Neuvoja kaksitahti/nelitahti, Vietnam tietoa jos tarvitsette
Valvojat: Jukka, Moderaattorit
Neuvoja kaksitahti/nelitahti, Vietnam tietoa jos tarvitsette
Tilanne on hieman erikoinen. Asun Vietnamissa. Siellä Suomessa kyllä ajan paljon, mutta täällä vasta pari pikku reissua. On muuten ehkä parhaita maita kurapyöräilijöille: Vietnam, Laos, Kampusea...kuuluista Ho Chi Minh trial.
Ok, mutta Vietnamissa suurin sallittu mopon kuutiotilavuus on 175cc. Isompiinkin saa ajaoluvan, mutta on hankalaa ja siitä rahastetaan kohtuuttomasti.
Mulla on nyt edessä enskan osto, joita täällä ei ole paljoa tarjolla. Nyt teille sitten oleellinen kysymys: koska pyörä tulee olemaan pienikokoinen, niin pitäisikö sen olla nelitahti vai kaksitahti. Kaksitahtisessa kun olisi tehoja enemmän. Yleinen nopeusrajoitus mopolle on 60km tunnissa täällä, eikä paljon kovempaa voisikaan missään ajaa. Ho Chi Minhissä on 6 miljoonaa mopoa kadulla.
Valtateillä poliiseja ja pikkutiet sateella kuravelliä, kuivalla kelillä kuoppia täynnä. Kaikesta huolimatta olosuhteet pyöräilyyn ovat mahtavat: meren rantaa 1500 km, vuoristoja, viidakoita.
Tarkoituksena on tehdä sellainen 4000-5000km:n reissu, noita huonoimpia teitä, kiikarissa on nyt Yamaha DT 175 kaksitahti, mutta onko mitään järkeä ostaa kaksitahtista, pitäisikö olla nelitahti.
Olen enemmän kuin kiitollinen hyvistä neuvoista ja kommenteista!
Terveiset Vietnamista
Ari
Ok, mutta Vietnamissa suurin sallittu mopon kuutiotilavuus on 175cc. Isompiinkin saa ajaoluvan, mutta on hankalaa ja siitä rahastetaan kohtuuttomasti.
Mulla on nyt edessä enskan osto, joita täällä ei ole paljoa tarjolla. Nyt teille sitten oleellinen kysymys: koska pyörä tulee olemaan pienikokoinen, niin pitäisikö sen olla nelitahti vai kaksitahti. Kaksitahtisessa kun olisi tehoja enemmän. Yleinen nopeusrajoitus mopolle on 60km tunnissa täällä, eikä paljon kovempaa voisikaan missään ajaa. Ho Chi Minhissä on 6 miljoonaa mopoa kadulla.
Valtateillä poliiseja ja pikkutiet sateella kuravelliä, kuivalla kelillä kuoppia täynnä. Kaikesta huolimatta olosuhteet pyöräilyyn ovat mahtavat: meren rantaa 1500 km, vuoristoja, viidakoita.
Tarkoituksena on tehdä sellainen 4000-5000km:n reissu, noita huonoimpia teitä, kiikarissa on nyt Yamaha DT 175 kaksitahti, mutta onko mitään järkeä ostaa kaksitahtista, pitäisikö olla nelitahti.
Olen enemmän kuin kiitollinen hyvistä neuvoista ja kommenteista!
Terveiset Vietnamista
Ari
Viimeksi muokannut aripekka, La Loka 19, 2013 12:57 pm. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
-
jarno78
- Viestit: 1594
- Liittynyt: Ke Syys 08, 2010 6:21 pm
- Pyörä: kawasaakeli kle ja Suzuki DR 125
- Paikkakunta: Kellokoski
Re: Neuvoja ystävät hyvät kaksitahti/nelitahti
Itse voin vastata eneimmäkseen 2t puolesta ja pienistä sellasista kun enimmäkseen niitö ollut. Bensan kulutus 2t vehkeissä aika kova, riippuen tietenkin kunnosta, nykyinen ajopeli eli tunturi super sport vies 2-3l/100km ja honda vei 9l/100 km kun tankki oli 9,5l. Ja jos siellä vauhti pysyy nuissa lukemissa niin se dt ois mun mielestä ihan oiva kampe, voimaa on ihan tarpeeksi ja pikkasen isompi kummiskin kuin 125 cc.
Ja kyllä ne mopotkin kulkee riittävästi, kysymys kuuluukin, tohitko ajaa mopolla
Ja kyllä ne mopotkin kulkee riittävästi, kysymys kuuluukin, tohitko ajaa mopolla
Yksinäinen Susi
Re: Neuvoja ystävät hyvät kaksitahti/nelitahti
Ompas speciaali elinympäristö
...ja vaikee kyssäri.Kuis tommoseen kuraparatiisiin oot päätynyt?
Mää kuitenkin suosisin nelaria.Sen minkä tehossa häviää,niin kulutuksessa voittaa,ja matka sujuu vähemmillä käryillä.
Voihan nelkun välityksiä vähän muokkaa,niin tuntuu ärtsymmältä.
Mites siellä muuten yleensä öljyhuolto pelaa?
...ja vaikee kyssäri.Kuis tommoseen kuraparatiisiin oot päätynyt?
Mää kuitenkin suosisin nelaria.Sen minkä tehossa häviää,niin kulutuksessa voittaa,ja matka sujuu vähemmillä käryillä.
Voihan nelkun välityksiä vähän muokkaa,niin tuntuu ärtsymmältä.
Mites siellä muuten yleensä öljyhuolto pelaa?
Foorumin "sekakäyttäjä"
-
Piese
- Viestit: 711
- Liittynyt: Su Joulu 19, 2010 5:03 pm
- Pyörä: 60Yz/Ag175/FZR1000/FL 60/Street Glide ST
- Paikkakunta: Enontekiö
- Viesti:
Re: Neuvoja ystävät hyvät kaksitahti/nelitahti
Tarkemmin miettimättä (mitä kaikkea voikaan sattua), mikäli on tarjolla niiden "kiinalaisten" sijaan tuollainen 175Dt niin se, bensaa tuollakin kolkalla on saatavilla, jos ei ihan oikeeta bensakauppaa löydy, niin aina siellä joku myy "pullobensaa" ja eiköhän sitä jonkun kanisterin saa sidottua pyöräänkin kiinni.
Ainoo mikä vois horjuttaa 2t valintaa on seosöljyn saanti mutta 5000km matkalle 2,5% seoksella ja 8l kulutuksella sitä öljyä menis jotain 10l luokkaa eli toihan kulkee melkeen mukana.
Siis ainakin oma puoltoääni tuolle deeteelle.
Ainoo mikä vois horjuttaa 2t valintaa on seosöljyn saanti mutta 5000km matkalle 2,5% seoksella ja 8l kulutuksella sitä öljyä menis jotain 10l luokkaa eli toihan kulkee melkeen mukana.
Siis ainakin oma puoltoääni tuolle deeteelle.
-
Koheltaja
- Viestit: 8075
- Liittynyt: Su Huhti 03, 2011 12:50 pm
- Pyörä: pyörätön
- Paikkakunta: Kehä III länsirajalla
Re: Neuvoja ystävät hyvät kaksitahti/nelitahti
Nelari 125 missä on Minarelli/Yamaha moottori. Husse, Yamaha, Beta, Rieju, HM Moto, Fantic. Moottori on varma ja huoleton, kuten pyörätkin. Öljynvaihtoväli on 3tkm ja tilavuus 1 litra, bensankulutus siinä 2.7-4.5 välimaastossa riippuen ajosta, tankit noissa on siinä 6-8 litran tienoilla.
Tärkein kuitenkin on hankkia sellainen pyörä mihin saat osia "keskeltä ei mitään", kattele mitä pyöriä kadulla pyörii niin saat käsityksen varaosatarjonnasta.
Tärkein kuitenkin on hankkia sellainen pyörä mihin saat osia "keskeltä ei mitään", kattele mitä pyöriä kadulla pyörii niin saat käsityksen varaosatarjonnasta.
Kylätason kurapyöräilijä.
Re: Neuvoja ystävät hyvät kaksitahti/nelitahti
Mä ajoin keväällä Honda Win 100cc nimisellä pelillä 6000 km, vähän mopoltahan se tuntui mun Suomessa olevaan BMW:hen.
Mä päädyin tänne työni takia, olen valokuvaaja. Jos joku haluaa lähteä eksoottiseen paikkaan mopoileen, niin ottakaa yhteyttä, jeesaan kaikessa. Tuli paljon vaihtoehtoja, pyörä malleista, ei vaan ole näkyvillä kovin montaa enduroa. Varaosat melkeen pitää pakata mukaan, samoin 2T öljy. Paikalliset ajelee skoottereilla, ja jos näkisitte millaisissa mutavelleissä, ette ikinä uskoisi. Pyöräkorjaamoja on joka kylässä kymmeniä. Itse ajattelin 2T pyörää, kun on helpompi laittaa. Jos on osat nää on taitavia täällä.
Huvittavia nää korjaushinnat: laitatin koko uuden koneen Honda Win:iin
maksoi 110€, vaidatutin männän renkaat ennen sitä, maksoi 19€.
Ostin pariviikkoa sitten yhdeltä suomalaselta turistilta Suzuki GN 125. Oli ajanut sillä Pohjois-Vietnamista tänne etelään. Maksoin 270 €. Pitäis saada se tänään, voin laittaa kuvia kun saan sen. Puratin koneen ja uudet osat kuluneiden tilalle, koko tekniikka on käyty lävitse, pyörä maalattiin, kaikki kromaukset uusiksi. Työn teki naisystäväni serkku, joka on Hondan tehtaalla laaduntarkastaja. Hinta remontille 350€.
Täällä vaan täytyy olla luotettava mekaanikko. Mopo business perustuu ulkomaalaisten huijaamiseen. Paikalliset myy yleensä ihan paskaa, ne entisöi täydellisesti 70-luvun Hondia, mutta jättävät ne sisältä ihan romuiksi. Ei mene mun logiikkaan.
Perustin piruuttani nettisivut, jossa yritän tulevaisuudessa jakaa kokemuksiani tänne tuleville mopoilijoille. Autan löytämään kunnon pyöriä. Ja nyt moderaattorille TÄMÄ EI OLE MULLE BUSINESS. http://hochiminhmotorbikes.com/fi
Kirjoittelen noille sivuille reissuistani.
Mä päädyin tänne työni takia, olen valokuvaaja. Jos joku haluaa lähteä eksoottiseen paikkaan mopoileen, niin ottakaa yhteyttä, jeesaan kaikessa. Tuli paljon vaihtoehtoja, pyörä malleista, ei vaan ole näkyvillä kovin montaa enduroa. Varaosat melkeen pitää pakata mukaan, samoin 2T öljy. Paikalliset ajelee skoottereilla, ja jos näkisitte millaisissa mutavelleissä, ette ikinä uskoisi. Pyöräkorjaamoja on joka kylässä kymmeniä. Itse ajattelin 2T pyörää, kun on helpompi laittaa. Jos on osat nää on taitavia täällä.
Huvittavia nää korjaushinnat: laitatin koko uuden koneen Honda Win:iin
maksoi 110€, vaidatutin männän renkaat ennen sitä, maksoi 19€.
Ostin pariviikkoa sitten yhdeltä suomalaselta turistilta Suzuki GN 125. Oli ajanut sillä Pohjois-Vietnamista tänne etelään. Maksoin 270 €. Pitäis saada se tänään, voin laittaa kuvia kun saan sen. Puratin koneen ja uudet osat kuluneiden tilalle, koko tekniikka on käyty lävitse, pyörä maalattiin, kaikki kromaukset uusiksi. Työn teki naisystäväni serkku, joka on Hondan tehtaalla laaduntarkastaja. Hinta remontille 350€.
Täällä vaan täytyy olla luotettava mekaanikko. Mopo business perustuu ulkomaalaisten huijaamiseen. Paikalliset myy yleensä ihan paskaa, ne entisöi täydellisesti 70-luvun Hondia, mutta jättävät ne sisältä ihan romuiksi. Ei mene mun logiikkaan.
Perustin piruuttani nettisivut, jossa yritän tulevaisuudessa jakaa kokemuksiani tänne tuleville mopoilijoille. Autan löytämään kunnon pyöriä. Ja nyt moderaattorille TÄMÄ EI OLE MULLE BUSINESS. http://hochiminhmotorbikes.com/fi
Kirjoittelen noille sivuille reissuistani.
Re: Neuvoja kaksitahti/nelitahti, Vietnam tietoa jos tarvits
Edelleen kaksitahti nelitahtia pohtimassa, nyt on löytynyt pari uutta vaihtoehtoa...siis edelleen löytyy myynnistä täältä Yamaha Dt 175, nyt löytyi Honda AX1, ja Suzuki TS 125...kertokaas samalla kun olette viisaanpia, minkälainen varaosasetti pitäisi ottaa reissulle mukaan, siis varaosat joita ei ihan varmasti noihin pyöriin saa mistään muualta kuin isoista kaupungeista. Voisin ottaa vähän liioitellun varaosasetinkin.
- Dominator
- Viestit: 1668
- Liittynyt: To Touko 06, 2010 3:03 pm
- Pyörä: Hondat:CR250R, XR650L, XL1000V
- Paikkakunta: Manse
Re: Neuvoja kaksitahti/nelitahti, Vietnam tietoa jos tarvits
Joskus tullut reppureissattua Vietnamissa ja sitä mopojen määrää ei käsitä ennekuin itse näkee
selvinpäin ei meinaa uskaltaa edes tietä ylittää
Muutamia tuttuja kaakois-aasiassa oleskelee ja mitä heidän mopoharrastuksestaan olen ymmärtänyt niin kannattaa valita sellainen pyörä mihin löytyy varaosia ja osaamista yleisesti. Varmaan nuo mainitsemasi Yammu, Honda ja Suiza ovat juuri sellaisia? Eikös sitä 2-T pullopensaakin myydä siellä vähän joka nurkalla? Varaosia mukaan matkalle ketjuja löytyy foorumilta useampiakin tässä yksi josta pääset eteenpäin.. viewtopic.php?f=4&t=24209&hilit=mukaan+matkalle
Re: Neuvoja kaksitahti/nelitahti, Vietnam tietoa jos tarvits
Kiitos vaan vastauksesta, mutta ton sun antaman linkin keskustelusta en paljon saa irti. Mä nyt tarkoitin ihan oikeesti varaosia, joita mahdollisesti pyörästä kun pyörästä hajoaa. En ole tekemässä kurapyörä reissua Suomen metsäpoluille, mihin nälän yllättäessä voi tilata Kotipitsan, enkä ajamassa Lapin erämaiden lävitse, missä poromieheltä saa uuden enduron vaihdettua kymmeneen kossuun. Mun matkalla on esim parisataa kilometria vuoristoa, missä ei ole yhtään sähköistettyä kylää. Että edelleen kaipaan neuvoja mahdollisista mukaan otettavista varaosista, sillä jos niitä ei ole niin voi joutua odottaan pari kuukautta!
- Dominator
- Viestit: 1668
- Liittynyt: To Touko 06, 2010 3:03 pm
- Pyörä: Hondat:CR250R, XR650L, XL1000V
- Paikkakunta: Manse
Re: Neuvoja kaksitahti/nelitahti, Vietnam tietoa jos tarvits
Foorumin nimimerkki Hemuli on vielä pikkasen pitemmällä reissulla kuin sinä olet suunnitellut
Lueppa viestiketju ja käy myös Hemulin sivuilla lukemassa reisusta, varusteista, varaosista jne. Ukko taitaa olla tällä hetkellä Uudessa-Seelannissa..
viewtopic.php?f=2&t=22887&hilit=Hemuli
http://whereishemuli.eu/
viewtopic.php?f=2&t=22887&hilit=Hemuli
http://whereishemuli.eu/
Re: Neuvoja kaksitahti/nelitahti, Vietnam tietoa jos tarvits
OK kiitti tutustuin Hemulin sivuihin ja jäi vielä paljon tsekkaamatta. Nyt puhutaan sitten taas ihan eri jutusta. Kaverin reissu on enemmän jo elämän tapa juttu, mun maaseutumatkailuun verrattuna. Ongelmat hänen reissussa ovat ihan erilaiset kun mun jutuissa. Ensinnäkin Hemulilla on kunnon pyörä mun mopoihin verrattuna ja hän on varmasti varautunut odottaan varaosia lähetettäväksi Saksasta, mutta mitä me nyt näistä, sitä tarpeellisten varaosien listaa vaan kaipailin!
- Ilmari
- Viestit: 1101
- Liittynyt: Su Maalis 12, 2006 11:15 am
- Pyörä: T7,CBR600, zxr6
- Paikkakunta: Kokkola
Re: Neuvoja kaksitahti/nelitahti, Vietnam tietoa jos tarvits
Tuossa on suora lainaus offroad pro sivustolta, mitä varaosa/tarvikepuolta tarvii selviytyäkseen Kärme-Kustaan kiemuroista. Voi varmaan soveltaa Vietnamin reissulle?
-Ile-
No niin nyt se tuli sitten luvattua....eli tässä sitä ollaan lähdössä enduro-kilpailuun ! Olisin tiedustellut kokeneemmilta harrastajilta, että kun olen lähdössä Kyy Käärme Kustaa kilpailuun, niin minkälainen kalusto pitää olla kilpailun läpiviemiseen....... Minulla on jo seuraavat tavarat: Vyölaukku 4 kpl vararenkaita 22 kpl sisärenkaita 30 kpl oravanpöyrä 2 kpl eri merkkiset housut ja ajopaita 2 kpl etu-iskarit 3 kpl rengasrautoja (biltema) 10 kpl kurahousut 5 kpl 90 metrinen hyppyri (selkärepussa) tulppa 9 kpl ruuvimeisseli 1 kpl pakoputki 78 kpl undulaatti 1 kpl juomasäiliö selkään 200 litraa virveli 6 kpl tenniskenttä 1 kpl + mailapojat (kaikki mahtui vyölaukkuun) rälläkällä hiotut vanhat saappaat 4 kpl (osa pareista saman merkkisiä) Lasketteluhanskat 3 kpl työkalupakki 230 kg sivulaukut -83:sta kawasakista puutarha 3 kpl teltta 4 kpl valonheitin kypärään (hesingin jäähallin pihasta) grillimakkaraa omenoita 40 kpl takajarruvalo 2 kpl toinen kiinnitetty kypärään ja toinen pyörään lumikengät jääkiekosta pieneksi jääneet kynerpääsuojat pitkät kalsarit 91 kpl koiravaljakko Wc paperia 2 rúllaa....riittääkö ? kumivene 8 kpl tonnikalaa öljyssä rinkka Freestyle hyppyvideo 9 kpl (jos tulee yli 60 metrisiä hyppyjä) Sivuvaunu 1 kpl 48 piikkinen eturatas.....mahtuuko pöyrimään ? tuulilasinpesuneste 10 litraa ulkovesikartta + sisävesikartta kalenteri kierrosaikoihin 2 kpl (2006 ja 2007) stonga carmichael bendillä......onkohan liian korkea ? 14 kpl käsisuojat mallia MEHUKATTI 2 sarjaa villasukat 7 kpl pylväsporakone.....väriltään sininen soveltuuko enduroon 4 kpl moottorisaha 5 kpl puutarhanhoitovälineet 4 kpl autotalli kippiovella........soveltuuko enuroon ? viivoitin 30cm 4 kpl liian pieniä, likaisia ja eri merkkisiä ajovarusteita...soveltuvat kuulemma enduroon 3 kpl ajopaitoja jo ei ole housuissa TARVITSEEKO JOTAIN MUUTA ??? Mikä pyörä muuten soveltuu parhaiten Kyy-Käärme-Kustaan kiertoon ??? Olisin kiitollinen jos joku auttaisi !
-Ile-
No niin nyt se tuli sitten luvattua....eli tässä sitä ollaan lähdössä enduro-kilpailuun ! Olisin tiedustellut kokeneemmilta harrastajilta, että kun olen lähdössä Kyy Käärme Kustaa kilpailuun, niin minkälainen kalusto pitää olla kilpailun läpiviemiseen....... Minulla on jo seuraavat tavarat: Vyölaukku 4 kpl vararenkaita 22 kpl sisärenkaita 30 kpl oravanpöyrä 2 kpl eri merkkiset housut ja ajopaita 2 kpl etu-iskarit 3 kpl rengasrautoja (biltema) 10 kpl kurahousut 5 kpl 90 metrinen hyppyri (selkärepussa) tulppa 9 kpl ruuvimeisseli 1 kpl pakoputki 78 kpl undulaatti 1 kpl juomasäiliö selkään 200 litraa virveli 6 kpl tenniskenttä 1 kpl + mailapojat (kaikki mahtui vyölaukkuun) rälläkällä hiotut vanhat saappaat 4 kpl (osa pareista saman merkkisiä) Lasketteluhanskat 3 kpl työkalupakki 230 kg sivulaukut -83:sta kawasakista puutarha 3 kpl teltta 4 kpl valonheitin kypärään (hesingin jäähallin pihasta) grillimakkaraa omenoita 40 kpl takajarruvalo 2 kpl toinen kiinnitetty kypärään ja toinen pyörään lumikengät jääkiekosta pieneksi jääneet kynerpääsuojat pitkät kalsarit 91 kpl koiravaljakko Wc paperia 2 rúllaa....riittääkö ? kumivene 8 kpl tonnikalaa öljyssä rinkka Freestyle hyppyvideo 9 kpl (jos tulee yli 60 metrisiä hyppyjä) Sivuvaunu 1 kpl 48 piikkinen eturatas.....mahtuuko pöyrimään ? tuulilasinpesuneste 10 litraa ulkovesikartta + sisävesikartta kalenteri kierrosaikoihin 2 kpl (2006 ja 2007) stonga carmichael bendillä......onkohan liian korkea ? 14 kpl käsisuojat mallia MEHUKATTI 2 sarjaa villasukat 7 kpl pylväsporakone.....väriltään sininen soveltuuko enduroon 4 kpl moottorisaha 5 kpl puutarhanhoitovälineet 4 kpl autotalli kippiovella........soveltuuko enuroon ? viivoitin 30cm 4 kpl liian pieniä, likaisia ja eri merkkisiä ajovarusteita...soveltuvat kuulemma enduroon 3 kpl ajopaitoja jo ei ole housuissa TARVITSEEKO JOTAIN MUUTA ??? Mikä pyörä muuten soveltuu parhaiten Kyy-Käärme-Kustaan kiertoon ??? Olisin kiitollinen jos joku auttaisi !
- Dominator
- Viestit: 1668
- Liittynyt: To Touko 06, 2010 3:03 pm
- Pyörä: Hondat:CR250R, XR650L, XL1000V
- Paikkakunta: Manse
Re: Neuvoja kaksitahti/nelitahti, Vietnam tietoa jos tarvits
Toi ed. mainittu huumoripitoinen
lista tais olla jo tossa mun ekana postaamassa linkissä. Hyvinkin voi olla niin että ei löydy montaa kuskia tältä foorumilta joka olis noilla Aasian härveleillä reissua ajanut.. Melko kevyttä tekoa ne taitaa olla jotta niiden normaalien sisärenkaiden, rengasrautojen ja pumpun/minikompuran lisäksi on hyvä ottaa varakahvoja, vaihdepoljinta, vaijerin korjaussarjaa, ketjulukkoa ym. mukaan. Renkaan puhkeaminen nyt on varmaan se kaikista yleisin vika mikä reisussa tulee. Kaatuessa sitten katkeaa kahvat ja polkimet. Ketjujen katkeaminen myös lopettaa etenemisen tehokkaasti. Varapolttimoita valoihin on syytä myös olla Aasian pimeiden iltojen takia ja joku varavalo systeemi (kypärävalo) sekä sulakkeita. Työkaluja "riittävästi" niin että remontit onnistuvat tienpäällä, nippusiteitä, rautalankaa, jeesusteippiä ja ilman Leathermannia en itse lähde edes polkupyöräilemään 
Re: Neuvoja kaksitahti/nelitahti, Vietnam tietoa jos tarvits
Yllä hyviä ideoita mukaan otettavaksi.
Ite en kyllä lähtis tavaraa liikaa kantamaan mukana. Kyllä niitä mopon osia, ja korjausapua aika hyvin löytyy jopa sieltä "sähköttömästä" kylästä.
Ite en kyllä lähtis tavaraa liikaa kantamaan mukana. Kyllä niitä mopon osia, ja korjausapua aika hyvin löytyy jopa sieltä "sähköttömästä" kylästä.
Re: Neuvoja kaksitahti/nelitahti, Vietnam tietoa jos tarvits
Mulla on niin huono huumorin taju että en tosta listasta ymmärrä mitään, sen on ilmeisesti kirjoittanut joku, joka kuvittelee huumorin ja sketsien kirjoittamisen olevan helppoa.
Mutta teidän kommenteista sen jälkeen aukeaa jotain. Perus juttu on siis, mitä painottaa pyörän ostamisessa:
kaksitahti vai nelitahti, yleinen merkki täällä vai mukavampi mopo jne.
Jos haluaa pyörän mihin ei tarvitse ottaa yhtään osaa mukaan, vaan ne löytyy joka kylästä, niin se on Honda Win http://www.advrider.com/forums/showthread.php?t=641769
Jos haluaa mukavemman ajaa, varaosat hakusessa niin se on Honda AX 1
http://www.chotot.vn/tp_hồ_ch%C3%AD_min ... 886776.htm#
tai Yamaha DT 175
Näitä vaihtoehtoja täällä pohdin ja kirjoittelen teille kun ei ole ketään muutakaan keneltä kysyisi mitään, mihin saisi sellaisen kommentin, minkä suomalainen järki tajuaa...kulttuurierot ovat niin suuret.
Tää on kyllä tietyllä tavalla arvostettavaa väkeä, painavat skootterilla nimeltä Honda Dream, läpi mutakoiden ja yli vuoristoiden
http://www.youtube.com/watch?v=f83Vw2GHhh8
Mutta teidän kommenteista sen jälkeen aukeaa jotain. Perus juttu on siis, mitä painottaa pyörän ostamisessa:
kaksitahti vai nelitahti, yleinen merkki täällä vai mukavampi mopo jne.
Jos haluaa pyörän mihin ei tarvitse ottaa yhtään osaa mukaan, vaan ne löytyy joka kylästä, niin se on Honda Win http://www.advrider.com/forums/showthread.php?t=641769
Jos haluaa mukavemman ajaa, varaosat hakusessa niin se on Honda AX 1
http://www.chotot.vn/tp_hồ_ch%C3%AD_min ... 886776.htm#
tai Yamaha DT 175
Näitä vaihtoehtoja täällä pohdin ja kirjoittelen teille kun ei ole ketään muutakaan keneltä kysyisi mitään, mihin saisi sellaisen kommentin, minkä suomalainen järki tajuaa...kulttuurierot ovat niin suuret.
Tää on kyllä tietyllä tavalla arvostettavaa väkeä, painavat skootterilla nimeltä Honda Dream, läpi mutakoiden ja yli vuoristoiden
http://www.youtube.com/watch?v=f83Vw2GHhh8