Biltema INNOVA renkaat

Keskustelua renkaista, vertailut, kimppatilaukset

Valvoja: Moderaattorit

Jarno
Pyörä: KTM 640 Adv R
Viesti:

Re: Biltema INNOVA renkaat

Viesti Kirjoittaja Jarno »

Menor kirjoitti:Niin, sehän on tietysti normaalia että renkaat kuluu. Lähinnä ihmetyttää se että yksittäinen keskinappula kuluu niin paljon hitaammin kuin tuplanappulat. Tässä vielä kuva TKC 80 kulumisesta.

Mikko
Sellaista olen järkeillyt että yksittäinen nappula painuu helpommin renkaan sisään, kun taas tupla tai tripla nappula on tuossa mielessä jäykempi ja iskeytyy maahan kovemmin...

Samalla lailla kului MT-21, joka toinen nappula pois...
Syke
Pyörä: Ktm380, Yamaha Wr250f, Kona

Viesti Kirjoittaja Syke »

Ei tuu Biltsun kumeja ekan sarjan jälkeen.
En tiedä oliko kovettuneet tai jotain.
Samaltahan ne näyttää kun muutkin nappulakumit :twisted:
Braa-aab!
kurapyörä
Pyörä: Africa twin 750

Viesti Kirjoittaja kurapyörä »

Onkos kukaan kokeilut at:n alla bilteman eturengasta mitenkä toimii ison enskan alla :roll: eli tätä -> http://www.biltema.fi/osteri/osteri.cgi ... egoria=251 ajot noin 50% asvaltia /loput soraa yms
Kyllähän se siitä olisi pitänyt mennä lisää mutaa tekee gutaa..
Pöhlöjä videoita
http://www.youtube.com/user/arvaa03
jussimh
Pyörä: KTM 950 Adventure
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jussimh »

kurapyörä kirjoitti:Onkos kukaan kokeilut at:n alla bilteman eturengasta mitenkä toimii ison enskan alla :roll: eli tätä -> http://www.biltema.fi/osteri/osteri.cgi ... egoria=251 ajot noin 50% asvaltia /loput soraa yms
Soralla toimii minun mielestä hyvin, ja samanlaisen laitan seuraavallakin kerralla. asfaltilla en ole pahemmin sillä ajellu, mutta ei täristä kovassakaan vauhdissa.
Aina kiireinen mansikanviljelijä
Kalpa
Pyörä: Husaberg FE 390

Viesti Kirjoittaja Kalpa »

Mites noi innovat toimii maantiellä? itellä on EXC:ssä alla nyt jotkut maxxiksen krossirenkaat ja kun niillä ajaa (offroad paineilla = 1bar) maantiellä niin tuntuu että koko EXC hajoaa kappaleiksi.

Eli olis mukava kuulla jos jollain on vastaavanlaisen pelin kanssa kokemusta noista gummeista.

Edit: Siis tarkennetaan FIM -mallit
"ajaa niin ettei satu mitään"
Hösö
Pyörä: pyörätön

Viesti Kirjoittaja Hösö »

no oli alla sitte rossi, fim tai supermopo kumi ni maantielä se exc varmasti lahoaa...! :mrgreen:

joskus oli käytössä misukan fimit eessä ja takana(takana tais olla 130/90 18 tms) ja ei ne tolokuttomasti vatkannu, mutta eipä tuo innovan rossikumikaan paha ole...varsinkaan, ku tuota exc:tä ei oo tarkotettu maantiele!
MunaPussiRacingTeam!

Troy Lee:n kypärät ja vermeet!

LifeOfHösö

Ittekkö tekkee, ni saa mitä tullee...
Kalpa
Pyörä: Husaberg FE 390

Viesti Kirjoittaja Kalpa »

Hösö kirjoitti:varsinkaan, ku tuota exc:tä ei oo tarkotettu maantiele!
no shit?

Mut joskus vaan niitä siirtymiä on ajettava.

Motovanteilla toi menee aika letkeesti maanteilläkin.
"ajaa niin ettei satu mitään"
TTA

Viesti Kirjoittaja TTA »

Siirtymät on kärsittävä. Eikai mikään nappulakumi ole yhtä hyvä asfaltilla kuin slicksi. Isossa matkaendurossa tosin Karoot toimi yllättävän hyvin ja pito eli luisto oli johdonmukaista myös kanttaillessa. Nyt kun alla on katukumit huomaa kyllä eron. Välillä piti tarkistaa onko paineet liian alhaiset kun ei kuulu ujellusta ja pito on mahtava.

Itse oon joutunu siirtymään DRZ:lla Bilteman enskakumeilla asfalttiakin melkoisia määriä ja mielestäni melko johdonmukaiset renkaat. Toki ne kurvissa luistaa alta mut luisto on tasaista eikä silleen että pitää hyvin mut yhtäkkiä pettääkin alta.
Tärinäjyrä
Pyörä: Cube 29er

Viesti Kirjoittaja Tärinäjyrä »

Nyt on siinä 600km huitteilla biltsulla menty ja nappulaa keskellä sellanen 3-4mm(soralla n.90% menty), alkaa meleko lipakaksi menee, mut ajetaan nyt loppuun vaikka polttamalla ja uutta alle sit vaan. On hintaansa nähden toiminu, et mennään tämä kesä tuolla merkillä :mrgreen:
Tuppi nurin...
jmka
Pyörä: EXC-F 450

Viesti Kirjoittaja jmka »

Superissa tuo bilteman SE-R 149/80 - 18 FIM takarengas kesti kanssa tuon 600 km. Ihan hyvältä renkaalta vaikutti hiekkatieajossa. Profiililtaan ihme pullukka, 120/90 näytti kaupassa katsoessa taas ihan mopon renkaalta, kumpaa kokoa ootte käyttäneet :?:
jonkko
Pyörä: KTM 640 Adventure

Viesti Kirjoittaja jonkko »

Kyll noi innovat mun mielestä ovat ihan ok,soralla sun muilla alustoilla,tänään tuli huomattua et ku vettä tulee taivaalta ja emäntä kyydissä kihdyttää pikkasen ( lue,kaasu pohjassa) pikitiellä,niin heittää tyhjää vielä 3,mos vaihteella ja pienoinen sivuluisu vaikka suoraan ajaa :mrgreen:
Olikin mun eka kokeilu innova kumeilla vähän isommassa sadekelissä,ei ihan viittinyt sen jälkeen kantata ihan niin paljon ku normaalisti mutkis sen jälkeen :roll:
Onneks ei emäntä pahemmin huomannut koko homma,sai rauhas ajaa kotiinpäin :twisted:
jussimh
Pyörä: KTM 950 Adventure
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jussimh »

niin jos joku tietää paremmalla hinta/laatusuhteella olevan renkaan niin kertokoon sen nyt. :?:
Aina kiireinen mansikanviljelijä
petev
Pyörä: F850GS

Viesti Kirjoittaja petev »

jussimh kirjoitti:niin jos joku tietää paremmalla hinta/laatusuhteella olevan renkaan niin kertokoon sen nyt. :?:
Mitas C02, tuplahinta kesto x4
x-mean
Pyörä: sattuman kaupalla

Viesti Kirjoittaja x-mean »

jonkko kirjoitti:Kyll noi innovat mun mielestä ovat ihan ok,soralla sun muilla alustoilla,tänään tuli huomattua et ku vettä tulee taivaalta ja emäntä kyydissä kihdyttää pikkasen ( lue,kaasu pohjassa) pikitiellä,niin heittää tyhjää vielä 3,mos vaihteella ja pienoinen sivuluisu vaikka suoraan ajaa :mrgreen:
Olikin mun eka kokeilu innova kumeilla vähän isommassa sadekelissä,ei ihan viittinyt sen jälkeen kantata ihan niin paljon ku normaalisti mutkis sen jälkeen :roll:
Onneks ei emäntä pahemmin huomannut koko homma,sai rauhas ajaa kotiinpäin :twisted:
Heh,sul on lungi emäntä 8) Työkaveri tässä kertoi vaan taannoin että mamma rupes hakkaamaan kylkiin,kun muoviluoti kulki hänen mielestään liian vauhikkaast...siinä sitten kyljet kipeenä... :lol:
Foorumin "sekakäyttäjä"
jonkko
Pyörä: KTM 640 Adventure

Viesti Kirjoittaja jonkko »

x-mean kirjoitti:
jonkko kirjoitti:Kyll noi innovat mun mielestä ovat ihan ok,soralla sun muilla alustoilla,tänään tuli huomattua et ku vettä tulee taivaalta ja emäntä kyydissä kihdyttää pikkasen ( lue,kaasu pohjassa) pikitiellä,niin heittää tyhjää vielä 3,mos vaihteella ja pienoinen sivuluisu vaikka suoraan ajaa :mrgreen:
Heh,sul on lungi emäntä 8) Työkaveri tässä kertoi vaan taannoin että mamma rupes hakkaamaan kylkiin,kun muoviluoti kulki hänen mielestään liian vauhikkaast...siinä sitten kyljet kipeenä... :lol:
Juu,on mull :lol:
Tavattiin siiheen aikaan ku mua jostain kumman syysta kiehtos noi streetfighterit (juu tiedän,en mä tiedä mitä muhuun meni :oops: ),eli on hän ollut mukana kovassakin vauhdissa ja kyytiläisenä ku on keulittu suun muuta :lol:

Mutt tä tän päiväinen oli ihan puhdas vahinko,en mä yrittänyt mitään muuta ku päästä etenpäin ja sadetta karkuun,ihme juttu vaan ku oli ihan ehjä se pikitie eikä mitään paikkauspaikkoja sun muita liukkaita paikkoja,ja silti ....
Kakkosella huomasin et nytt sutii,niin enhän mä voinut lopettaa kesken,piti kattoo mitkä vaihteet se suti läpi,kolmosen jälkeen tyssäs se sudittelu :mrgreen:

Ja olen minäkin kylkiin saannut kerran,oli darra aikana ja huomasin kivan mettätien ku oltiin muuten vaan ejelemassa=pitihan sinne mennä,ja ku mettä "tie" (polku lähinä) oli niin kivaa niin nousin tepeille ja lisää kaasua,ihan hillitysti kun hän oli kyydis mut tais olla parit pomput/pienet ilmalennot liikaa ku yhes vaihees rupees se takominen ja alespäin vetäminen :mrgreen:

Mutt ihan oikeasti niin kyll mä ajelen ihan lugnisti emäntä kyydis,meidän seurustelun aikana niin 3-4 kertaa on pikkasen leikitty vaan kun hän on kyydis :!:

Ja takaisin renkaisiin,niin ei ne kyll tosiaan ole mun eka valinta pidemmille matkoille,mutt näihiin meidän surauksiin niin ehoton ykkönen!!!
Vastaa Viestiin