KTM Adventure Rally

Ilmoituksia tulevista kokoontumisista ja tarinoita menneistä. Reissutarinat ja jorinat.

Valvojat: Jukka, Moderaattorit

Ahti
Viestit: 501
Liittynyt: Su Elo 17, 2008 9:53 pm
Pyörä: 990R taas
Paikkakunta: Joensuu

Re: KTM Adventure Rally

Viesti Kirjoittaja Ahti »

Salemanteri kirjoitti:
kaikki tiesi että ajettavilla teillä reitti kulkee, no kyllähän noilla enskoilla ajettavia "teitä" on vaikka koneenuratkin, yks edellä ja toiset perästä :lol:
Muutamathan sieltä laahas kaluston läpi, ite tein uukkarin tossa kohtaa ku kalusto alko uppoilemaan



En ota kantaa tähän Rb keskusteluun, mutta koko ajan itse tapahtuma kiinnostaa entistä enemmän :mrgreen:

Ahti ja 990
Avatar
mico
Viestit: 1344
Liittynyt: Ma Elo 22, 2011 10:28 pm
Pyörä: KTM 990 Adv, Yamaha Tenere 700 WR black
Paikkakunta: Pori

Re: KTM Adventure Rally

Viesti Kirjoittaja mico »

Mutta kun navi näytti et tie jatkuu...

Kuva

ja suomalaisella sisullahan siitä sitten mentiin :mrgreen:

Tuosta pätkästä löytynee videookin...

Tää oli kuiteskin joku Saken testi miten saadaan idiootit suolle :lol:
Avatar
-jn-
Viestit: 546
Liittynyt: Ti Heinä 22, 2008 10:30 am
Pyörä: SE/EXC350/GS
Paikkakunta: Vihti

KTM Adventure Rally

Viesti Kirjoittaja -jn- »

Kyllähän se tie jatku sattu vaan olemaan talvitie joka oli tehty suolle , eikä ollut talvi ;) menihän siinä muutana tunti nostellessa ja kir.....
Tärkeintä ei ole päämäärä vaan liike ....

mopokuvia http://www.hobby.pic.fi/
Avatar
CapoSakke
Viestit: 1354
Liittynyt: To Elo 09, 2007 7:54 am
Pyörä: ELUKKA 57, ISO ELUKKA 660 RR, CAPO
Paikkakunta: Savo / All Oceans
Viesti:

Re: KTM Adventure Rally

Viesti Kirjoittaja CapoSakke »

-jn- kirjoitti:Kyllähän se tie jatku sattu vaan olemaan talvitie joka oli tehty suolle , eikä ollut talvi ;) menihän siinä muutana tunti nostellessa ja kir.....
Mitäs pienistä, jos kello heittää kuusikuukautaa :wink:
Don't ride faster than you guardian angel can fly!
Osta enduro niin et tarvitse katua!
...You know it's a bit windy when you get passed by your own dust...

JUTAKO
https://www.gsh457.com/ktm-adventure-rally-finland/
Avatar
ATC
Viestit: 2290
Liittynyt: To Huhti 20, 2006 12:53 am
Pyörä: HP2E
Paikkakunta: Oulunseutu

Re: KTM Adventure Rally

Viesti Kirjoittaja ATC »

Wanha remmissä myöskin 2013. :D
Ilmeisesti samat kuviot eli 0 pyöränä yritän ehtiä pois jaloista. :lol:
Weteraani kurapyöräilijä
jussa79
Viestit: 124
Liittynyt: Ke Maalis 04, 2009 1:47 am
Pyörä: KTM 690

Re: KTM Adventure Rally

Viesti Kirjoittaja jussa79 »

TTA kirjoitti:Kun ei oo kokemusta niin pystyiskö joku selventämään minkälaista tuollasella ruoadbookilla on ajaa ja miksi? Onks siinä joku oikoreittien käytön esto vai miksei kisoissa sallittais esim. oziexploreria - jonka saa toimimaan aika lailla roadbookin tavoin = näyttää matkaa seuraavaan risteykseen ja risteyksen lähellä nuolta minne pitää kääntyä. Mut lisäksi on näkyvissä kartta jotta pystyy hahmottamaan paremmin missä on ja minne mennään. Entä onko RB oltava aina papyrus rulla vai saako noita elektronisia malleja käyttää?

Tähän ei ole vielä tullut suoria vastauksia, niin minäpä kerron hiukan omia näkemyksiäni... :)

Roadbookin kanssa ajaminen on jumalattoman helppoa:
Aja RB:ssä ilmoitettu matka ilmoitettuun suuntaan.
Ajettuasi ilmoitetun matkan, katsot RB:stä seuraavan suunnan ja kuinka pitkälle siihen suuntaan kuuluu ajaa.
Ajettuasi ilmoitetun matkan, katsot RB:stä seuraavan suunnan ja kuinka pitkälle siihen suuntaan kuuluu ajaa.
Ajettuasi ilmoitetun matkan, katsot RB:stä seuraavan suunnan ja kuinka pitkälle siihen suuntaan kuuluu ajaa.

Noin simppeliä se jotakuinkin on jos kaikki menee nappiin! :D

Mitään oikereittien käytön estoa ei erikseen tarvita, sillä roadbook kertoo Sinulle juuri sen ja vain sen reitin mitä tulee ajaa.
Jos pysyt koko ajan roadbookin osoittamalla reitillä et tarvitse karttaa, nakilaattoria tai muitakaan vermeitä, vaan roadbook opastaa Sinut juuri siihen pisteeseen mihin päivän päätteeksi pitäisikin löytää.
wuhaa
Viestit: 53
Liittynyt: Su Huhti 12, 2009 8:22 am
Pyörä: FE 450 2009

Re: KTM Adventure Rally

Viesti Kirjoittaja wuhaa »

Vielä tinkaan, miten pelas erilaiset roadbook-viritykset ja trippimittarivirit? Varmaan joku ruuvasi käsin rullaa, joku moottorilla.. häh?
Avatar
KN76
Viestit: 1415
Liittynyt: To Touko 31, 2007 8:29 pm
Pyörä: R 1200 GS
Paikkakunta: Muonio

Re: KTM Adventure Rally

Viesti Kirjoittaja KN76 »

Bilteman (kaksin)käsin ruuvattava pelas hintaansa nähden ihan hyvin. Sillä aattelin ens kesänäkin mennä, vähän silikoonia akseleihin jos rullais sit kevyemmin...

Trippinä toimi kotarin oma mittari jossa kaukosäädin tangossa. Näppärä vaihdella trip1,trip2,kellon jne. välillä ja toisen tripin saa nollattua melko nopeesti.

Suolle näilläkin varusteilla eksyttiin, olisko ajo-ohjeissa ollu jotain... :roll: :lol:
Rima on asetettava niin korkealle että sen voi alittaa pää pystyssä!
kjooseppi
Viestit: 386
Liittynyt: Pe Huhti 04, 2008 1:47 pm
Pyörä: Specialized Enduro comp 29"
Paikkakunta: Kokkola

Re: KTM Adventure Rally

Viesti Kirjoittaja kjooseppi »

Näistä KTM Adventure Rally varusteista....olenko käsittänyt oikein, että tässä rallissa ei (välttämättä) tarvita laitetta joka näyttää kompassisuunnan esim navigaattoriin kytkettävää kompassrepeateria. Koska ajot on teillä ja risteyksetja käännökset merkattu RB:hen.
Tohtorillako=)
Avatar
CapoSakke
Viestit: 1354
Liittynyt: To Elo 09, 2007 7:54 am
Pyörä: ELUKKA 57, ISO ELUKKA 660 RR, CAPO
Paikkakunta: Savo / All Oceans
Viesti:

Re: KTM Adventure Rally

Viesti Kirjoittaja CapoSakke »

kjooseppi kirjoitti:Näistä KTM Adventure Rally varusteista....olenko käsittänyt oikein, että tässä rallissa ei (välttämättä) tarvita laitetta joka näyttää kompassisuunnan esim navigaattoriin kytkettävää kompassrepeateria. Koska ajot on teillä ja risteyksetja käännökset merkattu RB:hen.
Olet käsittänyt aivan oikein. Jos on edes vähän suuntavaistoa ja erottaa pääilmansuunnat N, E, S, W niin pärjää. :roll:
Don't ride faster than you guardian angel can fly!
Osta enduro niin et tarvitse katua!
...You know it's a bit windy when you get passed by your own dust...

JUTAKO
https://www.gsh457.com/ktm-adventure-rally-finland/
pekkas
Viestit: 508
Liittynyt: Ma Marras 30, 2009 5:27 pm
Pyörä: 1090 R

Re: KTM Adventure Rally

Viesti Kirjoittaja pekkas »

KN76 kirjoitti:
Suolle näilläkin varusteilla eksyttiin, olisko ajo-ohjeissa ollu jotain... :roll: :lol:
Onneksi meidän joukkueen rullassa sama "painovirhe" ja minä sinne samaan suohon eksyin.
Taitaisi olla omin voimin vieläkin olla kotari suossa. (vai olinko taas väärässä) :lol:

Bilteman koteloilla mentiin,kyllä se tuollain tiellä ajaessa toimii kun voi toista kättä tangosta vapauttaa,
aavikolla tai kivikossa jos pitää molemmin käsin ohjastaa niin siinä huonompi.
Jos säännöt on että roadbookilla suunnistetaan niin silloin lienee selvä että sillä mennään.
Ei ole hinnasta kiinni tuon osto http://www.biltema.fi/fi/Autoilu---MP/M ... ike-82622/
Ja kätevä tekee vaikka tupperwaara eväsrasian jos ei muuta käyttöä keksi.
-----------ajo omalla vastuulla-----------------
Avatar
KN76
Viestit: 1415
Liittynyt: To Touko 31, 2007 8:29 pm
Pyörä: R 1200 GS
Paikkakunta: Muonio

Re: KTM Adventure Rally

Viesti Kirjoittaja KN76 »

Just se sama paikka ja painovirhe!!
Eikä kukaan muistanu ees kuvia ottaa kun noita mopoja siellä nosteltiin... :shock:

Ens kesänä on yks LC4:nen kaverina minkä voi lähettää epäilyttäviin paikkoihin ekaks, onpahan vähän kevyempi nostella. Ja strapullin vois käydä ostamassa... :mrgreen:
Rima on asetettava niin korkealle että sen voi alittaa pää pystyssä!
Avatar
KarMa
Viestit: 606
Liittynyt: Su Helmi 10, 2008 9:03 pm
Pyörä: KTM SE, Husse fe 501
Paikkakunta: Veikkola

Re: KTM Adventure Rally

Viesti Kirjoittaja KarMa »

Tulevaa kesää odotellessa se kuuluisa suo...

http://www.youtube.com/watch?v=BGGuD8QO ... e=youtu.be

- KarMa
Avatar
juvander
Viestit: 1783
Liittynyt: Su Elo 16, 2009 8:05 pm
Pyörä: MAN
Paikkakunta: Espoo

Re: KTM Adventure Rally

Viesti Kirjoittaja juvander »

Kyntökone? Aikas syvää jälkeä viiltää maastoon...
https://www.juvander.me/ilpo
AL-AND-AM-A-AZ-B-BIH-BG-HR-CZ-DK-EST-FIN-F-FL-GE-D-GR-H-IR-I-KZ-KS-RKS-LV-LT
M-MK-MD-MC-MGL-MNE-MA-NL-N-PL-P-RO-RUS-SRB-SK-SLO-E-S-CH-TJ-TR-TM-UA-USA-UZ
Avatar
jonkko
Viestit: 3551
Liittynyt: To Elo 03, 2006 9:55 pm
Pyörä: KTM 640 Adventure
Paikkakunta: Pargas

Re: KTM Adventure Rally

Viesti Kirjoittaja jonkko »

KarMa kirjoitti:Tulevaa kesää odotellessa se kuuluisa suo...

http://www.youtube.com/watch?v=BGGuD8QO ... e=youtu.be

- KarMa
Ei muuta kun perunaa sporaan maamoottorin jälkiin :mrgreen:


Tolleen se hoituu kottaraisella :wink:
http://www.youtube.com/watch?v=PKsX7lr6 ... ata_player
Vastaa Viestiin