Itselläni oli 7-80-lukujen taitteessa Belstaff Trial(Trail?)master jonkinaikaa käytössä ja muistelisin (aika voi toki kullata muistot) että olisivat pelittäneet hyvin. Toki kamppeitten huolto vaatii pikkasen viitseliäisyyttä n. kerran vuodessa tai parissa (vahaus) ja niitähän ei voi kunnolla pestä. Suurin syy luopumiseen oli tuolloin ettei niissä ollut mitään suojia ja tuohon aikaan ei ollut mitään hienoja suojapaitoja yms. Nyky Belstaffeissa taitaa olla samanlaiset suojat kuin Rukan-kampeissa (korjatkaa jos olen väärässä) ja niinkuin sanoin nykyään irtosuojia on monentyylistä.
ATK:ta selaillessani tuntuvat olevan maailmalla jonkinmoinen muoti-ilmiö ja onhan Italiassa tehty samoilla malleilla myös ihan naisille tarkoitettuja muotikamppeita. Taitaa varmaan tuosta ilmiöstä johtua että ovat turkasen kalliita käytettyinäkin maailmalla
Tarkoitus olis kuitenkin yrittää hommata kokeeksi jonkinmoiset kamppeet maailmalta ja katsoa mitä ne on. Taitaa Barbour olla tuo toinen kuuluisa merkki ja sillä taitaa Suomestakin löytyä maahantuonti, Belstaffilla ei enää mielestäni ole ja onko ollutkaan?. Ky Rahnastolta Teuvalta aikoinaan tuli tuo Belstaffi ostettua, ei mitään muistikuvaa olisko niitä ollut siellä enemmän vai tilasko Erkki-vainaa sen mulle pelkästään, varmaan silloin jonkimoinen maahantuonti on ollut. Toinen mysteeri on ettei ole mitään muistikuvaa mihin olen nuo kamppeet hukannut (tai myynyt) toki eivät varmaan enää päälle mahtuisi
Tälläisiä ajatuksia Kokkolasta