Karjalaan
Valvojat: Jukka, Moderaattorit
Kiinnostusta on ilman muuta. Siellä olis hienoa ajella.
Tehdään joku reissu ensi kesänä porukalla.
Joku vois tutkia majoitusmahdollisuuksia jne. jos vain löytyy aktiivisia osallistujia. Voin mäkin jotenkin auttaa täältä Raahesta asioiden organisointiin.
Pekka

PS. Äijä, jossain muussa ketjussa kerroit, että vauhtia riittää 107 % sisällä formuloista ja suo sopii sulle hyvin. Mullakin on varmaan vauhti parempi kuin 107 % formuloista kovilla hiekkateillä ( syksyllä kokeilin vastahankitulla pyörällä pienellä hiekkatiellä 170 Km/h, ja ihan Ok) , mutta suolle en lähde tolla mun Bemarilla. Ei oo muskeleita kaivaa sitä sieltä suosta ulos. Kaatumisenkin jälkeen se on aika raskas nostettava, nimimerkki "Kokemusta on". Joten jos hiekkateitä ja polkuja sais ajella niin sitten on ihan OK.
Tehdään joku reissu ensi kesänä porukalla.
Joku vois tutkia majoitusmahdollisuuksia jne. jos vain löytyy aktiivisia osallistujia. Voin mäkin jotenkin auttaa täältä Raahesta asioiden organisointiin.
Pekka
PS. Äijä, jossain muussa ketjussa kerroit, että vauhtia riittää 107 % sisällä formuloista ja suo sopii sulle hyvin. Mullakin on varmaan vauhti parempi kuin 107 % formuloista kovilla hiekkateillä ( syksyllä kokeilin vastahankitulla pyörällä pienellä hiekkatiellä 170 Km/h, ja ihan Ok) , mutta suolle en lähde tolla mun Bemarilla. Ei oo muskeleita kaivaa sitä sieltä suosta ulos. Kaatumisenkin jälkeen se on aika raskas nostettava, nimimerkki "Kokemusta on". Joten jos hiekkateitä ja polkuja sais ajella niin sitten on ihan OK.
Re: Karjalaan
Laatokan ympäri olisi kyllä kiinnostusta lähteä. Siitähän on pari juttua kirjoitettukin netissä ja motossa. Sellaisen heittäisi varmaankin viikossa?Äijä kirjoitti:Onko kokemuksia venäjän karjalassa ajelusta/ mielenkiintoa lähteä? Onhan sielä varmaan käyty surauttelemassa aikaisemminkin. Olen käynyt maasturin kyydissä pyörimässä siellä ,tiet näytti paratiisilta!
Vai pitäisikö Karjala ajatella jotenkin laajemmin?
desmo & R100GS
"Kahviautomaatti valuttaa moottoriöljyä kuppiin ja päivä on muutenkin saranoiltaan"
-
puskajussi
- Pyörä: BMW R1150 GS
Ja samat mielessä! Viime kesänä kolmessa päivässä Laatokka tuli kierrettyä. Tosin autolla, mutta kuitenkin ja sillä reissulla tuli mieleen, että jos mopottimella ja hyvällä porukalla... Joka tapauksessa täytyy majoitukset varmistaa hotelleista etukäteen, tuppaavat oleen kesäaikana täynnä. Ekan yön olimme Aunuksessa ja ainaskaan siinä hotellissa ei mopoille oikeen suojaa ollut, mutta Sortavalan Piipu Piha hotellin ympäri kiertää aita ja vartija on aina paikalla. Tiestöt tosi upeita ajatellen matkaenskoja, varsinkin näitä raskaita. Kovapohjaista kiharaa maantietä riittää ja haastettakin on (henkilöauton kokosia kuoppia tiuhaan). Jos vaan aika passaa, niin mikä ettei...
-
vkoivu
- Pyörä: pyörät myyty
Kannattaa sitten myös muistaa, että varkausvakuutus ei ole voimassa pohjoismaiden ulkopuolella jos on pelkkä osakasko.
Täyskaskon korvausten suhteen on isoja eroja eri yhtiöitten välillä. Ainakin suurimmassa osassa yhtiöistä kasko on voimassa myös rajan tuolla puolen, mutta omavastuut ovat suurempia.
Näin siis tilanne parisen vuotta sitten kuin viimeksi selvittelin kaskon kattavuutta Venäjällä.
Täyskaskon korvausten suhteen on isoja eroja eri yhtiöitten välillä. Ainakin suurimmassa osassa yhtiöistä kasko on voimassa myös rajan tuolla puolen, mutta omavastuut ovat suurempia.
Näin siis tilanne parisen vuotta sitten kuin viimeksi selvittelin kaskon kattavuutta Venäjällä.
-
Skogis
- Pyörä: AJP PR7, Gas Gas EC300
- Viesti:
Minulla on Veritas ja mä kysyin sieltä kun lähdin Venäjälle pyrällä että onko varkausvakuutus voimassa siellä, ja vastaus oli että on. Autolla, pakettiautolla matkailuautolla jne. oli erikoisehdot että varkausvakuutus ei ole voimassa Venäjässä ja Baltikumissa, mutta moottoripyörät ei oli siellä mukaan
Liikennevakuutus ei kuitenkaan ole (?). Maksaa rajalla sen 30 euroa. Itse kysyin vakuutusten osalta samaa. Vakuutus on voimassa normaalisti Euroopassa, ei kuitenkaan Venäjällä, Moldoviassa, Valko-Venäjällä, Ukrainassa eikä Aasian puoleisessa Turkissa.Skogis kirjoitti:Minulla on Veritas ja mä kysyin sieltä kun lähdin Venäjälle pyrällä että onko varkausvakuutus voimassa siellä, ja vastaus oli että on. Autolla, pakettiautolla matkailuautolla jne. oli erikoisehdot että varkausvakuutus ei ole voimassa Venäjässä ja Baltikumissa, mutta moottoripyörät ei oli siellä mukaan
Näiden vakuutusten suhteen kannattaa sitten pitää kieli keskellä suuta. Muutoksia tulee melkein vuosittain. Ennen reissuun lähtöä ja etenkin kun mennään tuonne itärajan taakse, kannattaa vakuutuksen kattavuus ja omavastuun suuruus selvittää mahdollisimman tarkasti. Rajalta sai ainakin vielä viime kesänä liikennevakuutuksen, mutta tilanne siellä voi muuttua lähes päivittäin. Pakollisten vakuutuksen hommaaminen ei liene se suurin paperityö, minkä joutuu tekemään. Siellä on kaikkea vaatimuksia toisinaan reiteistä ym. Välillä joutuu täyttelemään puhtaasti venäjän kielisiä tositteita. Tuntuu vaan, että rajan tuolla puolella on kaikki asia "tuulella käyvää" sekä mielivaltaista ja venäjän kielen taito olisi erityisen paljon plussaa.
Veritaksella ei ole mitkään moottoripyörän vakuutukset venäjällä voimassa. 20.5 olisi lähtö venäjälle ja nyt pitäisi alkaa vakuutusyhtiötä vaihtamaan jotta saisi rahoitusyhtiöltä luvan viedä pyörän ulos maasta. Ja ainakin Pohjolassa katsovat tapauskohtaiseti että myöntävätkö varkausvakuutusta Venäjälle. No huomenna tulee tieto että myöntävätkö vai eivätkö ja kelpaako lisälukko jne. jne. Eli vinkkinä muille hoitakaa paperiasiat kuntoon hyvissä ajoin vaikka luulisitte niiden jo olevan kunnossa.Minulla on Veritas ja mä kysyin sieltä kun lähdin Venäjälle pyrällä että onko varkausvakuutus voimassa siellä, ja vastaus oli että on. Autolla, pakettiautolla matkailuautolla jne. oli erikoisehdot että varkausvakuutus ei ole voimassa Venäjässä ja Baltikumissa, mutta moottoripyörät ei oli siellä mukaan
-
vkoivu
- Pyörä: pyörät myyty
Meinaatteko pitkänkin lenkin heittää?Lepo kirjoitti:Veritaksella ei ole mitkään moottoripyörän vakuutukset venäjällä voimassa. 20.5 olisi lähtö venäjälle ja nyt pitäisi alkaa vakuutusyhtiötä vaihtamaan jotta saisi rahoitusyhtiöltä luvan viedä pyörän ulos maasta. Ja ainakin Pohjolassa katsovat tapauskohtaiseti että myöntävätkö varkausvakuutusta Venäjälle. No huomenna tulee tieto että myöntävätkö vai eivätkö ja kelpaako lisälukko jne. jne. Eli vinkkinä muille hoitakaa paperiasiat kuntoon hyvissä ajoin vaikka luulisitte niiden jo olevan kunnossa.Minulla on Veritas ja mä kysyin sieltä kun lähdin Venäjälle pyrällä että onko varkausvakuutus voimassa siellä, ja vastaus oli että on. Autolla, pakettiautolla matkailuautolla jne. oli erikoisehdot että varkausvakuutus ei ole voimassa Venäjässä ja Baltikumissa, mutta moottoripyörät ei oli siellä mukaan