Moottoripyöräilyn tyhmien kysymyksien kerho.
Valvojat: Jukka, Moderaattorit
- kimmokekki
- Viestit: 1435
- Liittynyt: Pe Huhti 13, 2012 7:30 pm
- Pyörä: KTM 530 exc-R
- Paikkakunta: tervakoski
Re: Moottoripyöräilyn tyhmien kysymyksien kerho.
Mäntä on aina kattoo ja useasti vielä soikeakin !
Muistaisivat että halkaisija mitataan noin
25mm korkeudelta helmasta ...
Kuiten tapon ja helman välistä !
Muistaisivat että halkaisija mitataan noin
25mm korkeudelta helmasta ...
Kuiten tapon ja helman välistä !
- Lerssi
- Viestit: 334
- Liittynyt: Ke Huhti 13, 2011 10:54 pm
- Pyörä: KTM 1290 Adventure
- Paikkakunta: Rovaniemi
Moottoripyöräilyn tyhmien kysymyksien kerho.
Joo normal sano ryssä. Ei mäntää mitata yläreunasta 
Eihän sitä kukhan jaksa!
Re: Moottoripyöräilyn tyhmien kysymyksien kerho.
joo se männänlaki laajenee aika lailla kun käy todella kuumana.
lisäksi se antaa hyvän vinkin siitä, ettei kannata kylmänä revittää heti, kun mäntä ei ole vielä edes sopiva sylinteriin.
lisäksi se antaa hyvän vinkin siitä, ettei kannata kylmänä revittää heti, kun mäntä ei ole vielä edes sopiva sylinteriin.
Any intelligent fool can make things bigger, more complex, and more violent. It takes a touch of genius -- and a lot of courage -- to move in the opposite direction.
E. F. Schumacher
E. F. Schumacher
- Jokke Espoosta
- Viestit: 701
- Liittynyt: Ke Touko 02, 2012 8:32 am
- Pyörä: Poljettava
- Paikkakunta: Häme
Re: Moottoripyöräilyn tyhmien kysymyksien kerho.
Ketjun otsikkoon sopiva kysymys... Missä kohtaa pidätte jalkaa jalkatapilla? Itse pidän normaalisti päkiää tapilla, niin istuen kuin seisten ajaessani, ja sitten tarpeen vaatiessa nostan jalkaa tapilta ja siirrän edemmäs esim. jarruttaakseni. Vaihteitakin selaillessani siirrän tietenkin jalan niin että saa hyvän tatsin vaihdevipuun mutta heti kun vaihtamisen tarve lakkaa, on taas päkiä tapilla. Näin se on luontevasti mennyt mutta ryhdyin miettimään teenkö typerästi ja pitäisikö koettaa pitää jalka sen verran edempänä tapilla ettei tarvitse aina jalkaa siirrellä kun jotain pitää tehdä.
"Trying is the first step toward failure!"
-Homer Simpson
Exät: Honda XRV 650 Africa Twin RD03 -89 -> KTM 625 SXC -04
-Homer Simpson
Exät: Honda XRV 650 Africa Twin RD03 -89 -> KTM 625 SXC -04
- t.t.tammi
- Viestit: 2175
- Liittynyt: Ke Kesä 13, 2007 10:22 pm
- Pyörä: Pan European 1991
- Paikkakunta: paimio
- Viesti:
Re: Moottoripyöräilyn tyhmien kysymyksien kerho.
Rata-ajelussa opettavat kai pitämään päkiöillä mutta soralla tulee kyllä turhaa viivettä jos jalkaa joutuu siirtään. Teneressä pitää tehä hitsaushommii että saan jarrupolkimen varpaiden alle niin kyllä se vaan hankalaa on kun joutuu siirtään jalkaa.
Toinen juttu on että itel loppuu ainakin pohkeista ruuti jos pitkään ajaa tapeilta ja varsinkin hypyissä, et jalkatappi itellä keskellä jalkapohjaa.
Toinen juttu on että itel loppuu ainakin pohkeista ruuti jos pitkään ajaa tapeilta ja varsinkin hypyissä, et jalkatappi itellä keskellä jalkapohjaa.
-
gff-3
- Viestit: 662
- Liittynyt: Ke Loka 26, 2011 4:59 pm
- Pyörä: '15 250 EXC-F SixDays
- Paikkakunta: Keskeinen Uusimaa
Re: Moottoripyöräilyn tyhmien kysymyksien kerho.
Mä ajan päkiöillä, mutta wanha polkupyöräilijä ei osaakaan pitää painoa muualla, kaatuu nenilleen koko ukko muuten. Vielä kun sais lukkopolkimet viritettyä jalkatappien paikalle...
Joo ja raralla opetetaan ajelee päkiöillä ettei ota tossun kärki asfalttiin, mutta pätee ehkä enemmän pikiteille tarkotettuihin pyöriin. Itsellä ainakin raapii jalkatappi jatkuvasti tonttiin kantatessa ettei sinne uskalla tassuansa jättää, jää sitten assun ja rungon väliin. Lapikas nostetaan sinne eturenkaan viereen ja yritetään sitten siellä pitää irti alla vilistävästä pinnoitteesta.
Joo ja raralla opetetaan ajelee päkiöillä ettei ota tossun kärki asfalttiin, mutta pätee ehkä enemmän pikiteille tarkotettuihin pyöriin. Itsellä ainakin raapii jalkatappi jatkuvasti tonttiin kantatessa ettei sinne uskalla tassuansa jättää, jää sitten assun ja rungon väliin. Lapikas nostetaan sinne eturenkaan viereen ja yritetään sitten siellä pitää irti alla vilistävästä pinnoitteesta.
-
Koheltaja
- Viestit: 8075
- Liittynyt: Su Huhti 03, 2011 12:50 pm
- Pyörä: pyörätön
- Paikkakunta: Kehä III länsirajalla
Re: Moottoripyöräilyn tyhmien kysymyksien kerho.
Fillarilla mennään päkiöillä, siinä ei mikään muu toimi eikä ole mahdollista kun ajaa aina lukoilla.
Kurapyörällä tapit on jalkapöydän kohdalla, silloin jarru/vaihteet on heti käytettävissä. Ja kuski aina "valmiustilassa" jos edellä oleva sattuu nostamaan kyynerpäitä, heilauttamaan kypärää, kurkkimaan peileistä tai jotain muuta vauhdin nostoa aiheuttavaa provosointia
En edes osaa ajaa päkiöiden varassa kurapyörää, ei tunnu luontevalta kun jalkaa joutuu siirtämään hallintalaitteiden käyttöä varten.
Kurapyörällä tapit on jalkapöydän kohdalla, silloin jarru/vaihteet on heti käytettävissä. Ja kuski aina "valmiustilassa" jos edellä oleva sattuu nostamaan kyynerpäitä, heilauttamaan kypärää, kurkkimaan peileistä tai jotain muuta vauhdin nostoa aiheuttavaa provosointia
En edes osaa ajaa päkiöiden varassa kurapyörää, ei tunnu luontevalta kun jalkaa joutuu siirtämään hallintalaitteiden käyttöä varten.
Kylätason kurapyöräilijä.
- bisti
- Viestit: 1418
- Liittynyt: Ma Kesä 06, 2011 1:13 pm
- Pyörä: KTM 350 EXC-F 2021
- Paikkakunta: Vihti
Re: Moottoripyöräilyn tyhmien kysymyksien kerho.
Jos vaihtaa rengasprofiilia, originaalikoot 90/90 - 21 & 140/80 - 18 ja laittaa tilalle 100/80 - 21 & 120/90 - 18, niin joutuuko hankkia myös uudet sisägummit vai voiko käyttää vanhoja? Vai kannattaako joka tapauksessa laittaa tilalle "norsunkortsut"?
Joskus tuntuu, ettei minulla ole mitään järkevää sanottavaa, mutta sanon siltikin aina jotain...
KTM 350 EXC-F -21
KTM 250 EXC Six Days -17 (ex)
KTM 350 EXC-F Six Days -15 (ex)
KTM 690 Enduro R -13 (ex)
Yamaha XT660Z Ténéré -09 (ex)
Yamaha DT125R -92 (ex)
KTM 350 EXC-F -21
KTM 250 EXC Six Days -17 (ex)
KTM 350 EXC-F Six Days -15 (ex)
KTM 690 Enduro R -13 (ex)
Yamaha XT660Z Ténéré -09 (ex)
Yamaha DT125R -92 (ex)
- t.t.tammi
- Viestit: 2175
- Liittynyt: Ke Kesä 13, 2007 10:22 pm
- Pyörä: Pan European 1991
- Paikkakunta: paimio
- Viesti:
Re: Moottoripyöräilyn tyhmien kysymyksien kerho.
Nappularenkailla noi paksut on hyvät, renkaanvaihtoki on helpompaa. Ja aika pienillä paineilla saa ajella ilman ettei pelkoo puhkeemisesta.
Samoi sisäkumeja on tullu käytettyy vaikka leveys ja profiili aika taval vaihtuuki, yleensä niis sisäkumeis on vaihteluväli, sun antamissa taitaa viel sisätila pysyy suht samanaki.
Samoi sisäkumeja on tullu käytettyy vaikka leveys ja profiili aika taval vaihtuuki, yleensä niis sisäkumeis on vaihteluväli, sun antamissa taitaa viel sisätila pysyy suht samanaki.
Re: Moottoripyöräilyn tyhmien kysymyksien kerho.
sama sisärengas menee, mutta kyllä norsu on hintansa väärti, ei tuu kärmeen puremia.bisti kirjoitti:Jos vaihtaa rengasprofiilia, originaalikoot 90/90 - 21 & 140/80 - 18 ja laittaa tilalle 100/80 - 21 & 120/90 - 18, niin joutuuko hankkia myös uudet sisägummit vai voiko käyttää vanhoja? Vai kannattaako joka tapauksessa laittaa tilalle "norsunkortsut"?
-ville
---x mopolla suohon x---
- bisti
- Viestit: 1418
- Liittynyt: Ma Kesä 06, 2011 1:13 pm
- Pyörä: KTM 350 EXC-F 2021
- Paikkakunta: Vihti
Moottoripyöräilyn tyhmien kysymyksien kerho.
Ja taas tässä ketjussa...
Tuli tuommoinen jousituksen kuljetustuki hankittua. Tarvitseeko tuohon yläosaan jotain pehmustetta vai miten tuo tulisi asetella, reunukset etulokarin ruuveja vasten vaan suoraan?
Tuli tuommoinen jousituksen kuljetustuki hankittua. Tarvitseeko tuohon yläosaan jotain pehmustetta vai miten tuo tulisi asetella, reunukset etulokarin ruuveja vasten vaan suoraan?
Joskus tuntuu, ettei minulla ole mitään järkevää sanottavaa, mutta sanon siltikin aina jotain...
KTM 350 EXC-F -21
KTM 250 EXC Six Days -17 (ex)
KTM 350 EXC-F Six Days -15 (ex)
KTM 690 Enduro R -13 (ex)
Yamaha XT660Z Ténéré -09 (ex)
Yamaha DT125R -92 (ex)
KTM 350 EXC-F -21
KTM 250 EXC Six Days -17 (ex)
KTM 350 EXC-F Six Days -15 (ex)
KTM 690 Enduro R -13 (ex)
Yamaha XT660Z Ténéré -09 (ex)
Yamaha DT125R -92 (ex)
-
Koheltaja
- Viestit: 8075
- Liittynyt: Su Huhti 03, 2011 12:50 pm
- Pyörä: pyörätön
- Paikkakunta: Kehä III länsirajalla
Re: Moottoripyöräilyn tyhmien kysymyksien kerho.
Keihin CVK kaasutin kyseessä, kävin hakemassa isommat suuttimet jotka yleensä vastaavassa koneessa toimii. Eipä toiminutkaan vaan kävi älyttömän rikkaalla. Kysymys kuuluukin, vaikuttaako suuttimien pituus seoksiin? Uusi pääsuutin oli 2mm ja tyhjäkäynti noin 4-5mm pitempi kun alkuperäiset suuttimet, vai myytiinkö mulle väärät suuttimet?
Kylätason kurapyöräilijä.
-
Jarno
- Viestit: 2617
- Liittynyt: Ma Syys 27, 2004 2:39 pm
- Pyörä: KTM 640 Adv R
- Paikkakunta: Piikkiö
- Viesti:
Re: Moottoripyöräilyn tyhmien kysymyksien kerho.
Väärät suuttimet, veikkaisin.
Kyllähän nuo yleensä on ulkomitoiltaan samanlaisia vaikka reiän koko muuttuukin...
Kyllähän nuo yleensä on ulkomitoiltaan samanlaisia vaikka reiän koko muuttuukin...
-
Koheltaja
- Viestit: 8075
- Liittynyt: Su Huhti 03, 2011 12:50 pm
- Pyörä: pyörätön
- Paikkakunta: Kehä III länsirajalla
Re: Moottoripyöräilyn tyhmien kysymyksien kerho.
No sitä mä sanoin sille kesäpenalle kaupan tiskillä mutta väitti kovasti että ne käy, ja mallit oli mukana.
Kylätason kurapyöräilijä.