Enduron kestävät vilkut..

Tekniikka & Näperrys

Valvoja: Moderaattorit

tomimikael
Viestit: 149
Liittynyt: La Kesä 19, 2010 4:21 pm
Pyörä: xr600r

Enduron kestävät vilkut..

Viesti Kirjoittaja tomimikael »

Eli kävin tuolla metsässä taas rypömässä ja taas on 3 vilkun vartta poikki...

Onko kellään tietoa onko olemassa jotain vilkkua joka oikeasti kestää taittumista ja pieniä osumia risuista ym.. ???

Ongelmana on ollut aina se kuminen varsi joka murtuu ja vilkku jää rötköttämään pervosti alaviistoon, toimiihan se tietty niinkin! :lol:
Don't stop for nothing, It´s full speed or nothing.
Avatar
JUHHisi
Viestit: 1070
Liittynyt: Pe Syys 05, 2008 8:15 pm
Pyörä: XR650R vm.-00 & XR400R vm.-97
Paikkakunta: Häme

Re: Enduron kestävät vilkut..

Viesti Kirjoittaja JUHHisi »

Mää rakentelin tommosseet kun ei bilteman alumiiniset minivilkut tuntunu kestävän.
Aihiona toimii siis bilteman minivilkkujen ledit, heitin vaan sen alumiinirungon mäkeen ja vedin ne itse ledit silikoonila kiinni tommosiin muovi läpysköihin jotka on leikelty Möwenbic jäätelöpurkista.

Kuva

Kuva

Kuva
Kuva
Kuva
Kuva

Hyvin on kestäny. Ja helpot "huoltaa" kun nyppii vanhat silikoonit pois ja turaa uutta silikoonia tilalle.
canam
Viestit: 778
Liittynyt: Ke Marras 10, 2004 9:10 pm
Pyörä: canam
Paikkakunta: turku

Re: Enduron kestävät vilkut..

Viesti Kirjoittaja canam »

Mulla on ainakin hyvin kestänyt gas gasin vilkut.
Niitä samoja on muissakin merkeissä.
canam
Avatar
hako
Viestit: 315
Liittynyt: Ti Marras 04, 2008 9:58 pm
Pyörä: Puolimaastomopoja
Paikkakunta: Etelä-Suomi

Re: Enduron kestävät vilkut..

Viesti Kirjoittaja hako »

Mulla on EMC:stä ostetut minivilkut kestäneet aika monta heittäytymistä. Merkistä ei ole hajuakaan, mutta varsi on tosi lötköä muovia (kumia?), pää salmiakin muotoinen, lasi kirkas.
Jari
Viestit: 632
Liittynyt: La Syys 25, 2004 2:13 pm
Pyörä: -

Re: Enduron kestävät vilkut..

Viesti Kirjoittaja Jari »

Näitä olen käyttänyt ja mukana ovat pysyneet.
Viimeksi muokannut Jari, Ti Huhti 26, 2011 11:50 pm. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Avatar
TeroV
Viestit: 81
Liittynyt: Ke Marras 12, 2008 1:01 am
Pyörä: VaraTero

Re: Enduron kestävät vilkut..

Viesti Kirjoittaja TeroV »

Jari kirjoitti:Näitä olen käyttänyt ja mukana ovat pysyneet.
Samaa vilkkua löytyy myös motonetista, omaan KLE kawaan laitoin niiden alkuperäisten 32 tuumasten tilalle :lol:
canam
Viestit: 778
Liittynyt: Ke Marras 10, 2004 9:10 pm
Pyörä: canam
Paikkakunta: turku

Re: Enduron kestävät vilkut..

Viesti Kirjoittaja canam »

Nuo ovat niitä joita tarkoitin.
canam
Avatar
MTK
Viestit: 633
Liittynyt: Ti Marras 04, 2008 8:53 pm
Pyörä: Honda 750 AT

Re: Enduron kestävät vilkut..

Viesti Kirjoittaja MTK »

TeroV kirjoitti:Samaa vilkkua löytyy myös motonetista, omaan KLE kawaan laitoin niiden alkuperäisten 32 tuumasten tilalle :lol:
No höh... mehän sovittiin, että näiden kuuluukin näyttää rumalta. Darrojen ja lepakkokawojen.
Avatar
Pikkuhannu
Viestit: 264
Liittynyt: Pe Heinä 23, 2010 10:08 am
Pyörä: Yamaha XT 350
Paikkakunta: Tikkakoski

Re: Enduron kestävät vilkut..

Viesti Kirjoittaja Pikkuhannu »

Jari kirjoitti:Näitä olen käyttänyt ja mukana ovat pysyneet.
Tuollaiset minullekin kouraan lyötiin, kun paikallisesta edullisia vilkkuja pyysin. Kuulemma melko suosittuja mopoissa...
Ei vaan ole ehtinyt metsässä testamaan...
JR
Viestit: 299
Liittynyt: Su Elo 10, 2008 11:05 am
Pyörä: XT 350
Paikkakunta: Hollola

Re: Enduron kestävät vilkut..

Viesti Kirjoittaja JR »

Ei noi kyllä kestä mitään, hajoavat helposti ja liittimet hapettuvat yhtälailla. Eivät kyllä sen huonompiakaan, kuin muut vastaavat.
Avatar
TeroV
Viestit: 81
Liittynyt: Ke Marras 12, 2008 1:01 am
Pyörä: VaraTero

Re: Enduron kestävät vilkut..

Viesti Kirjoittaja TeroV »

MTK kirjoitti:
TeroV kirjoitti:Samaa vilkkua löytyy myös motonetista, omaan KLE kawaan laitoin niiden alkuperäisten 32 tuumasten tilalle :lol:
No höh... mehän sovittiin, että näiden kuuluukin näyttää rumalta. Darrojen ja lepakkokawojen.
Ha haa, meinaatko että lepakkokawa ei ole ruma uusien vilkkujen myötä :lol:
Avatar
Nixi
Viestit: 295
Liittynyt: Ke Maalis 15, 2006 12:55 pm
Pyörä: BMW 1200 GSA, XR 600 ja KLE 500 R
Paikkakunta: Ylitornio

Re: Enduron kestävät vilkut..

Viesti Kirjoittaja Nixi »

Niitä meni mullakin alussa kuin halkoja pakkasella. KULUTUS TAVARAA

Ongelmien kanssa oppii.
Edellisen Xr kanssa huomasin, ettei hehkut kestä jos ei ole kumivarren päässä. Joten siirryin kumivarrellisiin. Meni siitä huolimatta varsia poikki. Joten siirsin vilkkujen paikkaa, lähemmäksi pyörän keskilinjaa ja ylemmäksi. Siitä huolimatta takapäästä menee silloin tällöin. Joten varastossa on aina muutama vilkku varalta. Etupäästä ei ole enää mennyt kun on kiinni maskin rungossa ja taasen maski on iskariputkissa kumi renksuilla kiinni.

Ledi lamput taasen kestää tärinää. Takapään lisätty parkki ja jarruvalot. Tärinästä aiheutuneita ongelmia takia, mutta ei enää.

Käytössä minulla on Facomsa tekemä E hyväksytty vilkku. Hinnat pyörivät 10 euron molemmin puolin. Omasta mielestä vilkulla on yksi hyvä ominaisuus. Purettava osiin ja voit vaihtaa vain rikkimenneen osan. Selviää kuvista. Näyttäisi että muillakin on samoja vilkkuja.


Kyseistä vilkkua kannattele käydä kysymässä mopo liikkeistä.
Kyseisen valmistajan tekemiä osia käytetään aika monessa mopossa, skootterissa ja MP ssä. KTM LC 4 ja LC 8 mittaristokin taitaa olla kyseisen valmistajan tekemä.

http://www.facomsa.com/en/producto/inde ... to&id=void


Ainakin nämä myy kyseistä vilkkua netissä.
Moto-häme, Katafori ja Moposport

Tuossa on muutama kuva omista vilkuista ja sijoituksista.
Liitteet
osina.JPG
takavilkku.JPG
etuvilkku.JPG
skuikka
Viestit: 2245
Liittynyt: Ma Joulu 18, 2006 8:00 pm
Pyörä: SE
Paikkakunta: Vantaa/Parikkala

Re: Enduron kestävät vilkut..

Viesti Kirjoittaja skuikka »

Pultataan se vilkku kiinni kumilätkään, (6-8mm paksu) ja kumilätkä pultataan pyörään. Semmonen 2x4 cm lätkä, yhteen reikään vilkku, toisesta kiinni pyörään. Kestää vääntyä yli 90 astetta. Johdot kannattaa vaihtaa laadukkaampiin koska vilkut heiluvat ajossa vähän enemmän.
tomimikael
Viestit: 149
Liittynyt: La Kesä 19, 2010 4:21 pm
Pyörä: xr600r

Re: Enduron kestävät vilkut..

Viesti Kirjoittaja tomimikael »

Kestävyydestä en tiedä mutta halvat on ainakin:

http://cgi.ebay.com/ebaymotors/ws/eBayI ... 063wt_1077

Reilu 6 euroa jää hinnaksi toimituskuluineen.
Don't stop for nothing, It´s full speed or nothing.
Avatar
Å
Viestit: 1849
Liittynyt: Ti Heinä 25, 2006 12:37 pm
Pyörä: Liian monta
Paikkakunta: Upper Sawo

Re: Enduron kestävät vilkut..

Viesti Kirjoittaja Å »

Jari kirjoitti:Näitä olen käyttänyt ja mukana ovat pysyneet.
Tää linkki ei enää toimi, joten osaisko joku kohdistaa tämän osoittamaan oikeaan tuotteeseen? Pojan Husseen pitäis takasalamat laittaa ja tämä vilkku näyttää saaneen kannatusta - harmi vain, ettei tiedä, mihin vilkkuun tää osottaa.
Miten tää oikein menee...
Ei ole mitään väliä, jos ajaa kovaa ja pääsee ensimmäisenä perille, mutta on väärässä paikassa. Mukaillen Iina Rytikangas
Seikkailu alkaa, kun suunnitelma pettää
Vastaa Viestiin