Minkälainen mopedi sitä oikeen kannattaisi ostaa?

Esittelyt ja vertailut

Valvojat: Jukka, Moderaattorit

Akilleus
Pyörä: KTM 1290 SAR

Re: Minkälainen mopedi sitä oikeen kannattaisi ostaa?

Viesti Kirjoittaja Akilleus »

Jeejee SE rokkaa :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: .
Melkein poikkeuksetta kaikki SE-kuskit vannovat SEn nimeen, kenties jopa niin rajusti että muita ihmetyttää moinen ja jos kurapyöräporukassa on lääkäreitä, niin ne haluais ottaa varmaan joka SE-kuskilta rektaalilämmöt, jotta moinen kuume ja sen lukemat selviäsi :lol: :lol: :lol: .
Ja jos joku kysyy, että mikä siinä SEssä on niin h...vetin erikoista, niin kysyjä ei satavarmasti ole SEtä kokeillut 8) 8) 8) 8) 8) 8) .
terv. Tapsa ja SE.
"Going somewhere in the middle of nowhere" ex AT, 950Adv, SE, 990Adv Dakar, 1190 Adv R
Yamato
Pyörä: Hakusessa

Viesti Kirjoittaja Yamato »

Mitä mitä, kehuuko täällä joku SE:tä? Tarviiko taustajoukkoja? :mrgreen:
Juhana
Pyörä: Yamaha XTZ-900,DR-350

Viesti Kirjoittaja Juhana »

Akilleus kirjoitti: Ja jos joku kysyy, että mikä siinä SEssä on niin h...vetin erikoista, niin kysyjä ei satavarmasti ole SEtä kokeillut 8) 8) 8) 8) 8) 8) .
terv. Tapsa ja SE.
Huh, ei o kyllä Setää kokeiltu,liian eksoottista tälläin äkkiseltään :lol: ;Tätejä kylläkin, mutta V ja kaks isoo mukia,nehän löytyy melkein joka emännästäkin :lol: :lol: :lol:
anykala
Pyörä: BMW S1000 RR 2015

Viesti Kirjoittaja anykala »

Husaberg FE 570 se on siinä! Kompromissi ongelmaan :mrgreen:
MP: Yamaha MT-09 SP 2023
ATV: Segway Snarler AT6 L EPS Full 2023
ENDURO: Eips oo enää :(
Akilleus
Pyörä: KTM 1290 SAR

Viesti Kirjoittaja Akilleus »

Juhana kirjoitti:
Akilleus kirjoitti: Ja jos joku kysyy, että mikä siinä SEssä on niin h...vetin erikoista, niin kysyjä ei satavarmasti ole SEtä kokeillut 8) 8) 8) 8) 8) 8) .
terv. Tapsa ja SE.
Huh, ei o kyllä Setää kokeiltu,liian eksoottista tälläin äkkiseltään :lol: ;Tätejä kylläkin, mutta V ja kaks isoo mukia,nehän löytyy melkein joka emännästäkin :lol: :lol: :lol:
:lol: :lol: :mrgreen: :mrgreen: 8) 8) :lol: :lol: :mrgreen: :mrgreen:
terv. Tapsa ja SE
"Going somewhere in the middle of nowhere" ex AT, 950Adv, SE, 990Adv Dakar, 1190 Adv R
eero1989
Pyörä: Purettuna leikkimökin takana

Viesti Kirjoittaja eero1989 »

:shock: tarvii vissiin ettiä jostain SE ja kokeilla sitä sitten ensin ,, mutta kun katsoo juutuupista "superilla mettässä" videoita niin ei mielestäni näytä aina ihan rullaavan se meno,, :x olin jo niin kallellaan EXC:hen päin :|
KKO
Pyörä: -----

Viesti Kirjoittaja KKO »

Menepä vaikka sinne Sarkolan tienoille missä timo vaikuttaa niin ei varmaankaan näytä vaikealta se meno ?
Kari

"Try not. Do or do not. There is no try." --Yoda
eero1989

Kyllä vaikuttaa taas siltä että alanolemaan kallellaan taas EXC:hen päin vaikken Superia olekkaan kokeillut..
semmonen uus sixi, on niin hienon värinen :roll:
Sitten olen funtsinut että haluanko n.100hp/n.200kg(vai mitä se superi nyt oikeen painaakaan)
Vai n.50hp/n.100kg mopedin ja olen kyllä sitä mieltä että tuo jälkimmäinen on +180cm/70+/-kg
kaverille eli minulle vois olla näin niinku reeni mielessä parempi laite,,vai häh?
mutta sitten 2 vai 4 tahti EXC :shock:
puolikas vai kolsatanen tai vai nelareista mikävaan mutta mikä(isoin olis varmaan matalaviritteisin että kestäis pisimpään ilman kauheeta räplyytä,, vai mites tuo 350? )
eero1989

690R vois olla toisaalta,, vaan mistä niistäkään nyt sitten tietää :x
eero1989

vai tarttisko ostaa 350 freeride.. kuinkahan pitkä kantomatka mahtaa olla tankillisella..??
Sauli
Pyörä: 890 Adv R

Viesti Kirjoittaja Sauli »

690 on hyvä pyörä, kun vaan heti tarkastaa johtosarjan vedot ja kunnon sekä korjaa ne teipillä jos ei ole vielä tehty. Se asia kun on kondiksessa niin ei pyöräkään nikottele sen enempää kun muutkaan kotarit. Sopivan kevyt ja tarvittaessa taivaltaa pidempäänkin kestopäällysteellä. Bensaa ei vie kun nimeksi, allekirjoittanut on päässyt alle viitosen lukemiin.
XT 125 > CBR 1000 F > RF 900 R > XT 600 tenere > TT 600 R > TTR 600 E > KTM: Adv 640 > 690 enduro > Adv 950 S > Adv 1190 R > Adv 990 > 690 Enduro R > 790 Adv R > 890 Adventure R >21> >23> >26>
eero1989

olen kyllä niin hukassa :roll:
chättimopoon on tullut tälläinen,, http://www.nettimoto.com/ktm/950/1229956
olis sen verran likellä että vois jokupäivä käydä ihmettelemässä,,
mites tuollainen Superi kestää käyttää kyljellään eli lipata eli kaatua sillä,, viime talvena LC4lonen kaatui (ainakin)kerran yli 60km/h kiihtyvästä kyydityksestä(kiihdytin ulos kurvista ja meinasin että kyllä tuo vielä kaasulla korjaantuu,, välikelin piikki oli vissiin liika vähän :roll: ) niin juu ja nostin mopon pystyyn ja huokaisin helpotuksesta,, mopossa ei ollut mitään vikaa,, sama meno jatkui :lol:
Yamato
Pyörä: Hakusessa

Viesti Kirjoittaja Yamato »

Kaipa se Superi jonkun verran kestää paiskoa kivikossa. Lukaise ainakin Jatkumo läpi kuumeen nostattamiseksi ja hc käytössä vikaantuvien kohtien selvittämiseksi. Tuossa jutussa on alussa höpinää toisenlaisesta Superista, mukavaa luettavaa sekin.
RiiMi
Pyörä: Honda cbf 1000f

Viesti Kirjoittaja RiiMi »

Kyllämaar noi kaatuumiset on aina hiukan herran hallussa joten kaatumisen vauriokestoihin tuskin kukaan pystyy vastaamaan oikein . Moon lipannut SE:n kerran aika hyvin.Etujarruletku piti uusia muuten vain pieniä kosmeettisia haittoja. Pikkumukkauksia ny sillontällön sattuu,taitaa kuulua tähän lajiin. Tohon voiskin heittää,et ei taidolla vaan tuurilla. Njyt ootkin menossa kyl oikeaan suuntaan. Älä ny ihmeessä ainakaan koittaan tota mee siin voi häydä hassusti,niinkun mulle kävi. Yks Ktm road show ja se oli siinä.
Any bike can be taken off road. The question is:
How much fun did you have doing it
AnttiL
Pyörä: exc

Viesti Kirjoittaja AnttiL »

Käy ostamassa mun vanha sxc pois (http://www.motopalsta.com/kauppiaat/Tar ... 0/118891/0), oli todella huoleton ja toimintavarma pyörä. pyynti on kova mutta ei turhaan minun mielestä. Jostain syystä noista pyydetään ja saadaan enemmän kuin uudemista 690:istä! itse ottaisin ehdottomasti sxc:n ennen kuin 690, mutta sillä ajatuksella että on maastoajo painotteista tuo ajelu, kadulla tapahtuvaan kruisailuun ja räppäilyyn sitten ehkä 690.
Myös sxc:n ero 640e malliin on mielestäni selvä ja heti huomattavissa, pienistä eroista huolimatta tuntumaltaan ihan eri pyörä (ainakin itse ajamieni yksilöiden kohdalla niin, olleet kohtuu vakioita kaikki). Tuo minun mopo on rakennettu äijäkoon ukolle eli 190cm/130kg esim jousituksen osalta, mutta vakio osat on mulla tallella ja voin vaihtaa noihin tuossa paikallaan oleviin päittäin kun ei tunnu kaupaksi menevän.
EXC:stä MINUN MIELESTÄ ei ainakaan tuollaista 300:sta kannata ostaa jos aikoo kadulla kruisailla, jo siirtymä enskaspooriin tuntuu pitkältä vaikka olisi vain alle 10 km asfalttia, hiekkatiekään ei MINULLE oikein maistu tuolla, toiset kyllä ovat toistakin mieltä. SE olisi kunkku vehje jos olisi sorasurauttelu pyörää hakemassa, yllättävän moni kuitenkin on noita vaihtanut 690:seen ja olleet tyytyväisiä. Tosin kaikki jotka tuntee ja ovat niin tehneet ovat olleet enemmän ja vähemmän myös polku ym ajoon suuntautuneita. Koeajojen perusteella SE on kyllä aivan sairaan hauska ja pelottava peli soratiellä, maastoon en ole koskaan uskaltautunut.
antti
Vastaa Viestiin