Pirelli mt 21 yleisrenkaana?

Keskustelua renkaista, vertailut, kimppatilaukset

Valvoja: Moderaattorit

perttu
Pyörä: T7

Pirelli mt 21 yleisrenkaana?

Viesti Kirjoittaja perttu »

Jep, eli vaihtoehtoina tuleviksi renkaiksi ovat mt 21:set ja heidenaun k60:set. Ja jälkimmäisistä ihan hyvät kokemukset. Ajo on suurimmalta osalta asvaltilla, joten miten tuosta mt 21:sta löytyy pitoa ja kuinka pitkään kestävät suunnilleen?
RTJ
Pyörä: none

Viesti Kirjoittaja RTJ »

Pitoa varmaan löytyy enemmän kuin Heidenausta.
MT21:stä käyttäneet sanovat ettei vaan kestä kauan (3000-5000)km.
Riippuu kuskista, pyörästä, painosta, ajotavasta, rengaspaineista.
Itse ajattelin kuitenkin kokeilla jossain välissä MT21:stä, eihän nuokaan paljoa maksa.

Taitaapi olla Metzeler Enduro 3 olla myös loppu noin 5000km:ssa, aika samantapainen kuvio kuin Heidenaussa ja varmaan on Metzeler tuplahintainen.

Riku
tenere
Pyörä: TDM850

Re: Pirelli mt 21 yleisrenkaana?

Viesti Kirjoittaja tenere »

perttu kirjoitti:Jep, eli vaihtoehtoina tuleviksi renkaiksi ovat mt 21:set ja heidenaun k60:set. Ja jälkimmäisistä ihan hyvät kokemukset. Ajo on suurimmalta osalta asvaltilla, joten miten tuosta mt 21:sta löytyy pitoa ja kuinka pitkään kestävät suunnilleen?
Mitenkäs nuo heidenaut kesti pikitietä ajaa?
Olen myös ajatellut kokeilla noita mt21:iä, toiset väittää että kestäs paremmin asfalttia kuin useimmat nappularenkaat :roll: mene ja tiedä sitten...
Tase
Pyörä: HVA: 901 Expedition, FE 450, BMW K100

Re: Pirelli mt 21 yleisrenkaana?

Viesti Kirjoittaja Tase »

perttu kirjoitti:Jep, eli vaihtoehtoina tuleviksi renkaiksi ovat mt 21:set ja heidenaun k60:set. Ja jälkimmäisistä ihan hyvät kokemukset. Ajo on suurimmalta osalta asvaltilla, joten miten tuosta mt 21:sta löytyy pitoa ja kuinka pitkään kestävät suunnilleen?
Jos sinä pysyt poissa savikoista ja pehmeästä hiekasta, niin kannattaa harkita vakavasti myös Metzeler Tourancea. Sillä pärjää erittäin hyvin kovilla sorateillä ja se on ajoltaan miellyttävä ja kulutuskestävä pintateillä.

Meillä on Suzukissa Heidenau K60 ja Bemarissa Tourancet. Kovilla sorateillä Tourance on ihan toimiva rengas.
petev
Pyörä: F850GS

Viesti Kirjoittaja petev »

Misukan T63 on kestänyt hyvin, suosittelen. Itellä on nyt noi MT21:set ja hupenee kyllä silmissä (menee vaihtoon alle 1500 km), tosin ajotavassakin saattaa ola korjattavaa. Seuraavaksi laitan noi T63:set katotaan sitten kestääkö nykyisessä pyörässä yhtään kauempaa kuin noi Pirellit.
Ande749
Pyörä: 12GS

Viesti Kirjoittaja Ande749 »

Minusta MT21 ei ollut hyvä eturenkaana kun loppukesällä hiukan liukkaammille metsäteille tai -poluille satuin. Kurveissa ei oikein uskaltanut luottaa, että pito riittää. Nyttemmin olen käyttänyt erimallisia harvakuvioisia krossirenkaita ja tuntuma on aivan toinen. Tällä hetkellä alla on Mitaksen C-11. Asfalttiajoa ei kovin paljoa tule, eikä vielä muutenkaan ole kilometrjä kovasti kertynyt, joten renkaan kestosta ei kokemuksia vielä ole, pitoa tuntuu olevan kivasti.
perttu

Tenere kirjoitti;
Mitenkäs nuo heidenaut kesti pikitietä ajaa?
Kyllähän minulla tuli kilometrejä heideauilla sellaiset 5000km joista suurin osa piki teillä, silti renkaat kuluivat vain n. 1/3. Ja pitoa löytyi mukavasti.

Tällä hetkellä on enduro 3 takana jo tourance edessä. Ja kyllä pelottaa ajaa soralla. Tuo enduro 3 on varmaan tuplahintainen verrattuna heidenauhun, muttei silti tarjoa edes lähellekään vastaavaa pitoa millään alustalla. Tourance taas ei tarjoa maastossa mitään pitoa, paitsi ehkä tuurilla jos ei liiku mihinkään.... :)
Tase
Pyörä: HVA: 901 Expedition, FE 450, BMW K100

Viesti Kirjoittaja Tase »

perttu kirjoitti:
Tällä hetkellä on enduro 3 takana jo tourance edessä. Ja kyllä pelottaa ajaa soralla. Tuo enduro 3 on varmaan tuplahintainen verrattuna heidenauhun, muttei silti tarjoa edes lähellekään vastaavaa pitoa millään alustalla. Tourance taas ei tarjoa maastossa mitään pitoa, paitsi ehkä tuurilla jos ei liiku mihinkään.... :)
Jokos sulla on pyörässä jousitus kunnossa? Jos jousitus ei pidä renkaita maassa, niin takuulla pito on huono ja ajo epävarmaa. Huonopitoisella renkaallakin pärjää jos pito on tasaisen huono ja renkaan käyttäytyminen on ennustettavissa.

viewtopic.php?p=20538&highlight=#20538
Hannu
Pyörä: SE
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Hannu »

Minulla MT21 on kestänyt eturenkaana hämmentävän hyvin, edellinen ehkä n. 7000km (lopussa nappulat olivat ihan viistoon kuluneita mutta ei tuntunut haittaavan pidon osalta) ja nykyisellä on ajettu 6000km ja pintaa on ihan hyvin jäljellä. Pyöränä (painava) Africa Twin, luulisi kevyempien alla kestävän vähintään yhtä hyvin. Takana en ole tuota rengasta kokeillut. Kuvio on syvä, mutta nappulat leveitä, tuntuu että kovalla pinnalla ei tarraa niin hyvin kiinni kuin jotkut muut tällaiset katunappularenkaat mutta vähän pehmeämmällä toimii ainakin yhtä hyvin.
Hannu
Mika
Pyörä: Varadero

Viesti Kirjoittaja Mika »

KLEssä edessä ja takana MT21:set. Olleet alla noin 5000km. Etusella ajaa vielä, takarengas on vaihtokunnossa. Täristävät ja ääntävät asvaltilla, mutta pito riittää ainakin mun ajoon ihan hyvin.

Jotain kertonee sekin, että hyvin tod näk myös seuraava takakummi on Mt21.
AnttiL
Pyörä: exc

Viesti Kirjoittaja AnttiL »

Nyt kulutettu kolme MT21:tä takana loppuun, keskimääräinen kesto noin 1500 km, käyttö melko lailla hiekka/vielä pehmeämpi, asfalttia max 20%. Tyytyväinen olen ollut mutta enpä tiedä paremmasta kun en ole kokeillut kuin vasta nyt seuraava takakumi on Mitas, siitäpä sitten aikanaan kommenttia.

Edessä on edelleen MT21 ja se ei ole 1500km matkalla juuri kulunut kummassakaan pyörässäni. Ehkä hieman liukas :?:
antti
Ande749
Pyörä: 12GS

Viesti Kirjoittaja Ande749 »

roiala kirjoitti:
Ehkä hieman liukas :?:
Juuri samasta syystä minä viime syksynä otin pois vasta ns. puoliksi ajetun MT21:n enkä aio sellaista enää hankkia.
Viimeksi muokannut Ande749, Ke Syys 06, 2006 9:33 am. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
EsaM
Pyörä: Honda XR 600 + Sherco SER300

Viesti Kirjoittaja EsaM »

mun etunen(mt21) oli karseen liukas siin pulovälis mut sit ku se kulu enemmän et joka toinen nappularivi oli huomattavasti korkeemmalla nii se lakkas puskemasta ja taas uskalti luottaa aika hyvin.
perttu

Juu, mulla oli mt21:set tt:ssä alla. Otsikon mukaisina YLEISRENKAINA ne olivat hyvät. Pitoa oli asvaltilla hyvin, soralla hieman liukkaat (ei kuitenkaan koskaan pelottanut normaalia enempää :) ) ja maastoonkin pystyi menemään. Varsinaisiksi maastorenkaiksi en kyllä välttämättä suosittelisi.

Kestävyys taas riippuu paljon kuskin kaasukädestä. Mulla olisi varmaan takanen kestänyt sellaiset +5000km ,90/10 asvaltti/"maasto"... Nimeltä mainitsemattomalla kurapyöräilijällä taas 1000km jälkeen takanen oli jo melkein vaihtokunnossa, terkkuja EsaM:lle... :lol:

XLV:hen tilasin tkc:t, jos ne nyt sieltä saksanmaalta koskaan tietänsä suomeen löytävät... :?
EsaM
Pyörä: Honda XR 600 + Sherco SER300

Viesti Kirjoittaja EsaM »

kuulostanee jonkun sortin vinoilulta :lol:
Vastaa Viestiin