tkc 80 conti?

Keskustelua renkaista, vertailut, kimppatilaukset

Valvoja: Moderaattorit

ISOANTTI
Pyörä: Cagiva Elefant 900 ie

Re: tkc 80 conti?

Viesti Kirjoittaja ISOANTTI »

Tosiaan. Kiitokset vastanneille. Onko käytännön merkitystä kun pyörässäni tarvitsen joka tapauksessa sisäkumin että kumman valitsee tl/tt?
Älä koskaan syö keltaista lunta!
jaa
Pyörä: Paree ettei näy, ettei leimata

Viesti Kirjoittaja jaa »

juhan kirjoitti:Merkintätietoa
Olipas hyvä sivusto. Varsinkin kun meni vielä lukemaan ajatuksella tuon muuntotaulukko tekstit.
jaa
Pyörä: Paree ettei näy, ettei leimata

Viesti Kirjoittaja jaa »

ISOANTTI kirjoitti:Tosiaan. Kiitokset vastanneille. Onko käytännön merkitystä kun pyörässäni tarvitsen joka tapauksessa sisäkumin että kumman valitsee tl/tt?
Siellä ol muuntotaulukko kohdassa 31 seuraava teksti:
"Sisärenkaattomat moottoripyörän renkaat (TL):
Sisärenkaattomia moottoripyörän renkaita voidaan asentaa myös vanteille, joilla käytetään sisärenkaita."
Koheltaja
Pyörä: pyörätön

Viesti Kirjoittaja Koheltaja »

Pyörä vaihtui ja siinäkin on TKC:t alla, rengas on ominaisuuksiltaan mitä mainioin sekalaiseen käyttöön ja toimii mun tarpeisiin vähintään hyvin ellei jopa loistavasti. Ainoa ongelma on kuluminen, tuntuu että takanen kuluu aika vauhdilla eikä ajaminen todellakaan ole koko ajan tuppi nurin.

K60 Scouttia harkitsin taakse TKC:n tilalle mutta kun luin viestiketjun läpi niin se ei luonut mielikuvaa että se olisi oikea rengas mulle. Mitakset on nähty, samoin Misukan T63. Sileitä renkaita en mielelläni alle haluaisi kun en halua tinkiä hiekkateistä, kahdet pyörät on myös pois suljettu vaihtoehto koska silloin on aina väärät kumit alla ja pyöriä ei noin vain vaihdeta kun ei ole tallia.

Onko TKC:lle korvaajaa? Vai vaihdanko 2-3 tonnin välein uuden TKC:n alle ja hyväksyn sen tosiasian että rengas on ominaisuuksiltaan kuin luotu mun käyttöön mutta kuluu nopeasti?
Kylätason kurapyöräilijä.
mico
Pyörä: KTM 990 Dakar 30th edition

Viesti Kirjoittaja mico »

Kokeile bigblockia...
Koheltaja

BB voisi varmaan olla yksi vaihtoehto, jos verrokkina on TKC niin millanen on BB:n kestävyys ja märkäpito?
ceevu
Pyörä: 900ss elefant+fe 501 Husaberg +TE610++++

Viesti Kirjoittaja ceevu »

mikä scoutissa mättää? 130/17 ei ole keskipalkoa(en tiedä vielä kestävyydestä,onko sitäkään) ja puskee hienosti pehmeetäkin mäkeä ylös.Mielestäni oikeen sopiva tkc etuselle,joka ei myöskään ole ihan puhdasverinen nappula vaikka siltä näyttää.Mielestäni myös 18 tuumasissa oli joku leveys ilman keskipalkoa.Sikäli vähän hankala rengas että kuvio on eri joka koossa.
Koheltaja

Ehkä se Scoutti pitää laittaa alle niin saa omaa kokemusta, lueskelin sitä että käytös muuttuu aika nopeasti kulmikkaaksi kun rengas kuluu ja vetopito vähenee kun kuluu keskipalolle asti. Eihän sitä sentään liimata vanteelle joten jos ei miellytä niin vaihdetaan nopeasti kuluva TKC takaisin vanteelle...
k-essu
Pyörä: bmw r1100gs

Viesti Kirjoittaja k-essu »

Metzeler mce karoo (ei traveller malli) vois olla hyvä vaihtoehto. Mynetmotosta sen saa ainakin huomattavasti huokeammalla kuin tkc:n. Kuluu varmaan vähän nopeammin, mutta onhan se paljon halvempikin ja pito on varmasti parempi--->on huomattavasti karkeampi.
Yamato
Pyörä: Hakusessa

Viesti Kirjoittaja Yamato »

Karoo ei ainakaan minulla kestänyt kuin 500 km, mutta muilta ominaisuuksiltaanhan se oli ok.

140/80-18 K60 on ilman keskipalkoa (Heidenaun kuvio/mittataulukko). Kestää hyvin, mutta käytös on tosiaan hieman kulmikas. Puhtaalla soratiellä pitää hyvin ja heti, kun alla on irtosoraa, karkaa perä alta. Nätissä ajossa ei varmaankaan ole moitittavaa käytöksessä, mutta jos kaasukäsi tärisee pahasti niin moitteita voi alkaa tulemaan.

TKC oli joskus Teneressä alla eikä siinäkään kestänyt muutamaa tonnia pidemmälle niin kotariin en ole kehdannut edes tarjota. Ilmeisesti TKC:n kulutuskestävyys on laskenut radikaalisti valmistusmaan muututtua? Näin ainakin "vannoutuneet" TKC käyttäjät ovat minulle kertoneet.

Metzeler Sahara 3 oli outo luirottaja vähän jokapaikassa, ei tule toista kertaa.

Kompromissirenkaana olen käyttänyt Sava MC23 Rockrideria. On mielestäni näistä nyt mainituista paras rengas makkaranpaistoenduroon. Ajotyylistä riippuu kestoikä, mutta liekkö mikään vähänkään nappularenkaaksi laskettava kestää kovin kauan? Itse olen ajellut 1500-3000 tkm/rengas.

*Kuvalinkki korjattu*
Viimeksi muokannut Yamato, Ma Kesä 11, 2012 9:22 pm. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
ceevu
Pyörä: 900ss elefant+fe 501 Husaberg +TE610++++

Viesti Kirjoittaja ceevu »

Palkomalli on varmasti onneton missään pehmeää muistuttavalla,eikä ole varmaan maastoon tarkotettukaan,enemmän matkaan KATUenduro(GS/ST12)lla
mico
Pyörä: KTM 990 Dakar 30th edition

Viesti Kirjoittaja mico »

Scoutti ei ole edes uutena pyöreä vaan vähän lattana tai ainakin 150 -koossa. Eli urissa luikertelee jo uutena, vieläkö siitää kuluu homma pahenee. Yksi lääke olisi ottaa kokoa leveämpi (siis noissa missä löytyy vielä), jolloin kumi pyöristyy, edellytyksenä tietty et mahtuu pyörimään.

Tästä kuvasta sen huomaa hyvin...
Kuva
vihtis83
Pyörä: Polkupyörä

Viesti Kirjoittaja vihtis83 »

Yamoton linkkaama kuva ei toimi, tämä on kai sama taulukko?
Kurahipiäinen rastinnoutaja
Lahden alueen kuvasuraus kartalla
Koheltaja

Kaksi taka TKC:ä ajettu vaihtokuntoon alkukesän aikana. Muuten hyvä yleisrengas mutta kuluu nopeasti ja kun kuviosta on puolet jäljellä niin rengas muuttuu asfaltti mutkissa huojuvaksi. Kun saisi kulutuksenkestoa lisää niin en juuri muuta rengasta kaipaisi mun asfaltti/sora ajoon.

Eturengas on mainio molemmilla tiepinnoilla eikä näytä kuluvan kovin nopeasti.

Laitoin taakse K60 ja se tuntuu olevan aika samanlainen ajaa kuin TKC mutta toimii pyöreämmin sorasladissa. Mahtaisko tolla päästä 3000km paremmalle puolelle...
jarmoke
Pyörä: XT 660 R

Viesti Kirjoittaja jarmoke »

Yamato kirjoitti: Metzeler Sahara 3 oli outo luirottaja vähän jokapaikassa, ei tule toista kertaa.
Omassa XT660R Yamahassa oli yksi setti ko. renkaita ennen TKC 80 ja olen samalla kannalla ettei Sahara 3 enää alle tule. Oli mielestäni hankala sikäli ettei paljoa varoitellut vaan pito lähti sitten kerrasta. Tämä tietty vain oma mielipide puuttellisten ajotaitojen säestämänä.

TKC on mielestäni hyvä rengas, ainakin omalla perstuntumalla olen koko ajan hyvin selvillä missä pidon raja menee (siis sorateillä) ja nautin enemmän tällä renkaalla rässimisestä. Kilometrejä en osaa sanoa mutta eturengas on vielä tosi hyvä, takanakki alkaa olla aika kulunut. Tallissa odottaa vielä käyttämätön setti ko. renkaita. Todennäköisesti ostan lisääkin tätä rengasta, olen tykännyt. Kulukoon minkä kuluu, vaihdetaan uutta. Halpa laji muutenkin... ...Tosin, kenties joudun harkitsemaan kantaani vielä jos tuo matka-ajon osuus suunnitellusti lisääntyy, pitää katsoa sitten tuo kuluminen uudelleen.
Vastaa Viestiin