TKC80 kuluu silmissä - mitä tilalle?

Keskustelua renkaista, vertailut, kimppatilaukset

Valvoja: Moderaattorit

mopopoitsu
Pyörä: Afrikka Twin, Amerikka Twin

Re: TKC80 kuluu silmissä - mitä tilalle?

Viesti Kirjoittaja mopopoitsu »

Joo niin se on että afrikkalaisen alla ei kestä mikään.
Olisko näissä mitään kiinnostavaa? Postikulut on varmaan jotain kympin renkaalle.
Oma feivöritti on Karoo T. tai riippuu tilanteesta.

Ja kuten edellä todettiin, Anakee on ideaali vaihtoehto englannin reissulle kun pitää ajaa märällä asfaltilla paljon. Pehmeällä alustalla ne ovat aika järkyttävä kokemus.

Niin ja biltemaa eteen!
ramirin
Pyörä: Ready To Push

Viesti Kirjoittaja ramirin »

Biltemat ku kiertää kaukaa ja laittaa halvinta mitä mualta saa.. eli oisko se kingssi.. saman kestää ku muutki naput pitää pehmoisella ja oli muuten paljo hiljaisempi kovalla ku pirelli tai miseliini.. Se on reissu ja rengas, mut eipä maksa juuri hyvää ruokaa enempää..
Kylän kohoralla komiasti, vaikka mettällä vähä kompuroottiski.
Lakupilotti
Pyörä: Laku

Viesti Kirjoittaja Lakupilotti »

Mun kokemuksen mukaan TKC:n kestävyys on nappulaosastolla kärkipäästä, joten epäilen, ettei ainakaan oleellisesti kestävämpiä löydy. T63 voisi olla vaihtoehto noille reiteille, mutta kestävyys on mulla ollut samaa luokkaa. Karoo sitten kuluukin aika nopsaan, ainakin vanhempi malli.
Make & Laku
Where ever you go, there you are !
Per Saukko
Pyörä: --?--

Viesti Kirjoittaja Per Saukko »

Olisiko Heidenau K60 sinulle varteen otettava vaihtoehto?
Itse ajoin kaksi TKC80:stä sileiksi ja molemmila pääsin n. 6000 km. Nyt on alla K60 ja sillä olen ajanut nyt hiukka yli 1000 km ja ei mielestäni ole yhtään TKC80:stä huonompi, mutta selvästi halvempi.
Kuluminenkin vaikuttaa hitaanmalta, sillä TKC80:stä kuluu ekat millit tosi nopeesti ja loput tuntuu kestävän pitkään.
Liitteet
P8240325.JPG
-millähän nyt ajelis???
Jussi_S
Pyörä: XRV 750 Africa Twin, WR250

Viesti Kirjoittaja Jussi_S »

Katsoin tuolta Mynetmotosta hintoja ja tuo perus Heidenau 140/80 - 17 M/C TL 69H K 60 ois hinnaltaan 79,90 ja sit taas tuo ilmeisesti sinunkin renkaasi 140/80-17 69H K 60 SNOW M+S on jo hinnaltaan 89,25 eli ei tuo hintaero nyt mikään valtaisa ole TKC 99,90 hintaan verrattuna.
Onkos kenelläkään muulla kokemuksia Heidenaun renkaasta?
AT -95
Tase
Pyörä: HVA: 901 Expedition, FE 450, BMW K100

Viesti Kirjoittaja Tase »

Takana Heidenau k60 on ihan ok rengas. Eturenkaana se on äärimmäisen huono pehmeässä hiekassa. Etusena TKC80 on paljon parempi vaikka sekään ei mikään erityisen hyvä pehmeän hiekan rengas ole.
mopopoitsu
Pyörä: Afrikka Twin, Amerikka Twin

Viesti Kirjoittaja mopopoitsu »

Lakupilotti kirjoitti:Karoo sitten kuluukin aika nopsaan, ainakin vanhempi malli.
T-mallin kestävyydessä TKC:en verrattuna ei ole suurtakaan eroa, väittäisin ma.
Elämä voi olla valaistu tie joka turvallisesti perille vie. Olen käynyt sivuteilläkin, koska sydän sanoi niin (Pelle)
Per Saukko

Kyllä tuo minun K60 lienee ihan tavallinen 'kesä'rengas ilman Snow-merkintöjä, mutta koko on 150/70-17. Nettikauppahinnoista mulla ei oo tietoo, omat hintatietoni perustuu paikallisen rengasliikkeen hintoihin ja siellä K60 oli noin 60 € halvempi.
Etusena mullakin on ja pysyy TKC80!
-millähän nyt ajelis???
Jussi_S
Pyörä: XRV 750 Africa Twin, WR250

Viesti Kirjoittaja Jussi_S »

Tuo kommenttini snow renkaasta perustuu mynetmoto kuviin:
http://www.mynetmoto.com//motorradreife ... _k_60.html ja alareunassa linkki siihen snow malliin. Sitten kun vertaa kuvia laittamaasi niin tulkinta oli siinä.

Lopputulema taitaa olla että tuo TKC on ihan ok valinta myös jatkoon. Toki vaihtelun vuoksi voisi kokeilla jotakin muutakin ja vaihtoehtojahan riittää. Varmasti suuri osa mielipiteistä ja kustakin renkaasta on kuskin omassa perstuntumassa, kokonaisuus toimii eri tavoin eri pyörissä ja eri kuskeilla.
AT -95
Per Saukko

kyllä vaa, Jussi, tuon kuvan mukaan omani olisi Snow-versio, mutta ei renkaastani löydy mitään M+S tai snow-merkintöjä. Olisiko malli uudistunut ja nyt kaikki näitä Snow-malleja. Maahantuojan hinnasto tuntee vain tämän yhden version...tiedä heistä!
-millähän nyt ajelis???
JKM
Pyörä: 1100GS,1150GSA

Viesti Kirjoittaja JKM »

Per Saukko kirjoitti: olisi Snow-versio, mutta ei renkaastani löydy mitään M+S tai snow-merkintöjä. Olisiko malli uudistunut ja nyt kaikki näitä Snow-malleja.
Minulle tuli Mynetmotosta K60 rengas noin pari viikkoa sitten , siitä löytyy M+S merkintä ja valmistus ajankohta merkintä 2609.

Jarmo
Per Saukko

Sitä se ikä tekee...tai pareminkin 'ikänäkö'. Kyllä minunkin renkaassa on M+S-merkintä.
On vaan niin pienellä, etten sitä ilman tarkkaa syynäämistä nähnyt.
Voipahan nyt sitten ajella laillisesti talvirengas kaudellakin!!!! :lol:
-millähän nyt ajelis???
rytila
Pyörä: Bemu F650

Viesti Kirjoittaja rytila »

Itse olen huomannut, että renkaiden kulumiskestävyydessä on melko suuria yksilöeroja. Kumiseoksessa saattaa olla hieman eroja valmistuserittäin ja varastoinissa kumi kovettuu valmistajasta riippumatta. Kovempi kumi kuluu hitaammin, mutta asfalttipito on taas huonompi. Hyvä todiste tästä tuli taannoin ART Muotka:lla kun ajelimme kaverin kanssa peräkkäin samassa ryhmässä, samanlaisilla mopoilla, molemmilla tuliterät Karoot alla. Kaverin takanakki suorastaan suli alle ja mun takanappuloista lohkeili paloja, mutta kuluminen oli ainakin puolta hitaampaa huolimatta siitä, että ajoin vähän pienemmillä paineilla.

Eli se on vaan omasta asenteesta kiinni. Pitää vaan oppia nauttimaan pidemmästä vaihtovälistä, jos sattuu kovempi kumi alle. Pehmeämmällä voi sitten nautiskella kaarteista siirtymillä.
Hanski ja enska
kjhh
Pyörä: 1200 gs adv

Viesti Kirjoittaja kjhh »

TKC on pyörinyt etusena suorastaan hämmästyttävän pitkään. Tulee pikapuoliin 10 tkm täyteen ja olosuhteiden pakosta yli puolet asvalttiajoa, osa kaksi päällä. Heitettiin tuossa yksi baltian keikkakin tosi helteisissä olosuhteissa melkoisella kuormalla ja vielä vaan kuvioo löytyy. Sateella on kyllä sitten niin liponen kumi, että pitänee pistää vaihtoon vielä ennen syksyn vetisiä kelejä.
Vastaa Viestiin