En muista tarkkaan mitä alkuperäiset kesti, mutta olin niin tyytyväinen kestoon etten edes harkinnut muita kun alkuperäispaloja. Nyt kolmannet menossa ja mittarissa muistaakseni ~13tkm.Sami K kirjoitti: Mulla kesti EBC: t alle 2000km, kun alkuperäisillä Bremboilla meni yli 6000km.
KTM 690 Enduro (/R)
Valvojat: Jukka, Moderaattorit
- tertsu
- Pyörä: GGasGas EC450, KTM 990 S -07
KTM 690 Enduro (/R)
Kura lentää...
Re: KTM 690 Enduro (/R)
Alkuperäiset brembot mullakin on laitettuna ja tänä kesänä lähes 10tkm ajettunakaan eivät lähelläkään loppua. Tosin myös jarrulevy on vaihdettu samalla paksumpaan adventuren rinkulaan, voihan olla että on viileämpi kun orkkis ohut pipari.
XT 125 > CBR 1000 F > RF 900 R > XT 600 tenere > TT 600 R > TTR 600 E > KTM: Adv 640 > 690 enduro > Adv 950 S > Adv 1190 R > Adv 990 > 690 Enduro R > 790 Adv R > 890 Adventure R >21> >23> >26>
Brembot piti itsekin laittaa, mutta ei löytynyt Bikeworldista hyllystä. Nyt on SBS:n sintteripalat takana. Edessä mulla on edelleen alkuperäiset Brembot, about 10tkm ajettu.tertsu kirjoitti:En muista tarkkaan mitä alkuperäiset kesti, mutta olin niin tyytyväinen kestoon etten edes harkinnut muita kun alkuperäispaloja. Nyt kolmannet menossa ja mittarissa muistaakseni ~13tkm.Sami K kirjoitti: Mulla kesti EBC: t alle 2000km, kun alkuperäisillä Bremboilla meni yli 6000km.
Jos ihan yhtäkkiä alkanu niin kattoppa ettei rysterin kaari tangon päässä ahista kapulan liikettä. Eli kaasukahva löysälle ja pikkusen keskemmälle tankoa. Muutaman kerran tullu korjattua pikku kaadon jäljiltä.Kurahanska kirjoitti:Onko kellään muulla kaasukahvan palautus lakannut toimimasta?
En ole vielä jaksanut tutkia mikä mättää, mutta viimeinen Ktm näillä esityksillä...
-
kafuusti
- Pyörä: KTM exc 500 -17vm 690Enduro 20vm
Onkos täällä yhtään smc miehiä jotka ois nuita 17" välikelin piikkirenkaita käyttänyt? Että onko niistä yhtään mihinkään?
-
Koheltaja
- Pyörä: pyörätön
'013 malliin ei näköjään tullut muutoksia, näyttää samalta kuin '12 malli. Sopii mulle, tykkäsin tän vuoden mallista ja nyt tietää mitä päivityksiä siihen heti tehdään.
http://www.ktm.com/enduro/690-enduro-r- ... KOFdmcmySo
http://www.ktm.com/enduro/690-enduro-r- ... KOFdmcmySo
Kylätason kurapyöräilijä.
Meillä meni kesällä Onegan niemimaalla jarrupalat 2 päivässä , eikä oltu ollenkaan varauduttu tähänSami K kirjoitti:Brembot piti itsekin laittaa, mutta ei löytynyt Bikeworldista hyllystä. Nyt on SBS:n sintteripalat takana. Edessä mulla on edelleen alkuperäiset Brembot, about 10tkm ajettu.tertsu kirjoitti:En muista tarkkaan mitä alkuperäiset kesti, mutta olin niin tyytyväinen kestoon etten edes harkinnut muita kun alkuperäispaloja. Nyt kolmannet menossa ja mittarissa muistaakseni ~13tkm.Sami K kirjoitti: Mulla kesti EBC: t alle 2000km, kun alkuperäisillä Bremboilla meni yli 6000km.
, siihen kyllä varmaan auttoi että ajettiin koko ajan meren pohjassa hietikossa laskuveden aikana .
- Timoteus
- Pyörä: KTM EXC 250 6Days -19
Samat kilsat mullakin tuli reippaan 3 kk aikana ja hienosti on palat kestäneet sillä etusissa ja takanakin pintaa vielä 3-4 mm jäljellä.holley kirjoitti:Tuli talvirenkaiden vaihdon yhteydessä huomattua, että takajarrupalathan oli ihan finaalissa. 8440 km ajettu. Kai se sitten on ihan normaalia tällaisissa pyörissä...? Brembon palat, kai ne ensiasennuspalat siis oli. Ostin EBC:n palat nyt.
Ajotekniikassa olen kiinnittänyt huomiota etujarrun käyttöön, aikaisemmin takajarru oli huomattavasti enemmän käytössä mutta kulumisen perusteella nyt taitaa suhde olla kohdallaan. Ajoympäristö yleensä sora-/metsäautotie mutta pikku pistoja mitä erilaisimmilla alustoilla väliltä suomaa-Autobahn. Orkkispalat tulen itsekin valitsemaan kunnes sen aika on!
Mutta sitä ennen huolletaan pyörä kuntoon tässä lumien aikana, kuvalliseen liitteeseen viitaten
Vissiin tarvii rengas lukkoa piikki renkaiden kanssa kun jotenki oli vääntäny venttiiliä vinoon.
Kohta olis hyväkuntoiset rallinasta myytävänä taka duro etu kings
Kohta olis hyväkuntoiset rallinasta myytävänä taka duro etu kings
-
Kurahanska
- Pyörä: Ktm
AMa kirjoitti:Ootko vaihtanu kaasukahvan tupen tjsp? Rysterin kiristys saattaa ahistaa jos joku homma ei menny ko amerikkalaisissa elokuvissa. Yleensä vikaa kannattaa alkaa etsiä viimeisimmän ranetuksen kohdalta, ainakin itselläni on näin.
takakura kirjoitti:Laitoitko tanko raiserit? Jos laitoit, niin vaijerit ovat ehkä liian kireällä.Kurahanska kirjoitti:Onko kellään muulla kaasukahvan palautus lakannut toimimasta?
En ole vielä jaksanut tutkia mikä mättää, mutta viimeinen Ktm näillä esityksillä...
Mitään modauksia tai kaatumisia ei ole tapahtunut, ei auta kuin lyödä pyörä osiin kun saa kerättyä riittävästi motivaatiota, tai dynamiittiaj.s.h kirjoitti:Jos ihan yhtäkkiä alkanu niin kattoppa ettei rysterin kaari tangon päässä ahista kapulan liikettä. Eli kaasukahva löysälle ja pikkusen keskemmälle tankoa. Muutaman kerran tullu korjattua pikku kaadon jäljiltä.Kurahanska kirjoitti:Onko kellään muulla kaasukahvan palautus lakannut toimimasta?
- Pete K2
- Pyörä: KTM 1190 Adv R
- Viesti:
Pintakovasta orkkisetujousutuksesta.
Mäkin kovasti moitin alussa pintakovaa etupäätä ja soittelin jo simmitysguruille. Koska mulla kovasta elopainosta johtuen takapää menee hiukan ohjearvoja matalammalla, niin keulakulmahan on sitäkautta myös liian loiva. Tiputin keulaa oleellisesti (oliko toiseksi ylimmästä merkkirenkaasta vielä 1,5-2 mm alle. Nyt pyörä kääntyy kivasti ja keula tuntuu toimivan selkeästi paremmin. Enää en huomaa ajossa moittivani pintakovuutta. Kannattaa siis koittaa hakea keulan korkeutta, tämä pyörä reagoi pieniinkin muutoksiin selvästi.
Mäkin kovasti moitin alussa pintakovaa etupäätä ja soittelin jo simmitysguruille. Koska mulla kovasta elopainosta johtuen takapää menee hiukan ohjearvoja matalammalla, niin keulakulmahan on sitäkautta myös liian loiva. Tiputin keulaa oleellisesti (oliko toiseksi ylimmästä merkkirenkaasta vielä 1,5-2 mm alle. Nyt pyörä kääntyy kivasti ja keula tuntuu toimivan selkeästi paremmin. Enää en huomaa ajossa moittivani pintakovuutta. Kannattaa siis koittaa hakea keulan korkeutta, tämä pyörä reagoi pieniinkin muutoksiin selvästi.
ex. KTM 690 Enduro R, Yamaha YZF 250 Enduro, KTM 400 EXC, Yamaha WR 250 2-t, Yamaha IT 250, KTM 125 GS
-
Koheltaja
Nythä mä vasta hokasin että mä tarkoitin tota seuraavaa vinosaumaa, jos sen rälläköi auki niin purkaantuuko vaimennin sen verran että saa katin käteen? Just kävin hakemassa tollasen pöntön postista ja mieluiten avaisin sen vinosauman kohdalta, mutta ei viitteisi aivan turhaan alkaa siitä aukomaan jos purkki ei purkaannukkaan osiksi.skuikka kirjoitti:Taisi olla sen verta iso halkaisijaltaan, ettei ainakaan sen ihan etummaisen sauman avaamisella tule kissa pöntöstä.
-
skuikka
- Pyörä: SE ja 29% R1200GSA:sta
Kissa mahtuu vinosaumasta, mutta taitaa olla kiinni siinä etummaisen sauman kohdalta.
-
Koheltaja
Mitä tarkoitat että voi olla kiinni etumaisen sauman kohdalta?
Fikkarilla tutkiskelu ja intuitio antaisi ymmärtää että vinosauman rälläköinnillä saa vaimentimen kahteen osaan, niin että katti jää etumaiseen puoliskoon.
Mulla vaan on intuitio vuosien mittaan tullut maksamaan satoja, ellei tuhansia euroja, joten vähän vielä epäröidään vinosauman avausta... joskus onnistuu, usein ei
Fikkarilla tutkiskelu ja intuitio antaisi ymmärtää että vinosauman rälläköinnillä saa vaimentimen kahteen osaan, niin että katti jää etumaiseen puoliskoon.
Mulla vaan on intuitio vuosien mittaan tullut maksamaan satoja, ellei tuhansia euroja, joten vähän vielä epäröidään vinosauman avausta... joskus onnistuu, usein ei
-
skuikka
- Pyörä: SE ja 29% R1200GSA:sta
Aivan oikein, katti jää etummaiseen puoliskoon. On siis kiinni etupäästään. Sen saa vingulla tai dremelillä irti, ilman että tarvitsee etusaumaa katkaista.