KETJURASVARI
Valvoja: Moderaattorit
-
- Viestit: 321
- Liittynyt: Ke Kesä 25, 2008 11:05 pm
- Pyörä: transalp 600-----
- Paikkakunta: Loimaa
Re: KETJURASVARI
Onkos muuten kellään tästä laitteesta kokemuksia http://www.ebay.co.uk/itm/TUTORO-Motorc ... 23134c589f
-
- Viestit: 786
- Liittynyt: La Marras 06, 2010 2:51 pm
- Pyörä: 1100gs
- Paikkakunta: Salo
Re: KETJURASVARI
Omalla paineella noin pienestä säiliöstä?
- Mazza
- Viestit: 172
- Liittynyt: La Kesä 12, 2010 6:53 pm
- Pyörä: Honda Mtx 125 -86, IC 350 M56 -58
- Paikkakunta: Oulu
Re: KETJURASVARI
Eipä sillä säiliön koolla ole merkitystä öljyn valumiseen omalla painolla, mikäli korvausilmaa vaan on saatavilla.
-
- Viestit: 786
- Liittynyt: La Marras 06, 2010 2:51 pm
- Pyörä: 1100gs
- Paikkakunta: Salo
Re: KETJURASVARI
Totta
- Jokke Espoosta
- Viestit: 744
- Liittynyt: Ke Touko 02, 2012 8:32 am
- Pyörä: Poljettava
- Paikkakunta: Häme
Re: KETJURASVARI
Minkäslaisia määriä öljyä olette ketjulle lasketelleet noilla hienoilla rasvareillanne? Desi per tuhat kilsaa vai desi per kesä? Varmaan jotain tällaista luokkaa kuitenkin?
Allekirjoittanut koki nuo valmiit turhan kalliiksi enkä halunnut sotkea mitään ylimääräistä pyörän sähköihin enkä imupuolelle mutta en luota muistiinikaan hanan suhteen, joten väkästelin tuossa eräänkinlaisen, vaikka itse sanonkin suht nokkelan, patentin. Jos sattui tulemaan toimiva niin pistetään toteutus näytille mutta palataan asiaan jos/kun toiminnasta on jotain todisteita. Sen verran voin kertoa että täysin mekaaninen ja täysin automaattinen on ollut tavoitteena, mutta voi hyvin olla ettei se kauniista ajatuksesta huolimatta toimi. Noh, se nähdään kun pääsee ajamaan
Allekirjoittanut koki nuo valmiit turhan kalliiksi enkä halunnut sotkea mitään ylimääräistä pyörän sähköihin enkä imupuolelle mutta en luota muistiinikaan hanan suhteen, joten väkästelin tuossa eräänkinlaisen, vaikka itse sanonkin suht nokkelan, patentin. Jos sattui tulemaan toimiva niin pistetään toteutus näytille mutta palataan asiaan jos/kun toiminnasta on jotain todisteita. Sen verran voin kertoa että täysin mekaaninen ja täysin automaattinen on ollut tavoitteena, mutta voi hyvin olla ettei se kauniista ajatuksesta huolimatta toimi. Noh, se nähdään kun pääsee ajamaan
"Trying is the first step toward failure!"
-Homer Simpson
Exät: Honda XRV 650 Africa Twin RD03 -89 -> KTM 625 SXC -04
-Homer Simpson
Exät: Honda XRV 650 Africa Twin RD03 -89 -> KTM 625 SXC -04
-
- Viestit: 8367
- Liittynyt: Su Huhti 03, 2011 12:50 pm
- Pyörä: pyörätön
- Paikkakunta: Kehä III länsirajalla
Re: KETJURASVARI
Paljonkohan mahtaa olla OSCO:n säiliön koko? Pyörällä ajettu 3300km ja nyt pitäisi tankata toka säiliöllinen, meneeköhän siihen desiäkään?
Joku jossain kirjoitti että kannattaa käyttää GL4 vaihteistoöljyä, se tarttuu hyvin mutta ei haise kun siitä puuttuu GL5 hypoidi lisäaineistus. Pitääkö tieto paikkansa ettei mene 5.90€ investointi ihan hukkaan? http://www.motonet.fi/motonet/tuotteet/598090/0
Joku jossain kirjoitti että kannattaa käyttää GL4 vaihteistoöljyä, se tarttuu hyvin mutta ei haise kun siitä puuttuu GL5 hypoidi lisäaineistus. Pitääkö tieto paikkansa ettei mene 5.90€ investointi ihan hukkaan? http://www.motonet.fi/motonet/tuotteet/598090/0
Kylätason kurapyöräilijä.
-
- Viestit: 38
- Liittynyt: Ma Huhti 01, 2013 11:02 pm
- Pyörä: Aprilia ETV 1000 Caponord
- Paikkakunta: Pietarsaari/Kokkola
Re: KETJURASVARI
Mulle Scottoiler kauppias sano, että ennen ku Scotti kehitti oman öljyn, niin suosittelivat käyttämään teräketjuöljyä. Niiden oma öljy on teräketjuöljyä johon on lisätty saippuaa...
-
- Viestit: 171
- Liittynyt: Ti Touko 30, 2006 11:34 pm
- Pyörä: BMW F650 GS Dakar
- Paikkakunta: Orivesi
Re: KETJURASVARI
Sinälläänhän se on ihan sama millasta ainetta sinne ruikkii, kunhan sitä on sen verran, että se ketjua voitelee. Scottoilerin tapauksessa voiteluaineen tuotekehitys varmaankin keskittyy enemmän siihen, miten öljy saadaan mahdollisimman tasaisesti suuttimista ulos. Ei niinkään siihen, missä aineessa on parhaat voiteluominaisuudet.samppae39 kirjoitti:Mulle Scottoiler kauppias sano, että ennen ku Scotti kehitti oman öljyn, niin suosittelivat käyttämään teräketjuöljyä. Niiden oma öljy on teräketjuöljyä johon on lisätty saippuaa...
Kaverilta opittu reissukikka on kantaa ison ketjurasvaputelin sijaan pientä vaseliinituubia matkassa. kun ketjut alkavat kuivimaan tuutataan parin sentin mato vaseliinia kejun rattaan puoleiseen pintaan. Levittyy siitä sitten kivasti koko ketjulle. Toki takavannekin on ton jälkeen täynnä möhnää, mutta mopo päätyy kuitenkin pesuun reissusta palatessa, niin samapa tuo. Yhtä hyvin tuokin toimii kuin kaupalliset ketjurasvat omien kokemusten mukaann.
Re: KETJURASVARI
[quote="Jokke Espoosta"]Minkäslaisia määriä öljyä olette ketjulle lasketelleet noilla hienoilla rasvareillanne? Desi per tuhat kilsaa vai desi per kesä? Varmaan jotain tällaista luokkaa kuitenkin?
Allekirjoittanut koki nuo valmiit turhan kalliiksi enkä halunnut sotkea mitään ylimääräistä pyörän sähköihin enkä imupuolelle mutta en luota muistiinikaan hanan suhteen, joten väkästelin tuossa eräänkinlaisen, vaikka itse sanonkin suht nokkelan, patentin. Jos sattui tulemaan toimiva niin pistetään toteutus näytille mutta palataan asiaan jos/kun toiminnasta on jotain todisteita. Sen verran voin kertoa että täysin mekaaninen ja täysin automaattinen on ollut tavoitteena, mutta voi hyvin olla ettei se kauniista ajatuksesta huolimatta toimi. Noh, se nähdään kun pääsee ajamaan [/quote]
Ei ole edes tullut mieleen laskeskella/mittailla,et kuinka paljon öljyä milläkin matkalla tai ajalla. Säätelen Scottoileria tarpeen mukaan. Assulla säätö pienemmälle ja hiekalla isommalle:Ajon aikanakin tulee joskus säädeltyä. Kaikki öljyt on menny mitä oon ketjulle antanut.Kuitenkin luonnollisesti silläviisiin,et ketju on kokoajan sopivasti rasvassa.
Allekirjoittanut koki nuo valmiit turhan kalliiksi enkä halunnut sotkea mitään ylimääräistä pyörän sähköihin enkä imupuolelle mutta en luota muistiinikaan hanan suhteen, joten väkästelin tuossa eräänkinlaisen, vaikka itse sanonkin suht nokkelan, patentin. Jos sattui tulemaan toimiva niin pistetään toteutus näytille mutta palataan asiaan jos/kun toiminnasta on jotain todisteita. Sen verran voin kertoa että täysin mekaaninen ja täysin automaattinen on ollut tavoitteena, mutta voi hyvin olla ettei se kauniista ajatuksesta huolimatta toimi. Noh, se nähdään kun pääsee ajamaan [/quote]
Ei ole edes tullut mieleen laskeskella/mittailla,et kuinka paljon öljyä milläkin matkalla tai ajalla. Säätelen Scottoileria tarpeen mukaan. Assulla säätö pienemmälle ja hiekalla isommalle:Ajon aikanakin tulee joskus säädeltyä. Kaikki öljyt on menny mitä oon ketjulle antanut.Kuitenkin luonnollisesti silläviisiin,et ketju on kokoajan sopivasti rasvassa.
Any bike can be taken off road. The question is:
How much fun did you have doing it
How much fun did you have doing it
-
- Viestit: 8367
- Liittynyt: Su Huhti 03, 2011 12:50 pm
- Pyörä: pyörätön
- Paikkakunta: Kehä III länsirajalla
Re: KETJURASVARI
Onko kokemuksia tästä rasvarista? Vaikuttaa toimivalta ja saa ohjaustankoon kiinni mistä on helppo käyttää https://www.storm-motor.fi/voiteluainee ... -cob-n201/
Kylätason kurapyöräilijä.
Re: KETJURASVARI
Kaveri laittoi keväällä tuollaisen pyöräänsä. Laite on helppo asentaa ja käyttää, säiliön täyttö on semmosta titraamista että 1. laita öljyä yläpintaan asti 2. pyöräytä kunnes öljyä on enään hieman pohjalla(ei ota ilmaa järjestelmään) 3. toista 1 ja 2 kunnes ei enään kierry ylemmäksi.Koheltaja kirjoitti:Onko kokemuksia tästä rasvarista? Vaikuttaa toimivalta ja saa ohjaustankoon kiinni mistä on helppo käyttää https://www.storm-motor.fi/voiteluainee ... -cob-n201/
Semmonen vika kyseisessä yksilössä on että valuttaa itsensä satunnaisesti tyhjäksi. Onneksi kettinki on sivujalan puolella niin ei voitele rengasta niin paljon. En tiedä onko kaverilla maanantai kappale vai onko tällaisia muillakin.
kale
- jite
- Viestit: 302
- Liittynyt: Pe Loka 23, 2009 9:17 pm
- Pyörä: Beta RR390 Racing, Honda ATAS DCT
- Paikkakunta: Tallinna
Re: KETJURASVARI
Just kuuntelin toissa viikolla Regina ja DID ketjunvalmistajien juttuja podcastina. Suosittelivat käyttämään ihan perus vaihteistoöljyä.
-
- Viestit: 8367
- Liittynyt: Su Huhti 03, 2011 12:50 pm
- Pyörä: pyörätön
- Paikkakunta: Kehä III länsirajalla
Re: KETJURASVARI
Sama suositus tulee täältäkin, välillä muita on kokeiltu mutta aina palattu GL4 öljyyn.
Kylätason kurapyöräilijä.
Re: KETJURASVARI
Mää oon pannu ihan kaikkia märkää tuohon Cobbraan pl. alkoholia. Hypoid on mun suosikki kun se haisee niin pirun pahalle.
Ite en käytä noin mutkikasta täyttötapaa kun yllä mainittu. Eikä vuoda.
Ite en käytä noin mutkikasta täyttötapaa kun yllä mainittu. Eikä vuoda.
Paskapuhetta, mutta uskon.
-
- Viestit: 8367
- Liittynyt: Su Huhti 03, 2011 12:50 pm
- Pyörä: pyörätön
- Paikkakunta: Kehä III länsirajalla
Re: KETJURASVARI
Aliexpressistä tuli tilattua Cobrra ketjurasvarin kopio, jopa niin hyvin kloonattu että Cobrran ohjekirja on kopioitu suttuisella kopiokoneella... Itse tuote näyttää laadukkaalta 25€ hintalappu huomioon ottaen, vähän oli jollain naarmutettu ulkorungon sisäpintaa mutta ei oleellisesta paikasta tiiviyden kannalta eikä näy ulospäin. Letku on pitkä ja letkun asennus rattaalle kuten Cobrrassa eli siihen teen oman patentin aikanaan. Jos toimii kuten luvataan niin ei rahat ei menneet hukkaan, jos temppuilee niin haukutaan sitten oikein kunnolla.
https://www.aliexpress.com/item/Univers ... st=ae803_3
https://www.aliexpress.com/item/Univers ... st=ae803_3
Viimeksi muokannut Koheltaja, Ma Kesä 10, 2019 5:22 pm. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
Kylätason kurapyöräilijä.