No toi homma menee vissiin sun omaan piikkiin.
Mä kerron miten mulla toimi kasko-homma, kun kaadoin pyörän reilu kaksi viikkoa sitten.
Tapahtuma oli selvä liikenneonnettomuus. Odottamaton ja yllättävä tapahtuma. Ajoin hiekkatietä ylämäkeen. Vauhtia 80 km/h. Mäen harjalla näin edessä hyvin lähellä hitaasti matelevan peräkärryn, joka oli täynnä kuusentaimia. Ihmettelin siinä mäen harjalla, että miten tie kasvaa koko leveydeltä pieniä puita. No jarrut pohjaan mikä ei koskaan ole ollut ongelma soratiellä. No nyt vaan siihen satttui just semmoinen vinossa ollut kivi eturenkaan eteen, joka heitti etupään alta ja pyörä nurin oikealle. Mun katse oli tietty siinä vaiheessa siinä peräkärryssä. Sitten se pyörä lensi vielä voltin vasemmalle kyljelleen ja päätyi tien oikealle puolelle. Mä kierin tietä pitkin ja sain mustelmia, mutta ei mitään murtumia. Kypärä meni kyllä uusiksi.
Tapahtui lauantaina. Tein maanantaina Pohjolaan vahinkoilmoituksen netissä. Tuli joku kysymys meilillä ja vastailin niihin ja sitten tieto, että tarkastaja soittaa ja tulee katsomaan Raaheen tiistaina. Niin sitten kävikin.
Selvittelin korjaamoja siinä vaiheessa ja kyselin netissä varaosahintoja Mototripistä. Korjaamot olisi pystyneet korjaamaan sen joskun heinäkuussa.
Sovin tarkastajan kanssa könttäsumman homman hoitamisesta niin, että ostan itse osat ja myös asennan ne. Vakuutusyhtiö maksoi jotain korvauksia myös omasta työstä.
Rahat oli tilillä kahdessa viikossa
Kotivakuutus korvasi samassa hommassa kadonneen Finnfonic korvatulpan. Se ei mennyt kaskon piikkiin.
Pekka