Ajelkaahan varovasti!
Valvojat: Jukka, Moderaattorit
Ajelkaahan varovasti!
http://home1.gte.net/res0ak9f/bike.htm
Tulipa pitkästä aikaa selailtua tuota sivua, ja kummasti alkaa pälyilemään kolmion takaa tulevia autoja vaikka pysähtyvätkin...
Tulipa pitkästä aikaa selailtua tuota sivua, ja kummasti alkaa pälyilemään kolmion takaa tulevia autoja vaikka pysähtyvätkin...
- kurapyörä
- Pyörä: Africa twin 750
Kyllähän se siitä olisi pitänyt mennä lisää mutaa tekee gutaa..
Pöhlöjä videoita
http://www.youtube.com/user/arvaa03
Pöhlöjä videoita
http://www.youtube.com/user/arvaa03
Tiistai aamuna ku olin töihin menossa niin kolmion takaa pukkas punainen seat eteen ja pysähty mun kaistalle.. Siinä meinas tulla osuma auton etulokarinkans. Tulipa näytettyä kansain valisiä sormi merkkejä ja huudeltua äijälle vaikka ja mitä.. Mutta äijä ei uskaltanu autosta etes nousta ku vettäkin sato vähän..
Juu, kyllä välillä tuntuu siltä että mopolla ajaessa joutuu olemaan vastuussa liikenneturvallisuudesta myös autoilijoidenkin puolesta...
Tulee mieleeni myös eräs dokumentti Saksanmaalta, jossa mm. vertailtiin kahden moottoripyörän jarrutusta eri nopeudesta. Mopo1 ajoi 150km/h ja mopo2 nopeus oli 250km/h. Kummatkin aloittivat jarrutuksen samaan aikaan. Kun mopo1 oli pysähtynyt niin mopo2 vauhti oli vielä 150km/h...
Tulee mieleeni myös eräs dokumentti Saksanmaalta, jossa mm. vertailtiin kahden moottoripyörän jarrutusta eri nopeudesta. Mopo1 ajoi 150km/h ja mopo2 nopeus oli 250km/h. Kummatkin aloittivat jarrutuksen samaan aikaan. Kun mopo1 oli pysähtynyt niin mopo2 vauhti oli vielä 150km/h...
-Jevil-
"Jos sulla olis ollu vaihde päällä niin olisit jo perillä"
"Jos sulla olis ollu vaihde päällä niin olisit jo perillä"
-
Marko Hemmilä
- Site Admin
- Pyörä: R1200GS, 1290 Super Duke GT
- Viesti:
Huomattavaa myöskin monessa tapauksessa ajovarusteet... shortsia ja t-paitaa (eihän mulle voi mitään sattua... tai... mää vaan pikaisesti kipaisen tuossa lähellä)...
Jenkkilässä on TODELLA paljon näitä ihmisiä jotka ajelevat hyvin harvoin ja silloin kun ajavat niin pään suojana on huivi ja aurinkolasit, yleensä farkut jalassa ja nahkaliivi päällä... Mutta, pääasia että näyttää COOL:lta
Jenkkilässä on TODELLA paljon näitä ihmisiä jotka ajelevat hyvin harvoin ja silloin kun ajavat niin pään suojana on huivi ja aurinkolasit, yleensä farkut jalassa ja nahkaliivi päällä... Mutta, pääasia että näyttää COOL:lta
Yksi merkittävistä tekijöistä viimeisimmän ajoasun hankinnassa oli se, että se NÄKYY. mm. Rukan uusi Allroad jäi hyllyyn sen takia, ettei itsekään tahtonut havaita itseään se päällä. Nykyisestä asusta porukka on todennut mm: "No nyt on miehellä asu, jolla ei pääse piiloon".
Ja artisti hymyilee...
P.S. Asusta huolimatta paikallisessa liikennelottokoneessa (=kiertoliittymä) on porukka tunkenut silmät ummessa eteen, eli omat silmät ja oikea käsi ovat ne parhaat vakuutukset.
Ja artisti hymyilee...
P.S. Asusta huolimatta paikallisessa liikennelottokoneessa (=kiertoliittymä) on porukka tunkenut silmät ummessa eteen, eli omat silmät ja oikea käsi ovat ne parhaat vakuutukset.
- nevis
- Pyörä: KTM lc4 640 Adventure
- Viesti:
Sama pisti minullakin silmään kuten Hemmilälläkin, että varusteet olivat olemattomat.. Olisi säästynyt vähän vähemmällä ihokuorinnalla, kun olisi ollut kunnon varusteet päällä.
mutta mikäs tuossa nais kuskien periä on katsellessa
mutta mikäs tuossa nais kuskien periä on katsellessa
---enskan se olla pitää---
Honda monkey Z50j>Suzuki PV50>Suzuki DR 800>KTM 640 adventure
Honda monkey Z50j>Suzuki PV50>Suzuki DR 800>KTM 640 adventure
Olen itse harkinnut jo jonkin aikaa sellasen keltasen, heijastimin varustetun huomioliivin hankkimista ja käyttämistä ajaessa. Saa nähdä kehtaanko. Täs vois olla nyt pieni näytön paikka ja vaikka haaste kurapyöräilijöille. Tehdä meistä näkyvä porukka hyvässä mielessä. Olen kyllä hänhy joidenkin ajelevan tollaset päällä häpeilemättä ja ihan ns edustuspyörillä. Asennetta. Liiveihin vielä merkit ja logot ni johan ois komiaa.
-
DR Markku
- Pyörä: KTM 690 r, 250 EXC-f , 2V bokseri
Tuossa on muuten ideaa, ainakaan näin syyspimeällä ei varmaan kukaan näy liian hyvin.Creature kirjoitti:Olen itse harkinnut jo jonkin aikaa sellasen keltasen, heijastimin varustetun huomioliivin hankkimista ja käyttämistä ajaessa. Saa nähdä kehtaanko. Täs vois olla nyt pieni näytön paikka ja vaikka haaste kurapyöräilijöille. Tehdä meistä näkyvä porukka hyvässä mielessä. Olen kyllä hänhy joidenkin ajelevan tollaset päällä häpeilemättä ja ihan ns edustuspyörillä. Asennetta. Liiveihin vielä merkit ja logot ni johan ois komiaa.
Eestiläisellä kaverillani on semmoinen keltainen heijastava rähinäremmi. Vähemmän tiellä kuin liivi, tyylikkäämpikin ehkä? ja näkyy.
Oheisessa kuvassa jeesimme Võrulaista nuortamiestä, jolla oli Ladan puikoissa mennyt mehiläinen silmään. Kaveri oli vedellyt abt. yheksääkymppiä ulos tieltä ja viiden sentin päässä kuusiaidasta kyntänyt ojan toista puolta osumatta mihinkään. Mieletön tuuri...
-Tero-
Oheisessa kuvassa jeesimme Võrulaista nuortamiestä, jolla oli Ladan puikoissa mennyt mehiläinen silmään. Kaveri oli vedellyt abt. yheksääkymppiä ulos tieltä ja viiden sentin päässä kuusiaidasta kyntänyt ojan toista puolta osumatta mihinkään. Mieletön tuuri...
-Tero-
- Liitteet
-
- heijastinvyo.jpg
- (69.65 KiB) Tiedosto ladattu 327 kertaa
-
Ola
- Pyörä: KTM 790 ADV-R & RD-07A
Done that been there! Eli todistusainestoa pikkuisen täällä, täällä, täällä ja vielä täälläOlen itse harkinnut jo jonkin aikaa sellasen keltasen, heijastimin varustetun huomioliivin hankkimista ja käyttämistä ajaessa. Saa nähdä kehtaanko. Täs vois olla nyt pieni näytön paikka ja vaikka haaste kurapyöräilijöille. Tehdä meistä näkyvä porukka hyvässä mielessä. Olen kyllä hänhy joidenkin ajelevan tollaset päällä häpeilemättä ja ihan ns edustuspyörillä. Asennetta. Liiveihin vielä merkit ja logot ni johan ois komiaa.
Ilman liiviä en ajele missään. Tämä harrastus ei ole meikäläiselle egon kohotusta varten, joten ulkonäkö on toisarvoinen seikka. Tärkein asia on päästä elossa ja muutenkin ehjänä takaisin kotiin oman vaimon sekä pienokaisen luo. Jos tuo liivi edes sen yhden ainoan kerran saa kotilokuskin jättämään huolimattoman kaistanvaihdon, nähdessään silmäkulmassa häivähdyksen keltaista, tekemättä niin liivin käyttö on enemmän kuin perusteltua. Liivistä olen saanut monelta autoilijalta pelkästään positiivista kommenttia. Tuossa Lohjalla käydessäni, ajellessani nopeusrajoitusten mukaisesti omakotialueen lävitse, tien varressa ilman paitaa patsastellut keski-ikäinen ukko seurasi lähestymistäni ja kohdalle päästessäni jannu nosti peukalon pystyyn. Tulkitsin tämän kannanotoksi liivistäni ja ajonopeudestani. Mikäpä muu olisi parasta kohottamaan motoristien ryvettynyttä mainetta keski-ikäisten mielissä.
Toinen seikka mistä olen saanut positiivista kommenttia on veriryhmätunnuksen laitto kypärän reunaan. Kaitpa tuosta hätätilanteessa jotain hyötyä on....toivottavasti ei tarvitse koskaan testata.
Jos paikalle sattuu ammattimies, joka osaa plasmaa/verta antaa, tekee hän varmasti pikatestin veriryhmästä, eikä luota kypärän merkintään. Tiedä häntä kenen lainakypärällä ajelet. Jos vääränsorttista verta annetaan ja veri alkaa sakkautua suonissa, seuraukset voivat olla aika vakavat.Ola kirjoitti:Toinen seikka mistä olen saanut positiivista kommenttia on veriryhmätunnuksen laitto kypärän reunaan. Kaitpa tuosta hätätilanteessa jotain hyötyä on....toivottavasti ei tarvitse koskaan testata.
Joskus roudasin verenluovutuskorttia mukana, koska siinä oli ihan oma nimi, sama kuin ajokortissa ja veriryhmä mainittuna. Silti kuulin joltain ammattihenkilöltä, että tuohonkaan ei tavata luottaa, vaan ennen verensiirtoon ryhtymistä tuo veriryhmä aina tsekataan.
Eipä siitä veriryhmätiedosta mitään haittaakaan ole.
Sorry jos masensin...
-Tero-