Kurapyöräilijä latupohjilla
Valvojat: Jukka, Moderaattorit
Kurapyöräilijä latupohjilla
Moro !
Olin eilen ( Su 21.09.2008 ) peruskuntolenkillä kävellen Jyväskylän Laajavuoressa ns kuntokympin uralla.
- ko alueella on moottoriajoneuvoilla maastoajo ollut jo vuosia kielletty, kaikilla alueelle johtavilla teillä on ko. lääninhallituksen päätökseen viittaavat infotaulut.
Kuitenkin joku kypäräpää tuli vastaan punakilpisellä endurolla ja vieläpä pienen lapsen kanssa
- ensin tuli nelari Jammu, olisko ollut 250 vai peräti 450
- sitten tuli vastaan juniori nelari Hondalla, joku 70:nen
Alueella oli samaan aikaan paljon ulkoilijoita ja kaupunki on tehnyt suuren työn latupohjien kunnostuksessa, niin mielestäni on aivan älytöntä ja harkitsematonta tulla sinne ajelemaan kielloista piittaamatta.
- melkeinpä toivon että joku soittaisi sinitakeille ko ajelijoista ja jäisivät kiinni, niin paljon ko käytöksellä saadaan haittaa muille enduron harrastajille ja uusia luvallisia ajopaikkoja etsiville
- toivottavasti ko talipatti ei ole foorumilaisia...
Olin eilen ( Su 21.09.2008 ) peruskuntolenkillä kävellen Jyväskylän Laajavuoressa ns kuntokympin uralla.
- ko alueella on moottoriajoneuvoilla maastoajo ollut jo vuosia kielletty, kaikilla alueelle johtavilla teillä on ko. lääninhallituksen päätökseen viittaavat infotaulut.
Kuitenkin joku kypäräpää tuli vastaan punakilpisellä endurolla ja vieläpä pienen lapsen kanssa
- ensin tuli nelari Jammu, olisko ollut 250 vai peräti 450
- sitten tuli vastaan juniori nelari Hondalla, joku 70:nen
Alueella oli samaan aikaan paljon ulkoilijoita ja kaupunki on tehnyt suuren työn latupohjien kunnostuksessa, niin mielestäni on aivan älytöntä ja harkitsematonta tulla sinne ajelemaan kielloista piittaamatta.
- melkeinpä toivon että joku soittaisi sinitakeille ko ajelijoista ja jäisivät kiinni, niin paljon ko käytöksellä saadaan haittaa muille enduron harrastajille ja uusia luvallisia ajopaikkoja etsiville
- toivottavasti ko talipatti ei ole foorumilaisia...
Minä harhauduin kerran hämärässä latupohjalle. Metsätie tuli T risteykseen, kartasta olin kattonut että siitä oikealle. Kun käännyin niin ehdin ajaa noin sata metriä kunnes huomasin että tässähän menee talvella latu, muhapohja paljasti. Varovaisesti sivuun ja takaisin U käännös.
Itse olen kyllä varovainen etten aiheuttaisi pahennusta tuon mp:n kanssa, mp on jo itsessään harmin kappale osalle ihmisiä, joten pyrin ajamaan ihmisiksi kun jonkun kotinurkilla liikun.
Kotipaikkakunnalla hevostytöt ratsastivat aikoinaan jalka/pesäpallokentällä hevosillaan. Tästä heille huomauteltiin, mutta vetosivat siihen että paikka on yleistä aluetta ja ei tässä kieltoja ole. Joku vääräleuka sitten vei hevosten ruopimalta pallokentältä heidän unohtamiaan hevosen p*skoja omistajiensa postilaatikkoon. Tätä kun olivat tulleet tivaamaan, oli heille tuumattu että teiltä unohtunutta tavaraa, eikä laatikossa kieltoja ollut
Itse olen kyllä varovainen etten aiheuttaisi pahennusta tuon mp:n kanssa, mp on jo itsessään harmin kappale osalle ihmisiä, joten pyrin ajamaan ihmisiksi kun jonkun kotinurkilla liikun.
Kotipaikkakunnalla hevostytöt ratsastivat aikoinaan jalka/pesäpallokentällä hevosillaan. Tästä heille huomauteltiin, mutta vetosivat siihen että paikka on yleistä aluetta ja ei tässä kieltoja ole. Joku vääräleuka sitten vei hevosten ruopimalta pallokentältä heidän unohtamiaan hevosen p*skoja omistajiensa postilaatikkoon. Tätä kun olivat tulleet tivaamaan, oli heille tuumattu että teiltä unohtunutta tavaraa, eikä laatikossa kieltoja ollut
HYVÄ. Toi suuntaus.bjoram-1 kirjoitti:anarkisteja on aina ollut ja tulee olemaan ,mutta kun menee sanomaan (asiasta) kannattaa ehkä harkita hieman sanojaan ja ennenkaikkea tyyliä !metsähän vastaa niinkuin sinne huutaa , perisuomalainen tyylihän on (jumalauta tääl ei saa ajaa moottoripyörällä) no tuleeko vastaus tyyliin, ai anteex että ajeltiin mutta kun tuo poika halus iskän kyytiin niin,ajateltiin käydä vähän ajamassa! vai? vittuuko se sulle kuuluu ! ja sit mitä tulee noihin poliiseihin niin ei muuta kuin soittamaan! jos asian laatu vaatii sitä niin ei muuta kuin soittamaan ! niin ei tarvii toivoa että voi kun joku soittas !
Aina kun mennään "valistamaan" niin otetaan tollanen asiallinentyyli jos halutaan että asiat luistaa toivottuun suuntaan. Sit jos halutaan nostattaa omaa heiveröistä egoa niin eiku ruvetaan haistattan vittua ja helvettiin passittamaan.
Hyvää matkaa
- Mika TA-91
- Pyörä: 790 Adventure R, EXC-F 250
Lyhyt vastaus: Ei ole luvallista, ei kesällä eikä talvella (poikkeus reitti joka menee tiepohjaa pitkin). Haulla löytyy tästä juttua varmaan 100 viestin verran.JTapani kirjoitti:Mites kelkkareittien pohjat?
Onkohan luvallista ajaa kelkkareittien pohjilla. Ainakin jotkut mönkkäri-kuskit ajavat kelkkareiteillä kesät talvet.
![]()
Terveisin
Mika TA-91