Kunkku kirjoitti:Ei voi mitään, kun lukee tämän aamun uutisia, taas alkaa vituttaa. Mikähän siinä on, että vaikka viinan käytön haitoista joutuu jollakin tavalla kärsimään lähes jokainen suomalainen (myös ne, jotka eivät sitä käytä), siitä ei saisi puhua? Jos nostaa asian esille, on jeesustelija, jonka pitäisi ymmärtää olla hiljaa. Sen sijaan juomisella kehuskelu on täysin hyväksyttävää, sitä voi kyllä tehdä täällä foorumillakin ilman kenenkään paheksumista.
Jouduin jokin aika sitten seuraamaan (poliisin pyynnöstä) rattijuoppoa 50km matkan, ennen kuin hänet saatiin pysäytettyä. Se oli niin hurja näytelmä, että meni aikaa, ennen kuin paha olo helpotti. Melkoista arpapeliä tuo liikenne nykyään, koskaan ei tiedä, kenen kohdalle moinen hörhö osuu autollaan.
Tuollaiset tapaukset ovat kummasti vähentäneet muutenkin hyvin vajavaista huumorintajuani viinan käytön kehuskelun suhteen.
No, tämä tästä tällä erää. Tulipahan vuodatettua vähän noita taustojakin...
Toivottavasti et (pahasti) suivaantunut aikaisemmasta kommentistani. Näin päivää myöhemmin voin (taas kerran) todeta, että olisi asian ehkä voinut ns. nätimminkin esittää...

Minä olen aika äkkipikainen kommentoija, kun se tuuli sattuu.
Jokaisella saa tietenkin olla mielipiteensä, ja tietenkin myös lempiaiheestamme alkoholista! Olen 101% kanssasi samaa mieltä alkoholista ja liikenteestä - minusta potentiaalinen haitta kumoaa kevyesti kaikki ns. hyvät puolet. Enkä arvosta macho-henkistä kehuskelua viinan määrilläkään. Ja muutama muukin asia saa verenpaineet nousemaan...

Minulla ei ole ongelmaa ihmisten kanssa - en vain siedä idiootteja
Minulla on kuitenkin
*todella* lyhyt pinna ns. holhoamiseen, ja minä koin - ehkä aiheetta - aikaisemman kommenttisi sen kaltaiseksi. Esimemrkkinä holhoamisesta pidän täysin naurettavana pelleilynä mm. jonkinlaisten absoluuttisten päivittäisten alkoholimäärien (3 annosta miehelle, 2 annosta naiselle) määrittämistä. Tuulesta temmattuja lukuja - mikseivät ne ole 4 ja 3, tai 2 ja 1, tai jotain ihan muuta? Yleensä se, että käyttäytymisnormien ulkopuolella olevat ilman todellista, hyvää syytä leimataan jollakin tavalla viallisiksi yhteiskunnassa saa verenpaineeni nousemaan.
Wappuna muuten suuri osa töppäilyistä on murkkujen yms. ajattelematonta tekemistä. Minun käsitykseni mukaan he tekisivät samalla tavalla, vaikka olisivat selvin päin - aivojen eräät, vastuuntuntoa käsittelevät osat eivät ole vielä täysin kehittyneet. Harvemmin esim. teekkariporukat "kohtuullisen runsaasta"

wappujuoman käytöstä huolimatta aiheuttavat tuon tyyppistä pahennusta.
Follow your front wheel, keep the rubber stuff down and the shiny parts up.