daddy0 kirjoitti:Entäs rautaperseily se olisi ainakin ihan jotain muuta?
Toi on jotenkin sairasta hommaa. Ajettiin kaverin kanssa toi normi perussetti SS1000 kesän alussa ja ensimmäiset mietteet oli, ettei missään nimessä enää ikinä. Oli pakkasta, sadetta, hellettä ja hitosti jäneksen poikasia ja poroja tienvieret täynnä. Persekin oli niin ruvella, että piti puoli päivää kävellä jalat harallaan. Nyt kaveri alko ehotteleen uutta ja vastasin apteekin hyllyltä ettei missään nimessä. Sitten mietin asiaa vähän tarkemmin ja ehdotin kaverille, että mieluumin sitten vaikka Eurooppaan suuntautuva. Eli ehkä mä oon vaan jotenkin sairas...

Jotenkin oli vaan mukavaa viipottaa menemään ja kokeilla pystyykö. Lisäksi kun kaverin kanssa ollaan melko samasta puusta veistetty niin tiedetään kyllä kun toisella jaksaminen ei riitä. Toisaalta molemmat uskalletaan myös lopettaa jos ei onnaa. Ei oo paskan latiakaan väliä mitä muut tuumailee kun niin monet arvostelijat ei oo edes yrittäny.
Suomen maisemat on jo nähty (lasken Ruattin maisemat aika pitkälle samoiksi kuin Suomen kun eliöstö ja maisemat ihan Norjan rajaa lukuunottamatta on samat ja tiet bout samassa kunnossa, paikoin paremmat, paikoin huonommat). Ja muutenkin tommosen rypistyksen päälle olis kiva vaan vähän ajella ja kattella maisemia ihan vaan rauhakseen. Niin me tehtiin toi SS1000. Ei ajettukkaan tota perinteisesti lenkkinä päätyen kotio, vaan mentiin sukuloimaan Raumalta itärajan kautta pohjoseen. Pohjosessa levähdettiin melkein kaksi päivää ja kotio ajettiin sitten sieltä sun täältä sukulaisten rasitteena kolme päivää.
Joo onhan toi ihan eri hommaa kun soralla ajo, mutta kun pyörän mä valitsinkin sellaisen, että matkanteko ei saa sorateihin loppua ja paljon tulee työajoa ajettua asfaltilla muutenkin, niin henkisesti on kynnys melko matala lähteä jurnaamaan tommostakin. Soralla tosin on mukavempaa, mutta mun sairas mieleni viihtyy myös assulla. Kunhan vaan saa ajaa.
Ja onhan noita tosiaan järjestelty sorateiden sankareillekkin. Ilmeisesti uusia on tulossa?