Pelkkää tuhlausta. Trellikka tai Kings takarenkaana kestää nastat. Ja loppujen lopuksi ei kannata edes ite nastoittaa. Tai miten sen nyt sitten laskee, mä olen laskenut liian monta kertaa väärin, joten seuraavan ostan ihan valmiina vaikka maksais silkin tilkkujatrulli kirjoitti:Moro
Onko kukaan nastoittanut näitä Bilteman halpisrenkaita?
Kannattako kokeilla vai onko pelkkää nastojen tuhlausta?
Nyt on hankittuna nastapyssy ja liimat sekä enskanastoja.
Voisi harjoitella satsin Innovoita ennen kuin alkaa trellikoita
ja misukoita tuhoamaan.
Biltema INNOVA renkaat
Valvoja: Moderaattorit
- Kipa
- Pyörä: SE ja kolmipökö
Re: Biltema INNOVA renkaat
- taas kahden mopon taktiikalla -
Samat sanat, menee työ ja hyvät nastat hukkaan ellei ole nastoitukseen soveltuva rengas (tukevat, isot nappulat ja pehmeähkö kumiseos). Nastoitin yhden parin BT kumeja kokeeksi viime vuonna, pienet nappulat, 200 nastaa maksimi takarenkaaseen. Kova kumisesos, nappulat eivät kestä vaan alkavat repeilemään kun rengas on jonkun aikaa ollut käytössä. Etukumi ei kestänyt ollenkaan, nastat kaatuivat melkein samoin tein ja rengas meni ajokelvottomaksi. Nastoitushommista juttua tuolla. Kingsin 9661 on hyvä takarengas nastoitettavaksi ja 965 etuseksi. Trellikkaa en ole nastoittanut, varmaan hyvä rengas kun ammattimiehet käyttävät sitä paljon nastagummien runkona. Palkoille tossa hommassa ei kylläkään pääse, mutta kädet saa kipeäksi sekä pikaliiman ja asetonin kanssa turata omiksi tarpeiksiKipa kirjoitti:Pelkkää tuhlausta. Trellikka tai Kings takarenkaana kestää nastat. Ja loppujen lopuksi ei kannata edes ite nastoittaa. Tai miten sen nyt sitten laskee, mä olen laskenut liian monta kertaa väärin, joten seuraavan ostan ihan valmiina vaikka maksais silkin tilkkujatrulli kirjoitti:Moro
Onko kukaan nastoittanut näitä Bilteman halpisrenkaita?
Kannattako kokeilla vai onko pelkkää nastojen tuhlausta?
Nyt on hankittuna nastapyssy ja liimat sekä enskanastoja.
Voisi harjoitella satsin Innovoita ennen kuin alkaa trellikoita
ja misukoita tuhoamaan.
Älä Jarno heitä rukkasia nurkkaan!
Toinen talvi lähti sun tekemällä Trak Masterilla ja tänään käytiin mamman kanssa kaks'päällä lenkki ajamassa.
Loistorengas, seuraavaa varten olen valmis antamaan pari vinkkiä kehitysosastolle
Perusasiat on kuitenkin kunnossa ja luulenpa, että en saa parempaa talvirengasta kaupasta.
Minkä kokoisen pullon kanssa pitää parin vuoden päästä lähestyä
Toinen talvi lähti sun tekemällä Trak Masterilla ja tänään käytiin mamman kanssa kaks'päällä lenkki ajamassa.
Loistorengas, seuraavaa varten olen valmis antamaan pari vinkkiä kehitysosastolle
Perusasiat on kuitenkin kunnossa ja luulenpa, että en saa parempaa talvirengasta kaupasta.
- Juhana
- Pyörä: Yamaha XTZ-900,DR-350
noh noh,kipa ja Jmka ,ei niissä renkaissa ja nastoissa oo mitään vikaa ollut,teillä on vaan yks pytty liikaa mopoissa.Se se ne nastat kaataa ja irroittaa
miten vois nastat pysyä,kun ei pysy nappulatkaan...
- Kipa
- Pyörä: SE ja kolmipökö
Ei pysy ei, viimeksi Maxxis hylkäsi kokonaan keskinappulat. Kumiseos on vaan oltava oikea ja Trellikka ja Kings todistetusti on sitä; nastat pysyvät ja nappulat eivät irtoa. Toki kaasun sää(n)telylläkin on osansa asiassa. Kyllösen sanoin katsokoon kukin itseään kantapään kautta peiliin jos ei uskoJuhana kirjoitti:noh noh,kipa ja Jmka ,ei niissä renkaissa ja nastoissa oo mitään vikaa ollut,teillä on vaan yks pytty liikaa mopoissa.Se se ne nastat kaataa ja irroittaa![]()
- taas kahden mopon taktiikalla -
Tuo kappale jäi virattomaksi kun vaihdoin afrikkalaisen tohon nykyiseen röpöttimeen. Nyt on rengastehtaasta tullut vaan 18 tuumasia takagummeja ja niitäkin näköjään 1/talvi tahtia. Tänään väänsin viimevuotiset nastarenkaat alle, takakumi näyttää siltä että menee varmaan vaihtoon parin eka reissun jälkeen mutta ajetaan se nyt loppuun, ei siitä myytäväksikään ole.Jakke N kirjoitti:Älä Jarno heitä rukkasia nurkkaan!
Loistorengas, seuraavaa varten olen valmis antamaan pari vinkkiä kehitysosastolle![]()
Samoin mulla alkoi toinen talvi sun tekemällä Trak Masterilla ja hyvin kestää ne metrit mitä ajelen, ei ole irronnut yhtään nastaa.Toinen talvi lähti sun tekemällä Trak Masterilla
Täksi talveksi tuli eteen Satapiikin tekemä Kings rallinastoin ja ovat tasapainonen pari...
DR650 SEW+RM 250+Pappatunturi 1973+ Solifer SM 1980
No prkl.., hienoa että ovat pysyneet kuosissaan, pitäisköhän luopua tuosta toisesta pytystä niin alkais itelläkin renkaat kestämään, kun käy harvakseltaan ajelemassa niin menee aina osa lenkistä hauskanpitoon takarenkaan kustannuksellaJIIÄSSÄ kirjoitti:Samoin mulla alkoi toinen talvi sun tekemällä Trak Masterilla ja hyvin kestää ne metrit mitä ajelen, ei ole irronnut yhtään nastaa.Toinen talvi lähti sun tekemällä Trak Masterilla
Täksi talveksi tuli eteen Satapiikin tekemä Kings rallinastoin ja ovat tasapainonen pari...
Samat sanat täällä! Sivuista on osa nastoista kaatunut hiukan ulos, joten jokusen olen joutunut vetämään irti, kun alkoivat jyrsiä uraa takasvingiin.JIIÄSSÄ kirjoitti:ei ole irronnut yhtään nastaa.
Mulla on kanssa rallinastoilla keskeltä piikitetty etu-Kings, reunoilla siinäkin enskapiikit. Huomattavasti rauhallisempi, kuin edellinen eturengas, jossa oli kaikenlaisia nastoja katkenneista enskapiikeistä ruuvattaviin nupeihin.
Otat Jarno takimmaisesta pytystä talveksi tulpanhatun irti, kestää renkaat paremmin
-
THA
- Pyörä: Yamaha ja TM
- Viesti:
Mitas ja Trelleborg on ihan sama asia ja laatumerkkejä molemmat. Punainen raita on kesäseos ja keltainen/vihreä enduroseos, valkoinen on ainoa kesäajoon soveltumaton seos ja samalla ainoa nastoitukseen soveltuva seos - ja vallan erinomaisesti siihen soveltuukin, parempaa ei ole vielä mikään tehdas tehnyt. Sen sijaan moni nastoittaja on mennyt tekemään punaraitaisesta Mitaksesta nastarengasta, yritys jo alkuunsa tuhoontuomittu.rainerb kirjoitti:Millainen mahtaa olla ns. halpisrenkaiden (Biltema, Mitas,..) kumiseos? ... jos vaihdan takasesta Mitas-renkaan johonkin "laatumerkkiin",
- tieto vähentää tuskaa
- Yamaha WR 450 EFI - 120,3 kg
- TM 100jE "rin-tin-tin"
- TM 100jE "rin-tin-tin"
- rainerb
- Pyörä: AT RD07a + ST1100
THA kirjoitti:Mitas ja Trelleborg on ihan sama asia ja laatumerkkejä molemmat. Punainen raita on kesäseos ja keltainen/vihreä enduroseos, valkoinen on ainoa kesäajoon soveltumaton seos ja samalla ainoa nastoitukseen soveltuva seos - ja vallan erinomaisesti siihen soveltuukin, parempaa ei ole vielä mikään tehdas tehnyt. Sen sijaan moni nastoittaja on mennyt tekemään punaraitaisesta Mitaksesta nastarengasta, yritys jo alkuunsa tuhoontuomittu.rainerb kirjoitti:Millainen mahtaa olla ns. halpisrenkaiden (Biltema, Mitas,..) kumiseos? ... jos vaihdan takasesta Mitas-renkaan johonkin "laatumerkkiin",
Raidat?
Follow your front wheel, keep the rubber stuff down and the shiny parts up.
C-02:ssa ainakin on punainen raita...rainerb kirjoitti:Raidat?Mulla on ihan katulailliset, raidattomat Mitaksen E-09:ät. Onko tuo valkoinen raita yleisesti talvikäyttöä markkeeraava? Mitaksella ei näyttänyt ainakaan Valmerin sivuilla olevan valkoista raitaa.
-
Sakkeus
- Pyörä: KTM 640 Sumo enskavantein
Taitaa raitoja olla vain crossi kumeissa?
Oon aina olettanut että Trellepori ois Svedu rengas mutta Tsekkihän siinä kyljessä luki niinku Mitaksessakin! Mahtavatko olla vielä saman tehtaan kamaakin?
Oon aina olettanut että Trellepori ois Svedu rengas mutta Tsekkihän siinä kyljessä luki niinku Mitaksessakin! Mahtavatko olla vielä saman tehtaan kamaakin?
-
THA
- Pyörä: Yamaha ja TM
- Viesti:
Kaikissa talviseoksissa on se valkoinen raita, jos se on muun värinen tai sitä ei ole, ei ole talviseos. Esim. Mitas C11 punaraitanen, C11W valkoraitanen. Ihan erilainen seos, ero kuin yöllä ja päivällä. Kauan sitten kun Mitas osti Trelleborgin, muutti ne seoksen omakseen ja sen jälkeen tuli talven vai pari ihan susia trellikoita. Maine kärsi pahasti jo sinä aikana, mutta ymmärsivät palata alkuperäiseen ja sittemmin myös Mitaksen kuviolla on ruvettu tekemään kyseisellä talviseoksella renkaita. Samasta tehtaasta ne siis molemmat tulee, laatu on niin kesä- kuin talvisooseissakin erinomainen ja vaihtelua eri yksilöiden välillä en ole minäkään huomannut.
- tieto vähentää tuskaa
- TM 100jE "rin-tin-tin"
- TM 100jE "rin-tin-tin"
Onko tuhoon tuomittu ajatus lähteä tekemään 19" takasesta rallinastoja lyhyemmillä nastoilla eturengasta Pegasoon. Kesärenkaan toiminut ihan ok hintaisekseen.
Takasissa ainakin on ollut vikana nastojen kaatuminen...
Takasissa ainakin on ollut vikana nastojen kaatuminen...