Kypärän hankinta edessä
Valvojat: Jukka, Moderaattorit
Kypärän hankinta edessä
Nyt on kypärän hankinta edessä ja pulma siitä mitä laittaisi päähän on kova.
Pyöränä on afrikkalainen ja ajo tulisi olemaan pikkutie/kantatie verkostoa pääsääntöisesti.
Arai tour-X on ollut ykkösvaihtoehto, mutta löytyykö muuta?? Vanha kypärä on sellainen ämpärimuovinen AGV jolla on tullut ajeltua useammat vuodet, mutta se ei oikeen enää istu päässä hyvin.
Sitten tämä umpi/avo kypärien erot vielä, kumpi käy paremmin isolle matkaenskalle.
Makuasioitahan nämä paljolti ovat.
Missäköhän pääsisi täällä etelässä kokeilemaan kypäriä oikeen isosta valikoimasta??
-Sergei 200/130-
Pyöränä on afrikkalainen ja ajo tulisi olemaan pikkutie/kantatie verkostoa pääsääntöisesti.
Arai tour-X on ollut ykkösvaihtoehto, mutta löytyykö muuta?? Vanha kypärä on sellainen ämpärimuovinen AGV jolla on tullut ajeltua useammat vuodet, mutta se ei oikeen enää istu päässä hyvin.
Sitten tämä umpi/avo kypärien erot vielä, kumpi käy paremmin isolle matkaenskalle.
Makuasioitahan nämä paljolti ovat.
Missäköhän pääsisi täällä etelässä kokeilemaan kypäriä oikeen isosta valikoimasta??
-Sergei 200/130-
-Sergei-
Re: Kypärän hankinta edessä
Kuinka etelään haluat lähteä ns. kypärän hankinta matkalle?Sergei kirjoitti: Missäköhän pääsisi täällä etelässä kokeilemaan kypäriä oikeen isosta valikoimasta??-Sergei 200/130-
Saksasta löytyy jo melko monipuoliset valikoimat. Jos kotimaa, sitten joku Allright päihittänee muut puodit. Toisaalta liki joka mopoliikkeessä on joitakin kypärämalleja ja -merkkejä. Ai niin... löytyyhän Tallinnastakin jotain ja samalla voi tuoda pakettiautolla jotakin muutakin
"Kahviautomaatti valuttaa moottoriöljyä kuppiin ja päivä on muutenkin saranoiltaan"
- mopopoitsu
- Pyörä: Afrikka Twin, Amerikka Twin
Höpinää kypäristä:
viewtopic.php?p=10880&highlight=#10880
Itse tykkään edelleen tuosta suupertistä vaikkei siinä lippaa olekaan.
viewtopic.php?p=10880&highlight=#10880
Itse tykkään edelleen tuosta suupertistä vaikkei siinä lippaa olekaan.
-
Marko Hemmilä
- Site Admin
- Pyörä: R1200GS, 1290 Super Duke GT
- Viesti:
TourX:lle saattaisi olla kilpailija pemarilla ja tuolta Helmets - endurohelmets.
Onko kellään kokemusta tuosta ?
- mopopoitsu
- Pyörä: Afrikka Twin, Amerikka Twin
Mitä tarkoittaa tässä tapauksessa:Marko Hemmilä kirjoitti:TourX:lle saattaisi olla kilpailija pemarilla ja tuolta Helmets - endurohelmets.
-Can be used with shield and visor, only with shield, only with visor
Siis mikä on tuo shield?
Ja onkos hinnasta (Suomessa) kokemuksia?
-
Jarno
- Pyörä: KTM 640 Adv R
- Viesti:
mopopoitsu kirjoitti:Mitä tarkoittaa tässä tapauksessa:Marko Hemmilä kirjoitti:TourX:lle saattaisi olla kilpailija pemarilla ja tuolta Helmets - endurohelmets.
-Can be used with shield and visor, only with shield, only with visor
Siis mikä on tuo shield?
Ja onkos hinnasta (Suomessa) kokemuksia?
Eiköhän tuo meinaa että jotta kypärää voi käyttää lipalla, visiirin kanssa tai ilman lippaa tai visiiriä.
- HeikkiL
- Pyörä: Kaik' o mänt
- Viesti:
Vastaava olisi myös Marushin X-Moto (kuva http://shop3.webmailer.de/isroot/ePages ... 902001.jpg).perttu kirjoitti:Olen ajatellut itse Airohin Tyger mallista kypärää. Samantyylinen kuin tour-x , ei tietenkään laadullisesti vastaava mutta kun hintaa on vain 149e, niin ei sellaista voi odottaakaan. Tuntuu ihan hyvältä päässä, hieman kovaääninenhän se on, mutta käytän joka tapauksessa tulppia...
FC-Motossa (http://www.fc-moto.de/) hintaa 139,95.
Hommasin moisen kakkoskypäräksi viime vuonna ja ihan hyvä se on. Tottakai se on äänekäs jos on umpikypärällä ajellut. Minä pidän tulppia oikeastaan aina oli kypärä mikä tahansa. Ihan tyylikkään näköinen se on tummalla visiirillä. Kannattaa koeajaa tämän tyyppistä kypärää ennenkuin ostaa sillä joillekin "erillainen" visiirin taivuttelu aiheuttaa "näkövaikeuksia".perttu kirjoitti:Olen ajatellut itse Airohin Tyger mallista kypärää.
-Eero K
-
Marko Hemmilä
- Site Admin
- Viesti:
Eikös tuo Marushin ole ihan laadukas merkki ? Tänään kun tuossa Pololla käväisin vaimolle ostamassa uudet saapikkaat niin pisti tuo Marushin silmään.HeikkiL kirjoitti:Vastaava olisi myös Marushin X-Moto (kuva http://shop3.webmailer.de/isroot/ePages ... 902001.jpg).perttu kirjoitti:Olen ajatellut itse Airohin Tyger mallista kypärää. Samantyylinen kuin tour-x , ei tietenkään laadullisesti vastaava mutta kun hintaa on vain 149e, niin ei sellaista voi odottaakaan. Tuntuu ihan hyvältä päässä, hieman kovaääninenhän se on, mutta käytän joka tapauksessa tulppia...
FC-Motossa (http://www.fc-moto.de/) hintaa 139,95.
Tietenkään en hintaa hoksannut katsoa
- HeikkiL
- Pyörä: Kaik' o mänt
- Viesti:
No on se kun pitää etänä täältä Suomesta tarkistaa Markon naapurikauppojen hinnat Saksassa...Marko Hemmilä kirjoitti:Eikös tuo Marushin ole ihan laadukas merkki ? Tänään kun tuossa Pololla käväisin vaimolle ostamassa uudet saapikkaat niin pisti tuo Marushin silmään. Tietenkään en hintaa hoksannut katsoa
Eli Pololla Marushin X-Moto näkyy maksavan 149 eur.
linkki
Siinä suhteessa Airohia etevämpi, että X-Moto on kuitukypärä, kun taas Tyger lienee Thermoplastia. OolRaittihan noita Marushineja aikanaan möi, mutta eipä ole ollut ohjelmassa enää vuosikausiin.
-
Marko Hemmilä
- Site Admin
- Viesti:
HeikkiL kirjoitti:No on se kun pitää etänä täältä Suomesta tarkistaa Markon naapurikauppojen hinnat Saksassa...Marko Hemmilä kirjoitti:Eikös tuo Marushin ole ihan laadukas merkki ? Tänään kun tuossa Pololla käväisin vaimolle ostamassa uudet saapikkaat niin pisti tuo Marushin silmään. Tietenkään en hintaa hoksannut katsoa![]()
![]()
Eli Pololla Marushin X-Moto näkyy maksavan 149 eur.
linkki
Siinä suhteessa Airohia etevämpi, että X-Moto on kuitukypärä, kun taas Tyger lienee Thermoplastia. OolRaittihan noita Marushineja aikanaan möi, mutta eipä ole ollut ohjelmassa enää vuosikausiin.
-
Marko Hemmilä
- Site Admin
- Viesti:
Onko kenelläkään kokemusta Schubertin S1 mallista ? Pitäisi melkein hankkia katukypärä pitempiä reissuja silmällä pitäen.
Tuossa krossipotassa on hyvänä puolena lippa, mutta saattaapi pitemmillä matkoilla ottaa aikalailla niskoihin.
Tuossa Schubertissa olisi tuo aurinko visiiri valmiina (mun silmät on aivan julmetun herkät auringolle (aivastelua ilman laseja)) eikä silloin tarvitsisi pitää aurinkolaseja kypärän alla (alkavat painamaan useamman tunnin käytön jälkeen).
Tuossa krossipotassa on hyvänä puolena lippa, mutta saattaapi pitemmillä matkoilla ottaa aikalailla niskoihin.
Tuossa Schubertissa olisi tuo aurinko visiiri valmiina (mun silmät on aivan julmetun herkät auringolle (aivastelua ilman laseja)) eikä silloin tarvitsisi pitää aurinkolaseja kypärän alla (alkavat painamaan useamman tunnin käytön jälkeen).