Ilmaiset maastokartat Garminiin
Valvoja: Moderaattorit
Re: Ilmaiset maastokartat Garminiin
Millä sovelluksella olette piirrelleet reittejä karttaan ja siirtäneet sitten naviin, vai teettekö sen suoraan navista?
- Tärinäjyrä
- Viestit: 340
- Liittynyt: Su Tammi 11, 2009 9:31 pm
- Pyörä: Cube 29er
- Paikkakunta: Kaenuu
Re: Ilmaiset maastokartat Garminiin
Mapsoursella naputellu, mut huomaa, et se ei reitiä teitä pitkin, vaan pisteeltä pieteelle, ellei tie sit näy siinä vakio softalla ja kun molemmat ovat päällä yhtä aikaa, niin osaa sit reitittää tietä pitkin, mut polut ym jne ei onnista tae ei ainakaan tuossa lulussa vehkeessä, tiiä miten asia on noissa porvarikoneissa.. 
Tuppi nurin...
Re: Ilmaiset maastokartat Garminiin
Koitin itekkin tuota Mapsourcea käyttää, mutta se ei antanut ladata tuota karttaa softalle. Onko neuvoja kuinka se ladataan sille ohjelmalle?
- Eemo
- Viestit: 169
- Liittynyt: Ti Heinä 05, 2011 10:15 pm
- Pyörä: BMW R1200GSA / KTM 690 Enduro R
- Paikkakunta: Helsinki
Re: Ilmaiset maastokartat Garminiin
Eikös tuolla etusivulla ole selkeät ohjeet? http://kartat.hylly.org/ "Pura tiedosto ja aja kansiossa oleva install.bat järjestelmänvalvojan oikeuksin."Lortdadu kirjoitti:Koitin itekkin tuota Mapsourcea käyttää, mutta se ei antanut ladata tuota karttaa softalle. Onko neuvoja kuinka se ladataan sille ohjelmalle?
Olettaen että on oikea versio (niistä kahdesta) ladattu koneelle.
I'm not afraid to go fast... It's crashing & burning that sucks!
´R1200GSA / KTM 690 Enduro R / KTM 350 Freeride
´R1200GSA / KTM 690 Enduro R / KTM 350 Freeride
Re: Ilmaiset maastokartat Garminiin
Joo eipä ihme ettei toiminut kun ei ollu oikea versio...Eemo kirjoitti:Eikös tuolla etusivulla ole selkeät ohjeet? http://kartat.hylly.org/ "Pura tiedosto ja aja kansiossa oleva install.bat järjestelmänvalvojan oikeuksin."Lortdadu kirjoitti:Koitin itekkin tuota Mapsourcea käyttää, mutta se ei antanut ladata tuota karttaa softalle. Onko neuvoja kuinka se ladataan sille ohjelmalle?
Olettaen että on oikea versio (niistä kahdesta) ladattu koneelle.
-
ikibemaristi
- Viestit: 10
- Liittynyt: Su Joulu 26, 2010 10:12 pm
- Pyörä: BMW F 650twin GS
Re: Ilmaiset maastokartat Garminiin
iltaaLortdadu kirjoitti:Joo eipä ihme ettei toiminut kun ei ollu oikea versio...Eemo kirjoitti:Eikös tuolla etusivulla ole selkeät ohjeet? http://kartat.hylly.org/ "Pura tiedosto ja aja kansiossa oleva install.bat järjestelmänvalvojan oikeuksin."Lortdadu kirjoitti:Koitin itekkin tuota Mapsourcea käyttää, mutta se ei antanut ladata tuota karttaa softalle. Onko neuvoja kuinka se ladataan sille ohjelmalle?
Olettaen että on oikea versio (niistä kahdesta) ladattu koneelle.
itselläni nyvi 660 jossa käytän open street orgin karttoja. toimii hienosti. ladataan hollantilaiselta sivustolta ja kopioidaan sellaisenaan garminin muistikortille. mutta suomen maastokartta puuttuu..... ja taito sen saattamiseen toimivaksi on puutteellinen, ja pc:ni käyttiksenä on linus.... apua kaivataan
ikibemaristi
-
Jarno
- Viestit: 2617
- Liittynyt: Ma Syys 27, 2004 2:39 pm
- Pyörä: KTM 640 Adv R
- Paikkakunta: Piikkiö
- Viesti:
Re: Ilmaiset maastokartat Garminiin
Lataat sen ensimmäisen "Suoraan GPS-laitteeseen ladattava tiedosto." tiedoston, ja kopioit navin kortille kuten muutkin kartat?ikibemaristi kirjoitti:
iltaa
itselläni nyvi 660 jossa käytän open street orgin karttoja. toimii hienosti. ladataan hollantilaiselta sivustolta ja kopioidaan sellaisenaan garminin muistikortille. mutta suomen maastokartta puuttuu..... ja taito sen saattamiseen toimivaksi on puutteellinen, ja pc:ni käyttiksenä on linus.... apua kaivataan
ikibemaristi
- Eemo
- Viestit: 169
- Liittynyt: Ti Heinä 05, 2011 10:15 pm
- Pyörä: BMW R1200GSA / KTM 690 Enduro R
- Paikkakunta: Helsinki
Re: Ilmaiset maastokartat Garminiin
Tuosta kortti suoraan naviin niin ei tarvi kummastella asentamista. (Ehkä näitäkin menee kaupaksi?)Jarno kirjoitti:Lataat sen ensimmäisen "Suoraan GPS-laitteeseen ladattava tiedosto." tiedoston, ja kopioit navin kortille kuten muutkin kartat?ikibemaristi kirjoitti:
iltaa
itselläni nyvi 660 jossa käytän open street orgin karttoja. toimii hienosti. ladataan hollantilaiselta sivustolta ja kopioidaan sellaisenaan garminin muistikortille. mutta suomen maastokartta puuttuu..... ja taito sen saattamiseen toimivaksi on puutteellinen, ja pc:ni käyttiksenä on linus.... apua kaivataan
ikibemaristi
http://www.marinea.fi/maanmittauslaitok ... tikortille
I'm not afraid to go fast... It's crashing & burning that sucks!
´R1200GSA / KTM 690 Enduro R / KTM 350 Freeride
´R1200GSA / KTM 690 Enduro R / KTM 350 Freeride
Re: Ilmaiset maastokartat Garminiin
Mitä tuossa mtk_suomi_21b kartassa ovat nuo joillakin tasoilla näkyvät valkoiset "puhekuplat"? Joissakin paikoin niitä on melko tiheässä keskellä peltoja ja metsiä. Saako ne jotenkin pois näkyvistä Zumo 350LM navigaattorissa?
-
jamba
- Viestit: 332
- Liittynyt: Ma Touko 28, 2012 3:59 pm
- Pyörä: MT604E, Frigerio 250F7, Bonneville
- Paikkakunta: Ruhtinansalmi
Re: Vs: Ilmaiset maastokartat Garminiin
Joo. Ihmettelin samaa. Olikohan se et muuta kartan yksityikohtien taso "lisää" täpikkään
-: tapatalk rules ok :-
-: tapatalk rules ok :-
Re: Vs: Ilmaiset maastokartat Garminiin
"Näytä paikat reitin varrella" täpän poisto näyttäisi siivoavan nuo pois.jamba kirjoitti:Joo. Ihmettelin samaa. Olikohan se et muuta kartan yksityikohtien taso "lisää" täpikkään
-: tapatalk rules ok :-
- Jokke Espoosta
- Viestit: 701
- Liittynyt: Ke Touko 02, 2012 8:32 am
- Pyörä: Poljettava
- Paikkakunta: Häme
Re: Ilmaiset maastokartat Garminiin
Noniin, täällä sitten olisi taas yksi navigaattorialoittelija. Ostin käytetyn Zumo 220:n, on maastokarttaa ja kaikkea, mutta kun tämä ei tiedä ensimmäistäkään tien nimeä eikä osaa neuvoa muuta kuin ajamaan parille hassulle valtatielle ja piirtelee suoria viivoja paikasta toiseen. Tekee siis suurin piirtein sen mitä kompassikin.
Lueskelin ketjun läpi ja googlailin hetken muutenkin, mutta kun on kiire ajelulle niin en ihmettele kauempaa vaan kysyn suoraan että saako tuohon jostain ilmaiseksi käyttökelpoisia Suomen tai edes Etelä-Suomen reitittäviä karttoja jotka ymmärtäisivät teiden päälle? Luulisi että Garmin nyt omiin vehkeisiinsä tarjoaisi jonkun peruskartan.
Pistin lataukseen OpenStreetMap.orgista Suomen kartat, pitänee surautuksen jälkeen pistää sauna päälle, olutta kylmään ja ryhtyä taistelemaan tuon kanssa. Hyvät neuvot ovat kalliit...
Lueskelin ketjun läpi ja googlailin hetken muutenkin, mutta kun on kiire ajelulle niin en ihmettele kauempaa vaan kysyn suoraan että saako tuohon jostain ilmaiseksi käyttökelpoisia Suomen tai edes Etelä-Suomen reitittäviä karttoja jotka ymmärtäisivät teiden päälle? Luulisi että Garmin nyt omiin vehkeisiinsä tarjoaisi jonkun peruskartan.
Pistin lataukseen OpenStreetMap.orgista Suomen kartat, pitänee surautuksen jälkeen pistää sauna päälle, olutta kylmään ja ryhtyä taistelemaan tuon kanssa. Hyvät neuvot ovat kalliit...
"Trying is the first step toward failure!"
-Homer Simpson
Exät: Honda XRV 650 Africa Twin RD03 -89 -> KTM 625 SXC -04
-Homer Simpson
Exät: Honda XRV 650 Africa Twin RD03 -89 -> KTM 625 SXC -04
Re: Vs: Ilmaiset maastokartat Garminiin
Mitäs karttoja on valittuna kartat valikosta? Löytyykö sieltä esim. Cn2013 tai jotain sen tapaistsa, täytyisi olla valittuna jos haluaa reititystä käyttää.
- Jokke Espoosta
- Viestit: 701
- Liittynyt: Ke Touko 02, 2012 8:32 am
- Pyörä: Poljettava
- Paikkakunta: Häme
Re: Vs: Ilmaiset maastokartat Garminiin
Ei ole kuin MTK Suomi v2.0. Sen verran olen ymmärtänyt että tuo on periaatteessa vain kuva kartasta eikä sisällä mitään järkeä kuten osoitteita tai ymmärrystä siitä missä menee minkäkinlainen tie.AKH kirjoitti:Mitäs karttoja on valittuna kartat valikosta? Löytyykö sieltä esim. Cn2013 tai jotain sen tapaistsa, täytyisi olla valittuna jos haluaa reititystä käyttää.
Nyt sitä ajelua, piti vielä takajarrupalat vaihtaa mutta nyt minua ei estä ajamasta mikään.
"Trying is the first step toward failure!"
-Homer Simpson
Exät: Honda XRV 650 Africa Twin RD03 -89 -> KTM 625 SXC -04
-Homer Simpson
Exät: Honda XRV 650 Africa Twin RD03 -89 -> KTM 625 SXC -04
Re: Vs: Ilmaiset maastokartat Garminiin
Sitten tarvii joku reitittävä hommata lisäks.