Matkaenduro käyttöön hyvä ajopuku?

Kuskien ja pyörien varusteet

Valvoja: Moderaattorit

kjhh
Pyörä: 1200 gs adv

Re: Matkaenduro käyttöön hyvä ajopuku?

Viesti Kirjoittaja kjhh »

finrr kirjoitti:Osaatteko sanoa minkälainen mitoitus Rukalla on Kalifornia/Kalimus puvuissa? Olen mitoiltani 192/85 ja pohdin pitkällä mitoituksella olevia housuja sekä takkia koossa 54 tai 56. Näyttäisi olevan tarjouksessa ulkomailla, joten tilaushommiksi menee. Kotimaasta ostaisin sovitusmahdollisuuden takia, mutta eihän täällä juuri kukaan pidä varastossa noita pitkiä mittoja. :?
Voisit lähteä liikkeelle kokeilemalla 54-kokoa pitkällä lahkeella - puntin pituuttahan saa lisättyä/lyhennettyä Rukan verstaalla Kokkolassa.
Kalaharia näyttää olevan myynnissä 299€ FC Motolla.
finrr
Pyörä: 990 ADV R

Viesti Kirjoittaja finrr »

kjhh kirjoitti:Voisit lähteä liikkeelle kokeilemalla 54-kokoa pitkällä lahkeella - puntin pituuttahan saa lisättyä/lyhennettyä Rukan verstaalla Kokkolassa.
Kalaharia näyttää olevan myynnissä 299€ FC Motolla.
Harmi kun just tuo pitkä 54 puuttuu sekä Kalaharista että Kalimuksesta...
kjhh
Pyörä: 1200 gs adv

Viesti Kirjoittaja kjhh »

Lahkeen pidennys ei kovin kallis operaatio pitäisi olla, kannattaa kysyä korjauspalvelusta. Aika houkuttelevan hintainen tuo Kalahari jos haluaa housun erillisellä, poisotettavalla kalvolla.
Rukan korjausompelimon työn laatu aivan erinomaista tasoa, tiedän kokemuksesta.
kalle j
Pyörä: R100GS ja R1100GS

Viesti Kirjoittaja kalle j »

Onkos kenelläkään Klimin ja Rukkan kokoloista kokemuksia, mikä koko Klimin housuissa vastaa Rukkan 52 kokoa? 34 vaiko 36?
Traversea olen miettinyt kesän koitoksiin.
Lisää urkua monitoriin...
MarkkuHoo
Pyörä: BMW R80GS Finnduro -90
Viesti:

Re: Vs: Matkaenduro käyttöön hyvä ajopuku?

Viesti Kirjoittaja MarkkuHoo »

kalle j kirjoitti:Onkos kenelläkään Klimin ja Rukkan kokoloista kokemuksia, mikä koko Klimin housuissa vastaa Rukkan 52 kokoa? 34 vaiko 36?
Mun mielestä 34. Klimin koot eivät ole alakanttiin mitoitetetut. Mulla 36 ja mielestäni Rukan perushousussa 54 vastaava. Traversen pöksyjä voi kyllä suositella, erinomaiset.
”Huonoilla teillä, hyvässä seurassa.” kuraukot.fi
kalle j

MarkkuHoo kirjoitti:
kalle j kirjoitti:Onkos kenelläkään Klimin ja Rukkan kokoloista kokemuksia, mikä koko Klimin housuissa vastaa Rukkan 52 kokoa? 34 vaiko 36?
Mun mielestä 34. Klimin koot eivät ole alakanttiin mitoitetetut. Mulla 36 ja mielestäni Rukan perushousussa 54 vastaava. Traversen pöksyjä voi kyllä suositella, erinomaiset.
Kiitos, tämän perusteella uskallan kyllä jo tilata.
tertsu
Pyörä: Husqvarna TE 300 -24, KTM 990 S -07

Viesti Kirjoittaja tertsu »

kalle j kirjoitti:
MarkkuHoo kirjoitti:
Kiitos, tämän perusteella uskallan kyllä jo tilata.
Huomaathan, että noita saa myös pitkällä tai lyhyellä lahkeella. Itse 185cm ja pitkä lahje on soppeli mulle.
Traverseistä ei muuta pahaa sanottavaa, kun että vyötärö on turhan matala talvikeleille. Kesähousuina aivan loistavat.
Kura lentää...
kalle j

tertsu kirjoitti: Huomaathan, että noita saa myös pitkällä tai lyhyellä lahkeella. Itse 185cm ja pitkä lahje on soppeli mulle.
Traverseistä ei muuta pahaa sanottavaa, kun että vyötärö on turhan matala talvikeleille. Kesähousuina aivan loistavat.
Olen sen huomioinut, itse olen 182cm ja rukan normaalipituus on riittänyt ja esim farkuissa on 32" lahje joten voisi kuvitella lyhyemmän piisaavan klimillä?
MarkkuHoo
Pyörä: BMW R80GS Finnduro -90
Viesti:

Viesti Kirjoittaja MarkkuHoo »

Kellon Kiviniemessä saapi tulla kokeilemaan 36" Traversea, vaikka viikonloppuisin.

Vähän luulen että TomiKoon koko vois olla tosiaan 38". Itte tykkään että enskahousu saa vyötäröstä olla pikkuisen väljä, mahtuu jotain lämpimämpää kampetta vähän alle. Sen lisäksi tossa Klimin housussa on jonkuverran hihnaa kiristää vyötäröstä pienemmäksikin.

Adventurespec UK:sta toimitti mullekin, tulikohan tilauksesta perille max. 2 päivää, sikanopea toimitus.
Kotimaassa joku vois tajuta noita ottaa valikoimiin ja etenkin nopeaan toimitukseen, verkkokauppa on tätä päivää.

Kallejiille arvelen, että normilahkeinen on ihan jees, jos 32" farkuilla menet eikä nilkat niillä vilku ;)
”Huonoilla teillä, hyvässä seurassa.” kuraukot.fi
RVLssi
Pyörä: GSWA1200-14, 250EXC SD-14

Viesti Kirjoittaja RVLssi »

Täällä Traverse ja Bad lands pro, byysat 34. Bad lands takki koko L. Mitat 176/82 (veistoksellinen) Lahkeissa hienosti tilaa ja takin alle sopii myös tarvittaessa lämmintä. Ei ole kuitenkaan säkki.

EMC Mari kyllä tilaa kun pyytää, pääsee sovittaa yms.
kalle j

DHL kiikutti 34 traverset tänään ja koko osui juurikin nappiin. Lahje olisi mahdollisesti saanut olla vaikka pitkä, mutta katotaan ny, eipä niitä toki pitkänä advspecillä olis ollukkaan...
Spin
Pyörä: Jopo

Viesti Kirjoittaja Spin »

Onko kenelläkään kokemuksia Icon Patrol ajoasusta? Meni hermo noiden käytettynä ostettujen "edullisten" kamppeiden kans, kun meinaa palella näin Suomen kesässä :). Pitäis tosiaan saada pukua jolla ajelis kaikki ajot. Noi nykyset voi jättää kakkoskamppeiksi tai myydä pois. Mutta tuo Icon Patrol on ainakin heidän omien mainostensa perusteella _se yksi ja ainoa_ jos haluaa pärjätä vain yhdella takilla. Ihan on makean näkösetkin, ja hydropackillekkin ois paikka jos sellaista kaipaa. Hintaa on kuitenkin puvulla ihan kohtuudella, mutta hyvästähän joutuu tiettävästi maksamaan :).
Pyörä: KTM SE, Husse fe 501

Viesti Kirjoittaja KarMa »

Mulla on yhtenä pukuna toi Klimin Traverse ja kokemukset laadusta erityisesti housujen osalta ei ole kovin korkeat.

Ongelmia mitä on matkan varrella ollut:

- Toinen vyötärön napeista irtosi heti
- Oikean lahkeen alaosan ompeleet purkantui
- Lahkeen tarrat ei pidä esim. suossa tarpoessa vaan aukeavat ja putsaaminen käyttökuntoon on yhtä helvettiä
- Housut vuotaa reisien takaosasta pitkään sateessa ajaessa

Voihan se olla että mulle sattui ns. maanantaikappale kohdalle ja kyse yksittäisestä tapauksesta.
Takuukäsittely on käynnissä ja maahantuojan ystävällisellä avustuksella saan toivottavasti uudet tilalle.

Takki on ollut muuten ihan OK, mutta hihat on hieman ahtaat kyynärpäästä alaspäin suojapaidan (Leatt) kanssa.

Hyvää molemmissa on riittävät tuuletukset. Housuissakin on ns. läpiveto joka todella toimii.

Pyörä: 610

Viesti Kirjoittaja Benzipepe »

Onko kokemuksia tuommosista klim dakar off road housuista, sellaiset sattui silmään tuolta fc motolta?
Ja toinen kysymys sitten tuosta klimin koosta, itsellähän kokoa hurjat 167/60 mikähän mahtas olla semmonen sopiva koko noissa, osaisko joku valaista asiaa?
petteripunakuono
Pyörä: Hugsvarna 701 Enduro & 12k GinTonic

Viesti Kirjoittaja petteripunakuono »

Benzipepe kirjoitti:Onko kokemuksia tuommosista klim dakar off road housuista, sellaiset sattui silmään tuolta fc motolta?
Ja toinen kysymys sitten tuosta klimin koosta, itsellähän kokoa hurjat 167/60 mikähän mahtas olla semmonen sopiva koko noissa, osaisko joku valaista asiaa?
Nykyiset housut pöydälle/tasaselle, mittanauhalla mitat ja klimin kokotaulukosta vastaava koko? http://www.klim.com/Size-Chart.html?whence=
Vastaa Viestiin