Raahen ajot

Ilmoituksia tulevista kokoontumisista ja tarinoita menneistä. Reissutarinat ja jorinat.

Valvojat: Jukka, Moderaattorit

Pekkavee
Pyörä: BMW R1100GS

Raahen ajot

Viesti Kirjoittaja Pekkavee »

Toi raahelaisten ketju on jo mennyt niin pitkäksi, että ajattelin aloittaa uuden.
Ei tommosta 10 sivun juttua kestä kelata.

Olisko huomenna keskiviikkona lähdössä porukkaa ajelemaan.
Mulla on alla Tourancet, joilla ei oikein pehmeillä pärjää, joten ajeltaisiin vähän kovempia teitä.
No voitaisiin me mennä tonne Olkijoellekin, kyllä mä ne pätkät selvitän.

Lähtö Ouluntien Nesteeltä klo 18.00

Pekka
:shock: :shock: :shock:
Pekkavee

Toi edellinen Raahen ketju meni vähän yli vuoden vanhaksi. Viestejä 144 ja hauskaakin oli ajeluilla.

Katsotaan mitä tästä uudesta ketjusta seuraa.

Pekka
jor

Viesti Kirjoittaja jor »

Muuten oisin voinu lähtä ajeleen, mutta tuli eilen suharoitua mopottimen kans.. ELEKREP!! Pitää oikoa jalkatappia, jarrupolinta ja liimata vilkku kiinni.. :evil:
kirppu
Pyörä: NN.

Viesti Kirjoittaja kirppu »

Kerro jor:i lissää :) On sen verran hauska tarina :)
ex. KTM 690R -09
ex. KTM 640 Adventure -04
ex. Yamaha 660 Tenere -94
jor

Viesti Kirjoittaja jor »

Moroti. Onko porukkaa tulossa viikonloppuna MP-näyttelyyn Raahen jäähalille?

Ja ton mopon kans suharointi on niin nolo juttu, ettei sitä kehtaa kertoa.. :oops: Tietäähän sen miten siinä käy, ku on kierrokset korkealla ja polkasee vahingossa vaihteen silmään... :oops:
Pork
Pyörä: DR 750 BIG

Viesti Kirjoittaja Pork »

jor kirjoitti:Ja ton mopon kans suharointi on niin nolo juttu, ettei sitä kehtaa kertoa.. :oops: Tietäähän sen miten siinä käy, ku on kierrokset korkealla ja polkasee vahingossa vaihteen silmään... :oops:
Jäi sulla mainitsematta se, että et ollut itse edes pyörän päällä ja paikkana kirjaston piha :lol:
Onnksi ei ollut autoja vieressä...

Joko pyörän vaihto on lähellä?
Pekkavee

Joo, sunnuntaina näyttelyyn jossain vaiheessa.
Huomenna menen taas uudestaan Kemoraan.

Pekka
jor

Viesti Kirjoittaja jor »

Moroti taas. Oiskos huomenna (lauantaina) ketään innokkaita lähdössä ajeleen? (syömään makkaraa johonki laavulle)
Pekkavee

No mä menin Iso-Syötteelle jo perjantaina ja tulin sunnuntaina pois.
Sorakilometrejä ei kovin paljon tullut, kun onnistuin kaatamaan pyörän yhdessä tiukassa jarrutuksessa osuttuani sopivasti vinossa olevaan kiveen soratiellä. Eteeni ilmestyi yhden ylämäen jälkeen puuntaimia täynnä oleva peräkärry, joka eteni mateluvauhdilla. Tiukka jarrutus ja sitten mentiin. Keula lähti alta kuin tykin suusta ja meikä turvalleen. Pyörä kaatui oikealle, teki voltin ilmassa ja päätyi tien reunaan vasemmalle kyljelleen ja molemmat venttiilikopat saivat taas uusia naarmuja. Toinen koppa murtui vähän ja alkoi vuotamaan öljyä. Öljyä kului kotimatkalla 1 L/100 km ja pyörän oikea puoli, ajosaapas ja puntti ihan öljyssä. Hommasin tonne rata-ajohommaan semmoista kemiallista metallia ko. tapausta varten, mutta eihän se tietty ollut mulla nyt mukana.

Mulle ei käynyt kuinkaan, pieniä mustelmia vaan. Pää kyllä kolisi maahan aika lailla ja kypärä naarmuille. Taitaa mennä vakuutushommiksi.

Pekka
Marko Hemmilä
Site Admin
Pyörä: R1200GS, 1290 Super Duke GT
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Marko Hemmilä »

Pekkavee kirjoitti:No mä menin Iso-Syötteelle jo perjantaina ja tulin sunnuntaina pois.
Sorakilometrejä ei kovin paljon tullut, kun onnistuin kaatamaan pyörän yhdessä tiukassa jarrutuksessa osuttuani sopivasti vinossa olevaan kiveen soratiellä. Eteeni ilmestyi yhden ylämäen jälkeen puuntaimia täynnä oleva peräkärry, joka eteni mateluvauhdilla. Tiukka jarrutus ja sitten mentiin. Keula lähti alta kuin tykin suusta ja meikä turvalleen. Pyörä kaatui oikealle, teki voltin ilmassa ja päätyi tien reunaan vasemmalle kyljelleen ja molemmat venttiilikopat saivat taas uusia naarmuja. Toinen koppa murtui vähän ja alkoi vuotamaan öljyä. Öljyä kului kotimatkalla 1 L/100 km ja pyörän oikea puoli, ajosaapas ja puntti ihan öljyssä. Hommasin tonne rata-ajohommaan semmoista kemiallista metallia ko. tapausta varten, mutta eihän se tietty ollut mulla nyt mukana.

Mulle ei käynyt kuinkaan, pieniä mustelmia vaan. Pää kyllä kolisi maahan aika lailla ja kypärä naarmuille. Taitaa mennä vakuutushommiksi.

Pekka
Kuis ohjaustanko ?
Rautaa saa uutta, luiden paranemista joutuu odottelemaan pitempään, joten hyvä ettei mitään menny rikki
Pekkavee

Marko Hemmilä kirjoitti:
Kuis ohjaustanko ?
Rautaa saa uutta, luiden paranemista joutuu odottelemaan pitempään, joten hyvä ettei mitään menny rikki
Ohjaustanko vääntyi. Ihmettelin kun siitä lähdin ajelemaan, että miten toi ohjaus on noin vinossa, onko etuhaarukka vääntynyt tai jotain. No ohjaustankohan se on vääntynyt. Uusiks menee venttiilikopat, pleksi ja sen kiinnikkeitä ( niitä muovisia ja sitten se alumiininen, joka on lampun alla, se murtui ), molemmat peilit, molemmat rysterisuojat, venttiilikoppien suojat ( ne muoviset meni ihan päreiksi, taidan ostaa Touratechin alumiiniset ) , ohjaustanko, takalaukku ( saa nähdä korvaako vakuutus ), oikean sylinterin tulpanjohto meni muusiks, tulppien suojakannet molemmilta puolilta päreiks. Ja kypärä pitää uusia, sai se sen verran siipeensä. Ja tankkiin tuli kanssa jotain kolhuja.

Pekka
jor

Viesti Kirjoittaja jor »

Todii oiskos huomis illalle(28.6) ajeleen lähtiöitä? Mä meen Nesteelle päivystään klo.18.oo?
Pekkavee

jor kirjoitti:Todii oiskos huomis illalle(28.6) ajeleen lähtiöitä? Mä meen Nesteelle päivystään klo.18.oo?
Joo mä voin tulla messiin. Siitä onkin aikaa, kun olen soralla ajellut. Viime aikoina on toi rata ollut hauskaa Kemorassa. Juhannuksena olin siellä kaksi päivää.

Missäs se Mattila luuraa.

Pekka
Pekkavee

Pitäisi käydä Eerikin Puttiikilla, kun mä tarvitsen kourallisen niitä heidän hienoja puukkoja liikelahjoiksi.

Pekka
:shock: :shock:
Pekkavee

No niin, käytiin Mattilan ja Jorin kanssa siellä Eerikin Puttiikissa.

Siellä on muuten hienoja puukkoja kohtuu edullisesti.
Ostin kuusi kappaletta ( tai oikeastaan seitsemän, kun se yksi oli tuplapuukko ) firmalle liikelahjoiksi, kun perjantaina tulee hyviä vieraita.
Lasku oli 175.- euroa. Ne on hienoja käsintehtyjä puukkoja ( jokainen oma yksilönsä ), joissa on kunnon hiiliteräs terä, jonka saa oikeasti kanssa teräväksi päinvastoin kuin noi ruostumattomat terät. Noi puukot on oikeasti tosi teräviä kanssa uutena, tein A4 testin ja toimii, paperi leikkautuu tosi hienosti.

Niillä on myös nettikauppa, sieltä voi niitä puukkoja ostaa kanssa.
http://www.eerikinputtiikki.fi/kauppa/
Sanokaa BMW Pekalta Raahesta terveisiä, kun tilaatte, niin voitte ehkä saada jotain alennusta.

Terveisin
Pekka

Ei se pehmeällä soralla ajelu viime vuonna ole ihan unohtunut. Kun pystyi pitämään kunnon nopeutta, jotain yli 50 km/h niin pyörä meni aika hyvin., kun hyrrävoimat piti sen pystyssä. Sitten kun vauhti laski se meni taas siihen laahustamiseen.
Renkaat taas oli onnettomat tonne pehmeään, eli Tourancet. Loppukesästä vaihdan sitten taas Karoot ja syksy ajellaan nappuloilla.

Toi kaksoispuukko II on varmaan paras liikelahja mitä mä olen hommannut. Maksoi 45.- egee/kpl ja on tosi hieno. Katsotaan mitä asiakkaat sanoo perjantaina.
Vastaa Viestiin