Surauttelusaappaista

Kuskien ja pyörien varusteet

Valvoja: Moderaattorit

suippa
Pyörä: dr 650 se

Re: Surauttelusaappaista

Viesti Kirjoittaja suippa »

bisti kirjoitti:
doope kirjoitti:Katselin tossa motonetin sivuja niin diadoran mx4 irtoaa jo 89€.
Itse myöskin katsellut noita, mutta kun ei ole kokoja (tai on, mutta ripotellen hieman missä sattuu myymälässä eikä tietenkään siellä missä itse on) :evil:
Matkahuollon kautta tuli muutamassa päivässä 8) Toki jos haluaa kokeilla ennakolta, niin ei toimi.
a_man

Viesti Kirjoittaja a_man »

Käväsin tänään Tampereen R.M Heinolla ja siellä oli 3-4 paria 43/44 koon Oxtar (nyk. TCX) Track monoja 100 euron myynnissä:

Kuva

Ihan asiallisen oloiset matkaenduromonot. Speksien mukaan ne on Trial/ATV käyttöön. Mä en ostanut kun hakusessa on vähän tukevammat saappaat.

t. a
drpepper74
Pyörä: KTM Adventure 990 -07

Viesti Kirjoittaja drpepper74 »

Mulla on sidin katusaappaat. Oisko jollain kokemusta onko niissä ja crossimalleissa samanlainen mitoitus/lesti? Katusaapas on kokoa, siro 49. Crossfirejä olen katsellut mutta, suomessa koot loppuu 48. :cry: Ulkomailla olis koon 49 kenkiä tarjolla. Uskaltaako tilata??
Muitakin saappaita voi suositella joissa olis isoja kokoja. Tällä hetkellä löytyy alpinestarin tech 3 kokoa 48 jotka sais olla pikkasen isommat. Kengät saisi olla sellaset jotka kestää hieman vettä.

Helpoin tapa löytää saappaat olis, sirkkelöidä varpaat irti ja käyttää normi-ihmsten jalkineita. :lol:
mikään ei ole niin varmaa kuin, epävarma
Exät, Yamaha 125 dt -78, Kawasaki 125 kmx -87, Yamaha fj1200 -89, Honda blackbird 1100 -01,
KTM 300 exc -05, KTM 950 SM -05, KTM 990 Adventure -06, KTM 690 R -15, KTM 500 exc -15
krustikroki
Pyörä: xt 600 -88 KTM 625 sxc

Viesti Kirjoittaja krustikroki »

Heh mulla on alpinestarsin tech8 kokoa 49.5, sattu löytymään vielä paikallisesta putkasta ja normi kenkä mulla 46/47. Oon ollu kyllä tyytyväinen ja mahtuupa villasukat talvella. :lol:
garbonaare
Pyörä: 1100gs

Viesti Kirjoittaja garbonaare »

Onko teillä säädettävä vaihdepoljin pituus suuntaan ja jos on, niin saisko vinkkiä mistä ostettu?
Mulla jalka kokoa 48 ja poljin nostettu niin pystyyn, että aina lammikkoon ajaessa tarjoilee vesi isompaa pykälää koneeseen
Ei haittais muuten, mutta kolmannen lammikon kohdalla alkaa teho loppua koneesta :lol:
AnttiL
Pyörä: exc

Viesti Kirjoittaja AnttiL »

Noissa isoissa saappaissa voi olla kokeilemisen arvoinen tuo TCX, itsellä 46-47 normi kengät, kohtuu leveä ja korkea jalka ja kokeilin kaupassa 46 TCX Dune kenkää ohuella sukalla, oli sellainen erittäin sopiva ja niinpä tilasin sitten 47 pro 2.1:set sillä ehdolla että tilaavat 48 jos ei sovikkaan. Yleensä ei oikeen löydy sopivia mistään.
antti
Pilssi
Pyörä: Super Tenere 750

Viesti Kirjoittaja Pilssi »

garbonaare kirjoitti:Onko teillä säädettävä vaihdepoljin pituus suuntaan ja jos on, niin saisko vinkkiä mistä ostettu?
Mulla jalka kokoa 48 ja poljin nostettu niin pystyyn, että aina lammikkoon ajaessa tarjoilee vesi isompaa pykälää koneeseen
Ei haittais muuten, mutta kolmannen lammikon kohdalla alkaa teho loppua koneesta :lol:

Oman vivun pistin poikki, pari senttiä lattarautaa väliin hitsaten. Nyt on hyvä.
garbonaare
Pyörä: 1100gs

Viesti Kirjoittaja garbonaare »

Noi seos valut on hiukan pas maisia hitsata.
Kopone83
Pyörä: Kawasaki KLR 250 -89v,Yamaha xt660z 2011

Viesti Kirjoittaja Kopone83 »

Oiskos talvikeleille vinkkejä kunnon ajokengistä asvaltilla ja soralla ajeluun?
Å
Pyörä: Liian monta

Viesti Kirjoittaja Å »

Kopone83 kirjoitti:Oiskos talvikeleille vinkkejä kunnon ajokengistä asvaltilla ja soralla ajeluun?
Vähän tarkempi määrittely sais olla, mitä monoilta haluaa. Voihan sitä ajaa vaikka lämpösaappaat jalassa, mutta ei ne suojaa muulta kuin kylmältä.

Itselleni kenkien ulkoinen suojaavuus on tärkeää, siksipä ajelen talvenkin krossimonoilla. Jätän sisäkengät pois ja laitan tilalle yleensä paksut villasukat. Pyörän tarakalla on krossikenkien talvilisävarusteeksi köysitty nastalliset liukuesteet eli jos pitää pyörää tuuppia ja työnnellä liukkaalla, niin ne vetäisen kenkiin pitoa tuomaan (kun pohjan kuviointi on vähemmän pitävä).
Miten tää oikein menee...
Ei ole mitään väliä, jos ajaa kovaa ja pääsee ensimmäisenä perille, mutta on väärässä paikassa. Mukaillen Iina Rytikangas
Seikkailu alkaa, kun suunnitelma pettää
Kopone83

Å kirjoitti:
Kopone83 kirjoitti:Oiskos talvikeleille vinkkejä kunnon ajokengistä asvaltilla ja soralla ajeluun?
Vähän tarkempi määrittely sais olla, mitä monoilta haluaa. Voihan sitä ajaa vaikka lämpösaappaat jalassa, mutta ei ne suojaa muulta kuin kylmältä.

Itselleni kenkien ulkoinen suojaavuus on tärkeää, siksipä ajelen talvenkin krossimonoilla. Jätän sisäkengät pois ja laitan tilalle yleensä paksut villasukat. Pyörän tarakalla on krossikenkien talvilisävarusteeksi köysitty nastalliset liukuesteet eli jos pitää pyörää tuuppia ja työnnellä liukkaalla, niin ne vetäisen kenkiin pitoa tuomaan (kun pohjan kuviointi on vähemmän pitävä).
Joo oli tarkennetaan hieman. Pitää olla vedenpitävyys hyvä, lämpimät talvella ja tukea nilkoille. Mielellään pientä kuviointiakin sais olla pohjassa et pysyy pystyssä. ALPINESTARS SCOUT kenkiä oon käyny testaa, mut tuntuu noi solet joletkin heikoilta miettien talvipakkasia? Ton tyylistä puoliks endurokenkää on hakusessa, mut ois hyvä kuulla et onko muilla talviajosta kengissä kokemusta?
AnttiL

Minä suosittelisin esim. Hanx enduro tossua, siihen neopreenisukka sisään niin tarkenee kylmällä ja vaikka astuisit lätäkköön pakkasella niin tarkenee edelleen. Tai ainakin minä olen tarjennut vaikka välillä on ollut loskassa ja vedessä niin syviä reikiä että on varresta hörpännyt. Tosin mulla on Wind W2 kenkä joka on ehken kuin vanha malli tuosta enduro monosta mitä myyvät. Toisaalta aivan sama mikä crossikenkä siis, nuo vaan ovat edulliset ja ainakin mulla kestäneet aika pitkään ja kohtuullisen suojaavatkin, ei toki mitkään kunnon kilpakenkien veroiset mutta sitten pitää ladata eri lailla taaloja pöytään.

Eilen kävin hakemassa TCX 2.1 pro tossut, sisäkengät ja kaikki. Hienot on ja kokona arvioisin että minun lättänä jalkaan sopii noin suunnilleen sama tai yhtä isompi kuin mitä normaali jalkineet. Eli normi kengät yleensä 46, TCX 47 ja mahtuu paksuhkokin sukka vaikka on sisäkenkäkin. Vaikutivat lupaavilta kaikin puolin.
antti
Kopone83

AnttiL kirjoitti:Minä suosittelisin esim. Hanx enduro tossua, siihen neopreenisukka sisään niin tarkenee kylmällä ja vaikka astuisit lätäkköön pakkasella niin tarkenee edelleen. Tai ainakin minä olen tarjennut vaikka välillä on ollut loskassa ja vedessä niin syviä reikiä että on varresta hörpännyt. Tosin mulla on Wind W2 kenkä joka on ehken kuin vanha malli tuosta enduro monosta mitä myyvät. Toisaalta aivan sama mikä crossikenkä siis, nuo vaan ovat edulliset ja ainakin mulla kestäneet aika pitkään ja kohtuullisen suojaavatkin, ei toki mitkään kunnon kilpakenkien veroiset mutta sitten pitää ladata eri lailla taaloja pöytään.

Eilen kävin hakemassa TCX 2.1 pro tossut, sisäkengät ja kaikki. Hienot on ja kokona arvioisin että minun lättänä jalkaan sopii noin suunnilleen sama tai yhtä isompi kuin mitä normaali jalkineet. Eli normi kengät yleensä 46, TCX 47 ja mahtuu paksuhkokin sukka vaikka on sisäkenkäkin. Vaikutivat lupaavilta kaikin puolin.
Tarkotitko näitä http://hanxkauppa.fi/product_details.php?p=814 vai näitä http://hanxkauppa.fi/product_details.php?p=58 ?
AnttiL

Noita endurosaappaita eli ensimmäinen linkki. Minun mielestä nuo atv tossut ehken hieman kevyet suojaavuudeltaan. Mutta paljolti kiinni käytöstä. Puhtaasti "tie käytössä", varmaankin jonkun mielestä erinomainen valinta. Mielipide asioita.
Itsekin kuitenkin krossisaappallakin nilkan joskus pyöräyttänyt, kevyesti, oli jo valmiiksi kyllä "kipeänä" mutta silti.
Myös paikallisessa liikkeessä "ihastelin" noita tcx dune töppösiä, johonkin kevyeeseen käyttöön varmaan kivat.
Huomaa kuitenkin että mikään näistä luettelemistani EI siis tietääkseni ole vedenpitävä! Minun mielestä on hyvä että vesi pääsee ulos kun se kuitenkin sinne kenkään menee varren kautta jossain vaiheessa. Lämpöisyys sitten jollain muulla keinoin, esim sillä neopreenilla, villasukalla tai muuta sellaista. Mutta taas, minun käytössä näin missä välillä ollaan syvälläkin ojassa seisomassa asfaltilla tai soralla sitten varmaan eri juttu.

Katsoi muuten naapurin täti silmät ymmyrkäisinä kun syksyllä pikku pakkasessa laskin puutarha letkusta vettä kenkään ennen jalkaan laittoa, olivat olleet kauan käyttämättä ja niin kovat/kutistuneet ettei mennyt ilman kastelua jälkaan. Neopreenisukat jalassa kuitenkin oli ihan lämmin ajella. Taidan olla kuitenkin jonkinlaista vähemmistöä tässä jutussa eli varmaan oikeasti hyviäkin ehdotuksia tulee :twisted:
antti
drpepper74
Pyörä: KTM Adventure 990 -07

Viesti Kirjoittaja drpepper74 »

Wind mx:iä pitää käydä sovittelemassa jalkaan. Hinta on ainakin kohdallaan. Ja kun kauppakin löytyy 20min ajomatkan päästä. Onko kokemusta kuinka kestävät/laadukkaat popot on kyseessä?

Edit: korjattu kengän merkki oikeaksi
Viimeksi muokannut drpepper74, To Joulu 01, 2011 9:49 pm. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
mikään ei ole niin varmaa kuin, epävarma
Exät, Yamaha 125 dt -78, Kawasaki 125 kmx -87, Yamaha fj1200 -89, Honda blackbird 1100 -01,
KTM 300 exc -05, KTM 950 SM -05, KTM 990 Adventure -06, KTM 690 R -15, KTM 500 exc -15
Vastaa Viestiin