Halpa matkaenduro hakusessa
Valvojat: Jukka, Moderaattorit
Halpa matkaenduro hakusessa
Saan A2 (<35kw) kortin loppukesästä jolloin tulisi ''uuden'' pyörän osto kohdalle. Mieli tekisi jonkinlaista allroad -pyörää, esim. bmw gs 600-kuutioisena. Ainut ongelma on noiden hinta, halvimmat näyttää olevan about 4000e. Budjetti olisi max 3000e, eli mitä muita vaihtoehtoja ehdottaisitte kuin tuo bmw, vai onko edes mahdollista saada allroad -pyörää tuohon budjettiin?
Ajoista varmaankin n. puolet olisi asfaltilla ja puolet soralla, eli varsinaiset endurot ei oikein käy. Keveys ja luotettavuus (kustannusten takia) olisi plussaa.
Eli ehdotuksia halvoista allroad -pyöristä tulemaan, ellei ole mahdoton tehtävä..?
Ajoista varmaankin n. puolet olisi asfaltilla ja puolet soralla, eli varsinaiset endurot ei oikein käy. Keveys ja luotettavuus (kustannusten takia) olisi plussaa.
Eli ehdotuksia halvoista allroad -pyöristä tulemaan, ellei ole mahdoton tehtävä..?
Re: Halpa matkaenduro hakusessa
Onhan tuon lisäksi budjetoitu ajovarusteisiin ainakin 500€, että saa kunnon krossisaappaat ja kypärän, sekä mieluusti kyynär- ja polvisuojat tai takki ja housut joihin integroitu. Huonoilla vehkeillä ei kannata lähteä rypemään.
Vanhempia 650 ja 750 Africa twinejä saa jo 2000-2500€llä niin 3000€:llä saisi koko paketin ja voisi opetella ropaamisen samalla.
Vanhempia 650 ja 750 Africa twinejä saa jo 2000-2500€llä niin 3000€:llä saisi koko paketin ja voisi opetella ropaamisen samalla.
Mulla on vanha aprilia pegaso, joka on jotakuinkin samalla rotaxin moottorilla kuin bemarikin, oliko niin että kansi on vaan erilainen? Ihan hyvin tuolla on pärjänny, suhteellisen kevyt matkaenskaksi eikä kovin korkeakaan joten helppo käsitellä. Hinnat näillä vanhimmilla malleilla pyörii jossain 1500-2500€ vähän pyörästä ja pyytäjästä riippuen. Pykälän uudemmat apriliat, eli 90-luvun loppupuolen vekottimet on pikkuisen painavampia mutta paremmin matka-ajoon soveltuvia, ja niitäkin oon nähny myynnissä alle 3000€.
-
arska73
- Pyörä: Varadero 1000
mulla vois olla myynnissä -94 600 transalppi ajettu 58tkm.hintaa olis n.3300. vähän varustelusta riippuen.. 
-
garbonaare
- Pyörä: 1100gs
Ja mä voisin myydä 93 superteneren 2500.-
-
ceevu
- Pyörä: 900ss elefant+fe 501 Husaberg +TE610++++
käänteinen huutokauppa? 
Onko kaikissa yllämainituissa pyörissä alle 35KW?
-
arska73
- Pyörä: Varadero 1000
salpin otteessa lukee 25kw 
Juu kiitos vaan tarjouksista, katellaan sitten kesällä tarkemmin minkä pyörän hommaa.
Ja nuo varusteet hyvä huomio, tuosta 3ke:sta ois hyvä jäädä vähän varusteisiin (varusteet+pyörä vähän päälle 3ke). Soralle ainakin jotenkuten kelpaavat housut ja saappaat löytyy valmiiksi.
Sitten on tuo pyörien paino, joku transalp näyttää melko massiiviselta, omaan makuun liiankin. Sitten huomasin honda nx:ät nettimotosta, voisi olla aika sopiva itselle. Onko nuo ykspyttyset minkälaisia ajaa tiellä?
Ja nuo varusteet hyvä huomio, tuosta 3ke:sta ois hyvä jäädä vähän varusteisiin (varusteet+pyörä vähän päälle 3ke). Soralle ainakin jotenkuten kelpaavat housut ja saappaat löytyy valmiiksi.
Sitten on tuo pyörien paino, joku transalp näyttää melko massiiviselta, omaan makuun liiankin. Sitten huomasin honda nx:ät nettimotosta, voisi olla aika sopiva itselle. Onko nuo ykspyttyset minkälaisia ajaa tiellä?
Jos nx kiinnostaa niin kustannustehokkuuteen pääsee myös DR650:llä, jos ei ota RSE mallia katteineen niin tuo on kevyimmästä päästä luotettavia patarautajapseja. Ovat pikkaisen rimpulampia kuin v2 isoveljet ja GS bemu, mutta koeajoa suosittelen ennen päätöstä riittääkö silti. DR650 ja 750 twini välillä on kuitenkin melkein 50kg eroa.
Noista kannattaa ruveta myös miettimään rakenteleeko itse vai ostaako valmiiksi rakennelun vai ajaako vakiona. Esim DR muuttuu eri peliksi jos on suoravetokaasari, änkkäri+putkisto muutokset (kiloja pois myös) ja uusi iskari. Itse tehtynä noihin menee satoja euroja, mutta joku voi myydä jo valmiiksi laitettua.
Noista kannattaa ruveta myös miettimään rakenteleeko itse vai ostaako valmiiksi rakennelun vai ajaako vakiona. Esim DR muuttuu eri peliksi jos on suoravetokaasari, änkkäri+putkisto muutokset (kiloja pois myös) ja uusi iskari. Itse tehtynä noihin menee satoja euroja, mutta joku voi myydä jo valmiiksi laitettua.
Ajoin itse pari kesää DR RSE:llä. Muutoksina omassani oli suoravetokaasari, parempi takaiskari ja esijännityksen lisäys etujousissa. Voin suositella tässä hintaluokassa.
Suomessa sallittuihin nopeuksiin tällaiset pyörät riittää hyvin. Ja jos tarvitsee kovempaa päästä niin tie on liian isoa.
Yksimukisen tärinät saa kohtuulliselle tasolle maantiellä kun välttää tiettyjä kierrosalueita.
Suomessa sallittuihin nopeuksiin tällaiset pyörät riittää hyvin. Ja jos tarvitsee kovempaa päästä niin tie on liian isoa.
Yksimukisen tärinät saa kohtuulliselle tasolle maantiellä kun välttää tiettyjä kierrosalueita.
Osta halpalento Saksaan tai laivalla ruotsiin osta pyörä ja nauti samalla lomareissu ajellessa kotiinpäin .
Hinta ja teho haarukkaan sopis tuo Kavan KLE 500, en pyörästä tiedä mitään muuta kun sen että olin itse ostaa tuollaisen.. Jos löytäs tonnin lisää sais jo melkein "uuden". 
Minkä huollan, sen myös korjaan.
-
kawahtanut
- Pyörä: DL650
Kode kirjoitti:Hinta ja teho haarukkaan sopis tuo Kavan KLE 500, en pyörästä tiedä mitään muuta kun sen että olin itse ostaa tuollaisen.. Jos löytäs tonnin lisää sais jo melkein "uuden".
Kawalle ääni täältäkin.
Oiva peli aloittajan kuvailemaan käyttöön. Hiekalla ja asfaltilla menee hienosti, mutta suolle tms. ei ole asiaa.
Helppo huoltaa ja eiköhän nuo aika varmatoimisiakin ole. Tuolla 3000 eurolla pitäisi saada jo hyvä ja siistikuntoinen yksilö.
...karuilla sorateillä kurja joukkomme kun kurvaa... (kummeli)