Nyt alkaa olla minunkin SM ajoa vaille valmis...
Dynojetin suuttimet kun vielä saapuisi ennen lumenlähtöjä niin olisi kiva.
Juttuja mitä olen tehnyt pyörään talvenmittaan:
Suzukin oma pienempi etulokari
3x3mod
Dynojet(kohta)
full yoshimura RS-3 putkisto
Ufon takavalo/kilpiteline
mini vilkut...
Niin ja tietysti armoton kiillotus!
Kilpivalo tulee takana ajavasta autosta/prätkästä mutta jarruvalo siitä löytyy... Ei kustantanu kun jotain ~35€ ja eiköhän sitä myy varmaan suurin osa mp-liikkeistä.
Komee pyörä. Miten muuten tossa riittää "potku" pieneen moottoritie pätkään? On jotensakin alkanut ko laite kiinnostamaan kun siitä on ollut juttuja useammallakin foorumilla ja hintakin tuntuis aika järjelliseltä. Viime kesänä, kun tulin järkiini ja tajusin sorateiden ja metsäteiden olemassaolon, alkoi kiinnostaa tehoja enemmän keveys ja maastokelpoisuus. Työmatkaa ajelen reilu 50 km suuntaansa, joten tankkausväli ei ole oleellinen asia kun kummassakin päässä matkaa on huoltis. Matkan vaihtoehtoina on joko suora pika/moottoritie tai mutkainen asvaltoitu pikkutie ja työmatkojen lisäksi pienet vapaa-ajan pyrähdykset pikkuisilla hiekkateillä. Jotenkin tollanen himottais, kunhan sais vielä emännän ylipuhuttua suopeaksi projektiin.
Kale kirjoitti:Komee pyörä. Miten muuten tossa riittää "potku" pieneen moottoritie pätkään? On jotensakin alkanut ko laite kiinnostamaan kun siitä on ollut juttuja useammallakin foorumilla ja hintakin tuntuis aika järjelliseltä. Viime kesänä, kun tulin järkiini ja tajusin sorateiden ja metsäteiden olemassaolon, alkoi kiinnostaa tehoja enemmän keveys ja maastokelpoisuus. Työmatkaa ajelen reilu 50 km suuntaansa, joten tankkausväli ei ole oleellinen asia kun kummassakin päässä matkaa on huoltis. Matkan vaihtoehtoina on joko suora pika/moottoritie tai mutkainen asvaltoitu pikkutie ja työmatkojen lisäksi pienet vapaa-ajan pyrähdykset pikkuisilla hiekkateillä. Jotenkin tollanen himottais, kunhan sais vielä emännän ylipuhuttua suopeaksi projektiin.
Omasta mielestä tolla kannattaa kiertää moottoritiet kaukaa. Olen tosin kerran ykköstietä Helsingistä Turkuun tollasella posottanut yhdeltä istumalta enkä kyllä suosittele kokeilemaan sitä ainakaan... Potku riittää mutta ajomukavuus ei. Vakio etulokarin kanssa alkaa etupää vatkaamaan 110-120 mittarivauhdissa, penkki puuduttaa takapuolen hetkessä ja tuulisuojan puute ottaa aivoon suorilla siirtymillä. Mutta eipä tota pyörää sellaseen mun mielestä ole tehtykään, ihan puhtaasti taajamaliikenteeseen ja tosi mutkaisille teille.
50km on jo sen verran paljon etten ainakaan ite suoralla tiellä sitä aikaa viihtyis ja vielä vähemmän DRZ:lla.
Olen karmoliksen kanssa samaa mieltä siitä että moottoritieajo ei ole kiinni potkusta vaan mukavuudesta joskin vatkaamisilmiötä en ole kokenut edes 150 km/h nopeudessa (suljetulla radalla luonnollisesti )
Uskoisin että sopivilla renkailla SM menee soralla kuin tyhjää vaan. Mulla on myös 50km työmatka ja se menee mielestäni ihan kohtuullisesti.
Arska Koivisto kirjoitti:Paljonkos tossa DR-Z400:ssa on heppoja? Oon nyt tutkinut Bike-lehden luetteloita ja tulokset on vähän ristiriitaisia.
Eli, luettelo 2005 ilmoittaa endurolle ( DR-Z400S) 40hv/7600kierr
ja supermotolle ( DR-Z400SM) 48hv/9000kierr
Luettelo 2006 puolestaan enskalle ( DR-Z400S) 40hv/7600kierr
ja motolle ( DR-Z400SM) saman 40hv/7600kierr
Kumpi tiedoista pitää paikkansa, eli onko SM:ssa toi 48hv?
40 siinä on. E-mallissa on 48 "tehtaan hevosta". Ne saa kyllä kohtuuvaivalla (muttei -rahalla) taiottua SM:äänkin -> Nokat, sylinterin tiiviste, kaasari, ilmanputsarin kotelon puhkominen, putkisto.