MAASTOAJOKURSSI POHJANKANKAALLA 3.-5.07.2009

Ilmoituksia tulevista kokoontumisista ja tarinoita menneistä. Reissutarinat ja jorinat.

Valvojat: Jukka, Moderaattorit

niklasbackman
Pyörä: BMW R1100GS (-96)

Re: MAASTOAJOKURSSI POHJANKANKAALLA 3.-5.07.2009

Viesti Kirjoittaja niklasbackman »

Oli kyllä aikamoinen viikonloppu :)

Omasta puolestani myös kiitos järjestäjille ja kouluttajille ja tietysti muille osallistujille. Yhteishenki oli hyvä, apua tuli (monta kertaa) aina kun gessu kellahti hiekkaurien väliin. Näin ensikertalaisena voisi sanoa, että ajotyyli ja varmuus sekä luotto omaan pyörään on kyllä paljon suurempi kuin vielä perjantaina. En olisi uskonut, että se niistä (melkein) kaikista montuista ja hiekkavalleista oliis ehjänä yli päässyt.. Kuskiltahan ne rajat loppuu ennen kuin pyörästä. Mutta lisää hanaa ja jopas se sotanorsukin liukasteli vaikka minkälaisesta esteestä.

Kiitos Kurahousulle, gessu oli lähtiessä paremmassa kunnossta kuin tullessa (jos puuttuvia sumareita ei lasketa mukaan). Ja kamerakin - ihme kyllä - löytyi vielä aavikolta. Kuvia ei ole paljoa, mutta laitan ne jonnekin katsottavaksi.

Se viimeinen lento olikin sitten vähän rajumpi, olisin kyllä voinut jättää väliinkin. Olisi pitänyt uskoa omaa kroppaa ja pollaa, että nyt on koetettu kepillä jäätä jo niin monta kertaa, että ei kannata kokeilla, missä menee rajat.

Eli se oikea nilkka murtui kuitenkin, kävin lekurilla tänään ja nyt mulla onkin sitten kipsi seuraavat 6 vkoa. Vähän persiistä, mutta olkoon se oppirahoja. En kuitenkaan olisi jättänyt kurssia mistään hinnasta väliin. Parempi olla saikulla kotona kuin jossain Ambomaassa..

Niklas:)

Edit: Tässä nämä kuvat, saalis ei ollut iso:
http://picasaweb.google.com/niklas.backman
Viimeksi muokannut niklasbackman, Ma Heinä 06, 2009 10:06 pm. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
oraniyan
Pyörä: 1200 GSA, 300 EXC

Viesti Kirjoittaja oraniyan »

No voehan pehkuna! Pitipä käydä kehnosti. Mutta toisaalta se nilkka voi murtua, jos vaikka metsäpolulla sattuu oikein huonosti käpy kengän alle. Parempi, että se meni Pohjankankaalla :-)
Jakke N
Pyörä: EXC450

Viesti Kirjoittaja Jakke N »

Linkin takana muutama kuva. Jarnon naama kertoo varmasti jutun idean niille, jotka eivät paikalle päässeet syystä tai toisesta.

LINKKI
Viimeksi muokannut Jakke N, Ma Heinä 06, 2009 11:12 pm. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Hakahill
Pyörä: -

Viesti Kirjoittaja Hakahill »

Isot kiitokset myös minunkin puolestani tapahtuman järjestäjille. Hienon tapahtuman olitte saaneet aikaiseksi, ilmoja myöten. Muutamaa päivää aikaisemmin olisi hiki virrannut vieläkin kovemmin. Kiitokset myöskin tykistöprikaatille mahtavan alueen käyttömahdollisuudesta.

Mukavassa seurassa ja asiantuntevassa ohjauksessa oli ilo möyriä hiekassa. Panssarivaunun polulla nimismiehen kiharan "raekoko" on hieman eri luokkaa kuin tavallisella polulla.
Yari
Pyörä: F800GS

Viesti Kirjoittaja Yari »

Maastoajokurssin ensikertalaiselta ISO kiitos. Tapahtuma ylitti odotukset vaikka ylivuotisilta kävijöiltä olinkin jo etukäteen kuullut positiivisia kommentteja. Jotenkin sitä vaan elää harhakuvitelmissa ja luulee osaavansa ajaa kunnes saa neuvoja oikeilta osaajilta ja pääsee OIKEAAN maastoon.

Kiitokset niille kenelle ne kuuluu: kaikille kouluttajille ja taustavoimille (ja varsinkin oman ryhmän Petelle), koordinaattorille ja primus moottorille Rampelle, PV/tykistöprikaatille mahtavasta myötämielisyydestä tähän koulutukseen ja tietysti kaikille muille osallistujille. Maastossa kuulin toteamuksen, että ryhmän yhteishenki on ihailtavaa ja siitä olen kyllä täysin samaa mieltä. Kukaan ei jäänyt yksin nutulleen mäkeen jos joku toinen kurapyöräilijä oli lähellä.

Kotiinpaluu oli kylmä ja märkä mutta niiden kokemusten jälkeen se ei harmittanut pätkääkään.

Joitakin kuvia löytyy osoitteesta: http://kuvablogi.com/blog/23520/1/

Eli kiitos ja anteeksi. Ensi vuonna toivottavasti uudestaan (?!). Päiväunissa siintelee hivenen nykyistä maastokelpoisempi pyörä, jonka pohja ei olisi kiinni joka toisessa patissa. Ja jos vielä iskareitakin voisi säätää…

t. Yari
Käyn halki erämaan, ja löydän uuden joen, juon vettä joka kirkasta on ja viileää
-JL-
Rampe
Pyörä: Tervatien kulkijoita

Viesti Kirjoittaja Rampe »

Joku kyseli niistä laseista, jollaiset minulla ja IPalla oli käytössä ja taisi olla myös Kari_K:lla.
Raidmanin jakamissa Touratech 2009-luetteloissa on myynnissä kyseisiä pikakiinnityshihnoja, jotka sopivat lähes kaikkiin nykyisin markkinoilla oleviin linsseihin (s. 797).
Esim. mustien hihnojen tilauskoodi on 500-0104.
Ollutta: XTZ660 -94, XTZ850 -92, Shine mx230, XTZ750 -89

Kuva
jmka
Pyörä: EXC-F 450

Viesti Kirjoittaja jmka »

niklasbackman kirjoitti:Oli kyllä aikamoinen viikonloppu :)

Eli se oikea nilkka murtui kuitenkin, kävin lekurilla tänään ja nyt mulla onkin sitten kipsi seuraavat 6 vkoa. Vähän persiistä, mutta olkoon se oppirahoja. En kuitenkaan olisi jättänyt kurssia mistään hinnasta väliin. Parempi olla saikulla kotona kuin jossain Ambomaassa..
Harmin paikka, noita kuitenkin aina välillä sattuu. Tuo taitaa olla tyypillinen "motoristin nilkka" oireyhtymä. Onneksi ei pahempaa ja pyörä taisi kuitenkin tulla ajamalla kotiin 8). Kun tohon kipsiin tottuu niin noista kuudesta viikosta pari viimestä menee jo niin ettei edes muista että jalka on paketissa. Paranemisiin, ajokausi jatkuu taas elokuussa...
Timo Kalkkila
Pyörä: Honda CRF1100L

Viesti Kirjoittaja Timo Kalkkila »

Kiitokset minunkin puolestani kaikille jo mainituille tahoille. Sen verran tuolla kiirettä piti, että kuvasaalis jäi pienehköksi http://picasaweb.google.com/timokalk/Mj ... directlink

Timo
Hannu
Pyörä: SE
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Hannu »

Kiitos vaan mukavasta viikonlopusta niin järjestäjille kuin ajokavereillekin. Jälleen kerran oli toimivat järjestelyt, laadukas opetus ja hieno paikka missä ajella. Mitä nyt sunnuntaina tuli kaatuiltua pää edellä kahteen kertaan (olis kai pitänyt ymmärtää lopettaa ajaminen ekan kerran jälkeen), mistä seurasi lievä aivotärähdys ja nyt odotellaan että oireet häviäis.
Hannu
api
Pyörä: Honda Africa Twin 750
Viesti:

Viesti Kirjoittaja api »

Maastoajon ensikertalaiselta kiitos tapahtuman järjestäjälle, asiantunteville kouluttajille, Tykistöprikaatille sekä kaikille kurssille osallistuneille. Pohjankaan alue on kuin luotu maastoajon harjoitteluun. Kaatumista (2 kpl) ei sen kummemmin tarvinnut pelätä. Norsun nosto maasta oli se joka pelotti - lähes kaikki muut kun ajelivat kottaraisella. No olihan siellä muutama muukin norsun kokoinen pyörä. Ensi vuonna uudestaan. Sarvia jo nostin sitä varten 30 mm. Ihmettelevät varmaan Porin torilla, miksi tuo yksi ajaa kaupungilla koko ajan seisaaltaan.
Raisu MM -78/ Vespa ET4 125/ Aprilia Pegaso 650/ Honda Africa Twin 750
PeteL
Pyörä: Honda TRX 700xx

Viesti Kirjoittaja PeteL »

On ollu kiva lukea palautetta reissusta. Saa taas uutta intoa kehittää kaikkea uutta kivaa seuraavalle kerralle!
Yksi teistä oli jo laittanut minun kommentin sivuille, eli kuten jo 2008 totesin "Aivan uskomattoman hieno yhteishenki teidän porukalla"
Kaikki aina valmiina auttamaan toisia jne. Jos saa vaan auttaa, kun välillä kuuli "Kyllä tää tästä yksinkin menee, sormet irti.."
AIVAN KÄSITTÄMÄTTÖMÄN MAHTAVAA SAKKIA!!!

Niklaksen jalka harmittaa todella paljon. Aina noista jää miettimään, että mitä olisi voinut itse tehdä vahingon välttämiseksi jne jne.
Valitettava tapaturma, mutta pitää vain miettiä, ettei onneksi käynyt pahemmin.

Yksi teistä lupasi tulla Yamahalla seuraavaan tapahtumaan, eli jään odottelemaan..
Saataa vielä itellekin tulla reissu todella kalliiksi, kun unissakin pyörii pikku Yamaha ja liki on, ettei ole jo tallissa. (Isoa kun en jaksa ajaa :wink: )
Kyllä mun osalta Kotari aika on historiaa ( Ei kuvassa enään KTM:n jalkatappi raavi asfalttia..) ja katseet on kohti Japanin maata.

Talven leiriä jo mietitään Artsin kanssa ja suunnitelmat on menny hyvin eteenpäin. Ilmoitellaan heti, kun saadaan varmuus paikasta.

Ei Jakke ollu ihan niin kivaa ajaa Hissukka takas tyhjän kärryn kanssa :evil:
Pääasia, että on hauskaa!!
Rampe
Pyörä: Tervatien kulkijoita

Viesti Kirjoittaja Rampe »

Oli Oraniyan ottanut niin hienon kuvan, että laitetaanpa tähän näkyville

Kuva
Ollutta: XTZ660 -94, XTZ850 -92, Shine mx230, XTZ750 -89

Kuva
Jakke N
Pyörä: EXC450

Viesti Kirjoittaja Jakke N »

PeteL kirjoitti:Ei Jakke ollu ihan niin kivaa ajaa Hissukka takas tyhjän kärryn kanssa :evil:
Olishan se näyttänyt melko räyhäkkäältä, jos mä olisin istunut siellä lavalla Jampin selässä ja päristänyt huulet töttöröllä :lol:

Toivottavasti pääsitte mamman kanssa ajaan testilenkin.

Me ajettiin eilen eka lenkki peräkanaa rouvan kanssa pikkuteitä. Taisi mua jännittää enemmän :roll:
timpe99
Pyörä: F800GS

Viesti Kirjoittaja timpe99 »

Isot kiitokset myös minun puolesta, voin yhtyä kaikkiin ylläoleviin kommentteihin kurssista, mahtavaa oli, ja erityiskiitos vielä Rampelle järjestelyistä! Itse selvisin onneksi vain kaatumarautojen vääntymisellä, eli ne toimi just niin kuin pitikin. Tästä on aloittelevana kurapyöräilijänä hyvä jatkaa, on vähän pohjaa mihin rakentaa.

Kuvasin kännykällä muutaman videon sunnuntai-iltapäivän ajeluista, laatu ei ole kummonen, mutta saahan siitä jotain käsitystä.

Ekana Tommin uskomaton sinnikkyys palkitaan, kannattaa pitää äänet päällä. Älkää välittäkö noista mun huohotuksista, yritin pidätellä henkeä kun yritin pitää kännykkää liikkumattomana...:

http://www.youtube.com/watch?v=Rb-xU-lakzg

Hattua pitää nostaa, voitte kuvitella mikä homma oli saada tuo pyörä aina pois tuosta mäestä uutta yritystä varten.

Ja sitten muuta mitä muistikortille jäi:

http://www.youtube.com/watch?v=RbbjngnidSk

Timo
aapo
Pyörä: DR 750 S

Viesti Kirjoittaja aapo »

timpe99 kirjoitti:Isot kiitokset myös minun puolesta, voin yhtyä kaikkiin ylläoleviin kommentteihin kurssista, mahtavaa oli, ja erityiskiitos vielä Rampelle järjestelyistä! Itse selvisin onneksi vain kaatumarautojen vääntymisellä, eli ne toimi just niin kuin pitikin. Tästä on aloittelevana kurapyöräilijänä hyvä jatkaa, on vähän pohjaa mihin rakentaa.

Kuvasin kännykällä muutaman videon sunnuntai-iltapäivän ajeluista, laatu ei ole kummonen, mutta saahan siitä jotain käsitystä.

Ekana Tommin uskomaton sinnikkyys palkitaan, kannattaa pitää äänet päällä. Älkää välittäkö noista mun huohotuksista, yritin pidätellä henkeä kun yritin pitää kännykkää liikkumattomana...:

http://www.youtube.com/watch?v=Rb-xU-lakzg

Hattua pitää nostaa, voitte kuvitella mikä homma oli saada tuo pyörä aina pois tuosta mäestä uutta yritystä varten.

Ja sitten muuta mitä muistikortille jäi:

http://www.youtube.com/watch?v=RbbjngnidSk

Timo
Ompa sitkeä kaveri! :shock: Aivan mahtava video! Jos näitä vielä tulevaisuudessa järjestetään, niin duunissa kiinaan lähtee takuulla joku muu kuin minä! Pikkasenko harmittaa oman osallistumisen peruuntuminen kun katselee näitä kuvia.... :x

-aapo
-too Big to fail-
Vastaa Viestiin