Ilmaiset maastokartat Garminiin

GPS, kartat, navigaattorit, eksymiset ynnä muut navigointiin liittyvät jutut.

Valvoja: Moderaattorit

Lortdadu
Viestit: 121
Liittynyt: Ma Elo 16, 2010 4:18 pm
Pyörä: BMW F 800 GS
Paikkakunta: Helsinki

Re: Ilmaiset maastokartat Garminiin

Viesti Kirjoittaja Lortdadu »

Millä sovelluksella olette piirrelleet reittejä karttaan ja siirtäneet sitten naviin, vai teettekö sen suoraan navista?
Avatar
Tärinäjyrä
Viestit: 340
Liittynyt: Su Tammi 11, 2009 9:31 pm
Pyörä: Cube 29er
Paikkakunta: Kaenuu

Re: Ilmaiset maastokartat Garminiin

Viesti Kirjoittaja Tärinäjyrä »

Mapsoursella naputellu, mut huomaa, et se ei reitiä teitä pitkin, vaan pisteeltä pieteelle, ellei tie sit näy siinä vakio softalla ja kun molemmat ovat päällä yhtä aikaa, niin osaa sit reitittää tietä pitkin, mut polut ym jne ei onnista tae ei ainakaan tuossa lulussa vehkeessä, tiiä miten asia on noissa porvarikoneissa.. :mrgreen:
Tuppi nurin...
Lortdadu
Viestit: 121
Liittynyt: Ma Elo 16, 2010 4:18 pm
Pyörä: BMW F 800 GS
Paikkakunta: Helsinki

Re: Ilmaiset maastokartat Garminiin

Viesti Kirjoittaja Lortdadu »

Koitin itekkin tuota Mapsourcea käyttää, mutta se ei antanut ladata tuota karttaa softalle. Onko neuvoja kuinka se ladataan sille ohjelmalle?
Avatar
Eemo
Viestit: 169
Liittynyt: Ti Heinä 05, 2011 10:15 pm
Pyörä: BMW R1200GSA / KTM 690 Enduro R
Paikkakunta: Helsinki

Re: Ilmaiset maastokartat Garminiin

Viesti Kirjoittaja Eemo »

Lortdadu kirjoitti:Koitin itekkin tuota Mapsourcea käyttää, mutta se ei antanut ladata tuota karttaa softalle. Onko neuvoja kuinka se ladataan sille ohjelmalle?
Eikös tuolla etusivulla ole selkeät ohjeet? http://kartat.hylly.org/ "Pura tiedosto ja aja kansiossa oleva install.bat järjestelmänvalvojan oikeuksin."
Olettaen että on oikea versio (niistä kahdesta) ladattu koneelle.
I'm not afraid to go fast... It's crashing & burning that sucks!

´R1200GSA / KTM 690 Enduro R / KTM 350 Freeride
Lortdadu
Viestit: 121
Liittynyt: Ma Elo 16, 2010 4:18 pm
Pyörä: BMW F 800 GS
Paikkakunta: Helsinki

Re: Ilmaiset maastokartat Garminiin

Viesti Kirjoittaja Lortdadu »

Eemo kirjoitti:
Lortdadu kirjoitti:Koitin itekkin tuota Mapsourcea käyttää, mutta se ei antanut ladata tuota karttaa softalle. Onko neuvoja kuinka se ladataan sille ohjelmalle?
Eikös tuolla etusivulla ole selkeät ohjeet? http://kartat.hylly.org/ "Pura tiedosto ja aja kansiossa oleva install.bat järjestelmänvalvojan oikeuksin."
Olettaen että on oikea versio (niistä kahdesta) ladattu koneelle.
Joo eipä ihme ettei toiminut kun ei ollu oikea versio... :lol:
ikibemaristi
Viestit: 10
Liittynyt: Su Joulu 26, 2010 10:12 pm
Pyörä: BMW F 650twin GS

Re: Ilmaiset maastokartat Garminiin

Viesti Kirjoittaja ikibemaristi »

Lortdadu kirjoitti:
Eemo kirjoitti:
Lortdadu kirjoitti:Koitin itekkin tuota Mapsourcea käyttää, mutta se ei antanut ladata tuota karttaa softalle. Onko neuvoja kuinka se ladataan sille ohjelmalle?
Eikös tuolla etusivulla ole selkeät ohjeet? http://kartat.hylly.org/ "Pura tiedosto ja aja kansiossa oleva install.bat järjestelmänvalvojan oikeuksin."
Olettaen että on oikea versio (niistä kahdesta) ladattu koneelle.
Joo eipä ihme ettei toiminut kun ei ollu oikea versio... :lol:
iltaa
itselläni nyvi 660 jossa käytän open street orgin karttoja. toimii hienosti. ladataan hollantilaiselta sivustolta ja kopioidaan sellaisenaan garminin muistikortille. mutta suomen maastokartta puuttuu..... ja taito sen saattamiseen toimivaksi on puutteellinen, ja pc:ni käyttiksenä on linus.... apua kaivataan

ikibemaristi
Jarno
Viestit: 2617
Liittynyt: Ma Syys 27, 2004 2:39 pm
Pyörä: KTM 640 Adv R
Paikkakunta: Piikkiö
Viesti:

Re: Ilmaiset maastokartat Garminiin

Viesti Kirjoittaja Jarno »

ikibemaristi kirjoitti:
iltaa
itselläni nyvi 660 jossa käytän open street orgin karttoja. toimii hienosti. ladataan hollantilaiselta sivustolta ja kopioidaan sellaisenaan garminin muistikortille. mutta suomen maastokartta puuttuu..... ja taito sen saattamiseen toimivaksi on puutteellinen, ja pc:ni käyttiksenä on linus.... apua kaivataan

ikibemaristi
Lataat sen ensimmäisen "Suoraan GPS-laitteeseen ladattava tiedosto." tiedoston, ja kopioit navin kortille kuten muutkin kartat?
Avatar
Eemo
Viestit: 169
Liittynyt: Ti Heinä 05, 2011 10:15 pm
Pyörä: BMW R1200GSA / KTM 690 Enduro R
Paikkakunta: Helsinki

Re: Ilmaiset maastokartat Garminiin

Viesti Kirjoittaja Eemo »

Jarno kirjoitti:
ikibemaristi kirjoitti:
iltaa
itselläni nyvi 660 jossa käytän open street orgin karttoja. toimii hienosti. ladataan hollantilaiselta sivustolta ja kopioidaan sellaisenaan garminin muistikortille. mutta suomen maastokartta puuttuu..... ja taito sen saattamiseen toimivaksi on puutteellinen, ja pc:ni käyttiksenä on linus.... apua kaivataan

ikibemaristi
Lataat sen ensimmäisen "Suoraan GPS-laitteeseen ladattava tiedosto." tiedoston, ja kopioit navin kortille kuten muutkin kartat?
Tuosta kortti suoraan naviin niin ei tarvi kummastella asentamista. (Ehkä näitäkin menee kaupaksi?)
http://www.marinea.fi/maanmittauslaitok ... tikortille
I'm not afraid to go fast... It's crashing & burning that sucks!

´R1200GSA / KTM 690 Enduro R / KTM 350 Freeride
Avatar
finrr
Viestit: 124
Liittynyt: To Elo 29, 2013 6:56 pm
Pyörä: 990 ADV R
Paikkakunta: Liminka

Re: Ilmaiset maastokartat Garminiin

Viesti Kirjoittaja finrr »

Mitä tuossa mtk_suomi_21b kartassa ovat nuo joillakin tasoilla näkyvät valkoiset "puhekuplat"? Joissakin paikoin niitä on melko tiheässä keskellä peltoja ja metsiä. Saako ne jotenkin pois näkyvistä Zumo 350LM navigaattorissa?
jamba
Viestit: 332
Liittynyt: Ma Touko 28, 2012 3:59 pm
Pyörä: MT604E, Frigerio 250F7, Bonneville
Paikkakunta: Ruhtinansalmi

Re: Vs: Ilmaiset maastokartat Garminiin

Viesti Kirjoittaja jamba »

Joo. Ihmettelin samaa. Olikohan se et muuta kartan yksityikohtien taso "lisää" täpikkään

-: tapatalk rules ok :-
Avatar
finrr
Viestit: 124
Liittynyt: To Elo 29, 2013 6:56 pm
Pyörä: 990 ADV R
Paikkakunta: Liminka

Re: Vs: Ilmaiset maastokartat Garminiin

Viesti Kirjoittaja finrr »

jamba kirjoitti:Joo. Ihmettelin samaa. Olikohan se et muuta kartan yksityikohtien taso "lisää" täpikkään

-: tapatalk rules ok :-
"Näytä paikat reitin varrella" täpän poisto näyttäisi siivoavan nuo pois.
Avatar
Jokke Espoosta
Viestit: 701
Liittynyt: Ke Touko 02, 2012 8:32 am
Pyörä: Poljettava
Paikkakunta: Häme

Re: Ilmaiset maastokartat Garminiin

Viesti Kirjoittaja Jokke Espoosta »

Noniin, täällä sitten olisi taas yksi navigaattorialoittelija. Ostin käytetyn Zumo 220:n, on maastokarttaa ja kaikkea, mutta kun tämä ei tiedä ensimmäistäkään tien nimeä eikä osaa neuvoa muuta kuin ajamaan parille hassulle valtatielle ja piirtelee suoria viivoja paikasta toiseen. Tekee siis suurin piirtein sen mitä kompassikin.

Lueskelin ketjun läpi ja googlailin hetken muutenkin, mutta kun on kiire ajelulle niin en ihmettele kauempaa vaan kysyn suoraan että saako tuohon jostain ilmaiseksi käyttökelpoisia Suomen tai edes Etelä-Suomen reitittäviä karttoja jotka ymmärtäisivät teiden päälle? Luulisi että Garmin nyt omiin vehkeisiinsä tarjoaisi jonkun peruskartan.

Pistin lataukseen OpenStreetMap.orgista Suomen kartat, pitänee surautuksen jälkeen pistää sauna päälle, olutta kylmään ja ryhtyä taistelemaan tuon kanssa. Hyvät neuvot ovat kalliit...
"Trying is the first step toward failure!"
-Homer Simpson
Exät: Honda XRV 650 Africa Twin RD03 -89 -> KTM 625 SXC -04
Avatar
AKH
Viestit: 520
Liittynyt: Ma Elo 17, 2009 7:47 pm
Pyörä: Yamaha RD

Re: Vs: Ilmaiset maastokartat Garminiin

Viesti Kirjoittaja AKH »

Mitäs karttoja on valittuna kartat valikosta? Löytyykö sieltä esim. Cn2013 tai jotain sen tapaistsa, täytyisi olla valittuna jos haluaa reititystä käyttää.
Avatar
Jokke Espoosta
Viestit: 701
Liittynyt: Ke Touko 02, 2012 8:32 am
Pyörä: Poljettava
Paikkakunta: Häme

Re: Vs: Ilmaiset maastokartat Garminiin

Viesti Kirjoittaja Jokke Espoosta »

AKH kirjoitti:Mitäs karttoja on valittuna kartat valikosta? Löytyykö sieltä esim. Cn2013 tai jotain sen tapaistsa, täytyisi olla valittuna jos haluaa reititystä käyttää.
Ei ole kuin MTK Suomi v2.0. Sen verran olen ymmärtänyt että tuo on periaatteessa vain kuva kartasta eikä sisällä mitään järkeä kuten osoitteita tai ymmärrystä siitä missä menee minkäkinlainen tie.

Nyt sitä ajelua, piti vielä takajarrupalat vaihtaa mutta nyt minua ei estä ajamasta mikään.
"Trying is the first step toward failure!"
-Homer Simpson
Exät: Honda XRV 650 Africa Twin RD03 -89 -> KTM 625 SXC -04
Avatar
AKH
Viestit: 520
Liittynyt: Ma Elo 17, 2009 7:47 pm
Pyörä: Yamaha RD

Re: Vs: Ilmaiset maastokartat Garminiin

Viesti Kirjoittaja AKH »

Sitten tarvii joku reitittävä hommata lisäks.
Vastaa Viestiin