Suzuki drz 400

Esittelyt ja vertailut

Valvojat: Jukka, Moderaattorit

Roiske
Pyörä: DR800, DR-Z400

Re: Suzuki drz 400

Viesti Kirjoittaja Roiske »

WeKingLine kirjoitti: Nyt siis kyssäriä; mitä kantsis tuollasesta pyörästä maksaa. Kilsoja on kai päälle 15000 ja vuosimalli 2004. Miten tuonikäisessä iskarit? Onko 2004 mallisessa jo säädettävät iskarit? Mitkä erot tekee E ja S mallin painoeron?

Mitkä on tuon pyörän tyyppiviat? Vanhemmissa tais olla nokkaketjun kiristäjä mut miten uudemmissa?

Vakiona hinnat ois 4000-5000e kunnosta riippuen, mutta oon nähny markkinoilla semmosiakin joista en maksas 3ke enempää.

Mulla on juuri -04 pyörä ja ainakin siinä tuo jousitus oli tehty katu ajoon ja mahdolliseen kyytiläisen kuljetukseen. Varsinkin keula oli ihan liian jäykkä metsä ajoon, kun joka juurakko löi kynsille eikä jousitus tehnyt työtään, mulla on kuitenkin painoa 90kg ilman varusteita. Keulaan piti laittaa 5w öljyt, niin sitten sai säädettyä hyväksi. Takaiskari on ihan hyvä kun vain huoltaa säännöllisesti. Mullakin antoi tehtaan jäljiltä peräkorkeita jokaisesta isommasta montusta vaikka paluuvaimennukset oli tapissa, mutta iskarin huolto korjasi sen ongelman eikä moista ole sen koommin tapahtunut.

Mulla kerkis tulla 12tkm orkkis ketjun kiristäjällä, eikä siinä mitään vikaa ole edelleenkään, mutta vaihdoin kuitenkin varmuudenvuoksi manuaaliseen, kun oli jo virinokatkin paikallaan.

Tämä on kilpapyöriin nähden painava, mutta normaaleihin matkaenduroihin nähden kevyt, ja niilläkin monet ryvettää mitä ihmeellisimmistä paikoista.
Pasi
Pyörä: KTM690R/SM

Viesti Kirjoittaja Pasi »

hannuk kirjoitti:
Pasi kirjoitti: Painoero tulee takahäkistä ja tieliikennevarusteista.
Niin eikös siinä E-mallissa ole kiksi ja sitten S-mallissa on nappi?
Njet. Suomeen tuodut E-mallit on sähköstartilla. Jenkeissä on myyty sähkötöntä malliakin (K), ilmeisesti ihan mallisarjan alkuvuosina. Suomessa kiksiversio on harvinainen.

Varhaisimmissa (2000, 2001) malleissa oli vielä huonompi nokkaketjunkiristin, se osaa kuulemma jopa särkyä.

Muista lukea kurawiki linkki
IPa
Pyörä: DR-Z400S

Viesti Kirjoittaja IPa »

Hinnoitteluun taustaksi, jos tällä mitään merkitystä on.
S-mallin hinnoitelu Suomessa voi olla mielenkiintoista kun niitä aika rajoitetusti tarjolla jos vertaa SM-malliin.
2007 kun vielä sai kilpiin (Suzuki Finland ei enää tuonut maahan -07) uusia myyntiin n. 7k€ hintaan.
Mikäli oikein muistan niin ihan alkuvuodesta -08 oli kaupan uusia mutta ilmeisesti -07 rekisteröityjä kaupan (ainakin 1kpl keltaisena). Jos oikein muistan ei 1.1.08 jälkeen ole Suomessa saanut kilpiin.
Omani hankin 05/07

Kai ne painoerot tulee seuraavista teknisistä eroista (S vs. E)
- S:takahäkki
- Valot, vilkut,mittaristo, torvi, peilit yms. tieliikenne jutut
- Pelti vs. muovi tankki
- Saate/melu yms. härpäkkeet
- Äänenenvaimenin
- Tuuletin
- Takarenkaan koko
- Ja kaikkien noiden juttujen takia rungossa pientä eroa

Konepuolellahan erot on äkkiä nämä (selittää sen 40 vs.48 Hp)
- Kaasari Mikuni vs. Keihin
- Nokkat
- Pakoputkisto
- Kokeampi puristussuhde (eri syl. tiiviste)

- Alusta mun mielestä sama -04 mallisisssa.

Jos Lontoon murre ei ole ongelma, kannatta myös katella myös http://www.thumpertalk.com/forum/forumdisplay.php?f=25.
Amerikan versioissa on sitten joitain eroja EU malliin ...

Yhtenä tyypi vikana (kuka käskee kaatua) voisi olla se että polkimet tekee aika helposti reijän koneen kylkiin ..
Tämä on suojilla parannettavissa.

Akun kanssa mulla ei ole ongelmia ollut, mutta kylläkin käynnistyksen kanssa pidemmän seisokin n. > 2-3 viikkoa jälkeen.
Kunnes älysin kääntää bensahanan n. 15min Pri asentoon ennen ekaa starttia.
Muuten sai välillä pyörittää starttia ikuisuuden ...

PS: Sen verran vielä että jos sinisen väriseen päädyt kannattaa huomioida että siihen ei normaalisti muoveja saa tarvikeosina, vain Suzukilta löytyy. Nyt kyllä taas on Amerikan pojat teettämässä erän sinisiä muoveja erikoistilauksena.

-Ismo-

Jos jos ihan vapaasti sais valita niin itse hankisin Aussi mallin E:n (taitaa olla täällä Pohjolassa = Mission Impossible).
Se muuten karkesasti S, mutta siinä tehtaalta jäljiltä E-mallin kone + putki.
DRZ400S/VFR1200F/GB500TT
WeKingLine
Pyörä: ei ole

Viesti Kirjoittaja WeKingLine »

Muovit ei ole ongelma. Kun en ole seksuaalisesti suuntautunut tuonne eläimiin päin niin ihan sama mitä ne hirvet miettii muovien kunnosta tai väristä.

Valkokilpi pitää olla vaikka E sarjalainen oliskin mahottomasti kivempi. Pakollisia siirtymiä teitä myöten tulee väkisin ja näin lainkuuliaisena kansalaisena pitää noudattaa lakia.

Olen antanut kertoa itselleni että -04 mallissa olis jo säädettävät iskaritkin mutta näköjään mielipiteitä on erilaisiakin. Kaasari on helppo vaihtaa isompaan ja 3x3 modikin helppo tehdä. Teho varmasti loppuu kesken mutta jos sen vastapainona saa huolettomuutta ja pitkää ikää niin se sallittakoon. Ja pientä tehoa voi yrittää kompensoida paremmalla ajotaidolla.
IPa
Pyörä: DR-Z400S

Viesti Kirjoittaja IPa »

Tarkemmin kun etsin niin E:ssa on edessä erilaiset jouset (ainakin eri varaosa no), joten ei ihan samat.
Muissakin osanumeroissa eroja.

Räjäytys kuvissa säädöt/rakenne mun mielestä sama ...
Kuvat katselin seuraavaista:
05-07 E2 (oisko UK) mallinen S
05-07 E1 (oisko US) mallinen E

Äkkiseltään Clymer huoltokirjasta löytyy 2 kohtaa:
1. 2000-2001 Model S Front fork service
2. 2002- Model S and all E-model Front fork service

Eli sanoisin että säädettävyys/rakenne sama, mutta ei kuitenkaan ihan sama.

Laita YV:tä jos haluut ite lukea ;-)

-Ismo-
DRZ400S/VFR1200F/GB500TT
Pasi

Siinä muuten ei ole perää, että mittaristo olisi syyllinen akkuongelmiin. Totesin tämän itse mittaamalla virran off-tilassa, virta oli niin pieni että sillä ei ole mitään merkitystä.

Myöskin hyödyt uusien kaapeleiden vetämisestä laturilta akulle ovat voimakkaasti liioiteltuja.
hannuk
Pyörä: 570 FE, 250 EXC-F
Viesti:

Viesti Kirjoittaja hannuk »

Pasi kirjoitti:Siinä muuten ei ole perää, että mittaristo olisi syyllinen akkuongelmiin. Totesin tämän itse mittaamalla virran off-tilassa, virta oli niin pieni että sillä ei ole mitään merkitystä.

Myöskin hyödyt uusien kaapeleiden vetämisestä laturilta akulle ovat voimakkaasti liioiteltuja.
Heh :roll: Tämä on sinällään vekkuli aihe. Enempää en viiti alkaa tinkimään mutta kerron oman kokemuksen. Eli eli, 07 syksyllä ostin moponi käytettynä ja hetken aikaa se vanha akku jakso startata, no kelien viilentyessä se ei sitten enää jaksanut lähteä mihinkään ja solenoidi sano vaan naks. Uutta akkua kehiin, ja taas mentiin. Mopo talveksi lämpimään talliin ja 1kk päästä se ei enää lähtenyt käyntiin akkua lataamatta. Sitten kun se teki toisen kerran saman tempun, niin totesin että joku paikka vittuilee, eli jotain tarttee tehdä. Lääkkeeksi tuohon vaihdoin mittariston trailtechin vaporiin ja sitten vetäsin jännitteensäätimeltä piuhat suoraan akulle.

Nyt viikonloppuna töräytin mopon tulille, kun se oli ollut ulkona kylmässä ja ajamatta reilun kuukauden. Luulen että starttia sai hieroa aika pitkään tyhjän kaasarin takia, mutta akussa oli voimaa! No mitä tästä opimme, ei yhtään mitään muuta, kun että tossa mun mopossa noi toimet teki sen ratkaisevan eron starttaamisen ja pelkän releen napsumisen välillä.
Oma vastuu! Artisti maksaa...
Roiske
Pyörä: DR800, DR-Z400

Viesti Kirjoittaja Roiske »

Mulla ei ole tehty mitään noita johto muutoksia ja orkkis mittarikin on paikallaan. Alkuun mullakin meni akku per talvi vaikka mopo oli käytössäkin. Toisen kuolleen akun jälkeen kokeilin seuraavana talvena ladata akun parin viikon välein ajoinpa tai en ja sen jälkeen akku on kestäny, eikä talvellakaan ole ollut ongelmia. Se on tosiasia, että jonnekkin sitä virtaa menee, tietysti mittaristo ottaa sen oman osansa, mutta riittääkö se tappamaan akun noin lyhyessä ajassa, niin siinä olen kyllä samoilla linjoilla Pasin kanssa.
hannuk
Pyörä: 570 FE, 250 EXC-F
Viesti:

Viesti Kirjoittaja hannuk »

Roiske kirjoitti: Se on tosiasia, että jonnekkin sitä virtaa menee, tietysti mittaristo ottaa sen oman osansa, mutta riittääkö se tappamaan akun noin lyhyessä ajassa, niin siinä olen kyllä samoilla linjoilla Pasin kanssa.
Ei mullakaan faktaa ole, enkä mittaillut virtoja tms, mutta kun miettii mitä on muuttunut... Tuskin se sieltä laturin johtojenkaan kautta purkaa akkua? Niin ja ajotapa ei ole muuttunut, ja jos onkin, niin matka-ajo on vähentynyt ja akun pitäs olla entistäkin lujemmilla. No toisaalta nyt on leditakavaloa ja vilkkua, joten kaippa se helpottaa jotain? Seuraavaks jos sais viriteltyä bi-xenonia keulille... 8) tosin kahvalämppärit sit viekin ne valojen vaihtamisista tulleet "virransäästöt".
Oma vastuu! Artisti maksaa...
WeKingLine

Kaupat yksityisen kanssa kariutui joten löysin tuollasen http://www.nettimoto.com/719037. Onkohan hintapyynti suhteessa kilometreihin millään lailla? Onko kone jo loppuunajettu noilla kilsoilla? Mitähän tuosta kantsis tarjota?
Arttu
Pyörä: DR

Viesti Kirjoittaja Arttu »

Kannattaa syynätä myös naapurin markkinoita, tarjontaa on enemmän ja kun kruunun kurssi on nyt jotain 11,4 ei hinnatkaan päätä huimaa. Niin, siis vaatiihan se vähän enemmän vaivannäköä...

Tossa yksi esimerkki: http://www.blocket.se/vi/20279789.htm?ca=5_s
ei varmaan paras, sattui vaan ensimmäisenä silmään. On kyllä tässäkin sliparia, big bore kit, renkhaita etc.

t. Arttu
WeKingLine kirjoitti:Kaupat yksityisen kanssa kariutui joten löysin tuollasen http://www.nettimoto.com/719037. Onkohan hintapyynti suhteessa kilometreihin millään lailla? Onko kone jo loppuunajettu noilla kilsoilla? Mitähän tuosta kantsis tarjota?
Viimeksi muokannut Arttu, Pe Helmi 27, 2009 9:33 am. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
jyrki64
Pyörä: G 450 X

Viesti Kirjoittaja jyrki64 »

WeKingLine kirjoitti:Kaupat yksityisen kanssa kariutui joten löysin tuollasen http://www.nettimoto.com/719037. Onkohan hintapyynti suhteessa kilometreihin millään lailla? Onko kone jo loppuunajettu noilla kilsoilla? Mitähän tuosta kantsis tarjota?
Toi on mun vanha.
Jyrki
WeKingLine

Arttu kirjoitti:Kannattaa syynätä myös naapurin markkinoita, tarjontaa on enemmän ja kun kruunun kurssi on nyt jotain 11,7 ei hinnatkaan päätä huimaa. Niin, siis vaatiihan se vähän enemmän vaivannäköä...

Tossa yksi esimerkki: http://www.blocket.se/vi/20279789.htm?ca=5_s
ei varmaan paras, sattui vaan ensimmäisenä silmään. On kyllä tässäkin sliparia, big bore kit, renkhaita etc.

t. Arttu
Eikös tuoltakin tuodessa pidä maksaa autoverot sun muut?
WeKingLine

Aikas heikosti on mielipiteitä. Tuo linkin pyörä on kuulemma varattu mutta jos kaveri ei sitä ota niin maanantaina olis mahdollista tehdä kaupat. Kertokaa nyt onko järkee ja onko tuo hinta edes yhtään kohdillaan? Kilvettömiä harrastelaitteita saa melko kohtuu hintaan mut tuo kilpi nostaa hintaa helposti pari tonnia.

Jos jollain on tarjolla vastaavia dualsportteja ja valkokilpisenä niin saa tarjota.
Pasi

Mun mielestä tuo linkissä oleva pöyrä on aika kallis mutta ainahan ne liikkeessä on kalliita, 18 tkm ei sinänsä ole paha dertsille. Nokkaketju saattaa olla jo aika lähellä loppua mutta muuten se voi hyvinkin olla aivan OK.

Valkokilpipeli on tietenkin kalliimpi kuin kilvetön, koska siinä on hinnassa mukana verot.
Vastaa Viestiin