Kilometrit
Valvojat: Jukka, Moderaattorit
-
Perhokalastaja
- Pyörä: F800GS
Re: Kilometrit
Noin 14000 km GS:llä ja noin 500 muilla konepyörillä.
- teneraattori
- Pyörä: ON
Jotakin tällasta tänä vuonna: 9000 km(xt), 2000 km(xlv) ja 500 km(yz).
Entiset: DR 600 -> NX 650 -> TA 650 -> XT 600 -> DR 800, yz250
Nykyiset: XT 600Z , XRV 750, DR650SE
Sanottua: Jokainen metsästyspäivä lisää elinaikaa samanverran, elän siis vanhaksi.
Nykyiset: XT 600Z , XRV 750, DR650SE
Sanottua: Jokainen metsästyspäivä lisää elinaikaa samanverran, elän siis vanhaksi.
3.500 km tähän mennessä, ja lisää tulee.
Edit: Tunteja on palanut paljon ja nämä metrit on ajettu polkupyörillä. Viimeksi tänään rymysin juurakkoisella polulla Alasjärven pohjoisrannalla.
Edit: Tunteja on palanut paljon ja nämä metrit on ajettu polkupyörillä. Viimeksi tänään rymysin juurakkoisella polulla Alasjärven pohjoisrannalla.
Viimeksi muokannut Veijo, Ti Joulu 09, 2008 11:36 pm. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Että montako kilometriä?
Eikös meillä ole pyörät valittu sen mukaan, että ajamisen nautinto tulee jostain muusta kuin ajetun matkan pituudesta?
Montako litraa olet juonut nesteitä tänä vuonna?
Kysyy nimim. "mieluummin yksi päivä Coloradon pieniä teitä kuin viikko Route66.lla."
Montako litraa olet juonut nesteitä tänä vuonna?
Kysyy nimim. "mieluummin yksi päivä Coloradon pieniä teitä kuin viikko Route66.lla."
Kunkusta sanottua:" Tämän tyyppisiä heppuja, jotka ovat omasta mielestään aina oikeassa on foorumit pullollaan. Pitäisi vaan vaieta tuollaiset häiriköt hiljaisiksi mutta kun ei voi."
Hei
9000 km josta 3000 km soralla ,kaikki ajettu Gessulla .
terv. -jn-
9000 km josta 3000 km soralla ,kaikki ajettu Gessulla .
terv. -jn-
-
DR Markku
- Pyörä: KTM 690 r, 250 EXC-f , 2V bokseri
Olen samaa mieltä. Tuossa 80 luvun loppupuolella pääsin taas kiinni moottoripyörään ja niitä kilometrejä tuli ihan kohtuullisesti. Kaveripiirissä oli sellainen henki että jokaisella oikealla motoristilla tulee ainakin 10000 km vuodessa. No sitten tuli sellainen sateisempi kesä ja kausi läheni loppua ja vielä olisi pitänyt ajaa tuollainen 3000 km että olisi ollut oikea motoristi. Tiukille se otti ja tavoite täyttyi mutta sittempä ei enää tehny mieli edes vilkaista pyörää puoleen vuoteen. Nyt kun tuota ikää ja ehkä näkemystä on tullu enemmän niin minä ajelen silloin kun huvittaa, ilman mitään tavotteita ja sosiaalisia paineita, enkä yhtään enempää ja se jos mikä on hauskaa. Silloin voi nauttia pelkästä ajamisesta.Kunkku kirjoitti:Että montako kilometriä?Eikös meillä ole pyörät valittu sen mukaan, että ajamisen nautinto tulee jostain muusta kuin ajetun matkan pituudesta?
Montako litraa olet juonut nesteitä tänä vuonna?![]()
Ookkai nää Markku ymmärtäny tään nyt ihan väärin "vanhoilla päivillä". Kyllä se vaan on niin että kilsat ne motoristin laadun tae on. Vähä kilsoja-huono motoristi. Ei maltinristejä eikä tatskoja-huono motoristi.
Pitäs tehdä joku uus foorumi misä ME kunnon puritaanit voidaan jutella kunnon kilsoista.
nimim. 5-6 tkm vuosi.
Pitäs tehdä joku uus foorumi misä ME kunnon puritaanit voidaan jutella kunnon kilsoista.
nimim. 5-6 tkm vuosi.
Paskapuhetta, mutta uskon.
-
DR Markku
Sää unohit listalta pitkän letin ja parran.Peltsi kirjoitti:Ookkai nää Markku ymmärtäny tään nyt ihan väärin "vanhoilla päivillä". Kyllä se vaan on niin että kilsat ne motoristin laadun tae on. Vähä kilsoja-huono motoristi. Ei maltinristejä eikä tatskoja-huono motoristi.
nimim. 5-6 tkm vuosi.
Mulla on varmaan toi laatu vähän hukassa kun vaan ajan ja ajan enkä tajua, että tuskaahan tää todellisuudessa on. Tai ehkä mulla on vaan pitempi matka nautintoon.
No niin, asiaan. Totta puhutte. Nautinto ja kilometrit on eri asioita. Jos ei maistu niin mitä sitä väkisin.
Rehellisyyden nimissä moni voi silti varmasti ”tunnustaa”, että kyllä ne toistenkin kilometrimäärät kiinnostaa. Aloitin tämän aiheen aikanaan varmaan siksi, että ajelin vaan fiiliksellä enkä tiennyt olenko nyt sitten paljon vai vähän ajava motoristi - siis minkäköhän verran ne muut ajaa? Varmaan osasyyksi kysymykseen joku psykologi löytäisi jonkun alkukantaisen alitajuisen kilpailuvietin tms. Ja täytyy muuten sanoa, että voiton mahdollisessa km-kisassa veisi kyllä joku muu kuin minä. Enhän mä ole edes mikään rautaperse. Ja vain muutamaa sorakilometriä saisin suorastaan hävetä. Olenko siis väärällä foorumilla? Mielestäni sen määrää kohdallani kurapyörä, ei se missä ajetaan.
Nautinnosta nyt kuitenkin sen verran, että jostain syystä olen saanut tyydytystä lähes kaikista kilometreistä, vai kultaako aika muistot näin nopeasti. Onko siis jossain jotain vikaa? Syksypuolella jäi ajot vähiin kun ei huvittanut. Lopulta tuli halu tielle ja murhe siitä, että ehdinkö enää viettää omaa laatuaikaa rakkaan harrastuksen parissa, talvisin kun ei ole tapana (uskallusta) ollut ajaa. Väkisin en siis minäkään tätä tee ja tekeekö lopulta kukaan?
”...kuinka outoja ajatuksia päähäni tuokaan...” nimittäin olen tämän syksyn aikana yllättänyt itseni pohtimasta, josko tämä laji olisi sitten tässä ja kääntäisin uuden sivun elämässä. Tulin tulokseen: en taida pystyä olemaan ilman pyörää. Olkoon niin. Tulee taas niitä kilometrejä.
Laittakoon kilometrinsä tänne edelleen ken haluaa. Mukava niitä on seurailla. Mutta sovitaan niin, että mulla ei ole enää oikeutta osallistua ”tilastoon”. Jos vielä laitan ”saavutukseni” tänne, niin tarjoan kaikille tähän mennessä tässä ketjussa asiaa kritisoineelle kahvit pullan kera jahka tapaamme.
Hyvää joulun odotusta kaikille!
No niin, asiaan. Totta puhutte. Nautinto ja kilometrit on eri asioita. Jos ei maistu niin mitä sitä väkisin.
Rehellisyyden nimissä moni voi silti varmasti ”tunnustaa”, että kyllä ne toistenkin kilometrimäärät kiinnostaa. Aloitin tämän aiheen aikanaan varmaan siksi, että ajelin vaan fiiliksellä enkä tiennyt olenko nyt sitten paljon vai vähän ajava motoristi - siis minkäköhän verran ne muut ajaa? Varmaan osasyyksi kysymykseen joku psykologi löytäisi jonkun alkukantaisen alitajuisen kilpailuvietin tms. Ja täytyy muuten sanoa, että voiton mahdollisessa km-kisassa veisi kyllä joku muu kuin minä. Enhän mä ole edes mikään rautaperse. Ja vain muutamaa sorakilometriä saisin suorastaan hävetä. Olenko siis väärällä foorumilla? Mielestäni sen määrää kohdallani kurapyörä, ei se missä ajetaan.
Nautinnosta nyt kuitenkin sen verran, että jostain syystä olen saanut tyydytystä lähes kaikista kilometreistä, vai kultaako aika muistot näin nopeasti. Onko siis jossain jotain vikaa? Syksypuolella jäi ajot vähiin kun ei huvittanut. Lopulta tuli halu tielle ja murhe siitä, että ehdinkö enää viettää omaa laatuaikaa rakkaan harrastuksen parissa, talvisin kun ei ole tapana (uskallusta) ollut ajaa. Väkisin en siis minäkään tätä tee ja tekeekö lopulta kukaan?
”...kuinka outoja ajatuksia päähäni tuokaan...” nimittäin olen tämän syksyn aikana yllättänyt itseni pohtimasta, josko tämä laji olisi sitten tässä ja kääntäisin uuden sivun elämässä. Tulin tulokseen: en taida pystyä olemaan ilman pyörää. Olkoon niin. Tulee taas niitä kilometrejä.
Laittakoon kilometrinsä tänne edelleen ken haluaa. Mukava niitä on seurailla. Mutta sovitaan niin, että mulla ei ole enää oikeutta osallistua ”tilastoon”. Jos vielä laitan ”saavutukseni” tänne, niin tarjoan kaikille tähän mennessä tässä ketjussa asiaa kritisoineelle kahvit pullan kera jahka tapaamme.
Hyvää joulun odotusta kaikille!
Joh. 3:16
Solifer Export > Tunturi Tiger Aqua > Solifer Speed > Suzuki RG 125 > KTM GS 125 > Yamaha TDR 250 > Suzuki DR 650 RS > Suzuki VS 1400 Intruder > Suzuki DR 800S
Solifer Export > Tunturi Tiger Aqua > Solifer Speed > Suzuki RG 125 > KTM GS 125 > Yamaha TDR 250 > Suzuki DR 650 RS > Suzuki VS 1400 Intruder > Suzuki DR 800S
-
DR Markku
Niin.. en missään nimessä halua laittaa pistettä tälle ketjulle ja ainahan ne pullakahvit maistuu ja minä jaksan kyllä odottaa.
Kilometrejä tälle kaudelle n. 8000 kun paras kesäkausi meni solisluuta parannellessa mutta kausi jatkuu piikeillä.
Voi ei. En määkään tarkottanu kritisoida mitään ja ketään. Tämä on hyvä topic ja tosiaan sitä tulee luettua itekki joskus. Olen pahoillani jos jotaki alko tuo rassaan tuo juttu.
Kai se vaan ihtiä harmittaakin vähäsen lukea juttuja noista kovista kilsoista kun ite on semmonen nahjus että ei saa aikaseksi lähtä mihinkään. No toivottavasti ensi kaudella määki saan sen kympin rikki pitkästä aikaa kun on lähes 8 vuoden AT kauden jälkeen eri mopo tallisa.
Toivon että keskustelu jatkuu.
Kai se vaan ihtiä harmittaakin vähäsen lukea juttuja noista kovista kilsoista kun ite on semmonen nahjus että ei saa aikaseksi lähtä mihinkään. No toivottavasti ensi kaudella määki saan sen kympin rikki pitkästä aikaa kun on lähes 8 vuoden AT kauden jälkeen eri mopo tallisa.
Toivon että keskustelu jatkuu.
-
MarkkuHoo
- Pyörä: BMW R80GS Finnduro -90
- Viesti:
Mitä olen noilla lähisurautuksilla laskeskellut muuten keskituntinopeuksia, niin useimmiten ollaan edetty jotain 30 km/h vauhtia, kun pitäähän sitä kahvetta juoda ja makkaraa paistaa, ja kavereidenkin kanssa raatailla - niin ja välillä ajetaankin.
Niin että saa tässä ainakin tunteja kulumaan tässä harrastuksessa, mutta kilsoja ei meinaa tulla, näillä vauhdeilla!
Pitäskö ottaakin sellanen pro-monttupyöräilijän asenne, että laitan tuntimittarin matkaenskaan. Montako tuntia ajelit viime kesänä?
Niin että saa tässä ainakin tunteja kulumaan tässä harrastuksessa, mutta kilsoja ei meinaa tulla, näillä vauhdeilla!
Pitäskö ottaakin sellanen pro-monttupyöräilijän asenne, että laitan tuntimittarin matkaenskaan. Montako tuntia ajelit viime kesänä?
”Huonoilla teillä, hyvässä seurassa.” kuraukot.fi
-
Tase
- Pyörä: HVA: 901 Expedition, FE 450, BMW K100
Voi kauhia, mulla on ollut luut ehjinä ja kahdella pyörälläkään en ole saanut enempää aikaiseksi. Nyt tuli kovat sosiaaliset paineet, pitää vähentää muita hommia ja lisätä ajoja. Ei tästä kyllä muuten mitään tule.DR Markku kirjoitti:Kilometrejä tälle kaudelle n. 8000 kun paras kesäkausi meni solisluuta parannellessa mutta kausi jatkuu piikeillä.
Niin, ja niitä ajoja pitää ajaa yksin, muutenhan kaverille tulee samat kilometrit.
Nää oot Tase oikeilla jälillä täsä asiasa. Tuo on just se mitä määki oon yrittäny täsä hakea.
- hako
- Pyörä: Puolimaastomopoja
Tätäpä minä juuri. Yhtenä viikonloppuna syksyllä tuli aika mukava kontrasti, lauantaina aika monta sataa kilometriä keskinopeudella 110+ (kivasti motari alkaa läheltä), sunnuntaina pyörä vaihtui ja polku/pellonlaitavänkäykset huomioiden varmaan 3 tuntia / 15 kilometriä...MarkkuHoo kirjoitti:Mitä olen noilla lähisurautuksilla laskeskellut muuten keskituntinopeuksia, niin useimmiten ollaan edetty jotain 30 km/h vauhtia, kun pitäähän sitä kahvetta juoda ja makkaraa paistaa, ja kavereidenkin kanssa raatailla - niin ja välillä ajetaankin.
Katupyörämiesten ajokaudella kun lähtisi joka työmatkalle pyörällä niin tulisi reilu 15 pelkästään niitä. Viime kesänä valitsin pyörän noin 50% mahdollisista kerroista, hauskaa jo sekin.