Africa Twiniin parempi penkki??
Valvoja: Moderaattorit
- tappi
- Pyörä: Africa twin rd07 vm.1999
Africa Twiniin parempi penkki??
Ongelmaksi on muodostunut AT:n penkki, paremminkin sen muotoilu edestä. Kun olen 194 cm pitkä niin huomaan istuvani epämiellyttävässä asennossa pitemmän ajon aikana. Tähän riittää jo vajaa tunnin yhtäjaksoinen ajo, penkki on edestä turhan matala. Penkin muotoilu on vielä sellainen, että siihen etuosaan tulee valuneeksi, ellei korjaa asentoa aika-ajoin.
Olen havainnut monissa Twineissä olevan Touratechin penkin....minkälaisia kokemuksia moisesta jakkarasta on? Onko penkki "korkeampi" ja onko se sellainen ettei siinä kuski "valu" penkin etuosaan??
Saako kyseisiä Touratechin penkkejä Suomesta, vai pitääkö tilata ulkomailta? Mikä on on hinta? Meneekö penkki heittämällä paikoilleen vai tarviiko jotain muutoksia?
Tämmösiä kysymyksiä tälläkertaa...
Olen havainnut monissa Twineissä olevan Touratechin penkin....minkälaisia kokemuksia moisesta jakkarasta on? Onko penkki "korkeampi" ja onko se sellainen ettei siinä kuski "valu" penkin etuosaan??
Saako kyseisiä Touratechin penkkejä Suomesta, vai pitääkö tilata ulkomailta? Mikä on on hinta? Meneekö penkki heittämällä paikoilleen vai tarviiko jotain muutoksia?
Tämmösiä kysymyksiä tälläkertaa...
Re: Africa Twiniin parempi penkki??
En noista TTn penkeistä mitään tiedä mutta yksi vaihtoehto on viedä penkki (ja pyörä) verhoilijalle ja teettättää penkki.
Varmaan Rovaniemeltä löytyy osaava tyyppi. Oulusta voin suositella Verhoomo Kittilää.
Varmaan Rovaniemeltä löytyy osaava tyyppi. Oulusta voin suositella Verhoomo Kittilää.
Let us be a part of the cure, never part of the plague.
We'll only be remembered for what we create. (Mille Petrozza)
We'll only be remembered for what we create. (Mille Petrozza)
-
lasimestari
- Pyörä: Transalp -99
- rainerb
- Pyörä: AT RD07a + ST1100
Minä löysin itselleni käytetyn CORBINin istuimen. Se on todella hyvä - yli 700 km ajossa takapuoli ei ollut se osa joka eniten valitti (vaan polvet - istuin on minun mitoille hiukan liian matala).
Follow your front wheel, keep the rubber stuff down and the shiny parts up.
Mulla oli samaa vtutusta ja ensin teippasin solumuovia penkin päälle kokeeksi. Hain oikeaa muotoa muutaman sata kilsaa ja sitte purkasin alkuperäisen. Leikkasin kuskin takaosasta matalemmaksi ja lisäsin hiukan pehmeämpää suprua sekä levittäen takaa että nostaen etupäätä. Matkustajan osalle tein vain takaa leikkauksen matalemmaksi niin että se istuin olis noin suoras kun istuu päällä.
Verhoilu meni tosin uusiksi, mutta sekin onnistui pari ryppyä lukuunottamatta.
Tuli ihan kohtuu hyvä istuin. Ehkä sais olla hiukan kovempi. Ajoin 1000 kilsaa päivässä eikä ihmeemmin perse ottanu itteensä.
Verhoilu meni tosin uusiksi, mutta sekin onnistui pari ryppyä lukuunottamatta.
Tuli ihan kohtuu hyvä istuin. Ehkä sais olla hiukan kovempi. Ajoin 1000 kilsaa päivässä eikä ihmeemmin perse ottanu itteensä.
Exät:
- Honda XL 650 -03 - BMW R 1200 GSA -07 - Honda XRV750 -93 - Honda Goldwing 1500 -89 - Kawasaki LTD 454 -86
- Honda XL 650 -03 - BMW R 1200 GSA -07 - Honda XRV750 -93 - Honda Goldwing 1500 -89 - Kawasaki LTD 454 -86
- rainerb
Tuipa kokeiltua muutama sata kilsaa, ja n. 10 h Touratechin penkkiä ATssä. Hyvä penkki verrattuna Hondan omaan, ei puudu paikat ollenkaan niin paljoa.
Kisan voittaja, jonka kilpailijat olivat Honda, Touratech ja Corbin on kuitenkin Corbin. Ainakin pitkällä matkalla. Ainoa ongelma tuossa minun Corbinissa on sen mataluus. Polvet eivät oikein tykkää. Touratech on paljon korkeampi.
Kisan voittaja, jonka kilpailijat olivat Honda, Touratech ja Corbin on kuitenkin Corbin. Ainakin pitkällä matkalla. Ainoa ongelma tuossa minun Corbinissa on sen mataluus. Polvet eivät oikein tykkää. Touratech on paljon korkeampi.
Moro.
Muutamia vuosia sitten laitoin oman AT:ni penkin tänne modattavaksi...
http://www.alles-fuern-arsch.de/home/enduro.php
...en ole katunut, eikä ole penkkiasia vaivannut enää senkoommin.
Muutamia vuosia sitten laitoin oman AT:ni penkin tänne modattavaksi...
http://www.alles-fuern-arsch.de/home/enduro.php
...en ole katunut, eikä ole penkkiasia vaivannut enää senkoommin.
Täältäkin tulee lisä-ääni Jungbluth Sitzbänkelle, paras parisataa euroa mitä voi afrikaanoon sijoittaa, kun teettää noilla uuden pehmusteen.
Nykyisessä G650Xch:ssani on myös heidän tekemä pehmuste ja jälki on pysynyt laadukkaana ja takamus kiittää.
Nykyisessä G650Xch:ssani on myös heidän tekemä pehmuste ja jälki on pysynyt laadukkaana ja takamus kiittää.
- rainerb
Sinä siis lähetit Jungbluthille alkuperäisistuimen topattavaksi?an13 kirjoitti:Täältäkin tulee lisä-ääni Jungbluth Sitzbänkelle, paras parisataa euroa mitä voi afrikaanoon sijoittaa, kun teettää noilla uuden pehmusteen.
Jungbluthin istuinta en ole kokeillut, mutta mieli tekisi. He laittavat myös pyynnöstä (=lisämaksusta) satulaan lämmityksen. Voisi olla ihan kiva, jos tuosta twinistä tulisi ympätivuotinen vehje - nykyään se saa olla talvet raughassa, ja vanhempaa ja kevyempää Suitsaa rääkätään talvella.
Kyllä, lähetin heille vanhan satulan rungon, ilman pehmusteita ja päällisiä niin säästää pari euroa posteissa. Takaisin tulee uuden pehmusteen ja päällisen kanssa, saa korkeampaa tai matalampaa. Erittäin hyvin istuvia.