Piti käydä tarkistaan, kun tuntu noin lyhkäsiltä..nyt paikallaan 14-50 ja varmaankin 48 vaihtuu takakiekoksi.miki. kirjoitti:Kuinka lyhkäsillä välityksillä ajatte 3-satasta? Mulla on 14-52 ja vähän ois halua pidentää.
KTM Pyörän valinta 200 EXC vai 300 EXC?
Valvojat: Jukka, Moderaattorit
Re: KTM Pyörän valinta 200 EXC vai 300 EXC?
13/52 kakkosella selviää mistä tahansa pahasta paikasta ja vauhtikin pysyy päällä. Kolmosella ja nelosella voi vetää spoorissa huoletta.miki. kirjoitti:Kuinka lyhkäsillä välityksillä ajatte 3-satasta? Mulla on 14-52 ja vähän ois halua pidentää.
Eikä tuo 3-satanen mihinkään lapasesta karkaa ainakaan keltasella jousella ja 172/42 talvisuuttimilla, mitkä mulla on nyt siinä paikoillaan. On kyllä melkonen turruutin, vääntöä piisaa ja eikä ole kranttu vaihteelle jos ei nyt ihan aikoja oteta...ja kukapa sitä aikaa meidänkään köröttelyistä ottais![]()
Ero kakspuokkiin mitä ajoin on tuo ala-alueen vääntö, missä 3-satanen pärjää. Kaks puolikkaalla joutuu vähän enemmän näpäyttään kytkimellä konetta eloon, muuten oli ihan samanlainen ajaa. Eikä noilla nyt eroja saatu spoorissakaan...vaihdeltiin mopoja ja yritettiin karistaa kaveria
Keep calm and love fossil fuels.
300:n ja siihen rekluse=> on kuin sähkömoottorilla ajelis. 3:lla voi lähteä hitaasta mutkasta. Vakioputkella helppo ajaa, mutta jos crossia tykkää ajaa myös niin SXS tai FMF putki niin tulee keskialueelle lisää ruutia ja venyvyyttä. Pehmeällä hiekkaradalla puutuu vakioputkella.
Mulla meni tuohon väliin, tuli hommattua tuon nelari 250:n tilalle 2-T 250 exc.
Yllätyin miten helppo ajaa, ja alavääntöä on hyvin meikäläisen tasoiselle körötteliälle..
Yllätyin miten helppo ajaa, ja alavääntöä on hyvin meikäläisen tasoiselle körötteliälle..
Haluatko sen heti, vai teenkö tietsikalla.?
Kiitokset kaikille vastanneille havainnoista ja kommenteista
Kattavaa keskustelua asian tiimoilta. Kun nykyinen pyörä on myyty http://www.nettimoto.com/ktm/450/1236859 koeajetaan (alle 5000 Euron) 2T-pyöriä sitten kaikista merkistä mahdollisuuksien mukaan kuutioissa 144-300! Menee varmaankin keväälle että saan kaupat omasta tehtyä. No silloin on myös tarjontaakin ennemmän tuon hintaluokan pyörissä.
Tietysti tulee huomioida vaihteiden rikkoutumiset (THA:n havainnot)– lieko tarvitsisi vaimennetun takanavan tuo EXC-200. Eipä niitä taida pienissä kisavehkeissä olla.
Mukava kuulla kjoosepin hyvistä kokemuksista vaihdettaessa isosta nelaraista pienempään 2 tahtiin.
Kiitokset Antti.L:lle kattavista selvityksestä mm. USA:n puolelta. Eli apujousia ei ole mutta pääjousi löytyy 200 EXC:stä.
Kiitokset myös JIIÄSSÄ:lle ja VAKille havainnoista. Myös yksittäiset omat kokemukset oli hyvä kuulla !
Olen 173 cm ja paino 85 kg ajovarusteissa joten pieni runkoinen pyörä ei ole ongelma, enemmänkin etu. Käyttötarkoitus on se kaarnan kierto.
Toivotaan että lumitilanne paranee ja vakiintuu ainakin täällä Tampereella ei arvaa vielä enduropiikkejä laittaa alle. No onneksi on tuo DynaSetin Offroad areena lähellä ja Kamoke on sinne edullisen vuoron neuvotellut. Ryömitään siellä 2-vaihteella (välitykset 14-50)
-SIMO-
Tietysti tulee huomioida vaihteiden rikkoutumiset (THA:n havainnot)– lieko tarvitsisi vaimennetun takanavan tuo EXC-200. Eipä niitä taida pienissä kisavehkeissä olla.
Mukava kuulla kjoosepin hyvistä kokemuksista vaihdettaessa isosta nelaraista pienempään 2 tahtiin.
Kiitokset Antti.L:lle kattavista selvityksestä mm. USA:n puolelta. Eli apujousia ei ole mutta pääjousi löytyy 200 EXC:stä.
Kiitokset myös JIIÄSSÄ:lle ja VAKille havainnoista. Myös yksittäiset omat kokemukset oli hyvä kuulla !
Olen 173 cm ja paino 85 kg ajovarusteissa joten pieni runkoinen pyörä ei ole ongelma, enemmänkin etu. Käyttötarkoitus on se kaarnan kierto.
Toivotaan että lumitilanne paranee ja vakiintuu ainakin täällä Tampereella ei arvaa vielä enduropiikkejä laittaa alle. No onneksi on tuo DynaSetin Offroad areena lähellä ja Kamoke on sinne edullisen vuoron neuvotellut. Ryömitään siellä 2-vaihteella (välitykset 14-50)
-SIMO-
Re: Kiitokset kaikille vastanneille havainnoista ja kommente
Säädin toimiii keskipako "hässäkällä"Simo kirjoitti: Eli apujousia ei ole mutta pääjousi löytyy 200 EXC:stä.
-SIMO-
Tuosta ruuvista jota nuoli näyttää käsittääkseni voi säädellä. Hyviä mopeedeja kaikki tyynni.
antti
- Jukka
- Site Admin
- Pyörä: CFMoto 800 mtx
- Viesti:
Viikonlopun agendaan kuului ehdottomasti testien pummaaminen Antilta kun en kolmisatkua ole koskaan kokeillu, vaan niin se siinä tolskatessa jäi...
No, vastasen varalle, Antti saanko kokkeilla sinun pärrää jahka jälleen kohtaamme? =)
No, vastasen varalle, Antti saanko kokkeilla sinun pärrää jahka jälleen kohtaamme? =)
jaaha, se on sitten peli sitä myöten selvä, ku kerran koitat. 2t öljyä saat sekotella seuraavaan pyörääsiJukka kirjoitti:Viikonlopun agendaan kuului ehdottomasti testien pummaaminen Antilta kun en kolmisatkua ole koskaan kokeillu, vaan niin se siinä tolskatessa jäi...
Juu, terveltuloa Rovaniemelle kokeilemaan, vielä kerkiää ennen päitsiä vaihtamaan ja harjoittelemaan saustin-koneella.Jukka kirjoitti:Viikonlopun agendaan kuului ehdottomasti testien pummaaminen Antilta kun en kolmisatkua ole koskaan kokeillu, vaan niin se siinä tolskatessa jäi...
Minä en halua husaperkelettä kokeilla, ties vaikka tykästyisi ja joutuisi taas pyöräkuumeen valtaan kun nyt on niin tyytyväinen. Testailu on vihoviimeistä puuhaa tai ainakin kallista.
antti
alkaa ihan kiinnostamaan, että mikä on parempi? mikä on ns. THE enduropyörä?
---x mopolla suohon x---
pyörän valinnassa kannattaa kiinnittää myös huomiota varaosien saatavuuteen. vaikka pyörä olisi miten hyvä, niin kyllä harmittaa seisottaa pyörää jos ei ole varaosia/kulutusosia saatavilla.
---x mopolla suohon x---
* kotarin paisari ei ole ollut enää vuosiin sellainen 2 kerroksinen missä lommoontui se ulompi pinta tosi helposti ja oikominen hankalaa. Nykyisissä materiaali on paksumpaa. en ainakaan huomaa fmf:n ja orkkiksen välillä eroa.
* jarrut ovat ihan ok, kun huoltaa ne ajallaan. tiivisteet ja männät maksavat muutaman kympin.
* tuskin missään pyörässä on vakiona sellaisia valoja, että lisävaloa ei tarvi. kyllä kypärään ainakin on laitettava lisävalo.
* mun sunnuntaiköröttelyvauhdeissa ei ole vielä esiintynyt pyörännapaongelmia. oon kyllä ihmetellyt, että tuo -12 mallin vanne tuntuu tosi keveältä, liekö sitten niin kestävä kuin edelliset, aika näyttää...
meni vähän sivuun 200/300 aiheesta...
* jarrut ovat ihan ok, kun huoltaa ne ajallaan. tiivisteet ja männät maksavat muutaman kympin.
* tuskin missään pyörässä on vakiona sellaisia valoja, että lisävaloa ei tarvi. kyllä kypärään ainakin on laitettava lisävalo.
* mun sunnuntaiköröttelyvauhdeissa ei ole vielä esiintynyt pyörännapaongelmia. oon kyllä ihmetellyt, että tuo -12 mallin vanne tuntuu tosi keveältä, liekö sitten niin kestävä kuin edelliset, aika näyttää...
meni vähän sivuun 200/300 aiheesta...
- Jukka
- Site Admin
- Viesti:
Lapset lapset, nyt loppuu aiheen ohi poriseminen, kuulikko. Soitan muuten Kolumbolle.
Tässä aiheessa on luvallista vertailla 200EXC:n ja 300EXC:n eroja, ei muuta.
Tässä aiheessa on luvallista vertailla 200EXC:n ja 300EXC:n eroja, ei muuta.
- Jukka
- Site Admin
- Viesti:
Siivosin raakalla kädellä postaukset jotka sisälsivät mielestäni epäasiallista, henkilöihin kohdistuvaa keskustelua asiallisenkin jutun seassa.
Semmoinen ei kuulu tämän foorumin henkeen.
Jos halutaan kinastella, kinasteltakoon vaikka citymarketin parkkipaikalla, mutta ei täällä.
Semmoinen ei kuulu tämän foorumin henkeen.
Jos halutaan kinastella, kinasteltakoon vaikka citymarketin parkkipaikalla, mutta ei täällä.
On toi 200 EXC mukavan kevyt nostella tallissa. Mutta itse asiaan, millaisia peilejä käytätte pyörissä? Noi Kotarin omat peilit jo pakkauspaketissa näyttää sellaisilta että en niitä laita. Mixulla oli jossain kuvissa tangon alapuoliset peilit. Kerro mistä ostit ja mitä niillä näkee?
Muutkin vinkit otan ilomielin vastaan!
Muutkin vinkit otan ilomielin vastaan!