www.sunkatsastus.fi
Valvojat: Jukka, Moderaattorit
www.sunkatsastus.fi
Moottoripyöriä ei tarvitse katsastaa (eikä toivottavasti tulevaisuudessakaan), mutta monella meistä on myös auto, joten katsokaapa tämä: http://www.sunkatsastus.fi
Re: www.sunkatsastus.fi
Mulla ainakin herää tietty skeptisyys aina tälläisten lähes maailmaa syleilevien idealismi prokkisten kanssa - kaikille kiinnostuneille sirkushuveja sekä palveluja halvalla...
- tässäkin tehokkaan ja halvan autokatsastuksen peruspilarina on tietotekniikka ja ko sivujen 'missä mennään' osio onkin sitten lähes reaaliajassa, päivittty viimeksi 29.5.2009
Asia sinänsä on oikea & akuutti: autokatsastus on törkeän hintaista, onneksi sentäs takavuosien suoranainen vittuilu on jäänyt pois kilpailun myötä...
- tässäkin tehokkaan ja halvan autokatsastuksen peruspilarina on tietotekniikka ja ko sivujen 'missä mennään' osio onkin sitten lähes reaaliajassa, päivittty viimeksi 29.5.2009
Asia sinänsä on oikea & akuutti: autokatsastus on törkeän hintaista, onneksi sentäs takavuosien suoranainen vittuilu on jäänyt pois kilpailun myötä...
Eikös ns kevyen kaluston katsastuksen suhteen ollut jo ihan konkreettisiakin suunnitelmia?
...Jotka ainakin periaatteessa vois hintoja alentaa...
...Jotka ainakin periaatteessa vois hintoja alentaa...
The older I get, the better I used to be.
missäköhän sitä ollaan tuolla menossa. sais vähä päivitellä noita sivuja. Piti sinne nimi laittaa kannatuslistaan, mutta maksamaan en ala ihan ensihätään mitään. ennen kuin on tietoa etä niille rahoillle tulee vastinetta(ei ikinä?), vai kerääkö kaveri matkakassaa rootokselle.
Sinällään kannatettava ajatus ja jos oikeasti asia etenee olen kyllä mukana. Katsastus maksut on nykyään aivan jotain sairasta. Ja kun se on lisäksi vieä pakko maksaa koska laki määrää vuosittaisen katsastuksen. Joensuussa tietysti ois hinnat kohallaan, oliko muistaakseni Q-katsastus ja 19€, mutta läheppä asioikseen Oulusta katsastamaan..
Sinällään kannatettava ajatus ja jos oikeasti asia etenee olen kyllä mukana. Katsastus maksut on nykyään aivan jotain sairasta. Ja kun se on lisäksi vieä pakko maksaa koska laki määrää vuosittaisen katsastuksen. Joensuussa tietysti ois hinnat kohallaan, oliko muistaakseni Q-katsastus ja 19€, mutta läheppä asioikseen Oulusta katsastamaan..
Liian paljo hyvvee on ihanoo!!
Joo aika hyville tuntipalkoille pääsevät->tänään kävin autoa näyttämässä.89 euroa aikaa meni korkeintaan 15 min.
-
LightSpeed
- Pyörä: FE390,12GS
Muistaako kukaan paljonko maksoi silloin ennen vanhaan vittuilun kanssa?karkka kirjoitti:Joo aika hyville tuntipalkoille pääsevät->tänään kävin autoa näyttämässä.89 euroa aikaa meni korkeintaan 15 min.
Kävin rekisteröintikattastamassa DR:n... 170e!!!!?!?!!! siitä, että kaveri otti renkaiden koot ylös ja katteli vaatimustenmukaisuustodistuksen läpi. Aikaa meni valehtelematta 5min. Papereiden teossa sen jälkeen n. vartti. Tuntihinta about 500e/h.
Ja tietysti rekisterikilvistä otetaan se loppu 30e puhumattakaanaa 100e, jonka pulitin vaatimustenmukaisuustodistuksesta.
nimim. Vieläkin järkyttynyt.
Ja tietysti rekisterikilvistä otetaan se loppu 30e puhumattakaanaa 100e, jonka pulitin vaatimustenmukaisuustodistuksesta.
nimim. Vieläkin järkyttynyt.
-
Tase
- Pyörä: HVA: 901 Expedition, FE 450, BMW K100
Kalliita on katsastusmaksut, mutta mietitäänpä seuraavaa:
Tapaus 1.
Menen yksityiselle lääkäriin, pääsen lääkärin luo sovittuna aikana, olen huoneessa 5-15 minuuttia, maksaa 60 euroa.
- Viiden minuutin homma 60 euroa, on se niin väärin.
Tapaus 2.
Menen yhteispäivystykseen, istuskelen penkillä 12 tuntia, olen lääkärin luona 5-15 minuuttia, ei maksa mitään tai korkeintaan 10 euroa.
- 10 eurolla sai 12 tuntia, kyllä oli rahalle vastinetta
Onko muita näkemyksiä?
Tapaus 1.
Menen yksityiselle lääkäriin, pääsen lääkärin luo sovittuna aikana, olen huoneessa 5-15 minuuttia, maksaa 60 euroa.
- Viiden minuutin homma 60 euroa, on se niin väärin.
Tapaus 2.
Menen yhteispäivystykseen, istuskelen penkillä 12 tuntia, olen lääkärin luona 5-15 minuuttia, ei maksa mitään tai korkeintaan 10 euroa.
- 10 eurolla sai 12 tuntia, kyllä oli rahalle vastinetta
Onko muita näkemyksiä?
Menee vähän off topic puolelle mutta kun ruvettiin hintoja päivittelemään niin joskus on ollut töissä puhetta noista nuohous maksuista.Meinaan, että on niissäkin tuntipalkka kohdallaan.Väline investoinnit aika pienet ja laki takana että pitää homma hoitaa.....