Penkin päällysteen vaihto
Valvoja: Moderaattorit
Penkin päällysteen vaihto
Mitähän materiaalia käytetään pyörien penkin päällysteenä, kaippa se jotain nahkaa on mutta saisiko kotikonstein päällystettyä uudelleen, lähinnä että saako muotoonsa ilman hirveitä vekkejä. Puimurissa on materiaali kovettunut oudosti kuskin kohdalta, ollut kait edellisellä omistajalla vahvat suolikaasut 
Miä vein verhoomoon koska sen uuden päällisen pingotus kotikonstein ilman kunnon liimoja sekä nitojaa on minulle ainakin mahdotonta. Tulee samalla värillä eli punaisella ja hinta arvio 60 € eli jos vertaa stormin tarvike päällisen hintaan niin töille jää 5 euroa. Materiaalina on jotain keinonahkaa jolle lupasi -20 asteen pakkaskestävyyden. Sitten on vielä erikseen moottorikelkka päällinen joka kestää enemmän kun kuski pakkasta...
XT 125 > CBR 1000 F > RF 900 R > XT 600 tenere > TT 600 R > TTR 600 E > KTM: Adv 640 > 690 enduro > Adv 950 S > Adv 1190 R > Adv 990 > 690 Enduro R > 790 Adv R > 890 Adventure R >21> >23> >26>
- mikako
- Pyörä: Harleydaavitsonni
penkin...
Moro
minun penkkini verhoili oululainen verhoomo kittilä ja penkkiin pingotettiin moottorikelkan verhous matskua. Pakkasen kestoa löytyy enemmän kuin kuskista ja joustoa enemmän kuin vaimosta. Hintaa en jaksa muistaa mutta töineen se oli joitain kymppejä eli kerrankin löytyi hyvä ja halpa.
t.mikako
minun penkkini verhoili oululainen verhoomo kittilä ja penkkiin pingotettiin moottorikelkan verhous matskua. Pakkasen kestoa löytyy enemmän kuin kuskista ja joustoa enemmän kuin vaimosta. Hintaa en jaksa muistaa mutta töineen se oli joitain kymppejä eli kerrankin löytyi hyvä ja halpa.
t.mikako
Tänään hain satulan korjattuna ja täytyy sanoa että en olis pystyny samaa ja hinta oli sovittu 60 euroa.
Luulen että jokin epäonnistunut pesu/epäpuhtaudet on tuon kovettuman tehneet.
- Liitteet
-
- Satula.jpg
- (325.4 KiB) Tiedosto ladattu 330 kertaa
XT 125 > CBR 1000 F > RF 900 R > XT 600 tenere > TT 600 R > TTR 600 E > KTM: Adv 640 > 690 enduro > Adv 950 S > Adv 1190 R > Adv 990 > 690 Enduro R > 790 Adv R > 890 Adventure R >21> >23> >26>
Siisti lesta. Täytyy pitää verhoilijat mielessä, kun tulee seuraavan kerran tarvetta korjata/korjauttaa satulan päälinen.Sauli kirjoitti:Tänään hain satulan korjattuna ja täytyy sanoa että en olis pystyny samaa ja hinta oli sovittu 60 euroa.
Ottaa vanhasta päällisestä kaavat ja jos löytyy sellainen kone joka pystyy paksumpaan tavaraan niin suht. helppo homma. Minunkin täytyi tarttua koneeseen kun vaimoke ei siihen suostunut. Opastusta suostui kuitenkin antamaan ...mikpiil kirjoitti:Siisti päällinen! Periaatteessahan voisi onnistua itseltäkin (lue:vaimolta), ainakin voisi yrittä jollain jämäpaloilla, jos saisi saumoista yhtä nätit
404 HTTP Error File not found
- hannuk
- Pyörä: 570 FE, 250 EXC-F
- Viesti:
Aikanaan tein pikku tohtorin alkuperäisen satulapohjan päälle uusilla pehmusteilla matka-ajoon paremmin sopivan satulan.
http://homma.lnet.lut.fi/gallery/hannu- ... _etu_oikea
Tuo päälinen oli kelkka käyttöön tarkoitettua (pakkasta kestävää ja veeeenyvää kamaa). Päälisen sain pingotettua yhdestä palasta kun vähän aikaa jaksoi venytellä. Toisaalta, kun vaivan näöllä sai yksiosaisen = vedenpitävän päällisen, niin hetken jakso pingotella tuota päällistä. Käytössä oli ihan perus käsikäyttönen rakennusnitoja. Joku sähkö tai paineilman käyttöinen olisi ollut varmasti ihan ok.
Eli välttämättä ei tarvitse alkaa ompelu hommiin ;o)
-HannuK
http://homma.lnet.lut.fi/gallery/hannu- ... _etu_oikea
Tuo päälinen oli kelkka käyttöön tarkoitettua (pakkasta kestävää ja veeeenyvää kamaa). Päälisen sain pingotettua yhdestä palasta kun vähän aikaa jaksoi venytellä. Toisaalta, kun vaivan näöllä sai yksiosaisen = vedenpitävän päällisen, niin hetken jakso pingotella tuota päällistä. Käytössä oli ihan perus käsikäyttönen rakennusnitoja. Joku sähkö tai paineilman käyttöinen olisi ollut varmasti ihan ok.
Eli välttämättä ei tarvitse alkaa ompelu hommiin ;o)
-HannuK
Juu tekkiin itsekkin domiin päällisen tuosta kelkkakernistä..(polartek oulussa ainakin myy ja ei ole kallista 8e/penkki)
Tuli kyllä aika hyvä...tarttee vaan olla joku kaverina ja tavan föönillä saa joustavuutta tarvittaviin paikkoihin lissää...ilmanitoja on hommassa kyllä ehoton.
-L-
Tuli kyllä aika hyvä...tarttee vaan olla joku kaverina ja tavan föönillä saa joustavuutta tarvittaviin paikkoihin lissää...ilmanitoja on hommassa kyllä ehoton.
-L-
Koneit koneit.....sano mummo hohtimista!
- Mika TA-91
- Pyörä: 790 Adventure R, EXC-F 250
- hannuk
- Pyörä: 570 FE, 250 EXC-F
- Viesti:
Itse olen ostellut noita päälisiä ja pehmusteita ihan verhoomosta, ja voi olla että kelkkakaupat ei noita metritavarana paljoa myy (veikkaan että valmiita mallikohtaisia päälisiä voi saada, mutta ei rullatavarana).
Mihinkään keinonahkaan ei sitten kannata sortua! Päälystin autoon subbasen keinonahalla ja se oli huomattavasti kovempaa ja joustamattomampaa (tuo joustavuus tärkeää satulan kanssa), lisäksi tuntu että se keinonahka ei kestä muutenkaan kulutusta vastaavalla tavalla (vaikka kuin koitti varoa kolhimasta koteloa, niin se keinonahka lähti palkeenkielille aika nopeasti). Tietty onhan noita keinonahkojakin N kappaletta.
Soitin Kaakon verhoiluun, josta siis itse noita olen ostellut. Tuotteen nimi on artilex (kuulemma kotimainen tuote), leveys noin 140cm ja metrihinta noin 26e (+/- 2e) /metri (en laittanut hintaa heti ylös niin unohus kävi, vaan suuruusluokka tuo). Lisäksi lupasivat laittaa postiin jos ei muualta löydä. En tiedä onko muita värejä kun musta, vaan varmaan kysymällä selviää
Ja vielä firman yhteystiedot:
http://www.telehaku.fi/yritykset/?msid= ... &cid=42695
-HannuK
Mihinkään keinonahkaan ei sitten kannata sortua! Päälystin autoon subbasen keinonahalla ja se oli huomattavasti kovempaa ja joustamattomampaa (tuo joustavuus tärkeää satulan kanssa), lisäksi tuntu että se keinonahka ei kestä muutenkaan kulutusta vastaavalla tavalla (vaikka kuin koitti varoa kolhimasta koteloa, niin se keinonahka lähti palkeenkielille aika nopeasti). Tietty onhan noita keinonahkojakin N kappaletta.
Soitin Kaakon verhoiluun, josta siis itse noita olen ostellut. Tuotteen nimi on artilex (kuulemma kotimainen tuote), leveys noin 140cm ja metrihinta noin 26e (+/- 2e) /metri (en laittanut hintaa heti ylös niin unohus kävi, vaan suuruusluokka tuo). Lisäksi lupasivat laittaa postiin jos ei muualta löydä. En tiedä onko muita värejä kun musta, vaan varmaan kysymällä selviää
Ja vielä firman yhteystiedot:
http://www.telehaku.fi/yritykset/?msid= ... &cid=42695
-HannuK