Suzuki DR 650
Valvojat: Jukka, Moderaattorit
-
Albertto
- Pyörä: KTM 950 Adventure, Suzuki 1200 Bandit
Suzuki DR 650
Hei!
Olen jo pidempään katsellut noita tohtori suzukeja ja nyt olis tarkoitus sellainen hankkia kevättä odottamaan. Kertokaahan pyörän omistajat omia kokemuksianne ko. pyöristä? Miehekäs potkukäynnistyshän noissa tuntuu olevan ja hakusassa on nimenomaan sellainen crossi -mallinen katuenduro, ilman niitä etukatteisa, jotka ainakin RS(E) -malleissa on.
Huollot ovat varmasti halpat ja helpot, kun ei liialti katteita ole, sekä vain yksi sylinteri.
Hintakin sopii budjetille yleisesti, mutta kertokaahan risuja, sekä ruusuja ko. pyörästä
Aikaisemmin omistin Kawasaki KLE:n, mutta se oli kyllä aika mopo, ja miehekkyyskin kaukana.
Mitä kannattaa eritoten tarkastaa ennen ostopäätöksen tekemistä, eli onko jotain tiettyjä erityisvikoaj tms?
Kiitos!
Olen jo pidempään katsellut noita tohtori suzukeja ja nyt olis tarkoitus sellainen hankkia kevättä odottamaan. Kertokaahan pyörän omistajat omia kokemuksianne ko. pyöristä? Miehekäs potkukäynnistyshän noissa tuntuu olevan ja hakusassa on nimenomaan sellainen crossi -mallinen katuenduro, ilman niitä etukatteisa, jotka ainakin RS(E) -malleissa on.
Huollot ovat varmasti halpat ja helpot, kun ei liialti katteita ole, sekä vain yksi sylinteri.
Hintakin sopii budjetille yleisesti, mutta kertokaahan risuja, sekä ruusuja ko. pyörästä
Aikaisemmin omistin Kawasaki KLE:n, mutta se oli kyllä aika mopo, ja miehekkyyskin kaukana.
Mitä kannattaa eritoten tarkastaa ennen ostopäätöksen tekemistä, eli onko jotain tiettyjä erityisvikoaj tms?
Kiitos!
Niin ja katso tuolta vanhalta foorumilta myös. Sinne tosin ei kannata enään mitään postata mutta tietoa varmasti löytyy.
http://koti.mbnet.fi/jpuurune/pblang/index.php
http://koti.mbnet.fi/jpuurune/pblang/index.php
Asiallinen mopo, suosittelen! Tosin omastani on avarrettu imupuolta, suuttimet on vaihdettu, änkkäri on Laserin Produro ja alkukäyrä on rosteria
Etuhammasratas kannattaa vaihtaa 14- tai 15-piikkiseksi (orkkis 16).
Takaiskareita noista taitaa mennä, Öhlinsin ER46 olis kiva korvaava malli mutta turhan tyyris... Tosin se alkuperäinenkin taitaa olla huollettavissa. Keula tuntuu aika veltolta eikä säätömahdollisuuksia ole muita kuin esikiristysholkkien ja öljyn määrän ja -viskositeetin kanssa sämplääminen.
Ei sen käytiinpotkiminen kovinkaan kummoinen operaatio ole (konttorirottakin jaksaa kunhan muistaa puolipuristimen!), keskiseisontatuki auttaa asiaa kylmänä ja lämpimänä se lähtee ekalla potkulla.
Takaiskareita noista taitaa mennä, Öhlinsin ER46 olis kiva korvaava malli mutta turhan tyyris... Tosin se alkuperäinenkin taitaa olla huollettavissa. Keula tuntuu aika veltolta eikä säätömahdollisuuksia ole muita kuin esikiristysholkkien ja öljyn määrän ja -viskositeetin kanssa sämplääminen.
Ei sen käytiinpotkiminen kovinkaan kummoinen operaatio ole (konttorirottakin jaksaa kunhan muistaa puolipuristimen!), keskiseisontatuki auttaa asiaa kylmänä ja lämpimänä se lähtee ekalla potkulla.
- paspit
- Pyörä: BMW R1100GS Scrambler, ex- DR 650R
Mulla nyt vuoden ollut DR650R -93 potkustartilla, hyvin on pärjätty. Nyt tosin hiljaisempana aikana konetta huolletaan, mutta ei mitään suurempaa, lähinnä sylinterin päässä töitä. Todella tyytyväinen pyörään, ajot kaupunkipyörityksestä sorateille yksin ja kaksin. Alkuperäisen takaiskarin huolsin, sen tosin tiesin olevan edessä jo ostaessa. Kaksi päällä reput selässä takalaukku täynnä, silti hyvä ajaa soralla ja asfaltilla, ja jaksaa mennä! Maantieajossa pärjää hyvin, kun on kunnon vermeet eikä odota katetun pyörän tarjoamaa tuulensuojaa (omassa pyörässä etukate vielä pienempi kuin alkuperäinen). Suurajoreittejä yksin kolutessa tosin parhaimmillaan, aijaijai, tuli jo kesää ikävä! 
Mistäs muuten noita pienempiä eturattaita on myynnissä? Ykkönen on tosiaan hieman liian pitkä tarkkaan maastoajoon ja pienempää eturatasta olen harkinnut.prospec kirjoitti:Asiallinen mopo, suosittelen! Tosin omastani on avarrettu imupuolta, suuttimet on vaihdettu, änkkäri on Laserin Produro ja alkukäyrä on rosteriaEtuhammasratas kannattaa vaihtaa 14- tai 15-piikkiseksi (orkkis 16).
Viestiketjun aloittajan kysymykseen, eipä nyt mieleen tule mitään erityista tarkastettavaa, mutta omasta kokemuksesta voin ainakin sanoa, että kuuntele vaihteiston ääniä eri pykälillä. Jos joku vaihde pitää kovasti eri ääntä kuin muut, niin luultavasti rattaiden pintakarkaisu on pettänyt. Näin kävi itselle. No, tulipa samalla sitten huollettua muutenkin.
Muuten kyllä olen tyytyväinen tohtoriin!
Hyvä kysymys, seuraava kysymysalepos kirjoitti: Mistäs muuten noita pienempiä eturattaita on myynnissä? Ykkönen on tosiaan hieman liian pitkä tarkkaan maastoajoon ja pienempää eturatasta olen harkinnut.
Mulla oli mopossa paikallaan 16:nen jonka totesin liian pitkäksi, onneksi edellinen omistaja oli löytänyt jostain Kotkan seudulta 14-piikkisen. Silläkin se kelaa huippuja (mittarin mukaan) 150:n päälle, sitten loppuu kuskilta pää. 100-110 viitsii pitää vauhtia (soralla aika hubaa) eikä kone vielä vingu(?) liikaa.
Yks mahdollisuushan olis marssia orkkiksen kans varaosakauppaan ja kattella muitten mallien hammasrattaita, tuskin valmistajat kovinkaan monenlaisia vetoakselin vahvuuksia ja boorituksia käyttää. Esim. DR750:ssa ja 800:ssa näyttäis olevan 15:nen ja sama 520-ketjuprofiili (ainakin EMC:n kataloogin mukaan) Jos täällä joku moisia jostain löytää niin ilmoitelkaa, kaveri Oulussa tarttis kans pienemmän.
Ja sitä suojalevyä hammasrattaan ulkopuolella sitten pitää muistaa hioa pienemmäksi ettei ketju jää kantamaan.
Jep, nakkilan pyörä ja moposta löytyy 13,14,15 ja 16 eturopelleja (www.npm.fi) DR:n eturatas on numerolla E437-koko ja takarattaitakin löytyy 50:seen saakka 0804-koko. Mä laitoin talveks 13 eteen ja 46 taakse ja niilläkin saa kyllä vielä toistasataa kelattua. Metsässä erittäin passeli näin talvisaikaan, pystyy käyttämään periatteessa kaikkia pykäliä. Jäälle ehkä himpan lyhyet, mutta tolla takaropellilla 14 tai 15 eteen niin saa jo vähän vauhdin hurmaa järvelläkin. (halpoja ja nopeita vaihtaa) 
Pakko päästä jäälle....
- kurapeltsi
- Pyörä: 1200 GS
Myisin DR650SE:n
Minulla olisi myydä SuzukiDR650SE -97 aj.19500km. Tämä hyvä peli metsään ja kurapoluille.... Ei liikoja muoveja ja yksinkertainen mekaniikka. Aivan eri pyörä kuin SEvm95asti tai esim.RSE jne. Pyörä hyvässä kunnossa. Lisää tietoa 040-5201424 miel. iltaisin
- kurapeltsi
- Pyörä: 1200 GS
Myisin DR650SE:n
Minulla olisi myydä SuzukiDR650SE -97 aj.19500km. Tämä hyvä peli metsään ja kurapoluille.... Ei liikoja muoveja ja yksinkertainen mekaniikka. Aivan eri pyörä kuin SEvm95asti tai esim.RSE jne. Pyörä hyvässä kunnossa. Lisää tietoa 040-5201424 miel. iltaisin