KTM 990 adventure

Esittelyt ja vertailut

Valvojat: Jukka, Moderaattorit

Avatar
KN76
Viestit: 1415
Liittynyt: To Touko 31, 2007 8:29 pm
Pyörä: R 1200 GS
Paikkakunta: Muonio

Re: KTM 990 adventure

Viesti Kirjoittaja KN76 »

220kg lukee rek.otteessa. Jos siihen on märkäpaino kirjattu niin toi 198kg/kuiva olis ihan realistinen.

Toisaalta 11kg ero kuulostaa edelleen aika reilulta jos abs-romut painaa pari kiloa.
Iskarimuutoksiin tuskin montaa kiloa saadaan saatika noihin muoveihin. Muistaakseni jossain luki että LC8:n runko painais n 11kg eli tuskin siihenkään paljoa painoa lisää saadaan.

Painaisko ruiskumallin katit/äänenvaimentajat enemmän kun kaasarimallin? Jos niitäkin kerran on muutettu. Taitavat olla moottorin jälkeen painavimmat osat, äkkiä niihin varmaan muutama ylimääräinen kilo lisää saadaan... :roll:
Rima on asetettava niin korkealle että sen voi alittaa pää pystyssä!
Avatar
drpepper74
Viestit: 264
Liittynyt: Ma Helmi 01, 2010 12:27 am
Pyörä: KTM Adventure 990 -07
Paikkakunta: Hollola

Re: KTM 990 adventure

Viesti Kirjoittaja drpepper74 »

2006 ohjekirja kertoo kuivapainoksi, normi advelle 209kg ja s-mallille 207kg. Voisko siitä päätellä että absi vehkeet painaa parisen kiloa?
Uudenmissa taitaa olla kaatumaraudat vakiona, ainakin joissain malleissa. Niidenkin pitäisi vaikuttaa tuohon kuivapainoon.
mikään ei ole niin varmaa kuin, epävarma
Exät, Yamaha 125 dt -78, Kawasaki 125 kmx -87, Yamaha fj1200 -89, Honda blackbird 1100 -01,
KTM 300 exc -05, KTM 950 SM -05, KTM 990 Adventure -06, KTM 690 R -15, KTM 500 exc -15
Avatar
Muddy Waters
Viestit: 598
Liittynyt: La Maalis 14, 2009 3:03 pm
Pyörä: KTM+GSA
Paikkakunta: Rovaniemi

Re: KTM 990 adventure

Viesti Kirjoittaja Muddy Waters »

Vinkkejä mistä kannattaa hakea/tilata pohjapanssari? :?
It is good to have an end to journey toward;
but it is the journey that matters, in the end.
-Ernest Hemingway-
Nikita
Viestit: 41
Liittynyt: Ke Heinä 11, 2012 11:04 am
Pyörä: KTM990A

Re: KTM 990 adventure

Viesti Kirjoittaja Nikita »

Tuommonen löytyy itseltäni: http://www.adventure-spec.com/default/b ... 0-990.html

Jämäkkä ja laadultaan erinomainen. Tais tuo olla hinnaltaankin vertailukelpoinen vanhalta mantereelta saatavissa oleviin, vastaaviin tuotteisiin.

Liikkeen kanssa palvelu pelas ja tilatut tuotteet tuli viikossa Sohjolaan.
Avatar
drpepper74
Viestit: 264
Liittynyt: Ma Helmi 01, 2010 12:27 am
Pyörä: KTM Adventure 990 -07
Paikkakunta: Hollola

Re: KTM 990 adventure

Viesti Kirjoittaja drpepper74 »

Nikita kirjoitti:Tuommonen löytyy itseltäni: http://www.adventure-spec.com/default/b ... 0-990.html

Jämäkkä ja laadultaan erinomainen. Tais tuo olla hinnaltaankin vertailukelpoinen vanhalta mantereelta saatavissa oleviin, vastaaviin tuotteisiin.

Liikkeen kanssa palvelu pelas ja tilatut tuotteet tuli viikossa Sohjolaan.
Halkasin omastani lohkon(3500€ onneks kaskoon) ja tilasin tollasen pohjapanssarin itselleni ettei vastaavaa tapahdu uudelleen. Vaikutti jämäkältä ja tuli nopeesti. Näytti olevan joku säilytyslokerokin etuosassa. Lisäksi tilasin vielä bdwc:n sivujalan siirtosarjan.
mikään ei ole niin varmaa kuin, epävarma
Exät, Yamaha 125 dt -78, Kawasaki 125 kmx -87, Yamaha fj1200 -89, Honda blackbird 1100 -01,
KTM 300 exc -05, KTM 950 SM -05, KTM 990 Adventure -06, KTM 690 R -15, KTM 500 exc -15
Nikita
Viestit: 41
Liittynyt: Ke Heinä 11, 2012 11:04 am
Pyörä: KTM990A

Re: KTM 990 adventure

Viesti Kirjoittaja Nikita »

Noita jalan siirtosarjoja löyty muistaakseni ihan euroopassakin tehtynä, hinta tais olla about 35€ + pk.

Siitä en tiedä miten vertaantuu tuohon amerikan serkkuun.
Avatar
DRPete
Viestit: 199
Liittynyt: Su Kesä 03, 2012 9:44 pm
Pyörä: Adv R/500 exc SD
Paikkakunta: Kuopio

Re: KTM 990 adventure

Viesti Kirjoittaja DRPete »

Nikita kirjoitti:Noita jalan siirtosarjoja löyty muistaakseni ihan euroopassakin tehtynä, hinta tais olla about 35€ + pk.

Siitä en tiedä miten vertaantuu tuohon amerikan serkkuun.
Kerro ihmeessä mistä?
Avatar
kalle j
Viestit: 878
Liittynyt: Su Syys 17, 2006 10:59 am
Pyörä: R100GS ja R1100GS
Paikkakunta: Muurame

Re: KTM 990 adventure

Viesti Kirjoittaja kalle j »

Lisää urkua monitoriin...
Avatar
Ludwig
Viestit: 443
Liittynyt: Pe Syys 09, 2011 7:14 pm
Pyörä: KTM 990 adve -08
Paikkakunta: Finnmark

Re: KTM 990 adventure

Viesti Kirjoittaja Ludwig »

noh, noita jalkojahan voi rukata ihan itekkin, miggiä ja pikkusen askaretta, käden taito kunniaan:

tassua isommaksi, sivutuki taaemmaksi - lattaa mutkalle..., ja keskijalkaan vielä irtojatkoo kevyelle ajurille, nousee retkivarusteissakin keskituelle kunhan sivulaukut irrottaa... vanhasta auton pyöränmutteriavaimesta hylsy pois, kromivanadiumterästä, eipä taivu!
jalkoja rukattu1.JPG
:D
Kraftfahrzeug Trunkenpolz Mattighofen
Avatar
ÖÖ.
Viestit: 905
Liittynyt: Ti Heinä 07, 2009 11:43 pm
Pyörä: 990 Adv, ZX-12R
Paikkakunta: Sauvo

Re: KTM 990 adventure

Viesti Kirjoittaja ÖÖ. »

kalle j kirjoitti:tuossa olis englannista
http://www.ktmforum.co.uk/adventure/882 ... post806929
Mulla on tommonen ja tyytyväinen olen toistaseks ollu. Toi ei kyllä sinäällään siirrä ite jalkaa mutta muuttaa jalan kiinnityskohdan. Nyt voima ei kohdistu ekana vaihdelaatikkoon.
"Kuta huonommat ja mäkisemmät tiet ovat, sitä voimakkaampi täytyy moottoripyörän olla." [Moottoripyörä ja sen hoito, s 9, vuodelta 1924]
Avatar
mico
Viestit: 1344
Liittynyt: Ma Elo 22, 2011 10:28 pm
Pyörä: KTM 990 Adv, Yamaha Tenere 700 WR black
Paikkakunta: Pori

Re: KTM 990 adventure

Viesti Kirjoittaja mico »

Dakar isoilla leileillä :)

Kuva
Avatar
Sauli
Viestit: 735
Liittynyt: Ma Loka 24, 2005 9:59 am
Pyörä: 890 Adv R
Paikkakunta: Kouvola

Re: KTM 990 adventure

Viesti Kirjoittaja Sauli »

ÖÖ. kirjoitti:
kalle j kirjoitti:tuossa olis englannista
http://www.ktmforum.co.uk/adventure/882 ... post806929
Mulla on tommonen ja tyytyväinen olen toistaseks ollu. Toi ei kyllä sinäällään siirrä ite jalkaa mutta muuttaa jalan kiinnityskohdan. Nyt voima ei kohdistu ekana vaihdelaatikkoon.
Kuinkas tuon tilasitte?
XT 125 > CBR 1000 F > RF 900 R > XT 600 tenere > TT 600 R > TTR 600 E > KTM: Adv 640 > 690 enduro > Adv 950 S > Adv 1190 R > Adv 990 > 690 Enduro R > 790 Adv R > 890 Adventure R >21> >23> >26>
Avatar
Ludwig
Viestit: 443
Liittynyt: Pe Syys 09, 2011 7:14 pm
Pyörä: KTM 990 adve -08
Paikkakunta: Finnmark

Re: KTM 990 adventure

Viesti Kirjoittaja Ludwig »

mico kirjoitti:Dakar isoilla leileillä :)
hienot on, tilasit kaukaa?

kuinka vaikuttaa ajettavuuteen täytenä verraten orikinaaleihin, onko selvästi nokkapainoinen?
Kraftfahrzeug Trunkenpolz Mattighofen
Avatar
ÖÖ.
Viestit: 905
Liittynyt: Ti Heinä 07, 2009 11:43 pm
Pyörä: 990 Adv, ZX-12R
Paikkakunta: Sauvo

Re: KTM 990 adventure

Viesti Kirjoittaja ÖÖ. »

Sauli kirjoitti:
ÖÖ. kirjoitti:
kalle j kirjoitti:tuossa olis englannista
http://www.ktmforum.co.uk/adventure/882 ... post806929
Mulla on tommonen ja tyytyväinen olen toistaseks ollu. Toi ei kyllä sinäällään siirrä ite jalkaa mutta muuttaa jalan kiinnityskohdan. Nyt voima ei kohdistu ekana vaihdelaatikkoon.
Kuinkas tuon tilasitte?
Mä lähetin tuolla Advriderin puolella yksityisviestin ostohalukkuudesta. Sama nimimerkki sielläkin charlie264. Hinta oli posteineen 61 £.


Komiat kannut micolla. Pitkään olen itekkin harkinnu noita mutta toistaseks jääny vaan harkinta-asteelle.
"Kuta huonommat ja mäkisemmät tiet ovat, sitä voimakkaampi täytyy moottoripyörän olla." [Moottoripyörä ja sen hoito, s 9, vuodelta 1924]
Avatar
korhosenpete
Viestit: 94
Liittynyt: La Heinä 02, 2011 11:19 am
Pyörä: BMW R1100GS
Paikkakunta: Lappeenranta

Re: KTM 990 adventure

Viesti Kirjoittaja korhosenpete »

Tällästä tänään:

Kuva

Kai tuo vielä ens viikon Lapin reissun kestää?
Vastaa Viestiin