Pirelli mt 21 yleisrenkaana?
Valvoja: Moderaattorit
Pirelli mt 21 yleisrenkaana?
Jep, eli vaihtoehtoina tuleviksi renkaiksi ovat mt 21:set ja heidenaun k60:set. Ja jälkimmäisistä ihan hyvät kokemukset. Ajo on suurimmalta osalta asvaltilla, joten miten tuosta mt 21:sta löytyy pitoa ja kuinka pitkään kestävät suunnilleen?
Pitoa varmaan löytyy enemmän kuin Heidenausta.
MT21:stä käyttäneet sanovat ettei vaan kestä kauan (3000-5000)km.
Riippuu kuskista, pyörästä, painosta, ajotavasta, rengaspaineista.
Itse ajattelin kuitenkin kokeilla jossain välissä MT21:stä, eihän nuokaan paljoa maksa.
Taitaapi olla Metzeler Enduro 3 olla myös loppu noin 5000km:ssa, aika samantapainen kuvio kuin Heidenaussa ja varmaan on Metzeler tuplahintainen.
Riku
MT21:stä käyttäneet sanovat ettei vaan kestä kauan (3000-5000)km.
Riippuu kuskista, pyörästä, painosta, ajotavasta, rengaspaineista.
Itse ajattelin kuitenkin kokeilla jossain välissä MT21:stä, eihän nuokaan paljoa maksa.
Taitaapi olla Metzeler Enduro 3 olla myös loppu noin 5000km:ssa, aika samantapainen kuvio kuin Heidenaussa ja varmaan on Metzeler tuplahintainen.
Riku
Re: Pirelli mt 21 yleisrenkaana?
Mitenkäs nuo heidenaut kesti pikitietä ajaa?perttu kirjoitti:Jep, eli vaihtoehtoina tuleviksi renkaiksi ovat mt 21:set ja heidenaun k60:set. Ja jälkimmäisistä ihan hyvät kokemukset. Ajo on suurimmalta osalta asvaltilla, joten miten tuosta mt 21:sta löytyy pitoa ja kuinka pitkään kestävät suunnilleen?
Olen myös ajatellut kokeilla noita mt21:iä, toiset väittää että kestäs paremmin asfalttia kuin useimmat nappularenkaat
-
Tase
- Pyörä: HVA: 901 Expedition, FE 450, BMW K100
Re: Pirelli mt 21 yleisrenkaana?
Jos sinä pysyt poissa savikoista ja pehmeästä hiekasta, niin kannattaa harkita vakavasti myös Metzeler Tourancea. Sillä pärjää erittäin hyvin kovilla sorateillä ja se on ajoltaan miellyttävä ja kulutuskestävä pintateillä.perttu kirjoitti:Jep, eli vaihtoehtoina tuleviksi renkaiksi ovat mt 21:set ja heidenaun k60:set. Ja jälkimmäisistä ihan hyvät kokemukset. Ajo on suurimmalta osalta asvaltilla, joten miten tuosta mt 21:sta löytyy pitoa ja kuinka pitkään kestävät suunnilleen?
Meillä on Suzukissa Heidenau K60 ja Bemarissa Tourancet. Kovilla sorateillä Tourance on ihan toimiva rengas.
Minusta MT21 ei ollut hyvä eturenkaana kun loppukesällä hiukan liukkaammille metsäteille tai -poluille satuin. Kurveissa ei oikein uskaltanut luottaa, että pito riittää. Nyttemmin olen käyttänyt erimallisia harvakuvioisia krossirenkaita ja tuntuma on aivan toinen. Tällä hetkellä alla on Mitaksen C-11. Asfalttiajoa ei kovin paljoa tule, eikä vielä muutenkaan ole kilometrjä kovasti kertynyt, joten renkaan kestosta ei kokemuksia vielä ole, pitoa tuntuu olevan kivasti.
Tenere kirjoitti;
Tällä hetkellä on enduro 3 takana jo tourance edessä. Ja kyllä pelottaa ajaa soralla. Tuo enduro 3 on varmaan tuplahintainen verrattuna heidenauhun, muttei silti tarjoa edes lähellekään vastaavaa pitoa millään alustalla. Tourance taas ei tarjoa maastossa mitään pitoa, paitsi ehkä tuurilla jos ei liiku mihinkään....
Kyllähän minulla tuli kilometrejä heideauilla sellaiset 5000km joista suurin osa piki teillä, silti renkaat kuluivat vain n. 1/3. Ja pitoa löytyi mukavasti.Mitenkäs nuo heidenaut kesti pikitietä ajaa?
Tällä hetkellä on enduro 3 takana jo tourance edessä. Ja kyllä pelottaa ajaa soralla. Tuo enduro 3 on varmaan tuplahintainen verrattuna heidenauhun, muttei silti tarjoa edes lähellekään vastaavaa pitoa millään alustalla. Tourance taas ei tarjoa maastossa mitään pitoa, paitsi ehkä tuurilla jos ei liiku mihinkään....
-
Tase
- Pyörä: HVA: 901 Expedition, FE 450, BMW K100
Jokos sulla on pyörässä jousitus kunnossa? Jos jousitus ei pidä renkaita maassa, niin takuulla pito on huono ja ajo epävarmaa. Huonopitoisella renkaallakin pärjää jos pito on tasaisen huono ja renkaan käyttäytyminen on ennustettavissa.perttu kirjoitti:
viewtopic.php?p=20538&highlight=#20538
Minulla MT21 on kestänyt eturenkaana hämmentävän hyvin, edellinen ehkä n. 7000km (lopussa nappulat olivat ihan viistoon kuluneita mutta ei tuntunut haittaavan pidon osalta) ja nykyisellä on ajettu 6000km ja pintaa on ihan hyvin jäljellä. Pyöränä (painava) Africa Twin, luulisi kevyempien alla kestävän vähintään yhtä hyvin. Takana en ole tuota rengasta kokeillut. Kuvio on syvä, mutta nappulat leveitä, tuntuu että kovalla pinnalla ei tarraa niin hyvin kiinni kuin jotkut muut tällaiset katunappularenkaat mutta vähän pehmeämmällä toimii ainakin yhtä hyvin.
Hannu
Nyt kulutettu kolme MT21:tä takana loppuun, keskimääräinen kesto noin 1500 km, käyttö melko lailla hiekka/vielä pehmeämpi, asfalttia max 20%. Tyytyväinen olen ollut mutta enpä tiedä paremmasta kun en ole kokeillut kuin vasta nyt seuraava takakumi on Mitas, siitäpä sitten aikanaan kommenttia.
Edessä on edelleen MT21 ja se ei ole 1500km matkalla juuri kulunut kummassakaan pyörässäni. Ehkä hieman liukas
Edessä on edelleen MT21 ja se ei ole 1500km matkalla juuri kulunut kummassakaan pyörässäni. Ehkä hieman liukas
antti
Juuri samasta syystä minä viime syksynä otin pois vasta ns. puoliksi ajetun MT21:n enkä aio sellaista enää hankkia.roiala kirjoitti:
Ehkä hieman liukas
Viimeksi muokannut Ande749, Ke Syys 06, 2006 9:33 am. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Juu, mulla oli mt21:set tt:ssä alla. Otsikon mukaisina YLEISRENKAINA ne olivat hyvät. Pitoa oli asvaltilla hyvin, soralla hieman liukkaat (ei kuitenkaan koskaan pelottanut normaalia enempää
) ja maastoonkin pystyi menemään. Varsinaisiksi maastorenkaiksi en kyllä välttämättä suosittelisi.
Kestävyys taas riippuu paljon kuskin kaasukädestä. Mulla olisi varmaan takanen kestänyt sellaiset +5000km ,90/10 asvaltti/"maasto"... Nimeltä mainitsemattomalla kurapyöräilijällä taas 1000km jälkeen takanen oli jo melkein vaihtokunnossa, terkkuja EsaM:lle...
XLV:hen tilasin tkc:t, jos ne nyt sieltä saksanmaalta koskaan tietänsä suomeen löytävät...
Kestävyys taas riippuu paljon kuskin kaasukädestä. Mulla olisi varmaan takanen kestänyt sellaiset +5000km ,90/10 asvaltti/"maasto"... Nimeltä mainitsemattomalla kurapyöräilijällä taas 1000km jälkeen takanen oli jo melkein vaihtokunnossa, terkkuja EsaM:lle...
XLV:hen tilasin tkc:t, jos ne nyt sieltä saksanmaalta koskaan tietänsä suomeen löytävät...