Racingbiken kaverit suositteli muuttamaan SXC motoksi vs.660SMC enskaksi /320 mm etujarru .
Tämähän on oma mielipiteeni -05 SXC 22tkm perustuen, mulla enska ykkössijalla ja motot muka tarpeeliset mutta ajoin 5- vuodessa yhden takarenkaallisen motoilla , joten vedäppä johtopäätös siitä !
Enskan jarrut KTM paloilla täysin riittävät ,ei häipymistä parin mikroautorata reissun aikana .
Moto ajatuksen hauska ,kuin ajaisi fillarilla jyrkkää alamäkeä, tuntuma ja fiilis sama ,mutta kun mäki loppuu ~ 130 kmh lopuu hauskuuskin ,eli harvassa paikassa löytyy niin mutkikasta tietä että motolla oikein nauttisi sekä motti ainakin musta kuulostaa oikealta huutaessaan soralla lyhyitä pätkiä täysiä ,kuin vinkuessaan korkeilla kierroksilla pikitiellä.
690 R on myös motosetti ja sen jousitus on jo muutenkin perseestä joten voi olla hyvä motona ja konekin on jo melkein ehjän kuuloinen tiellä ajettaessa.
950 SE väliajat motona olisi oiva peli ,sais renkaiden vaihtoajat ajella motona ja tolla oikeasti voi jo ajaa jonnekkin , itte ajoin max 250 km lenkin motoilla ,eikä se mitään herkkua ollut, katupyöriä ollut aikanaan useita ja pyöriä yhteensä 17 kpl. Mulle selvä vaihtoehto on muuttaa enskasta motoksi jos se vannesetti nyt pakolla tarttee hankkia ,690 r vannesetti tulee myyntiin jos on samanlainen kuin SXC eli mulle turha , soralla enskasetti /moto, ei edes vertailupohjaa ,enskalla saa vetää korva maassa ,motoilla kovalla pinnalla järkyttävän hyvä pito joka lipeää akisti sekä 17" vanteen tuoma akkinäisyys ei ole plussaa mutta jokainen tyylillään