R1100GS yskii ja paukkuu - mikä avuksi?

Tekniikka & Näperrys

Valvoja: Moderaattorit

gessu96
Pyörä: BMW R1100GS

Re: R1100GS yskii ja paukkuu - mikä avuksi?

Viesti Kirjoittaja gessu96 »

Pekkavee kirjoitti:
gessu96 kirjoitti: Nyt oon tunnin pyöritellyt ja väännellyt johtoja eikä minkään laista vilkkumista tuossa ledissä oo tapahtunu... Johdotkaan ei ole edes murtuilleet.. Jos jollain on tuommonen toimiva hall-anturi levy ni voisin ottaa lainaan ja kokeilla että onko niissä vika ennen ku tilaa uusia?
Mulla on vanha levy antureineen, joka on kyllä sökö. On mulla kaksi uutta Honeywell anturiakin, mutta kuumaa kestävät silikonijohdot yms. pitäisi vielä ostaa niin siitä voisi tehdä toimivan. Ei vaan ole oikein aikaa kuin ehkä ensi viikonloppuna. Jos ei sen kiireempi oo, niin voisihan tuota väkästelläkin.
Voinhan sen sitten vaikka myydä sulle kohtuuhinnalla, jos saan vanhan vaihdossa taas peruskorjaukseen.

Pekka
:shock: :shock: :shock:
Olisin Pekka erittäin kiitollinen jos voisit ja kunhan kerkeät näperrellä ns. "asennus valmiiksi" ja lähettää koekäyttöön ja toki olen kiinnostunut ostamaankin sen jos sillä rupeaa toimimaan ja tottakai lähetän vanhan tilallle. Mulla ei niin kiirettä ole ku eihän tuolla kerkee ajamaan, mutta olishan se hyvä jos olis pyörä kunnossa siltä varalta, että ykskaks aikaa siunatus ajella :lol: :lol:

Niin k-essu, ledi kyllä sammuu kun mattoveitsenterän siihen väliin laittaa, molemmat testin mukaan kunnossa, mutta eihän niistä 100% varmuutta ole..

Arttu
Ari
Pyörä: Helkama

Viesti Kirjoittaja Ari »

Olen myös muutamaan pyörään noita Hall-antureita vaihdellut, mielestäni on niin, että anturi on joko kokonaan pimeänä, tai sitten toimii. Jos ledi sammuu, kun metalllia laittaa kärkien väliin, uskoisin itse anturin olevan kunnossa. Todennäköisemmin vika on silloin johdoissa, eristeet hankautuneet puhki, kosteutta tai hapettumaa liitoksissa, tms.
Vanhassa gessussani oli kerran metallipurua anturissa, joka aiheutti nykimistä ja pauketta, anturihan on magneettinen ja kerää kaikki lähistön metallipurun. Kun olet sen avannut ja tarkistanut, ei tuosta voi olla kyse.

Eräs kohde, joka voi aiheuttaa vastaavaa, on TPS, tai sen liitin. Omassani oli liittimen kumisuojuksen alle päässyt kosteutta ja yksi johdoista hapettunut irti. Tuo on helppo tarkastaa vääntämällä suojakumi nurinniskoin ja puhdistamalla juotokset ja nastat.

Ari
gessu96

Ari kirjoitti:Olen myös muutamaan pyörään noita Hall-antureita vaihdellut, mielestäni on niin, että anturi on joko kokonaan pimeänä, tai sitten toimii. Jos ledi sammuu, kun metalllia laittaa kärkien väliin, uskoisin itse anturin olevan kunnossa. Todennäköisemmin vika on silloin johdoissa, eristeet hankautuneet puhki, kosteutta tai hapettumaa liitoksissa, tms.
Vanhassa gessussani oli kerran metallipurua anturissa, joka aiheutti nykimistä ja pauketta, anturihan on magneettinen ja kerää kaikki lähistön metallipurun. Kun olet sen avannut ja tarkistanut, ei tuosta voi olla kyse.

Eräs kohde, joka voi aiheuttaa vastaavaa, on TPS, tai sen liitin. Omassani oli liittimen kumisuojuksen alle päässyt kosteutta ja yksi johdoista hapettunut irti. Tuo on helppo tarkastaa vääntämällä suojakumi nurinniskoin ja puhdistamalla juotokset ja nastat.

Ari
TPS on myös tarkastettu ja mitattu, ei hapettunut.. Tämä tehty ennen antureiden räpläilyä.. Nuo vikakoodit on vielä lukematta kun ei tajua noita kieliä että vois testerin tehdä, tai no sen osaisin tehdä, mutta miten se luku tapahtuu....?
AM

Viesti Kirjoittaja AM »

Omassa mopossa teki sen ,että starttessa yskäisi kerran ja sen jälkeen ei lähtenyt käyntiin. Otin anturilevyn käteen ja puhdistin elektroniikan puhdistusaineella anturit. Oli tihuttanut vähän öljyä huohotinputkesta joka kulkee laturinhihnan seassa. (Huoltomies jättänyt banjoruuvin löysälle :oops:) Testasin anturit ennen puhdistusta ja kaikki näytti olevan kunnossa. Nyt on ajeltu reipas vuosi ,eikä ole temppuillut sen jälkeen. Uudet anturit odottaa kyllä hyllyssä. Anturilevy pitäisi hommata niin saisi valmiin varaosan hyllyyn.
POIKITTAISETHYRRÄVOIMATKAATAVATPYÖRÄNSATUNNAISESTI
gessu96

Yritin lykea niitä vikakoodeja, mutta ei se ledi ruvennu vilkkumaan..? Mikä ois voinu mennä vikaan?
AM

R1100GS yskii ja paukkuu - mikä avuksi?

Viesti Kirjoittaja AM »

Ei olisi pitänyt kirjoittaa mitään hall-antureista. Muutaman päivän gessu seisonut tallissa ja nyt kun olisi ollut aikaa siirtää kuvarastia niin ei . Yskäisi kerran ja sitten ei luvannutkaan. Remonttivehkeet käteen ja mopo paloiksi. Anturit päällystetty pölyltä ja öljyllä. Kampiakselin stefa tihuuttaa öljyä. Koitetaas putsata anturit ja laitetaan kasaan. Näyttää siltä ,että tuon stefan saa vaihdettua tuonne päin.
ImageUploadedByTapatalk1346952735.089480.jpg
ImageUploadedByTapatalk1346952758.950103.jpg
POIKITTAISETHYRRÄVOIMATKAATAVATPYÖRÄNSATUNNAISESTI
gessu96

AM kirjoitti:Ei olisi pitänyt kirjoittaa mitään hall-antureista. Muutaman päivän gessu seisonut tallissa ja nyt kun olisi ollut aikaa siirtää kuvarastia niin ei . Yskäisi kerran ja sitten ei luvannutkaan. Remonttivehkeet käteen ja mopo paloiksi. Anturit päällystetty pölyltä ja öljyllä. Kampiakselin stefa tihuuttaa öljyä. Koitetaas putsata anturit ja laitetaan kasaan. Näyttää siltä ,että tuon stefan saa vaihdettua tuonne päin.
ImageUploadedByTapatalk1346952735.089480.jpg
ImageUploadedByTapatalk1346952758.950103.jpg

On kyllä mötöstä :shock: Mulla siellä ei ollu ku vähän pölyä..
gessu96

No niin, kielimies kävi kaverina ni saatin luettua vikakoodit ja TPS vikaa se antaa...
Vastaa Viestiin