka joka työnnetään kannun sisälle, ei roskaannu koskaan, on aina mukana ja helppo tankata. Vastaavalla kaatonokalla kun löytyisi 20L kannu niin voisi korvata nykyisen alujerryn muovisella purkilla.ATC kirjoitti:nuo irtonaiset kaatonokat on muuten aina törkysiä ja sen mallisia että ovat hankalia puhdistaa. Reissussa ne on hankalia ja usemmankin kaatonokan olen hukannut matkan varrelle.
Eipä oo huono semmonenkaan kannu jonka korkki kääntyy kaatonokaksi. Ei oo vieraita partikkeleita nokassa eikä oo hukassa.
Tuo on hyvä. Itellä ollut parikymmentä vuotta sellainen 5l kannu, jossa valkoinen haitarinokka menee sinne sisään. Se on ollut hyvä ja materiaali on paksua muovia.JPA kirjoitti:Eipä oo huono semmonenkaan kannu jonka korkki kääntyy kaatonokaksi. Ei oo vieraita partikkeleita nokassa eikä oo hukassa.
Noita Never Stop 5l kannuja on tullut ostettua joskus, kun ovat olleet euron tarjouksessa. Niistä hajoo vaan tuo korkki.
Samanlainen näyttää olevan isommassakin, eli jos kiristää liian kireälle, irtoaa korkin kansiosa kierreosasta.
-
Koheltaja
Just noita kannuja on 4kpl ja niistä en luovu, vanhin kannu on joku 35 vuotta vanha ja sillää kuskasin aikoinaan mopobensat. Sitä mä olen ihmetellyt ettei tolla ratkaisulla juurikaan kannuja nykyään näe, melkein kaikissa on kannun ulkopuolella säilytettävä irtonokka.Jakke N kirjoitti:Itellä ollut parikymmentä vuotta sellainen 5l kannu, jossa valkoinen haitarinokka menee sinne sisään. Se on ollut hyvä ja materiaali on paksua muovia.